יום ראשון, 26 בפברואר 2012

פנקייק קלאסי / פנקייק תפוז בננה


למילה פנקייק יש כל כך הרבה הקשרים ורגשות.
 אצל חלק מהאנשים זה מתקשר לארוחת בוקר בבית מלון ויש אנשים (כמוני) שזה מחבר אותם לשבת ,לבית ההורים,לריח המתוק שמגיע מהמטבח .
כבר בכיתה ד' או ה' עמדתי במטבח והכנתי את ארוחת הפנקייק של שבת בעצמי.
אצלנו היה נהוג לאכול אותם דווקא בשבת אחר הצהריים עם הדודים שבאו לכוס קפה. ואת המתכון הנפלא קיבלתי מהחברות של הורי ,ג'נט וורנט,הישר מארה"ב. כל כמה שנים היו מגיעות אלינו לביקור ויחד איתן מתכונים למאכלים אמריקנים טיפוסיים.
אני מביאה כאן את המתכון לפנקייק האמריקאי העבה והעסיסי ומתכון נהדר לפנקייק עם מיץ תפוזים טרי ופרוסות בננה,טעים ומרענן.




פנקייק קלאסי

חומרים (ל-15 יח' בגודל בינוני)
190 גר' קמח (1/3 1 כוסות)
1 שקית אבקת אפיה
3 כפות סוכר
2 ביצים
200 מ"ל חלב (1 כוס)
3 כפות שמן (קנולה או תירס)
1 כפית תמצית וניל
מעט חמאה לשימון המחבת.

להגשה
סירופ מייפל
ממרח שוקולד שאוהבים
סירופ שוקולד
דבש ולימון טרי
קונפיטורה איכותית (עדיף תוצרת בית)
אופן הכנה
  1. להכין מחבת מתאימה (רצוי טפלון) ותרווד להפוך את הפנקייק.
  2. לנפות יחד קמח ואבקת אפייה לקערה בינונית. להוסיף פנימה את הסוכר ולערבב.
  3. בקערה נפרדת (אני עושה זאת במד ליטר ) טורפים יחד ביצים,חלב,שמן ותמצית וניל.
  4. את השלב הזה אפשר לעשות במעבד מזון עם להב פלדה או לערבב ידנית שזה גם בסדר גמור.
    במעבד מזון  - שמים את תערובת הקמח בקערת המעבד. סוגרים את המכסה ודרך הפתח הצר מוסיפים את תערובת החלב והביצים תוך כדי עבודת המעבד על מהירות בינונית וממשיכים לעבד עד שמתקבלת תערובת אחידה וללא גושים.
    בערבוב ידני עם מטרפה - עושים גומה בתוך תערובת הקמח ולתוכה שופכים בזרם חלש את תערובת החלב,תוך כדי ערבוב עם מטרפה עד שמתקבלת תערובת אחידה וללא גושים. אם נשארו לכם גושים גדולים אני ממליצה להעביר את התערובת במסננת.
  5. טיגון הפנקייק -
    מחממים את המחבת על אש בינונית,שמים מעט חמאה (חצי כפית בערך) ומורחים בעזרת נייר מגבת את החמאה. שופכים כמות של 1/2 מצקת מרק למחבת ומזיזים מעט את המחבת על מנת שתערובת הפנקייק תתפזר על המחבת. מחלישים מעט את האש ומחכים שיווצרו בועות על השכבה העליונה של הפנקייק. ברגע שיש הרבה בועות שכאלה (ענין של דקה וחצי בערך) הופכים את הפנקייק בעזרת התרווד ונותנים לצד השני להיטגן עד לצבע זהוב. מעבירים לצלחת וממשיכים כך לטגן  שאר התערובת.
    כמובן שאתם יכולים לשחק עם גודל הפנקייק והצורה - יש היום לרכוש מחבתות מיוחדות לפנקייק עם שקעים קטנטנים או מיקדים בצורות שמניחים על המחבת לקבלת פנקייק לב למשל.
  6. להגיש את הפנקייק חמים יחד עם סירופ מייפל,סירופ שוקולד,קונפיטורה טובה. אצלנו אוהבים את הפנקייק עם דבש ומיץ לימון טרי.
פנקייק תפוז בננה 

