יום ראשון, 20 במאי 2012

עוגת גבינה ועוגיות אוראו (ללא אפיה )

עוגת גבינה ועוגיות אוראו 
ללא אפיה

עוגה קלה להכנה,שילוב טעמים ומרקמים נפלא
העוגה ללא ג'לטין וללא ביצים חיות


חומרים (תבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ)

תחתית
200 גר' בסקוויט (פתי-בר) מרוסק דק
100 גר' עוגיות אוראו (8 עוגיות אוראו מרוסקות דק או עוגיות סנדביץ בטעם שוקו וניל שאוהבים)
100 מ"ל שמנת מתוקה (1/2 כוס)
50 גר' חמאה
50 גר' שוקולד מריר

מלית גבינה ועוגיות אוראו
500 גר' גבינה לבנה 5% או 9%
500 מ"ל שמנת מתוקה (2 מיכלים)
1 חב' אינסטנט פודינג וניל (80 גר')
100 גר' סוכר (1/2 כוס)
150 גר' עוגיות אוראו (12 עוגיות)

ציפוי שוקולד
150 מ"ל שמנת מתוקה (3/4 כוס)
100 גר' שוקולד מריר
100 גר' שוקולד חלב
לעיטור - 4 עוגיות אוראו קצוצות עבה ולא דק  או שוקולד לבן מומס

אופן הכנה
תחתית
  1. לרפד תבנית בניר אפיה. רצוי לשים שקף מסביב על מנת שיהיה קל לשחרר את העוגה לאחר ההקפאה.
  2. לשים בקערת זכוכית שמנת מתוקה,חמאה ושוקולד ולהמיס במיקרוגל במשך דקה על חום בינוני. לערבב היטב עם מטרפה,אם לא נמס לגמרי להוסיף עוד כמה שניות במקרוגל עד להמסה מלאה. להוסיף פנימה את פירורי הבסקוויטים והאוראו. לערבב היטב עם כף עץ עד שמתגבש. ניתן גם לערבב ביד אם לא חם מידי . לרפד את תחתית התבנית,ולא את הדפנות,להדק היטב - לא חזק מדי אחרת התחתית תהיה דחוסה וקשה לחיתוך. ולהכניס למקפיא למשך חצי שעה.

מלית גבינה ועוגיות אוראו
  1. להקציף יחד שמנת מתוקה ו-1/2 חב' אינטסט פודינג וניל (40 גר') לקצפת יציבה.
  2. להקציף יחד,במהירות בינונית גבינה לבנה,סוכר ואינסטנט פודינג וניל (1/2 חב' ,40 גר') לתערובת אחידה,שהסוכר יימס.
  3. לקפל את הקצפת בעזרת מרית לקערה עם תערובת הגבינה,לקפל עד שמתקבלת תערובת אחידה. להוסיף פנימה את עוגיות האוראו ,קצוצות גס,ולקפל בעדינות.
  4. להוציא את התבנית מהמקפיא ולהעביר אליה את תערובת הגבינה. להדק הייטב ולישר. להכניס למקפיא למשך 8 שעות לפחות.
הערות והצעות
  • ציפוי השוקולד יוצא בשכבה עבה (כמו שאנחנו אוהבים) אם אתם לא אוהבים..הפחיתו בחצי את כמויות הציפוי.
  • לא אוהבים ציפוי שוקולד? אפשר במקום למרוח או לזלף קצפת.
  • אם אתם מאוהבי גבינות שמנת,ניתן להחליף מחצית מכמות הגבינה בגבינת שמנת כמו נפוליאון. 
  • את העוגה מומלץ לפרוס עם סכין שטובלים בכוס מים רותחים ומנגבים.


