יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

עוגת שכבות שוקולד וקוקוס

אצלי במשפחה מאוד אוהבים את שילוב הטעמים של קוקוס ושוקולד. בעוגה הזו יש שילוב נפלא בטעמים,בצבעים ,יש לה מראה חגיגי וטעם נהדר.
העוגה מעט מרוכבת להכנה מבחינת חלוקת החומרים ולכן אני ממליצה קודם על לקרוא היטב את אופן ההכנה,להכין מראש את החומרים  בקערות/צלוחיות על משטח העבודה ואז לגשת להכנת העוגה.
שווה את המאמץ וברגע שמכינים פעם אחת היא כבר תכנס לספר המתכונים שלכם.




חומרים (לתבנית בגודל 33X23 )

100 גר' שוקולד מריר
30 גר' קקאו מנופה (4 כפות)
100 מ"ל יין אדום מתוק (1/2 כוס)
100 מ"ל חלב (אפשר גם מיץ תפוזים או מים) 1/2 כוס
300 גר' סוכר (1/2 1 כוסות)
200 גר' חמאה רכה
7 ביצים בגודל M בטמפ' החדר
140 גר' קמח (1 כוס)
5 גר' אבקת אפיה (1 כפית שטוחה)
קורט מלח
100 גר' קוקוס (1/2 1 כוסות)


אופן הכנה 

  1. לחמם תנור ל- 160 מעלות. לשמן היטב את התבנית בחמאה, אם רוצים להוציא את העוגה מהתבנית ולהעביר לצלחת הגשה אני ממליצה לרפד בניר אפיה.
  2. בסיר בינוני שמים : 200 גר' סוכר (1 כוס), קקאו,יין מתוק,חלב ושוקלד מריר. מבשלים על אש נמוכה עד לרתיחה. לשים לב שהסוכר נמס.
    מורידים מהאש ומוסיפים את החמאה. מערבבים היטב עד שהחמאה נמסה. מורידים כוס מהתערובת ושמים במקרר,זה ישמש אותנו בהמשך לציפוי העוגה.
  3. להפריד ביצים. את החלבונים לשים בקערת הקצפה גדולה.
    את החלמונים לשים  בצלוחית,לטרוף היטב ולהוסיף בזרם דק לתערובת השוקולד,להעביר את תערובת השוקולד לקערה גדולה.
  4. להקציף חלבונים וקורט מלח לקצף רך,להוסיף 100 גר' סוכר (1/2 כוס) בהדרגה ולהקציף לקצב יציב וגמיש. להוסיף לתערובת החלבונים את הקוקוס ולקפל בעדינות.
  5. לנפות את הקמח יחד עם אבקת אפייה ולהוסיף אותו לקערה עם תערובת השוקולד לערבב  עד שהקמח מתאחד עם התערובת. לקפל פנימה מחצית מתערובת החלבונים והקוקוס.
  6. הרכבת העוגה:
    להעביר  לתבנית מחצית מכמות תערובת השוקולד ולשטח אותה בתבנית.
    למרוח מעל תערובת השוקולד את תערובת החלבונים והקוקוס,ליישר בעדינות בעזרת מרית או כף.
    לשפוך את שארית תערובת השוקולד מעל תערובת הקוקוס ולמרוח בעדינות שתכסה את כל התבנית.
    להכניס לתנור ולאפות במשך 25דק' (להקפיד לבדוק עם קיסם,שיצא יבש וללא פירורים לחים ולהזהר מאפית יתר)
  7. לצנן היטב את העוגה,אם רוצים מעבירים  לצלחת הגשה. מוציאים את קרם השוקולד ששמרנו במקרר ומצפים את העוגה, ניתן לעטר את העוגה בשבבי קוקוס או בכל קיושט אחר שאוהבים.
  8. לשמור את העוגה במקרר - עד שבוע.



37 תגובות:

  1. איזה קטע!! קראתי פעם מתכון לעוגת "באונטי".. את יודעת, החטיף המדהים הזה של שוקולד וקוקוס, שגם אני חולה על השילוב הזה... היא היתה ממש מסובכת להכנה, אז חברה נתנה לי מתכון אחר.. כמה הסתבכתי גם איתו (הוא היה תרכובת של איזה 3 מתכונים נפרדים.. נו שוין..) ועכשיו פתאום אני מוצאת כאן עוגת באונטי מושלמת, ונראה גם ממש לא מסובך! בשבת יומולדת! ננסה.. :)

    דקלה

    השבמחק
    תשובות
    1. ואו..חשבתי שאני היחידה שמכורה לחטיף המדהים הזה:) עוד לא הגיע הרגע שבו אנסה להכין אותו בבית. אולי פעם..
      העוגה לא ממש מסובכת רק צריך לעבוד לפי השלבים והכל יצא מצוין.
      תודה לך דקלה (חברתי לאחוות הבאונטי)

      מחק
  2. העוגה נקראת טעימה ביותר, בא לי עליה לפסח.
    מה לעשות עם הקמח אפשר להמיר לקמח מצות?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך. כדי להמיר את המתכון לפסח הייתי משתמשת במקום בכוס קמח רגיל,1/2 כוס קמח מצות דק או לעוגה ו-1/2 כוס קורנפלור או קמח תפוחי אדמה. על מנת שהעוגה לא תהיה כבדה מדי. קמח מצה הוא קמח מאוד כבד.
      בהצלחה רויטל

      מחק
  3. נראה פצצצצצצה ..... שמרתי לימים טובים :) תודה

    השבמחק
  4. אווווו עוגה פיגוז עם הרבה אהבה..
    תודה יקירה.