חומרים (ל 8-10 יח' )
140 גר' קמח (1 כוס)
1 שקית אבקת אפיה
2 כפות סוכר
2 ביצים
1/2 כוס מיץ תפוזים טרי
2 כפות שמן
1 בננה בשלה חתוכה לפרוסות דקות

אופן הכנה
כמו במתכון של הפנקייק הקלאסי,מלבד הבננה שהחתוכה לפרוסות אותה מוסיפים לאחר שתערובת מוכנה וממשיכים בטיגון הפנקייק כמו במתכון הפנקייק הקלאסי.

הערות והמלצות
  • אם אתם לא אוהבים פנקייק עבה,ניתן להוסיף עוד נוזלים (1/4-1/2 כוס חלב או כל נוזל אחר שהשתמשתם בו לתערובת הפנקייק)תוך כדי ערבוב התערובת עם מטרפה או במעבד מזון עד שמתקבלת הסמיכות המתאימה לכם.
  • אפשר במקום בננה לשים פרוסות תפוח עץ דקיקות.
  • לפנקייק פרווה - במקום חלב להתמש בחלב סויה או מיץ תפוזים או מים. לטגן את הפנקייק בשמן או מרגרינה במקום חמאה.

כך ניראת תערובת הפנקייק לאחר הכנתה במעבד המזון. ניתן לראות כאן את סמיכות התערובת
רואים את הבועות?
וכך זה נראה על שולחן האוכל שלנו,הפנקייק הקרוב זה פנקייק תפוז בננה והרחוק יותר זה הפנקייק הקלאסי
אני מוסיפה את פרוסות הבננה לתערובת פנקייק התפוז ומערבבת בעדינות עם כף
כך נראה פנקייק תפוז בננה לאחר הטיגון
הצעת הגשה לפנקייק תפוז בננה,עם סירופ מייפל ושמנת חמוצה מעל. יאמי..
וגלי שלי אוהבת לאכול כריך פנקייק ובאמצע יש נוטלה :-)

26 תגובות:

  1. מדהים מדהים
    האם אחרי שהעיסה שח הפנקייק מוכנה,רצוי להשהות בצד כחצי שעה?תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:) אני לא מחכה חצי שעה. אמנם אני קודם שוטפת את הכלים ועוד שתיים שלוש דקות לחימום המחבת אבל זה לא מגיע לחצי שעה. אולי חמש דקות.

      מחק
    2. תודה רבה על המענה המהיר.

      מחק
  2. אהבתי את הרעיון של פנקייקס תפוז בננה.
    אושרת מלמד

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך אושרת. שילוב הטעמים של תפוז ובננה בהחלט טעים ומרענן.

      מחק
  3. רויטל המתוקה, זה נראה נפלא!!
    מקסים וטעים בטירוף,
    אוהבת במיוחד את הפאנקייק עם הבננה,
    אפשר למות כמה טעים..
    תודה
    רותי:-)

    השבמחק
  4. זה נראה מאאאאאאאאאאאאאאאאאאד טעים
    זהבאמת מזכיר לי ארוחות בוקר (בחגים אבל)
    הרעיון של שליוב בננה ותפוז - רעיון נהדר, ומשדרג מאד.

    חייבת להגיד לך שוב - התמונות שלך נהדרות לדעתי

    השבמחק
    תשובות
    1. ויני מתוקה - זה היום שלך!!! כל כך נהנתי מרשומת יומ ההולדת שלך הבלוג שלך.
      תודה ..בהחלט התפוז והבננה משדרגים את הפנקייק וגם זה פתרון נפלא למי שנמנע ממוצרי חלב (כמו אחותי למשל).
      הצילומים..אני משתדלת:)
      ❤❤❤

      מחק
  5. הפנקייקס שלך נראים משובחים, בדיוק בעובי המתאים ורעיון התפוז-בננה נהדר, אך הכי-הכי גלי שלך, מקסימה אמיתית.