ציפוי שוקולד
  1. לשים בקערת זכוכית שמנת מתוקה,שוקולד מריר ושוקולד חלב קצוצים דק. 
  2. להמיס במקרוגל בחום בינוני כדקה ולערבב,אם לא נמס לגמרי להוסיף עוד כמה שניות עד להמסה מלאה. לערבב עם מטרפה לקבלת ציפוי חלק ולמזוג מעל העוגה הקפואה.
  3. אם רוצים לעטר עם שברי עוגיות אוראו,יש לפזר את שברי העוגיות מעל הציפוי שזה עתה מזגנו מעל העוגה בעודו חם,כדי שהעוגיות ידבקו לציפוי.
  4. אם רוצים לעטר עם שוקולד לבן מומס,עושים זאת בהמשך,לאחר שחרור העוגה מהתבנית,כשהצפוי קפוא.
  5. מחזירים את העוגה למקפיא לשעה. לאחר שעה, משחררים מהתבנית ומניחים על צלחת הגשה. לתת לעוגה להפשיר שעה בחוץ ולהעביר אותה למקרר עם כיסוי מתאים,שלא תספוג ריחות וטעמים מהמקרר. העוגה טובה ליום-יומיים,לרוב מתחסלת כל כך מהר שאין שום דיון לכמה ימים היא טובה.
    העוגה נהדרת לאכילה גם כשהיא חצי קפואה ולא מופשרת לגמרי.זה באמת ענין של העדפה אישית.
    כשנעוגה מופשרת לגמרי היא יותר רכה ואז גם הטעמים נפלאים. 

‏95 תגובות:

  1. מקסים!!! עוגה יפה ומעוררת חשק לקפה טוב ליד :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני ממש רוצה להכין אותה אבל אני בדיאטה כמה קלוריות זה בערך???

      מחק
    2. כאן בבלוג לא סופרים קלוריות
      זו עוגה חגיגית שמכינים לאירועים מיוחדים. אני מכינה אותה בערך פעם או פעמיים בשנה אול לאנשים במשפחה המורחבת שיש להם ימי הולדת

      מחק
  2. עוגה מ-ד-ה-י-מ-ה !!
    וטוב שהדגשת שאין בה ביצים חיות וגם לא ג'לטין
    אוהבת מאד מאד מאד

    אני אקנה עוגיות סנדוויץ (אוראיאו הרגילות הן מחלב נכרי), כי אני רוצה להכין את העוגה המדהימה הזאת
    וזה לא חייב להיות לשבועות.
    זאת פשוט עוגת חגיגה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ויני מקסימה:)
      אני יודעת שעוגיות אוראו לא מספיקות מבחנת כשרות לכל אחד ולכן כתבתי שניתן גם להתשמש בעוגיות סנדביץ אחרות שאוהבים:)
      את צודקת..זו לא עוגה רק לשבועות.
      אני הכנתי אותה לאחותי ליומולדת שהיתה לפני שלושה חודשים ונרשמה התלהבות יתרה.

      מחק
    2. רויטל - שאלה דחופה (שתמיד גם מציקה לי בעוגות שלא הופכים אותן)
      את שמה נייר אפייה בתחתית, ולאחר מכן את מוציאה בעזרתו את העוגה מהתבנית ומסירה אותו??

      מחק
    3. אם את מכינה בתבנית קפיצית,את יכולה להשאיר את העוגה על תחתית התבנית.
      אני באופן אישי תמיד מרפדת בנייר אפיה.
      במקרה הזה השתמשתי ברינג,ללא תחתית ואז שמתי נייר אפיה ולאחר ההקפאה קילפתי את הנייר והעברתי בזהירות לצלחת הגשה.

      מחק
    4. אוקי, הבנתי. תודה!!
      זה מוזר - יש לי רינג מתכוונן כבר הרבה זמן, ועוד לא השתמשתי בו....
      אני יודעת שהרבה משתמשים ברינג אבל עוד לא הצלחתי להבין את היתרון שלו על תבנית

      מחק
    5. האמת..גם לי יש רינג מתכוונן ואני פחות משתמשת בו. הוא פחות נוח לי לעבודה.
      את שאר העוגות אני אופה רק ברינגים רגילים,יש לי כמעט את כל הגדלים וגם כאלה עם שוליים ממש גבוהים נוח מאוד לעבוד איתם. זה ענין של הרגלי עבודה.. והרגלים קשה לשנות.מנסיון . אישי :-)

      מחק
    6. תודה לך גם פה :)
      אנ מנסה לעבוד עם הרינג עכשיו.
      כן - הרגלים מאד קשה לשנות חחחחחחח

      מחק
    7. בוקר טוב ושבוע טוב רויטל
      העוגה יצאה מעלפתתתתתתתתתתתתתת!!!
      היא מאד קלה להכנה וטעימה חבל"ז
      למי שלא הכין אותה עדיין - רוצו להכין

      בקשר לרינג - אני עדיין לא הבנתי את העדיפות שלו, נראה לי שנכון לעכשיו אני חוזרת לתבניות רגילות :)

      מחק
    8. תודהההההה:-)
      כייף לי לשמוע שהכנת ונהנת.

