יום רביעי, 16 במאי 2012

שבלולי פיצה

שבלולי פיצה 


הילדים שלי מאוד אוהבים פיצה.
השבלולים יוצאים רכים,אני מכינה אותם מבצק עם חלב
בניגוד לפיצה השטוחה אותה אני אוהבת פריכה ודקה.






חומרים (כ- 50 שבלולים)
בצק
500 גר' קמח
1 כף שמרים יבשים ( או 25 גר' שמרים טריים)
1/2 כף מלח
1 כף סוכר
1 ביצה
1/4 כוס שמן זית או קנולה
3/4 - 1 כוס חלב

רוטב עגבניות זריז
1 קופסא עגבניות מרוסקות
2 שיני שום כתושות
3 כפות שמן זית
1/4 כפית אורגנו מיובש
1/4 כפית סוכר
1/4 כפית מלח
מעט פלפל שחור לפי הטעם

400 גר' גבינה קשה מגוררת (עמק/גלבוע/מוצרלה מה שאתם אוהבים)
1/2 כוס זיתים מגולענים פרוסים

אופן הכנה
  1. בצק - בקערת מערבל או בלישה ביד, שמים את כל חומרי הבצק ומערבלים לקבלת בצק אחיד וגמיש. אני מוסיפה בהתחלה 3/4 כוס חלב ואם יש צורך מוסיפה עוד חלב. מעבירים את הבצק לקערה משומנת,עוטיפים בנילון נצמד ומתפיחים כשעה-שעה חצי להכפלת נפח.
  2. הכנת רוטב עגבניות זריז - מחממים מחבת עמוקה ורחבה,מוסיפים שמן זית ומעליו את העגבניות המרוסקות,מביאים לרתיחה ומוסיפים את כל חומרי הטעם. מחלישים את האש ונותנים לנוזלים להתאדות תוך כדי ערבוב מדי פעם. זמן הבישול הוא כ- 15 עד 20 דק'. אני טוחנת את התערובת במעבד מזן כדי שהרוטב יהיה חלק (לא חובה). מצננים את הרוטב.
  3. הכנת השבלולים - לאחר שהבצק תפח,מחלקים אותו ל- 4 כדורים. מרדדים על גבי משטח מקומח את כדור הבצק הראשון,למלבן ארוך ברוחב 20 ס"מ. מורחים מעליו שכבה של רוטב עגבניות,מפזרים מעל 1/4 מכמות הגבינה וזיתים מגולענים פרוסים. מגלגלים לרולדה,לא מהודקת מידי,וחותכים לפרוסות עבות או דקות לפי טעמכם. מעבירים לתבנית מרופדת בניר אפיה . נותנים לשבלולים לפתוח כ-20 דק' ומעבירים לתנור שחממנו ל- 180 מעלות. אני מקפיאה את השבלולים כשהם פושרים.
המתכון הזה השתתף בתחרות של שמרית לכבוד חג השבועות שנת 2012 וזכיתי במקום הראשון בפרס נהדר ותודה רבה לחברת שמרית-אפיה ביתית. המתכון נמצא גם באתר של שמרית מוזמנים להכנס לאתר שלהם בקישור הבא : שמרית-אפיה ביתית




38 תגובות:

  1. מגרההה מאוד רויטל!

    מתה על זה - וילדים חולים על זה.

    יבורכו ידייך

    השבמחק
  2. שבלולי פיצה זה נהדר, גם יפה וגם טעים.
    השבלולים שלך ממש יפים.

    מגי

    השבמחק
  3. יופי של שבלולים, רויטל !
    הילדים והמבוגרים נהנים כאחד,
    נראה מזמין ומפתה,
    המילוי כייפי,
    אחלה של מתכון, יקירתי
    תודה,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. חן חן לך רותי.
      השבלולים הללו באמת נחטפים על ידי כ ו ל ם:-)

      מחק
  4. רויטל יופי של שבלולים נראה טעים ומזמין
    תודה יקירה על השיתוף

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך טובה ותמיד שמחה לשתף במתכונים מנצחים :-)

      מחק
  5. יאווווו זה פשוט משהו שאני מאדדדדדדדדדד אוהבת
    הצילומים נהדרים ומפורטים (כל הכבוד, לי נורא קשה ומעבצן לצלם תוך כדי עבודה)
    אבל הכי חשוב - השבלולים נראים ממש נהדר
    מאד מוצא חן בעיני המתכון הזה!