    מגי

    השבמחק
    תשובות
    1. מגי,תודה רבה.
      בהחלט טעימים הפנקייקס האלה ואני איתך.גלי שלי היא הכי הכי:)

      מחק
    2. יש לי שאלה האם אפשר להכין את הפנקייק המדהים הזה ללא חלב??? אלרגיה קשה לחלב

      מחק
    3. אפשר להכין על בסיס מים. על בסיס חלב סויה. מיץ תפוזים או תפוחים גם יכול לצאת נהדר. לטגן עם שמן או מרגרינה.
      אחותי גם כן רגישה ללקטוז החלב ואני מכינה לה כבר שנים על בסיס מיץ תפוזים וזה יוצא נהדר.
      רויטל

      מחק
  6. היי,
    למה אי אפשר להדפיס ????

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך מלי
      מדובר בבלוג אישי שמנוהל ע"י מערכת שנקראת בלוגספוט. אין אפשרות להדפסת מתכונים במערכת הזאת.
      רויטל

      מחק
  7. חבל... צריך לשלבת ולהעתיק :(

    השבמחק
  8. וואו, הפנקייק הזה נראה כמו משהו מיוחד. מאוד מזדהה עם מה שכתבת לגבי הנוסטלגיה, אני חושבת שזה אחד הדברים שיותר מחזירים אותי לבית של אמא. למרות שכל אחד מכין פנקייק בדרך אחרת (ואני בכלל מצאתי מתכון מוזר ושונה לחלוטין שעובד לי), עדיין אני יכולה לראות את אמא שלי מחייכת דרכו.

    השבמחק
  9. הוי עכשו גיליתי את המתכון של הפנקייק, וזה הולך ללוות אותי עכשו עד פסח!!! הילדים יחגגו!
    תודה וחג שמח
    שולמית

    השבמחק
  10. היי רויטל, אם נשאר לי חומר מתערובת הפנקייק האם אפשר לשמור אותו במקרר ואם כן לכמה ימים והאם צריך להוסיף עוד חלב.

    תודה לך על המתכונים הנהדרים כל פעם מתלהבת מחדש כל המתכונים מעולים, תודה לך אישה יקרה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי חנה, לצערי הרב התערובת לא מתאימה לשמירה במקרר. היא תהפוך לעכורה ובלתי אכילה
      אני אגלה לך מה אני עושה... אני מכינה את כל הכמות ומקפיאה כשאר שמה נייר אפייה בין השכבות וכך שמתחשק פינוק פשוט מפשירים כמות קטנה לפי הצורך

      תודה רבה :-)

      רויטל

      מחק
  11. היי רויטל, תודה המתכון עם הבננות והתפוזים נפלא ובאמת מרענן, רציתי לדעת האם אפשר להשתמש בקמח מלא ללא תוספת של קמחים אחרים? ואם כן מה היחס בכמויות
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. קמח מלא משתמשים 3/4 כמות מזו של הקמח הרגיל ולא לוותר על אבקת אפייה אפילו להוסיף עוד כחצי כפית אבקת אפייה

      מחק
  12. ניראה מגרע ומזה טעים אני אנסה

    השבמחק
  13. היי רויטל,
    האם את משתמשת במחבת קטנה על מנת שיצאו עבים או שהם פשוט תופחים להם בכיף?

    תודה רבה,
    נגה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נגה,
      אני משתמשת במחבת קטנה אבל בכל מקרה אני לא ממלאה את המחבת עד הדפנות בבלילה, הם יוצאים עבים בגלל שהבלילה סמיכה :)
      השימוש במחבת הקטנה נעשה בגלל סוג המחבת במקרה שלי.

      רויטל

      מחק
  14. היי, הכנתי, החלפתי חלב במים ויצא מצויין. מתכון מוצלח מאד, כרגיל!

    השבמחק