יום שלישי, 28 במאי 2013

עוגת שוקולד,קרם וניל ואוריאו


עוגת שוקולד רכה ועסיסית
ומעליה קרם וניל עם פירורי
עוגיות אוריאו 




בבלוג מקסים,ראיתי תמונה של עוגה שנראתה נפלא ,עם קרם וניל ופירורי עוגיות אוריאו. נכנסתי לראות מה המתכון של העוגה ומה אני מגלה? שאת התחתית הכינו מעוגת שוקולד שבאה בקופסה וצריך רק להוסיף ביצים ומים ואת המלית הכינו מאינסטנט פודניג וניל עם עוגיות אוריאו (לארץ זה עדיין לא הגיע) והרעיון הכי מגניב של העוגה היה החורים  שלתוכם נמזג קרם הוניל ונראו כה יפה בחיתוך העוגה. 
קישור למתכון  עוגת פודינג עם אוריאו  
אני הכנתי עוגת שוקולד ביתית ומעליה קרם וניל עם אינסטנט פודינג 
שלתוכו קיפלתי עוגיות אוריאו חתוכות דק. יצאה עוגה נהדרת.

חומרים (עוגה בקוטר  20 )

בסיס עוגת שוקולד (לקוח מהמתכון לעוגת שוקולד ויוגורט שהכנתי בעבר קישור למתכון כאן )
50 גר' חמאה מומסת
100 גר' סוכר (חצי כוס)
150 גרם יוגורט טבעי
50 מ"ל חלב (1/4 כוס)
1 ביצה גודל L
100 גר' קמח (3/4 כוס)
35 גר' קקאו (1/2 3 כפות)
1/2 כפית אבקת אפייה
1/4 כפית סודה לשתייה

מלית קרם וניל
300 מ"ל חלב (1/2 1 כוסות)
125 מ"ל שמנת מתוקה (1/2 מיכל קטן)
80 גר' אינסטנט פודינג וניל (חבילה אחת)
4 עוגיות אוריאו חתוכות דק
ציפוי
4 עוגיות אוריאו חתוכות בגודל בינוני

אופן הכנה

בסיס עוגת שוקולד
  1. לשמן ולקמח היטב את התבנית.
  2. לערבב יחד במיקסר חמאה,סוכר לקבלת תערובת אחידה
    להוסיף ביצה ולערבל
  3. לנפות יחד קמח,אבקת אפיה ,סודה לשתיה וקקאו.
  4. להוסיף לקערת המיקסר מחצית מכמות היוגורט ומתערובת הקמח והקקאו לערבב, להוסיף חלב ואת שאר היוגורט והקמח  מערבלים רק עד קבלת תערובת אחידה ולא יותר.
  5.  מעבירים לתבנית משומנת היטב  אופים בתנור שחומם מראש ל- 170 מעלות כ-30 דקות
  6. לאחר שמוציאים את התבנית מהתנור, מחוררים את העוגה עם ידית של כף עץ,חורים בחצי גובה העוגה שלא יגיעו עד לתחתית. לצנן את העוגה לפחות שעה לפני שמורחים עליה את קרם הוניל



קרם וניל אוריאו

בקערת המערבל לשים חלב,שמנת מתוקה ואינסטנט פודניג ולערבל עם המקצף (בלון) במהירות בינונית כשלוש דקות לקבלת קרם אחיד ומעט סמיך. הקרם לא צריך להיות סמיך כמו קצפת. 
להוסיף את עוגיות האוריאו הקצוצות דק ,לקפל ולהעביר לתבנית עם עוגת השוקולד .
כדי שהקרם יכנס לחורים שיצרנו עם כף העץ יש לאחוז בתבנית בצדדים ולדפוק כמה פעמים על משטח העבודה ,זה יעזור לקרם למלא את החורים בעוגת השוקולד. 
להעביר למקרר לחצי שעה.
לאחר חצי שעה לפזר את עוגיות האוריאו החתוכות לגודל בינוני ולהחזיר למקרר לייצוב למשך ארבע שעות לפחות.  להעביר את העוגה לצלחת הגשה ובתאבון.