      תודה רבה על המילים החמות ויני ,את חברה יקרה.

      רינג או לא רינג העיקר שיש עוגה טעימה!

      מחק
  3. יש לי שאלה - איך את עושה שציפוי השוקולד יהיה כל כך חלק?

    השבמחק
    תשובות
    1. לגבי הציפוי.. בדיוק מה שכתבתי במתכון ,לא מוסיפה סירופ תירס או גלוקוזה,וגם לא איזה שוקולד ייחודי (כאן שמתי של ורד הגליל)פשוט לערבב היטב עם מטרפה ושהשוקולד יהיה מומס היטב.
      אין אצלי סודות:))

      מחק
  4. וואוווו איזו עוגה מדהימה.
    ללא ביצים וללא ג'לוטן איזה כיף .
    תודה רויטל

    השבמחק
  5. LIKE ענקי, רויטל !
    העוגה נראית מהמם,
    מאד אוהבת את שילוב הטעמים,
    גם הילדים אצלי אוהבים,
    גם ללא ג'לטין שזה יתרון גדול...
    מתכון מקסים,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי מקסימה
      תודה רבה על המילים החמות. שמחה שאהבת:)

      מחק
  6. ואו ואו ואו העוגה נראית מדהימה!
    כל כך מגרה
    והביצוע פשוט מושלם ומדוגם!
    ממש אהבתי, ואפילו חשבתי להכין איזו עוגת גבינה עם אוריאו...אז אנחנו באותו ראש
    שיהיה חג שבועות שמח! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. טל,תודה רבה:)
      חג שבועות שמח ואצלך גם טעים ומשובח בוודאות (אני מפנטזת על הקיש המגניב עם בצק האבוקדו)

      מחק
  7. אני ממש לא מחובבי השוקולד-גבינה בדרך כלל, אבל זה נראה פשוט נפלא. היית אומרת שהיא מאוד מאוד כבדה, או דווקא אוורירית יחסית? קשה לי לדמיין את המקרם לגמרי..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך עלמה. לגבי המרקם,לא מדובר כאן בעוגה על בסיס גבינת שמנת ולכן המרקם אינו כבד. השוקולד בעיקר מודגש בציפוי,את יכולה כמו שכתבתי בהערות להכין מחצית מכמות הציפוי או לשים זילוף קצפת ואז כמות השוקולד תהיה מזערית.
      כאשר העוגה מופשרת לגמרי המרקם שלה רך ומפנק והפתעת האוראו בפנים ,עם מרקם העוגיה זה שילוב נפלא וערב לחיך. (התיאור הזה שיך לבעלי חגי.הוא מבקר העוגות הראשי אצלנו בבית :-))

      מחק
  8. העוגה נראית מדהימה וע"פ המרכיבים וודאי טעימה.
    אין לי ספק שזו תהיה העוגה הבאה שלי.

    תודה על השיתוף

    השבמחק
  9. נראה מצוין!
    אני בד"כ לא מתחברת לעוגות מוס קרות (בגלל הג'לטין והביצים החיות) אבל העוגה הזאת בהחלט יוצאת דופן. מתכון מדהים!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:)
      אני לא מהמכורים לעוגות קרות ומוס בניהם אך העוגה הזו אמנם נראת כמו מוס אך היא רק קרובה רחוקה שלו:-) והיא טעימה מאוד. אפלו בתי הקטנה שלא אוכלת גבינה לבנה בשום צורה נהנתה מאוד מהעוגה הזו.