    השבמחק
  6. מקסים,הילדים ממש יוהבו-מאמצת בכיף את המתכון
    תודה לך רויטל

    השבמחק
    תשובות
    1. רב תודות. בהחלט מתכון שהכנתי בשביל הילדים שלי ואיכשהו התגלה שכולנו אוהבים את המתכון הזה :-)

      מחק
  7. ממש ממש אוהבת שבלולי פיצה! ושלך נראים נהדר

    השבמחק
  8. היי רוויטל,
    תודה רבה על התשובה אכן התכוונתי למתכון זה :)
    אנסה לאפות את השבלולים חצי אפייה, אקפיא ואאפה שנית למחרת.
    האם תוכלי לתת ל זמן אפייה משוער? אני פוחדת לאפות אותם יתר על המידה.
    המון המון תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. בשמחה:)
      חצי אפיה זה אומר שהצבע ממש בהיר וזה תלוי בתנור שלך וכמה עבה או דק חתכת את השבלולים,בין 10 ך- 15 דק' ולא יותר. להקפיא שהם חמימים. עדיף להקפיא על התבנית שהם רחוקים אחד מהשני ולאחר שקפואים להעביר לשקית או קופסא. אחרת הם ידבקו אחד לשני בגלל הגבינה .
      בהצלחה ובתאבון

      מחק
  9. חבל שלא אמרת שזה המתכון של שימרית ולא שלך..

    השבמחק
    תשובות
    1. חב שאינך בודק דברים עד עומקם.
      המתכון שלי והוא זכה במקום הראשון בתחרות שבועות של שמרית ולכן הם פרסמו את המתכון שלי באתר שלהם
      תודה ויום טוב.

      מחק
  10. שלום רויטל, הרשי לי קודם להחמיא לך על האתר הנפלא שמשמש אותי המון, מככב אצלי בבית מתכון הכריכים שלך! שנית, בקשר לשבלולי פיצה, רשמת את החלב, האם אמור להיות פושר? והבצק לא תפח כ"כ, האם כך צריך להיות? תודה רבה ויישר כוח, אתי

    השבמחק
    תשובות
    1. אתי שלום וברכה, תודה רבה.
      לגבי החלב, בקיץ אני שמה אותו קר מהמקרר ובחורף אני מחממת אותו לטמפ' החדר.
      הימים עכשיו מאו דקרים ולכן זמן ההתפחה מתארך וצריך לקחת את זה בחשבון בהכנת מאפי שמרים.
      הבצק הזה בהתפחה נכונה צריך לתפוח למצב של הפכלת הנפח.

      מחק
    2. תודה על תשובתך, הכנתי אתמול את שבלולי הפיצה והמלוחים נחטפחים עם הזיתים, התגובה הייתה ״וואו אש״ טעים מאוד. את כל מה שהכנתי הקפאתי ללא אפיה ובעת הצורך אני יאפה, האם זה בסדר?, ולסיום אני חייבת שוב לפרגן לך על האתר כמה הוא פשוט וידידותי, על המתכונים המדוייקים, התמונות, מהלך העבודה פשוט תענוג. אתי

      מחק
    3. תודה רבה אתי על המילים החמות:) שמחה שנהנת מהמתכונים ושקצרת הרבה מחמאות- זה אושר גדול .
      לגבי שבלולי פיצה- אני באופן אישי מקפיאה לאחר אפיה. אם הקפאת לפני אפייה, כדאי להפשיר אותם היטב ולתת להם לתפוח לפני האפייה.
      לגבי המלוחים ונחטפים אפשר לאפות ישר מהמקפיא רק זמן האפיה יתארך בכמה דקות.

      מחק
  11. הי רויטל אני פעם ראשונה שנכנסתי היום לבלוג ולפי מה שהספקתי כבר לראות המתכונים נפלאים הסופגניות שלך נראות חתיכיות וגם שבלולי הפיצה האלה, דיברת בתחילת הפוסט על פיצה עם בצק דק וקרנצ'י שאת אוהבת , אז גם אני מחפשת בנרות מתכון לכזה בצק, האם יש לך כזה?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך איילת,תודה רבה:)

      האמת שהבצק הקרנצ' הוא ממש פשוט.
      1/2 ק"ג קמח
      1 כף שמרים יבשים או 25 גר' שמרים טריים
      1/4 כוס שמן זית
      1/2 כף מלח
      1 כפית סוכר
      1/2 1 - 1 כוסות מים

      מה שחשוב זה לרדד את הבצק לא עבה מידי כי זה משפיע על זמן האפיה. רצוי לאפות על אבן שמוט שאוגרת בתוכה חום רב ומקצרת את זמן האפיה

      מחק
  12. הי רויטל

    אוהבת את המתכונים שלך. כולם שפויים קלים להכנה, חומרים זמינים.
    במיוחד אוהבת את בצק השבלולים עם הביצה שמעשיר אותו מאד.
    מחכה למתכונים שלך במייל.