77 תגובות:

  1. אחלה עוגה - אני חושבת שאכין כבר לשבת.
    (למרות שחיפשתי עוגה קלה יותר - וקלה - ז"א בחושה,
    מערבבים, יצקים לתבנית. תנור ושלום)
    ורויטל, אני לא חושבת שיביאו לארץ פודינג עם אוראו כי באוראו יש חלב נוכרי והפודינגים של אוסם הם בהכשר מהודר.
    אני צריכה לקנות עוגיות חיוכים - שהן לא הדבר האמתי, אבל הכי קרוב שאני מכירה.
    ושאלה: אפשר להמיר את החמאה בשמן (מעדיפה..)?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי רותי,
      תודה רבה :-)

      תודה על המידע לגבי הכשרות, אני פחות מבינה בתחום.

      את יכולה לשים שמן,סך הכל מדובר בכמות ממש קטנה אין בעיה.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  2. נראית נפלאה ומיוחדת, אהבתי!

    השבמחק
  3. עוגה מקסימה ומלאה בדברים טובים.

    מגי

    השבמחק
  4. העוגה באמת נראית נהדרררררררררררררר!!
    (אגב אני מכירה את הבלוג ממנו לקחת את הרעיון)
    אני שמחה שהכנת לבד את התחתית, כי בארה"ב הם הרבה מכינים ממיקס מוכן לעוגה ואני לא אוהבת את זה (למרות שיש שם מבחר ענקי של מיקסים)
    קרם דומה עם אוריאו הכנתי בעצמי וזה מאד מאד טעים

    אני גם שמחה שאת משתמשת בתבנית 20 - זאת התבנית שאני הכי אוהבת.
    חייבת להגיד שהעוגה הרבה(!) יותר יפה מהמקור, אבל אני לא מתפלאה :)

    בקשר לפודינג - אני חייבת לתקן את רותי (ואני אעשה את זה גם במייל), עוגיות אוריאו לא מכילות חלב נוכרי, אלא אבקת חלב נוכרי, וזה הבדל גדול.

    השבמחק
  5. נראה מעולה!!!
    תודה!
    יפעת

    השבמחק
  6. רויטל העוגה נראית נפלא.
    רשמתי אותה אצלי והיא בהמתנה :)
    תודה יקירה על השיתוף
    חיבוק ליום נפלא
    טובה

    השבמחק
  7. אוףףף, אתך!! מה את מתקנת אותי בכל מקום???
    סתאםםם.
    אני באמת לא עושה את ההבחנה בין חלב נוכרי לאבקת חלב נוכרי, אבל אם אני לא טועה - רוב המוצרים המיובאים בארץ כוללים אבקת חלב נוכרי ולא חלב נוכרי.
    תקני אותי אם אני טועה (עוד פעם!!!)

    השבמחק
  8. גם אני רוצה ביס ...הקפה שלי מוכן...
    תבורכי יקירה על השיתוף.

    השבמחק
  9. מתה לנסות להכין כבר! ויותר מזה - לטעום!!!

    השבמחק
  10. נראה מעולההההה שאלה- קמח רגיל או תופח?

    השבמחק
    תשובות
    1. קמח רגיל,כי יש תוספת אבקת אפיה. אם את רוצה להשתמש בקמח תופח אל תוסיפי את אבקת האפייה במתכון
      תודה:)

      מחק
  11. למה אין גרסה להדפסה????

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר שלום ואולי לפתוח באיזה מחמאה ולא ישר בתלונות?


