יום רביעי, 11 בינואר 2012

עוגת פרג ותפוחי-עץ


אצלנו במשפחה מאוד אוהבים פרג ,במשפחה של בעלי  וגם במשפחתי עוגות פרג הן להיט. בכל צורה ומצב.
העוגה הזו מבוססת על הקצפת ביצים ואינה מכילה חמאה אלא שמן וזה עוזר לה להיות עסיסית ולא כבדה מידי. שילוב התפוחים בעוגה נהדר ובכלל זו עוגה שמאוד קל להכין -אז קדימה לעבודה:-)




חומרים (לתבנית בקוטר 26" או 2 אינגליש קייק )

4 תפוחי עץ חמוצים ,קלופים ומגוררים גס
50 גר' צימוק לבן קטן (כ-1/3 כוס)
200 גר' פרג טחון (רצוי כמה יותר טרי)
5 כפות פירורי לחם רגילים (לא זהובים וכמובן לא מתובלים)
לפסח : במקום פירורי לחם יש להשתמש באגוזים טחונים או קמח מצה
1 שקית אבקת אפייה
1 שקית סוכר וניל
1 כפית תמצית וניל
2 כפות ברנדי
1 כף גרידת לימון
100 מ"ל שמן קנולה או תירס (1/2 כוס)
250 גר' סוכר (1/4 1 כוסות)
6 ביצים גודל M מופרדות

אופן הכנה 
  1. בקערה גדולה מערבבים יחד - תפוחי-עץ,צימוק לבן,פרג,פירורי לחם,אבקת אפייה,סוכר וניל,תמצית וניל,ברנדי וגרידת לימון.
  2. בצלוחית קטנה מערבבים עם מזלג היטב חלמונים ושמן.
  3. מקציפים חלבונים ומוסיפים בהדרגה את הסוכר מקציפים  לקצף גמיש ויציב. מוסיפים לקצף החלבונים את החלמונים והשמן שערבבנו. מקפלים  פנימה את תערובת התפוחים,הפרג ושאר החומרים בהדרגה. לקפל בעדינות. ברגע שמתקבלת תערובת אחידה להעביר לתבנית משומנת.
  4. לאפות ב - 170 מעלות כ- 45 דק'.
  5. מי שאוהב שילוב של שוקולד יכול לצפות את העוגה בגאנאש ואם רוצים ציפוי מבריק ניתן לחמם מעט ריבת תפוזים או מישמש במיקרוגל ולהבריש את העוגה .



21 תגובות:

  1. וואוווווווווווו איזו יופי העוגה ניראית.
    אני לא מתה על עוגות פרג, אבל יש לי קרוב משפחה אהוב שזוכר מהילדות עוגת פרג עם תופחים שאמא שלו נהגה להכין.
    אני רוצה להכין לו שוב הפתעה כזאת (מגיע לו!)

    נהדר! עכשיו אני רק צריכה להשיג שוב פרג טחון טרי

    השבמחק
  2. אני מכורה כבדה לפרג והשילוב עם תפוחים הוא שילוב מושלם לטעמי.
    העוגה שלך נראית נהדרת ועסיסית.

    מגי

    השבמחק
  3. תודה לך ויני. מי שאוהב עוגות פרג -העוגה הזאת מאוד מוצלחת וטעימה. אני בטוחה שקרוב המשפחה שלך יהנה מההפתעה שאת מתכננת לו.

    תודה מגי - מסכימה איתך לגבי השילוב המושלם של תפוחים עם פרג :-)

    השבמחק
  4. אני מתה על שילוב של פרג ותפוחים, והעוגה שלך נראית נהדר!

    השבמחק
  5. נבצרות הקמח בין המרכיבים היא תיקנית?

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן כך.
      אין קמח במתכון הזה.
      יש פירורי לחם ואם יש רגישות לגלוטן ניתן להשתמש בשקדים טחונים דק במקום.
      רויטל

      מחק
  6. עוגות פרג , תפוחים , גבינה ושמרים הן העוגות המועדפות עלי ....
    פרג ותפוחים , שילוב מנצח !

    תודה על מתכון נוסף לקטגורית המתכונים שלי של פרג תפוחים .

    אגב , הכנתי עוגת פרג תפוחים והוספתי פירורי לחם ללא גלוטן לאדם רגיש לגלוטן . היה מבחר גדול של עוגות על השולחן , והעוגה שהכנתי חוסלה מיד .......יצקתי מעל שמנת מתוקה עם שוקולד מריר שהומס בשמנת המתוקה טעיםםםםםםםםםםםם

    העוגה נראית נהדר !