    השבמחק
  5. לכל מי שמעונין לדעת - המתכון אינו לקוח משום ספר. זהו מתכון שהכנתי בעצמי וללא התיעצות חיצונית.
    כל המעונין לדעת פרטים לגבי המתכון או בכלל לשוחח איתי יש לבלוג מייל ואפשר ליצור איתי קשר ולדבר בצורה נעימה ויפה.
    מי שמשאיר לי תגובות נאצה וניבולי פה - תגובות כאלה לא יעלו לבלוג שלי.
    בנוסף לכל האנונימים והאנונימיות - צאו מהמחבוא והראו את פרצופכם האמיתי.
    בברכת יום נפלא ואפיה נעימה
    רויטל

    השבמחק
  6. אוקי אז אני היא הפרצוף האמיתי שעומד מאחורי התגובות. לא היו דברי נאצה. רק רציתי שהצדק יצא לאור. המתכון היה מוכר לי מאיפה שהוא כי אני מכינה כמעט אותו הדבר וזה היה כתוב אצלי מאיזה ספר שהשאלתי מחבברה ששכחתי את שמו. לא משנה,סליחה אם טעיתי.
    אלף סליחות.

    את סולחת?

    תודה על התגובה,זה מה שבסך הכל רציתי שתעשי. שתתני תגובה כלשהי.
    שוב סליחה ותודה.

    השבמחק
  7. רויטל מתוקה,
    העוגה נראית נפלא,
    אוהבת את שילוב הטעמים הנהדר !!
    כמו תמיד יישר כוח על ההשקעה,
    חיבוק ממני,
    רותי

    השבמחק
  8. שלום רב. יש לי ביצים בגודל XL .בכמה ביצים עלי להשתמש ? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום רב, ביצים בגודל XL,הייתי משתמשת ב- 5 ביצים. בעקרון אם יש רצון לחישוב יותר מדוייק,ביצה בגודל M שוקלת כ-50 עד 56 גר'. אם יש לך משקל אפשר לבדוק כמה ביצה בגודל XL שוקולת ובהתאם להשתמש.
      אני במקרה הזה,ללא שקילה אך מנסיון רב שנים בשימוש בביצים בגדלים שונים (אני מקבלח מסבתי ביצי משק) הייתי עושה כמו שכתבתי בהתחלה 5 ביצים בגודל XL יצא מצוין
      רויטל

      מחק
    2. הי רויטל העוגה נראת מצויינתתתתתתתת רק שאלה קטנה המרקם של העוגה לא יוצאת יבשה? אפיתי משהו דומה ויצאה לי קצת יבש למרות שלא אפיתי מעל הצורך....תודה על תשובתך המהירה המצרכים כבר על השיש :-))) סוף שבוע נהדר זיוה

      מחק
    3. היי זיוה, אני לא יודעת איזה מתכון הכנת אבל את יכולה להשוות בין הרכב המצרכים ולראות את ההבדל בין המתכונים ואז לקבל החלטה אם להכין או לא.
      אני הכנתי את המתכון הזה כמה פעמים ובאמת חשוב להקפיד על זמני אפייה, וזה נכון לכל עוגה ובגלל שיש הבדלים בין תנורים תמיד טוב לבדוק כמה דקות לפני הזמן המומלץ עם קיסם ורלאות כמה זמן עוד צריך לאפות.
      העוגה הזו נאפת די מהר בתבנית מלבנית ,והיא רכה ולא יבשה בכלל
      רויטל

      מחק
  9. רויטל עוגה נפלאה קוקוס שוקולד חמאה נראית פיגוז.
    אוהבת את המתכונים שלך ואותך :) חיבוק
    שבת שלום

    השבמחק
  10. אפיתי אותה והיא טעימה רכה וגם יפה....תודה על המתכון!!! מחר אפרסם תמונה בפיסבוק :-))) לילה טוב זיוה

    השבמחק
  11. בוקר טוב רויטל
    העוגה ניראת סוף הדרך
    אני הולכת להכין אותה לשבת
    מקווה שתצא טובה
    אין על מתכונייך. יישר כוח!
    שבת שלום, נטע

    השבמחק
  12. אוף!!!
    בהוראות הכנה לא כתבת איפה להכניס את אבקת האפיה ולכן לא שמתי לב שלא הכנסתי כי הלכתי לפי ההוראות..
    אז מה יהיה עכשיו עם העוגה?!
    :/

    השבמחק
    תשובות
    1. טוב שיש את מי להאשים :-)

      קודם כל מותר לטעות.
      וגם אם לא כתוב בהוראות הכנה כן כתוב בחומרים ולכן כשמכינים עוגה קוראים לפני ההכנה את ההוראות ואם לא ברור אז שואלים לכן אני כאן.