      כי זה בלוג אישי
      הבלוג הוא לא אתר מתכונים
      הבלוג עובד דרך בלוגספוט של גוגל ואין להם אופציית הדפסה

      ו..כי אני בעד איכות הסביבה ויש המצאה שנקרת דף ועט :-)
      וגם העתק והדבק ל-WORD
      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
  12. נראה מעולה, הולכת לנסות היום, תודה! למרות שיש לי קהל קשה בבית, אבל לא נראה לי שיתנגדו לאוריאו...

    השבמחק
  13. בוקר טוב נראית מהמם !
    האם ניתן לערבב בקערה ללא מיקסר
    פשוט ידני עם מטרפה ?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לירון
      אין בעיה,אפשר לערבב גם עם מטרפה עד קבלת קרם סמיך.
      בהצלחה

      מחק
  14. וואו,נראה מעולה!
    הכנתי כמה פעמים את עוגת הגבינה עם עוגיות האוריאו ללא אפייה שלך, שהיא מדהימה ואני סקרנית לדעת איזה עוגה נאהב יותר :) .
    אני רוצה להכין את העוגה לכמות גדולה של אנשים ולכן חשבתי להשתמש בתבנית בקוטר 26 ולהגדיל כמויות בהתאם.
    במתכון של עוגת השוקולד ,קצפת ויוגורט שאליו הפנת בלינק, ראיתי שכל הכמויות מוכפלות חוץ מהיוגורט שהכמות שלו משולשת.
    האם עלי להגדיל פשוט את כל הכמויות פי 2 או לשלש את כמות היוגורט?
    האם יש עוד התאמות שעלי לעשות?
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, לתבנית 26 אכן מכפילים כמויות, לא כמו במתכון של עוגת היוגורט ,אלא כפי שמופיע כאן במתכון פשוט כפול. יש משמעות להבדל שכמות היוגורט ובתוספת החלב,זה משנה מעט את מרקם העוגה וכך זה אמור להיות

      בהצלחה

      מחק
    2. רויטל גם זמן האפייה משתנה?

      מחק
    3. כן בוודאי, אבל לא כמו המצרכים,לא מכפילים את הזמן. אחרי 30 דק' אפייה תבדקי עם קיסם, אם הקיסם יוצא רטוב תוסיפי עוד 5 עד 10 דק' בהתאם.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  15. היי רויטל
    אפשר להכין אותה פרווה? ליאורה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליאורה,מבחינה תיאורטית אפשרי. אני לא טעמתי את העוגה פרווה כך שקשה לי לומר איך יצאו הטעמים.
      במקום יוגורט שימי מעדן סויה במקום חלב חלב סויה ובמקום שמנת מתוקה ,שמנת פרווה להקצפה

      מחק
  16. ערב טוב רויטל
    תודה על התשובה אבל אכין אותה כמו שהיא ולא פרווה
    שאלה נוספת: אין לית תבנית 20, אפשר בתבנית מלבנית חד פעמית..? או ב24 עגולה קפיצית? ליאורה

    השבמחק
    תשובות
    1. התבנית צריכה להיות בקוטר 20 לפי כמות המצרכים. אם את משנה תבנית זה משפיע על אפיית העוגה והגובה שלה
      ולכן לתבנית 24 יש להגדיל את כמות החומרים ב- 50%.
      תבנית 20 זו תבנית קטנה ויש לשים לב לזה :)

      מחק
  17. אפשרי לאפות אותה בתבנית מלבנית? וכמובן להגדיל את כמות המצרכים בהתאם..