    שרית-ב

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכימה איתך לגבי הטעמים. שמחה להצטרף למחברת המתכונים שלך:))
      רעיון נפלא לגבי פירורי לחם ללא גלוטן. ימאי..רוטב שוקולד על העוגה משדרג אותה מאוד.
      תודה לך שרית:)

      מחק
  7. אהבתי את המתכון עוגה עשירה ומיוחדת ....
    תודה יקירה על השיתוף.
    יום קסום ונעים.

    השבמחק
  8. יש לי בעיה רצינית עם פרג,
    פשוט לא סובלת פרג !!
    אבל כל השילובים האלה נראים מעולים,
    לאוהבי הפרג זה מעדן אמיתי !
    העוגה מדהימה ועם תפוחי העץ זה מזמין מאד,
    אלופה את, יקירתי !!
    רותי ♥

    השבמחק
    תשובות
    1. היי רותי. זה בסדר,לא חייבים לאהוב כל דבר:)
      אני יכולה לספר לך שמי שאוהב פרג מאוד נהנה מהעוגה והתפוחים בהחלט מוסיפים המון .

      מחק
  9. בוקר טוב.
    אני כנראה מתחילה להתמכר אליך..
    האם ניתן להדפיס או לשמור את המתכון?
    העוגה עושה לי חשק לאפות.
    תודה ויום טוב
    חני

    השבמחק
    תשובות
    1. חני בוקר אור:-) זו התמכרות טובה..לא?!
      בבלוג אין אפשרות הדפסה,מה שאני עושה זה העתק הדבק ל-WORD ואז שמירה ללא תמונות ומאותו רגע את עושה לך ספריית מתכונים במחשב ומדפיסה או לא.
      אני לא מדפיסה מתכונים בגלל איכות הסביבה -אבל זה ענין של העדפה אישית. אני מעתיקה רק מתכון שאני מתכוונת להכין למחברת המתכונים שלי וכותבת לעצמי מאיפה הוא נלקח ותאריך כדיח שאדע מה המקור ולאן לחזור למקרה שנותרו לי שאלות פתוחות
      שבוע מקסים
      רויטל

      מחק
  10. לא הצליחה . א. אפיתי בשתי תבניות אינגליש קייק והעוגות גלשו בזמן האפיה בתנור .
    ב. זה לא לעניין שאיו קמח .

    השבמחק
    תשובות

    1. חבל מאוד שלא הצליחה לך
      א. כתוב תבנית 26 ו- 2 תבניות אינגלישקייק שהכוונה היא תבניות אינגלישקיק שמכילות עוגה בגודל 26!
      כאשר ממלאים תבנית אינגלשקייק אף פעם לא ממלאים אותה יותר מ- 2/3 הגובה. וזה לא קשור לסוג המתכון או סוג העוגה. העוגה צריכה מקום לצמוח לגובה בטח עוגה שמבוססת על הקצפת חלבונים. לכן כתוב קודם כל תבנית 26 שזו עוגה גדולה מאוד ושכתבתי תבניות אינגלישקייק הכוונה שוב לתבניות הגודלות ולא הסטנדרטיות
      ב.זה לענין מאוד בלי קמח היא יוצאת מעולה,אין צורך פה בקמח. הקמח לא קשור לזה שהעוגות גלשו אלא לטעות שעשית עם בחירת התבנית וזה מילאת את התבנית עד למעלה מלבי להשאיר מקום לעוגה לעלות

      מחק
  11. מה תפקיד פרורי הלחם במתכון? אם בוחרים במקום זה באגוזים זה עדיין 5 כפות?

    ארז

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום ארז
      מכיוון שזו עוגה ללא קמח,תפקיד פירורי הלחם הוא לספוג את הנוזלים מתפוחי העץ ולשמש כחומר מקשר בין חומרי הגלם.
      אם בחרת להשתמש באגוזים טחונים,הכמות צריכה להיות זהה,כלומר 5 כפות.
      בהצלחה וחג שמח
      רויטל

      מחק
    2. תודה על המענה.
      אגב החלמונים והשמן מצטרפים לקציפת החלבונים בתנועת קיפול, או שגם הם מצטרפים לתהליך ההקצפה? אם לא בקיפול זה עשוי לשבור את הקציפת חלבונים, לא כך?

      מחק
    3. היי, קודם מקצפים חלבונים לקצף יציב וגמיש ורק לאחר מכן מקפלים פנימה את שאר החומרים כלומר קודם חלמונים ושמן שערבבנו יחד
      ובהמשך את שאר החומרים היבשים.
      כתוב במתכון קיפול כמדומני :)
      בהצלחה
      חג שמח

      רויטל

      מחק