יום שלישי, 26 ביוני 2012

עוגיות בוטנים פריכות







עוגיות בוטנים מאוד אהובות אצלנו בבית,תמיד יש אצלי במקפיא שקית עם בוטנים קלופים..שמחכה להשתלב במאפה טעים. 
העוגיות האלו מאוד קלות להכנה .רק צריך לחכות בסבלנות שיתקררו היטב כדי שתתקבל הפריכות הנפלאה.העוגיות הן קטנות ובגודל ביס.



חומרים (90 עוגיות ביס או 45 עוגיות בינוניות)
150 גר'  (1/3 1 כוסות  ) בוטנים קלויים וטחונים (אפשר דק,אני מעדיפה בינוני משולב עם דק)
200 גר' חמאה רכה
350 גר' קמח (1/2 2 כוסות)
100 גר' סוכר חום כהה (1/2 כוס,להדק את הסוכר עם כף כשמודדים)
70 גר' סוכר לבן (1/3 כוס)
1 כפית שטוחה קינמון טחון
1 כפית תמצית וניל
3 כפות מים קרים או חלב קר

לקישוט -  בוטנים לא קלויים קלופים וחצויים (ראו הערות)

אופן הכנה
לערבב יחד את כל החומרים ,אפשר בקערת המערבל עם וו גיטרה או בידיים.
ליצור את העוגיות,אני הכנתי אותן בגודל ביס,כדורים בקוטר 1/2 1 ס"מ בערך. אפשר להכין עוגיות יותר גדולות,זה בסדר גמור.

לקשט כל עוגייה בחצי בוטן,להדק אותו מעט פנימה.

לאפות בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות כ- 20 דק' זמן אפיה (משתנה לפי גדול העוגיה) לשים לב שהעוגיות נהיות חום-זהוב ולא כהה מידי. הפריכות מתקבלת לאחר הקירור.
לשמור בקופסא אטומה לאחר הקירור.

הערות
  • הבוטנים החצויים לא נתפסים לגמרי בעוגייה (חכמת הבדיעבד:-)) זה מאוד יפה אבל לא הכי פרקטי. אני יודעת שפעם הבאה אקצוץ את הבוטנים לחתיכות בינוניות ואגלגל את העוגיות בבוטנים הגרוסים.
  • בוטנים קלויים - לא אלו מהפיצוחייה שמלאים מלח. אלא בוטנים רגילים ,ללא הקליפה החומה . אפשר לקלות לבד ואפשר לקנות קלויים.


‏17 תגובות:

  1. יאמי! איזה עוגיות קטנות וחמודות!
    בא לי P:

    השבמחק
  2. כיף של עוגיות, יקירתי !
    קטנטנות ונפלאות,
    אוהבת את שילוב הבוטנים,
    קטיפתי וטעים !
    הבעיה היא שככל שהם קטנים אוכלים עוד ועוד...;-)
    ביג לייק עליך !
    חיבוק,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. חה חה..רותי אהבתי את הטיעון שלך לגבי הגודל שגורם לנו לנשנש יותר:-)
      תודה לך יקירתי.
      יום מקסים

      מחק
  3. אני מאוד אוהבת עוגיות עם בוטנים ואלו נראות עוגיות שאי אפשר להפסיק לאכול.
    מהתמונות זה נראה קצת כמו מאפייה...:)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:)
      המשטבח שלי בכל יום חמישי הופך למאפיה קטנה..כי אני אופה לכל המשפחה המורחבת (סבתא,הורים,חמות וכו')

      מחק
  4. תאמיני או לא אבל בזמן האחרון אני כל הזמן קונה וזוללת בוטנים קלויים מלוחים. אני לא יודעת להסביר למה, אבל עובדה.
    בדיוק לפני שעה נגמרה לי השקית, ומזל שמחר אני בסופר (בעז"ה) שם אני קונה אותה טריים.
    חוץ מזה שיש לנו חברים שמאדדדדדדדדדד אוהבים עוגיות בוטנים ואף פעם לא הכנתי.
    חחחחחחחח זה מדהים אותי הצירוף מקרים הזה.

    הבוטנים שאני קונה, שהם קלויים הם גם מלוחים מעט כי ככה קולים אותם. זה מתאים? או לקנות בוטנים רגילים ולקלות לבד?

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה מצחיק..צרופי המקרים בנינו זה נהדר:)
      גם אנחנו אוהבים מאוג בוטנים מלוחים..ואני משתדלת שלא להכניס אותם הרבה הביתה..כי זה טעים מידי..
      לעוגיות האלו השתמשתי בבוטנים לא מלוחים. אני קונה את הבוטנים הרגילים וקולה אותם בעצמי,הכי טוב זה לשמור במקפיא ולהוציא כל פעם כמה שרוצים לאפיה. כי לבוטנים יש נטייה להתקלקל מהר - משהו ברהכב של השומן בהם ,אני לא יודעת להסביר את זה כרגע אבל קראתי על זה בכמה מקומות ולכן חשוב להקפיד להשתמש בבוטנים שאוחסנו בתנאים טובים ולא ישנים מדי.

      מחק
  5. תודה על המגש העוגיות לשבת...
    הם כל כך יפים וקורצים לי בגדולללללללללללללל.
    לינדוש.

    השבמחק
  6. מה זה אומר בוטנים קלויים?. יש הרי את הבוטנים המלוחים?. את יכולה להיות יותר ספציפית.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום. הייתי מאוד ספציפית :-) בוטנים קלויים לא כתבתי מלוחים אלא פשוט בוטנים קלויים. אפשר לקונות אותם קלויים (לא מומלחים מהפיצוחייה) ואפשר לקנות קלו]ים טבעיים ולקלות לבד בבית.
      קלייה לבד בבית- 170 מעלות לשטח על נייר אפייה בתבנית שטוחה לפזר הצורה אחידה על התבנית. לוקח כ-20 דק' ויש לערבב כל 5 דק' בערך כדי שיקלה היטב מכל הצדדים.
      רויטל

      מחק
  7. תודה מקרב לב על המתכון ה"שווה" הזה, אני מאד אוהבת בטנים, ולכן אנסה גם את זה.הבלוג שלך כיפי, צבעוני ומלמד ! תודה !

    השבמחק
  8. אמא שלי מאוהביי עוגיות הבוטנים, אני פחות אבל לא אכפת לי לנשנש 3-4 :)

    נראה נהדר

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שמרית:) בטוחה שאמך תהנה מהעוגיות הללו. שבת שלום

      מחק
  9. שלום לך, האמת זו פעם ראשונה שאני נמצאת באתר שלך ורואה דברים נפלאים ולפי המלצת חברתי בטח טעימים ומוצלחים כאחד, השאלה שלי היא לגבי עוגיות בוטנים לפסח, אני מאוד אוהבת שהעוגיות יש להם מרקם מסטיקי כזה לא יבש ולא קשה האמת לא יודעת אייך להגדיר את המרקם אבל בטח עם נסיונך הרב את תדעי למה אני מתכוונת, טעמתי בהרבה מקומות שקניתי את העוגיות האלה ופשוט מעדן,
    נ.ב. אני גרה במיאמי

    השבמחק