    השבמחק
    תשובות
    1. בטח שאפשר :-) באיזה צורת תבנית שיש ומתחשק. רק כמו שכתבת חשוב להתאים את כמות החומרים לגודל/נפח התבנית
      בהצלחה

      מחק
  18. היי אפשר להכין בתבנית עגולה חד פעמי וצריך להכפיל חומרים רק לבסיס העוגה או גם לקרם

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      בחד פעמי התבנית צריכה להיות גבוהה. כלומר לפחות 8-10 ס"מ בגובה אחרת התבנית לא מתאימה
      ושמגדילים כמויות רציך להגדיל את כל חומרי העוגה גם תחתית וגם קרם

      מחק
  19. היי, נראית עוגה מדהימה. יש לי שאלה את השמנת מתוקה והחלב מקציפים עם מיקסר או שפשוט מערבבים?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה.
      אני עשיתי את הערבוב במיקסר מטעמי נוחות. כמו שהדגשתי במתכון זה לא יראה כמו קצפת ולא צריך להיות סמיך וייציב כמו קצפת
      לכן אפשרי לעשות את הערבוב עם מטרפה לקבלת תערובת אחידה ללא גושים וזה מה שחשוב כאן
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  20. היי

    אני ממש רוצה להכין את העוגה אך אין לי תבנית 20 ונראה לי מסובך להתחיל לחשב המרה לתבנית 24
    האם יש תבנית אחרת שתהיה בסדר ?
    האם בתבנית 24 היא תצא ממש לא טוב ?

    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      חייבם להגיל כמויות לתבנית 20 . מה הבעיה להגיל ב- 50% את כלל החומרים במתכון? אם לא תגדילי את המצרכים העוגה תהייה ממש אבל ממש נמוכה
      התחתית תהייה לא עסיסית אלא מיובשת ולא יהיה ניתן לעשות את החורים וכל המיוחד בעוגה זה בקרם שנכנס לתוך החורים שיצרנו בעוגה

      מחק
  21. שלום לך רויטל! העוגה בתנור ליום הולדת של בעלי ניראית לי עוגה סוף למרות שעדיין לא טעמתי ממנה . משהו במתכון לא ברור לי בנוסף ל-4 עוגיות אוריאו האם צריך לשים על העוגה עוד פירורי עוגיות אוריאו זה לא ברור. אשמח לקבל את תשובתך כמה שיותר מהר כי היום הולדתו של אישי היקר.shila

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שילה, קודם כל מזל טוב לבעלך:)
      עכשיו לגבי המתכון
      רשום לך בתוך המלית לשים 4 עוגיות אוריאו קצוצות דק
      ואח"כ כתוב לך
      לציפוי למעלה לעטר ב- 4 עוגיות קצוצות עבה
      רויטל

      מחק
    2. תודה יצאה מ ע ו ל ה! shila

      מחק
  22. היי רויטל, מצטערת אבל לא הבנתי אם בכדי להכין את העוגה בתבנית 24 צריך להכפיל את הכמות 100% או רק להוסיף 50% מהכמות?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי תמר
      להגדיל ב- 50% מתבנית 20 לתבנית 24
      למעשה לפי חשיוב מתמטי מדוייק אמורים להגדיל ב- 40% אבל כדיי להקהל על החישובים אני מעגלת ל- 50% ואז זה פשוט
      מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי טוב אם לא תגידי לי :)
      רויטל

      מחק
  23. הי רויטל, בתבנית 26 פשוט להכין פעמיים את הכמות גם של הבסיס וגם של המלית?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      נכון מאוד
      להכין פעמיים את המתכון גם של הבסיס וגם של המלית
      יהיה לכם טעים :)
      תודה רבה
      רויטל

      מחק
  24. שלום רויטל,
    הכנתי את העוגה. לצערי היא יצאה דחוסה ממש לא טעימה.
    הקפדתי מאד על ההוראות ונאלצתי לזרוק את רובה לפח.

    השבמחק
    תשובות
    1. צר לי מאוד לשמוע
      אך אין זה מספיק לעקוב אחר ההוראות
      חשוב לא לאפות יתר על המידה - מה ישוצר עוגה יבשה
      חשוב לא לערבב יתר על המידה - מה שתמיד תמיד יוצר עוגה דחוסה

      ובנוגע לטעם - עד שלא מכינים מתכון לא יודעים האם יקלע לטעמנו האישי או לא.
      אז העוגה לא טעימה לך - אל תכיני אותה שוב. ניסיתי ראית שלא מתאים ממשיכים הלאה.