      מחק
  10. העוגה נראת מדהים
    שאלה:
    האם אפשר לוותר על עוגיות האוראו בתוך הקרם? או שזה מה שמייצב את הקרם שהוא ללא ג'לטין?
    ואם אפשר לוותר גם על הסוכר? יש מספיק מהשמנת לדעתי (דיאטה חח)
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה לך
      ניתן לוותר על העוגיות האוראו,הן לא מיצבות את העוגה. מה שמיצב את הגבינה זה האנסטנט פודינג וניל.
      יש פה ממש מעט סוכר ,1/2 כוס .זו לא עוגה לדיאטה. זו עוגה לשחתיתו והנאה.
      אם חשוב לך עניני דיאטה אני ממליצה לך להכין עוגת גבינה אפויה שאין בה שמנת מתוקה ואז היא תכיל הרבה פחות שומן.
      אם את זקוקה לעצות אשמח לעזור
      רויטל

      מחק
    2. תודה!!!

      אבל את יודעת למה אני פשוט חייבת לעשות את העוגה?
      כי לבת שלי שתהיי בריאה עד 120 גם קוראים לירי!!!!
      אז זה רק מתבקש

      מחק
    3. אה..לירי זה אכן שם מקסים. ואני בטוחה שהיא תשמח מאוד שתכיני לה את העוגה.

      מחק
  11. אני רוצה להכין את העוגה הזו, אבל מאוד אוהבת שוקולד לבן, האם זה מתאים ביחד או שעדיף ציפוי שוקולד חלב?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך. לטעמי האישי שוקולד לבן מתוק מידי ולא ישתלב טוב בטעמים של העוגה. אפשר להשתמש רק בשוקולד חלב לציפוי אם שוקולד מריר לא לטעמך.

      מחק
    2. תודה על התגובה, אני מקווה שהיא תצליח לי :)
      אני אעדכן בהמשך, התמונות עושות חשק!

      מחק
    3. אז הבטחתי לעדכן:
      זכיתי עם העוגה מקום שלישי בתחרות מתוך 14...
      ומה שיותר כייף זה שהיא חוסלה ראשונה ונרשמה התנפלות מטורפת! קיבלתי מלא מחמאות עליה!

      לקחים מפעם ראשונה שהכנתי אותה:
      - לגבי התחתית רשום "להדק היטב", הידוק יתר עושה את התחתית קשה מדיי ואז קשה לפרוס אותה, אז אני מניחה שאם מהדקים בעדינות זה יותר אוורירי ויותר גבוה.
      - לקישוט אפשר גם לגרד שבבי שוקולד לבן במגרדת. (קובייה אחת אפילו)

      מחק
    4. ברכות על הזכייה.
      שמחה מאוד שנהנו מהעוגה ובעיקר שאת נהנת.
      לגבי הידוק התחתית - חייבים להדק ,וכשאני אומרת היטב זה לא הלפעיל כוח אלא שכל התחתית תהיה מכוסה בתערובת. אני מסכימה איתך שהידוק חזק מאוד גורם לתחתית להיות נוקשה וקשה לפריסה. תודה על ההערה :-)
      מה עם תמונה? מה לא צילמת? אשמח לראות
      רויטל

      מחק
  12. WOW איזו עוגה יפה ומפוארת, אני דווקא אוהבת את שילוב עוגיות האוראו, יש בזה טעם מאוד מיוחד.

    חג שבועות שמח,

    מגי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה מגי
      חג שבועות שמח ונפלא.
      גם אצלי הילדים ובעצם כולנו מאוד אוהבים את שילוב עוגיות האוראו

      מחק
  13. נראית מעולה!!!מה גודל התבנית?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לימור. גדול התבנית הוא קוטר 24 ס"מ.
      חג שמח

      מחק
  14. אחת העוגות המהממות שראיתי!!
    WOW אחד גדול!

    השבמחק
    תשובות
    1. שמרית,רב תודות לך:) שיהיה לך שבוע מקסים

      מחק
  15. שלום הכנתי אותה ליום שישי קלה להכנה וטעימה התחסלה במהרה!
    מזל טוב לך ליום הולדתך מחכה למתכון עוגת היום הולדת שלך :)

    אורלי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה אורלי. שמחה שנהנתם מהעוגה.
      והמון תודה על הברכות..מחר העוגה שלי תהיה מוכנה ,מקווה לשתף אתכם ביום ראשון. סוף שבוע נפלא

      מחק
  16. היי רויטל

    העוגה נראית נפלא
    אבל אני מתקשה לעכל מאכלים עתירי שמנת.
    - האם ניתן לוותר על השמנת במלית לטובת יוגורט לבן או פשוט לוותר ?
    אם לא אשמח לקבל מתכון טוב של עוגת גבינה עם ציפוי שוקולד
    תודה
    מלאני