      בנוסף אבקת אפיה תמיד שמים יחד עם הקמח. אני מנפה אותם יחד. ואם מכינים את החומרים על משטח העבודה לא שוכחים שום פרט.

      ומה יקרה עכשיו עם העוגה? היא תהיה פחות אורירית אבל לא נראה לי אסון גדול. תטעמי ותחזרי לספר לי מה התוצאה.

      שבת שלום
      רויטל

      מחק
  13. הי, העוגה נראית מעולה! אשמח לדעת האם אפשר להמיר את החמאה בשמן ואם כן מה הכמות? תודה :)דבורה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך דבורה
      אני לא הכנתי את העוגה עם שמן.
      בדרך ההכנה כאן ממיסים חמאה עם השוקולד וזה הופך גם לחלק מהעוגה וגם כציפוי. קחי את זה בחשבון אם את רוצה לעשות זאת עם שמן . לשמן יש טעם שונה שיבוא לידי ביטוי בעיקר בציפוי.
      בכל מקירה 200 גר' חמאה זה 3/4 כוס שמן.

      מחק
    2. איזה כיף לקבל תשובה כלכך מהר:) בכל מקרה אני רוצה להכין את העוגה בגירסת פרווה, אז לדעתי עדיף לשים שמן במקום מחמאה\מרגרינה.. גם בריא יותר וגם פחות משמין

      מחק
    3. בסדר גמור. אני מבינה שהצורך הוא פרווה .
      לגבי בחירה בין שמן ומרגרינה זה באמת בחירה אישית. ובעניני בריאות אני לא תזונאית ולא רופאה אז דעתי לא קשורה בנושא:)
      אשמח שתספרי אחרי איך יצא עם השמן שנלמד:-)

      מחק
    4. ניסיתי את העוגה עם שמן, קמח כוסמין וסוכר חום ויצא מעולה!! אולי קצת פחות טעימה מהמקור אבל בהחלט נראית כמו בתמונה.. דבורה

      מחק
  14. מה אפשר לשים במקום היין?

    השבמחק
    תשובות
    1. במקום היין אפשר לשים חלב או מים או מיץ תפוזים

      מחק
  15. בתנור... נרא מה יצא :)

    השבמחק
  16. העוגה בתנור, אמורה לצאת לפי הזמנים תוך שתי דקות אבל נראית לי משום מה די רטובה עדיין, אני חייבת לציין שהתנור שלי ישן לאללה, לא מחמם באופן שווה בכל חלקיו ואני יודעת רק איפה נמצאים 180 מעלות לפי הסימון היחיד שנשאר עליו מכל הנקיונות (שעשו בו לפני שבכלל הכרתי אותו) ... אבל אני אופטימית:)) (פשוט כבר עשיתי פעם מתכון שלך ויצא מעולה)

    השבמחק
  17. טוב! אז ככה, למרות שהתבנית היתה קטנה יותר ולכן העוגה היתה גבוהה יותר, ולמרות שאת אבקת האפייה הוספתי שניה לפני הסוף (כי גם אני קוראת שורה ועושה מה כתוב), ולמרות התנור המעפן הישן שלי שלא מחמם שווה בל הפינות ולמרות שאני לא בטוחה בכלל איפה זה 160 מעלות על הכפתור כי הוא מחוק לגמרי... ולמרות שלרגע נראה שהעוגה לא נאפית כי אחרי 25 דקות בתנור היא היתה רטובה לגמרי, ולקח לה עוד 25 דקות כדי שבאמצע יצא קיסם נקי (ודאגתי ממש דאגתי שלא תתייבש לי מדי והיא לא התייבשה) ולמרות שבמשך האפיה הייתי צריכה לפוצץ לה בועות אויר ולהוריד אותה לחלק התחתון של התנור- למרות הכל- העוגה הזו יצאה פצצה! רכה וטעימה ואפויה. תודה רבה על המתכון הנהדר.

    השבמחק
  18. הי רויטל,

    העוגה נראית מעולה, והחומרים כבר בחוץ..
    האם אפשר להכין בתבנית עגולה? מה עדיף 24 או 26?

    תודה
    הילה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ,הרגע נכנסתי הביתה. מקווה שכבר הסתדרת ואם לא אז החומרים כאן מתאימים לתבנית עגולה בקוטר 26 ולשים לב לזמני האפייה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  19. היי האם הבנתי? לפסח אפשר להמיר בקמח כשר לפסח עם תוספת קרונפלו ר? תודה ושבת שלום!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      הבנת נכון
      להמיר את הקמח ל1/3 קורנפלור ו- 2/3 קמח מצה טחון דק תופח לעוגות
      שבת שלום
      רויטל

      מחק