      אצלי בבית העוגה הייתה טעימה,אורירית והתחסלה תוך יומיים.

      והערה קטנה - אני לוקחת ברצינות ובאופן אישי כל הערה אך לבוא וכתוב דברים כאלה בכתיבה אנונימית יוצר הרבה סימני שאלה!

      מחק
    2. צודקת. לא התכוונתי לפגוע ואני מתנצלת.
      לא הייתי מודעת לכך שיש אפשרות לפנות אלייך באופן אישי.

      מחק
    3. זה לא קשור לפגיעה.
      אין לי בעיה להקשיב לכל אחד,
      לביקורת טובה או שלילית
      אך כשמישהו רוצה שיקשיבו לדבריו ויתנו לו משוב מן הראוי שיעמוד מאחרי מה שיש לו לומר בדיוק כפי שאני עומדת מאחרי המתכונים שלי.
      וברור שבעניני אוכל קשה לקלוע לטעם הכלל
      אני אהבתי את העוגה והייתי מאוד מרוצה מהמתכון אחרת לא הייתי מפרסמת אותו כאן
      את או אתה הכנתם את המתכון ובאתם לספר שלא היה מוצלח ולא אהבתם
      מקובל ובסדר גמור

      מחק
  25. נראית מעולה כבר אני מאמצת אותה לשבת

    השבמחק
  26. שלום לך בלוג מקסים והמתכון נראה מעולה, שאלה: במה אפשר להחליף את היוגורט כאשר אין בהישג יד?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:)
      במקום יוגורט אפשר אשל או גיל באותה הכמות או 100 מ"ל שזה 1/2 כוס חלב או שמנת לבישול

      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  27. היי, הכנתי את העוגה לפי הסדר שלב שלב ומשום מה התחתית לא עלתה.. העוגה יצאה קטנה במיוחד..

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום סיון
      הסיבה העיקרית שיצאה לך קטנה היא כנראה שלא הקפדת על גודל התבנית
      האם השתמשת כמו שכתוב במתכון בתבנית קוטר 20 ס"מ?
      מי שמשתמש בתבנית כמו שכתוב במתכון תצא לו עוגה בגודל המתאים,ומי שישתמש בתבנית בקוטר גדול יותר סביר להניח שהעוגה תצא נמוכה מאוד וחבל

      מחק
    2. אכן השתמשתי בתבנית בקוטר של 20 ומשום מה העוגה יצאה גם נמוכה וגם דחוסה עפ''י שלא עירבבתי יתר על המידה..
      כל החלק של האוראו טעים בטירוף רק חבל לי שלא הצליח עם התחתית.
      אני מנסה להבין איפה טעיתי בכדי שאוכל להכין אותה שוב..
      תודה על המענה.

      מחק
    3. היי סיון
      אני עדיין חושבת שהבעיה היא במידות התבנית אחרת אין שום סיבה שהעוגה תצא כל כך שטוחה
      אין כאן שום מיומנת מיוחדת בעוגת הבסיס ,זו עוגה בחושה פשוטה,לא קשור לערבוב יתר פשוט מידות התבנית
      את יכולה לראות כאן בצילומים ,שהתבנית היא קוטר 20 והעוגה אינה נמוכה כלל וכלל
      ולכן או שתשלחי לי במייל צילום של התבנית בה השתמשת כדי שאוכל לנסות לעזור לך להבין איפה הייתה הבעיה
      או לחילופן שפעם הבאה תכיני סוג אחר של עוגת שוקולד שאת יודעת את המתכון ובטוחה בטעמה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  28. היי,
    אני צריכה את העוגה ליום ראשון, וחוץ מיום חמישי אין לי זמן להכין.
    היא תהיה בסדר אם אכין ביום חמישי ואשאיר במקרר עד ההגשה?
    תודה רבה,
    ענבר