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מלאני. אי אפשר לוותר על השמנת כי היא זו שמייצבת את העוגה. יוגורט לא מתאים ולא נותן מענה לתפקיד של השמנת במקרה הזה.
      את יכולה להכין עוגת גבינה קלאסית אפויה ואז אין צורך בשמנת מתוקה ובמקום שמנת חמוצה את יכולה לשים יוגורט.
      אני לא יודעת למה את מתכוונת במתכון טוב = המתכון הזה הוא מעולה אך לא עונה לצרכים שלך אז אם תגידי מהן הכוונות שלך אוכל יותר לעזור.
      רויטל

      מחק
  17. היי רויטל ,
    כמובן שהמתכון הנ"ל מעולה, אך אכן אני מעדיפה מטעמים בריאותיים מינון נמוך של שמנת .
    אני חובבת עוגת גבינה קלאסית לא שמנה מדי עם ציפוי של שוקולד אך עדיין לא מצאתי מתכון מוצלח . באם יש לך אשמח מאד לקבל הפנייה
    תודות
    מלאני

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מלאני,קחי בחשבון שגם שציפוי שוקולד יש לא מעט שומן .
      את יכולה להכין את המתכון של עוגת קצפת וניל- זו עוגה נהדרת ובמקום לצפות בקצפת את יכולה לצפות בזיגוג שוקולד. העוגה עצמה לא שמנה מאוד. הנה קישור למתכון
      http://hamaroch.blogspot.co.il/2012/03/blog-post_11.html

      מחק
  18. אתם לא מבינים החלפתי את הביסקוויטים בעוגיות לוטוס בתחתית ובמילוי של הקרם קצצתי יחד עם האוריאו עוד 4-5 עוגיות לוטוס וזה הקפיץ את העודה ברמות שווה לנסות
    נ.ב
    הייתי צריכה להוריד עטיפה ל-33 עוגיות לוטוס וזה מ-ע-י-י-ף!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. נועה,תודה שחזרת לשתף אותנו . נשמע טעים מאוד עם עוגיות לוטוס.
      בהחלט מעייף לפתוח 33 אריזות אישיות..אבל הפרס הוא העוגה הנהדרת שהכנת:-)

      מחק
  19. ג'ודי (הלוחשת לאוכל)27 ביולי 2012 בשעה 18:27

    עוגה מדהימה!!! אני מאוד אוהבת שילוב של שוקולד וגבינה.

    השבמחק
  20. הי רויטל
    כפי שאת יודעת הכנתי את העוגה, ועכשיו סוף סוף גם פרסמתי רשומה.
    בחרתי להכין את העוגה בסגנון קצת "פרוע" ופחות מהוקצע וזה בגלל שזה מצב הרוח שלי בזמן האחרון :)
    את מוזמנת לראות אותה פה
    http://www.winnish.net/2012/08/blog-post.html

    השבמחק
    תשובות
    1. ויני יקירתי,ראיתי את העוגה הנהדרת שלך - אהבתי מאוד את המראה הפרוע שלה.
      רגשתי אותי מאוד בפרגון ובמילים החמות ברשומה שלך.

      תודה מעומק ליבי
      רויטל

      מחק
  21. היי בוקר טוב
    אני מכינה את העוגה עכשיו,אני בשלב שבו צריך חכות 8 שעות לקרם שוקולד.אם אני מעונינת בפחות קרם האם לעשות חצי כמות?
    עשיתי את העוגה בתבנית 24,אחרי מריחת הגבינה העוגה הגיעה ממש לקצה.האם לא כדאי לעשות ב 26 קוטר? ושאלה אחרונה האם אפשר לשמור על העוגה חודש במקפיא?
    תודה יום מקסים

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ורד,בוקר מקסים
      לגבי ציפוי השוקולד- אין בעיה להכיו מחית מהכמות,רק לשים לב לשפוך את הקרם בעודו חם על העוגה הקפואה ולעבוד במהירות כדי שיכסה את כל פני העוגה.
      אפשר להכין בתבנית קוטר 26,היא תצא הרבה יותר נמוכה לטעמי עדיף ב-24 ואז היא יותר מרשימה וחגיגית,זה ענין של העדפה אישית.
      אפשר לשמור את העודה במקפיא לחודש,רק לשים לב שהיא עטופה היטב ,עדיף בקופסת קרטון או פלסטיק ואז לעטף אותה בניילון נצמד.
      שבוע נפלא ואם יש עוד שאלות-אשמל עזור
      רויטל