    תודה רבה

    השבמחק
  13. שלום רויטל
    רציתי לשאול שאת כותבת קופסת עגבניות אחת לאיזו קופסא את מתכוונת הגדולה של ה-800 גרם או הקטנה יותר, ואם הקטנה מה הכמות של הקטנה כי לי יש את ה800 גרם
    תודה
    בת אל

    השבמחק
    תשובות
    1. היי בת אל
      האמת..אני לא מכירה קופסאות קטנות.
      כמו שכתבת אני משתמשת בזו של ה- 800 גר'

      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  14. היי רויטל
    שכחתי לשאול אותך , האם לאפות בתוכנת אפייה "טורבו" או רגיל?
    האם בכלל רצוי לאפות בצק שמכיל שמרים לאפות ב"טורבו" או לא?
    אני עכשיו אופה את השבלולים ונראה לי שתוכנת הרגיל בזמן אפייה מספיקה (10-15) , כי נאמר לי שהטורבו מייבש את השמרים......
    בתודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, אני מתארת לעצמי שאת כבר אחרי האפייה:)
      טורבו טוב לשמרים אבל לא לשבלולים כי הם קטנים ולכן הנטייהל לייבוש בטורבו גדולה יותר.
      יש לשים לב שכל תנור הטמפ' שלו שונה ויש תנורים שמושכים טמפ' כלפי מעלה ויש כאלה כלפי מטה. חשוב להכיר את התנור שלך שתדעי זמני אפייה
      לדוגמא אם המאפה משחים מהר מידי זה אומר שהתנור שלך מושך טמפ' כלפי מעלה אז במקום 180 מעלות אצלך בתנור צריך לשים 170 מעלות כדי שהאפייה תהייה טובה ושלמה ולא יווצר מצב שהמאפה השחים מבחוץ אך לא נאפה מספיק מבפנים

      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  15. תודה על מתכון נהדר
    רק שאלה על כל הבצקים האלו שיש בהם לא מעט מים: איך עובדים איתם? לאחר ההתפחה הם יוצאים מאוד דביקים: נדבקים לידים ולמערוך. האם להוסיף קמח בלי הגבלה? האם לא יקלקל את מרקם הבצק?
    תודה
    אוסנת

    השבמחק
  16. האם לא צריך למרוח ביצה על כל אחד מהשבלולים לפני שמכניסים לתנור?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא. ממש אין צורך כאן בביצה אני לא מורח וגם לא צריך ראי לפי הצילומים. זה לא לחמניות הבצע של הבצק יוצא זהוב ונפלא.

      מחק
  17. ג'ודי הלוחשת לאוכל1 באוקטובר 2013 בשעה 12:44

    אוהבתתתתתתתת את הבלוג שלך!!! מהממת!!

    השבמחק
  18. היי, רציתי לדעת האם אפשר להמיר את החלב במשהו פרווה ולהשתמש בבצק הזה גם לעוגת שמרים.. אולי חלב סויה? או מים? אשמח לשמוע על כל אופציה! ואם יש לך מתכון לעוגת שמרים פרווה זה בכלל יהיה משמח! תודה, זה נראה מצויין! יערה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך יערה
      שבלולי פיצה הם חלביים- לכן הבצק הוא חלב :)
      הבצק הזה לא מתאים לעוגות מתוקות.

      יש בבלוג מתכוונים לעוגות שמרים - אין שום בעיה להמיר לפרווה. עדיף שתכתבי לי למייל hamaroch@gmail.com או בהודעה בדף הפייסבוק על מנת שאוכל לשים לך קישורים ולתת לך הסברים
      רויטל

      מחק
  19. רויטל יקרה - אני צריכה את עזרתך..
    (1) אני רוצה להכין את הבורקסים ויש לי רק 400 גרם עגבניות מרוסקות.
    מה אני יכולה לשים במקום ה- 400 גרם עגבניות מרוסקות שחסר לי? או שיש לך רעיון לרוטב אחר בשבילי?
    (2) האם 500 גרם קמח הם 3 וחצי כוסות מדידה?
    תודה מראש!

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור וחג שמח
      1.400 גרם יספיקו לך בדיוק. אל חשש פשוט תכיני מהם רוטב וזה יצא מעולה
      2.אכן כך 500 גר' קמח הם 3.5 כוסות מידה
      חג שמח וטעים
      ואם יש עוד שאלות אשמח לעזור
      רויטל

      מחק
    2. רויטל, עשיתי בסוף כמו שאמרת לי, עם 400 גרם עגבניות מרוסקות, ויצא מעולה!!
      תודה רבה על השיתוף במתכונים,
      את פשוט מקסימה!!

      מחק