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ענבר
      תכיני אותה יום חמישי, תעבירי אותה לאחר ההכנה למקפיא וביום שבת בערב תעבירי אותה מהמקפיא למקרר כך שהיא תפשיר לאט במשך הלילה

      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  29. היי רויטל,
    העוגה נראית מדהים! אני רוצה להכין אותה ליום הולדת של חבר שלי, אבל יש בבית תבנית אפיה עגולה (חד פעמית) שהיא בקוטר 20.5 ובגובה 5.5. ראיתי שכתבת בתגובה קודמת שהגובה צריך להיות לפחות 8. יש אפשרות להכין אותה בגובה שיש לי? פשוט לא אספיק לצאת לקנות אחת אחרת לצערי... אם כן אשמח שתנחי אותי מה עלי לעשות.

    ממש תודה ומחכה לתגובה :)
    עדי

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך עדי

      הגובה של התבנית החד פעמית הוא מאוד גבולי. אנחנו זקוקים בהתחלה של ההכנה למסגרת -כלומר לדפנות התבנית כדי שיחזיקו את הקרם
      אין לי פתרון אחר כי פשוט חייבים להתאים את התבנית לכמויות = אלא אם תכיני בתבנית אחרת בצורה שונה אבל אני לא יודעת מה יש לך בבית לכן אין לי אפשרות לחשב את המידות של התבנית מול הכמויות של העוגה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  30. היי רויטל, אני בהכנת העוגה....הכנסתי למקרר את הבסיס כי כבר ממש מאוחר ואני נרדמת...:)
    מקווה שזה בסדר ומחר בבוקר אכין את הקרם המיוחד!!!
    כמובן שאצלם ואעלה לפייסבוק:)
    זה בסדר שהבסיס נכנס ללילה למקרר?

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור דינה
      זה בסדר גמור :)
      אין שום בעיה עם זה שהבסיס חיכה לקרם במשך הלילה
      עשית בדיוק מה שצריך
      כל הכבוד
      מחכה לתמונות
      רויטל

      מחק
  31. הי,
    המתכון המקורי היא שפכה את הקרם על העוגה שעדיין היתה חמה/חמימה - למה השינוי שלך ?

    למה הכוונה ביוגורט טבעי ? כמה אחוזי שומן ?

    עשיתי בדיוק עוגה דומה בסופ"ש...

    תודה
    ורד

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ורד
      במתכון המקורי היא השתמשה בעוגה מקופסה
      לשפוך קרם פודינג קר על עוגה חמה לא נראה לי מומלץ ולא כדאי
      ויש לקחת בחשבון שחומרי הגלם שלה שונים מעט משלנו
      יוגורט טבעי זה יוגורט לבן ,אני משתמשת ב- 3%
      ראיתי שהכנת משהו דומה -נראתה משגעת:)
      רויטל

      מחק
  32. היי רויטל
    אני לא רואה את השאלה ולכן אני שולחת שוב, העוגה הזו נהדרת והייתי רוצה להכין רק את הקרם כגלידות אישיות בתבניות סיליקון פרח, לדעתך זה יצא טוב? (והאם צריך לשמן את הסיליקון?) אשמח לתשובה אני מאוד מעוניינת להכין אותה עכשיו..
    שיהיה לך שבת נפלאה
    טלי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי טלי
      תבניות סיליקון אין צורך לשמן
      יהיה לך קשה לשחרר את הקרם אם לא תקפיאי לפחות לשעה
      הייתי מוסיפה שמנת מוקצפת בכמות של 125 מ"ל על מנת שהקרם יהיה יציב יותר כי הוא בא כאן בפני עצמו לא על העוגה
      בהצלחה ושבת שלום
      רויטל