      מחק
  22. רויטל "עוגה מעלפת"!!!! את קוצרת מחמאות על המתכון הניפלא, תודה רבה(העלתי לפייסבוק תמונות את מוזמנת)

    השבמחק
  23. רויטל שלום , הכנתי את העוגה ושמתי בטעות מיכל שמנת אחד ושחכתי את השני זה נורא !?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי..זה אומר שהעוגה תהייה הרבה פחות יציבה. כדאי לאכול אותה חצי קפואה אחרת היא לא תהייה מספיק יציבה לאחר הפשרה מלאה.

      מחק
  24. האם ניתן להחליף את הגבינה הלבנה בתחליף אחר למי שלא אוהב גבינה?

    השבמחק
    תשובות
    1. טוב..זו שאלה באמת קצת מוזרה. הרי מדובר בעוגת גבינה:) דברים אחרים זה כבר מתכון אחר וזה צריך לפתח. את/ה מוזמן לעשות זאת אשמח לשמוע מה הכיוון בטעם שלך.

      מחק
  25. הכנתי את העוגה לפני כמה שעות והיא נכנסה למקפיא עד מחר.
    לפי מה שטעמתי הטעם שלה מדהים, ואני מאמינה שתהיה עוד יותר טעימה מחר.
    יש לי שאלת תם, אבל אשאל בכ"ז: מתי להוציא העוגה מההקפאה? ממש לפני ההגשה או כמה שעות קודם לכן?
    ושאלה שנייה: אני מתכוונת לקשט בפרוסות תותים, לא בשוקולד. מתי כדאי לקשט - ממש לפני ההגשה או שאפשר כמה שעות קודם?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,תודה רבה
      את העוגה להוציא בבוקר מהמקפיא כדאי גם לשחרר אותה מהתבנית ולהעביר לצלחת הגשה ואז למקרר ואת התותים לסדר אחה"צ וכדאי לחמם מעט ריבה אדומה חלקה ולמרוח על התותים שיהיו מבריקים וגם הריבה שומרת על התותים.
      בהצלחה

      מחק
  26. תודה רבה, עזרת לי מאוד, אשלח תגובות אחרי שנאכל את העוגה.

    השבמחק
  27. רויטל שלום לך..
    רציתי רק לדעת איך עושים את הצורה ?
    מה אני שמה מסביב כדי שלא יזוז?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נטלי,
      האם את מתכוונת שהעוגה לא תזוז?
      העוגה מתגשבת בתוך התבנית. אין סיבה שהיא תזוז.
      אני שמה שקף מסביב כדי שיהיה קל לחלץ את העוגה.

      מחק
  28. כמה זמן לפני ההגשה להוציא מהמקפיא כדי שלא תנזל?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לילך
      העוגה לא תנזל אל דאגה. אחרי ההפשרה היא נשמרת יציבה במקרר לפחות שלושה ימים אם לא טורפים אותה קודם לכן:)
      מוציאים בבוקר מהמקפיא לצלחת הגשה ולמקרר ובערב מגישים
      חג שמח ובתאבון
      רויטל

      מחק
  29. העוגה מעלפת !
    שברת שיא עם התמונות ועם המתכון הטעים
    זה מה שחיפשתי מזמן וסוף סוף מצאתי ! :)
    רק חבל שהיא עם גבינה כי אני מכינה אותה למשפחה שלי ואחותי שונאת גבינות..אבל אני אתן לה לטעום היא תזהה שיש טעם גבינה נכון?
    ואני רואה שאת עונה לכולן איזה יחס חם יש לך :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:)
      אני עונה,משתדלת מאוד להספיק לענות לכולם.
      מי שלא אוהבת גבינות ירגיש בגבינה. אבל זו עוגה כל כך טעימה שחבל שכל השאר יפסידו משהו כזה טעים:)