      מחק
  33. רויטל יקירה, מקווה שאת לא כועסת שאני שואלת שוב, אני רוצה להכין עכשיו.. רוצה להכין כמות כפולה ומנסה לחסוך בשומן.. האם להכפיל כמויות כמו שרשום במתכון או שאת ממליצה שלהכפיל את הכל חוץ משמנת פי 4? לדעתך יהיה לזה טעם של גלידה?
    תודה רבה רבה את נהדרת
    טלי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי טלי,את יכולה לשאול כל שאלה ואשמח לעזור במיטב יכולתי
      אני מבינה את הרצון לחסוך בשומן
      אך הקרם לאחר הקפאה יהיה יותר קרח מאשר מרקם רך של גלידה
      בגלל שיש בו יותר חלב מאשר שמנת
      והייתי ממליצה להשתמש בחלב מרוכז שעוזר למנוע את התופעה של יצירת קרח ומעניק מרקם רך ונעים של גלידה
      רויטל

      מחק
  34. את מקסימה! אז לא ממש הבנתי אם להשתמש בחלב מרוכז במקום השמנת או בנוסף למתכון המקורי להוסיף עוד 125 מ"ל חלב מרוכז? והמתכונים שלך טעימים להפליא!!
    תודה מקרב לב
    טלי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה טלי:)

      את יכולה להוסיף חלב מרוכז במקום שמנת מתוקה מוקצפת . בכמות של חצי מיכל שזה 200 מ"ל.

      מחק
  35. רויטל יקירה, האם לעשות את המתכון המקורי ולהוסיף 125 מ"ל חלב מרוכז? להקציף את הכל יחד?
    תודה רבה מכל הלב
    טלי

    השבמחק
    תשובות
    1. בדיוק.
      כמות של חלב מרוכז עד חצי מיכל - שזה 200 מ"ל
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  36. זה נראה פשוט מעולה!
    כל הכבוד

    השבמחק
  37. שלום רויטל,
    קודם כל תודה רבה על המתכון! הבסיס נמצא כרגע בתנור.
    שאלה חשובה, האם יש להמש בשקף בשביל הקרם? אם לא, כיצד משחררים את העוגה מתבנית הקפיץ בצורה מושלמת כמו בתמונות שלך?
    היום חמישי והעוגה לשבת, להשאיר פשוט במקרר?
    תודה רבה!!
    שירה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי שירה
      את השקף יש לשים לאחר שהבסיס התקרר ועשינו בו את השקעים
      מעבירים סכין חד סביב העוגה כדי לשחרר אותה מהדפנות ואז מניחים את השקף.
      בזכות השקף העוגה יוצאת יפה
      כן.להשאיר את העוגה במקרר זה בסדר גמור
      שבת שלום
      רויטל

      מחק
  38. ואוו, העוגה נראית נהדר. אכין השבוע ליום הולדת של חברה. תודה!

    השבמחק
  39. היי :)
    האם ניתן להכין בתבנית 24 ?
    יום מקסים

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      כדי שהעוגה תתאים בכמות לתבנית בקוטר 24 יש להגדיל את המצרכים במתכון
      ב - 50%.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  40. היי רויטל, אפשר עזרה? יש לי תבנית בקוטר של 28 בערך, וחבר שלי ראה את העוגה שלך באינטרנט והוא מת לכזאת ביום ההולדת שלו. רציתי לשאול אם לדעתך אפשר להכפיל כמויות? כדי שזה ייצא יותר יפה? או שזה מוגזם מדי? תודה רבה מראש!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      עוגה בקוטר 28 היא עוגה ענקית!
      אני ממליצה להכין את העוגה בתבנית קטנה יותר
      את יכולה לקנות תבנית חד פעמית אם את לא רוצה להשקיע בתבנית רגילה
      לעוגה בקוטר 28 יש לגדיל את הכמויות ב- 100%
      בהצלחה ומזל טוב
      רויטל

      מחק
  41. הכנתי. יצא מצויין !! תודה:)

    השבמחק