      מחק
  30. ורציתי לשאול ..איך כותבים מעל העוגה?
    אני יש ליקצת בעיה עם השקית זילוף לא יודעת להשתמש בו כמו שצריך אם יש לך הצעות או דרך טובה אני מחכה לתשובה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יש כמה שיטות לכתיבה
      היום אפשר למצוא בחנויות המיוחדות לאפייה מכשיר קטן ,יש לו מיכל והפייה צרה לזלילוף וכתיבה על עוגות
      אפשרות נוספת היא להכין לבד שק זילוף מנייר אפייה, חותכים נייר אפיי הלחצי כדי שיהיה לנו משולש גדול את המשולש מגלגלים מפינה לפניה כדי ליצור צורת קונוב שאפשר יהיה למלא בשוקולד מומס ואז גוזרים את הקצה עם מספריים ,פתח צר כדי שהכיתוב או יצירת הציורים יהיו יפים.
      בהצלחה

      מחק
  31. תודה רבה רבה .... העוגה יצאה טעימה ויפה רק הבסיס היה קשה לחיתוך... אולי עשיתי משהו לא בסדר....?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לילך
      לגבי הבסיס,שימי לב שרשמתי במיוחד באופן הכנת הבסיס לא להדק חזק מידי כי שמהדקים חזק מידי אז הבסיס יוצא קשה פשוט מניחים את התערובת ומיישרים וטיפה מהדקים ממש חלש וזהו אחרת קשה מאוד לחותך את הבסיס:)

      מחק
  32. בוקר טוב רויטל,
    תודה רבה על מתכונים נפלאים!!!!
    רציתי לשאול קניתי שקף לשים מסביב לתבנית אבל אני לא מצליחה לשים אותו כמו שצריך הוא מתקפל בחזרה או שברגע שאני מכניסה את הבלילה הוא עולה. האם יש שיטה להניח את השקף? ושאלה נוספת עם מה השתמשת בכדי לרשום על העוגה (האם זה הקצפה של שמנת)? ושוב תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי חגית,תודה רבה
      לגבי השקף - יש לשקף תכונה כזו שברגע שמגלגלים אותו הוא נהייה כמו קפיץ כזה. אז הפטנט הוא קודם כל טיפה להרטיב אותו ולנגב כדיי שיהיה לח (לא נוטף מים!!!) ואז לשים אותו על הצד ההפוך לזה שמתגלגל פנימה שימי לב שהשקף מגולגל לצד אחד אז אנחנו נתחכם והפוך אותו לצד השי ואז מניחים בתבנית והוא אמור להיות מתאים להיקף התבנית ואפילו קצת לעלות על עצמו שיהיה חופף. ברגע שתמלאי את התבנית בבסיס שלא אפוי אז אין בעיה וטיפה תהדקי קלות את הבסיס בצדדים (לא חזק אחרת יצא בסיס קשה מידי) השקף יתיישב ולא יזוז.
      זה גם ענין של מיומנות פעם פעמיים שימוש בשקף ותהיי אלופה ולא תביני איך לא עשית את זה קודם עם עוגותק רות ולא אפויות:)

      הכיתוב נעשה עם שוקולד לבן מומס

      תודה
      רויטל

      מחק
  33. היי רויטל, העוגה כוללת בתוכה הרבה מיכלי שמנת מתוקה. האם אפשר להמיר אותן למשהו אחר או להפחית ?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי. לא אי אפשר.
      השמנת מחזיקה את העוגה ואין לזה תחליף.
      אם תורידי מכמות השמנת העוגה לא תחזיק בתבנית ותקרוס.
      האפשרויות הן להכין כמו המתכון או להכין מתכון אחר שמתאים לצרכים שלך :-)

      מחק
  34. היי רויטל
    אני רוצה להכין את העוגה לעבודה. הבנתי שאפשר להקפיא (כל הלילה?)
    כי למחרת יש לי נסיעה של 40 דק ואחכ הליכה של רבע שעה. היא תנזול?
    אם כן איזה עוגה אחרת שלך את יכולה להמליץ לי להכין שתחזיק מעמד.?
    \תודה מראש ליאורה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליאורה
      אין בעיה להקפיא את העוגה ולקחת אותה קפואה איתך . בשעה שהיא מחוץ למקרר היא תפשיר וכשאת מגיעה לעבודה תכניסי אותה למקרר לפחות לשעה לפני ההגשה.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  35. הי רויטל,

    הכנתי את העוגה ביום שישי ליום הולדתו של בעלי שמאוד אוהב עוגיות אוראו.
    זו פעם ראשונה שאני מכינה עוגה (אפילו תבנית הייתי צריכה לקנות :) ויצא פשוט מעולה. לא ידעתי שאפשר לקבל כל כך הרבה מחמאות, עשה לי חשק לנסות עוד דברים :)
    תודה רבה על מתכון כל כך מוצלח!

    השבמחק
  36. היי רויטל ,
    יש לי כמה דברים לשאול אותך - (שאלה קצת דחופה ) :

    1. לכמה ילדים זה בערך מספיק אם אני רוצה להכין את זה כעוגה ליום - הולדת של הבת שלי ?

    2. הבת שלי רוצה עוגה מיוחדת ליום הולדת שלה (עוד מעט בת מצווה ) , האם יש לך עוד עוגות מיוחדות ויפות ?
    ואם כן את יכולה להגיד את המתכון ?!

    מקווה שתעני לי בהקדם ..

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      קודם כל המון מזל טוב
      אם העוגה מיועדת ליומולדת,הייתי ממליצה להכין אותה מרובעת ולא עגולה ואז קל יותר לחלק אותה למנות.
      לגבי סוגים של עוגות ובכן ממליצה לך להכנס לאינדקס המתכונים ,העוגות מחולקות שם לפי נושאים וכך תוכלי לבחור לפי טעמך.
      מציעה לך לפנות אליי במייל לתשובות יותר מפורטות hamaroch@gmail.com
      רויטל

      מחק
  37. היי רויטל (שוב ) ,

    אני כתבתי לך על הילדה שלי ורציתי לשאול עם חייבים לשים אותה במקרר אחרי שמכינים אותה ?

    כי בבית - ספר של הבית שלי יש רק בחדר מורים מקרר ...

    כמה זמן היא יכולה להחזיק מעמד בחוץ ?



    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      אם את מביאה את העוגה קפואה ,היא יכולה להיות כחצי שעה בחוץ אבל אני לא ממליצה כי בימים כאלה חמים,ועכשיו מאוד חם העוגה צריכה הפשרה איטית במקרר ולא להיות בחוץ יותר מכמה דקות אחרת השוליים יימסו מהר מאוד.

      מחק
  38. היי רויטל ,

    איך מוציאים את העוגה מהתבנית בלי שתתמוטט ?

    השבמחק
    תשובות
    1. העוגה לא תתמוטט בגלל שהיא קפואה. את מעבירה אותה לצלחת הגשה כשהיא קפואה

      מחק
  39. היי רויטל אני רוצה להכין את העוגה בתבנית של 28ס״מ ליומהולדת של הבן שלי ותבנית של 24 ס״מ לא תספיק לי את יכולה לרשום כמה מהכמות על כול דבר להוסיף לרשום לי פשוט את החומרים לגודל של 28

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      יש להגדיל ב- 50% את כל חומרי המתכון לתבנית ב קוטר 28
      פשוט להכין מתכון וחצי
      מזל טוב ובהצלחה
      רויטל

      מחק
  40. תודה אין עליך מקווה לא להיסתבך אם היית רושמת לי מסוד בחומרים היה לי הרבה יותר קל

    השבמחק
    תשובות
    1. תחתית
      300 גר' בסקוויט (פתי-בר) מרוסק דק
      150 גר' עוגיות אוראו
      75 גר' חמאה
      75 גר' שוקולד מריר

      מלית גבינה ועוגיות אוראו
      750 גר' גבינה לבנה 5% או 9%
      750 מ"ל שמנת מתוקה (3 מיכלים)
      1/2 1 חב' אינסטנט פודינג וניל (120 גר')
      150 גר' סוכר (3/4 כוס)
      225 גר' עוגיות אוראו
      ציפוי שוקולד
      225 מ"ל שמנת מתוקה
      150 גר' שוקולד מריר
      150 גר' שוקולד חלב
      לעיטור - 6 עוגיות אוראו קצוצות עבה ולא דק או שוקולד לבן מומס
      בהצלחה:)

      מחק
  41. תודה רויטל עזרת לי מאוד אני אכין אותה עוד שבועיים וארשום לך איך יצא

    השבמחק