יום שני, 8 במרץ 2010

חטיפי בננה ושיבולת שועל

חטיפי בננה ושיבולת שועל,טבעוניים, קלים להכנה והרבה יותר בריאים (וטעימים) מאלו הקנויים
לפני כמה שנים טובות הבת הגדולה שלי אהבה לקחת חטיפי בריאות לבית הספר וביקשה שאכין לה כאלה בטעמים האהובים עליה
(בננה ושוקולד צ'יפס) אחרי כמה נסיונות מצאתי את ההרכב
שיהיה לה טעים ובריא




חומרים (תבנית בגודל 25 ס"מ על 15 ס"מ)
150 גר' (3/4 1 כוסות) שיבולת שועל אינסטנט (קוואקר למשל)
100 גר'(1/2 2 כוסות) פיצפוצי אורז מלא (אפשר במקום פיצפוצי אורז להשתמש בשיבולת שועל אינסטנט)
100 גר' (2/3 כוס)שוקולד צי'פס (או צימוקים/אגוזים שאוהבים)
60 מ"ל (1/4 כוס)שמן תירס או חמניות
100 גר' (1/2 כוס) סוכר חום כהה
3 בננות גדולות בשלות מאוד
2 כפות סובין שיבול שועל
אופן הכנה
  1. לחמם תנור ל-160 מעלות. לרפד תבנית בנייר אפייה
  2. לערבב יחד את החומרים היבשים : שיבולת שועל,פיצפוצי אורז,שוקולד צ'יפס וסובין בקערה בינונית.
  3. לשים במעבד מזון בננות וסוכר חום לערבב עד שהבננות מעוכות היטב, להוסיף את השמן במזיגה איטית ולהמשיך לעבד עד שנוצרת עיסה מוקצפת ובהירה.
  4. אם אין מעבד מזון מועכים בקערה קטנה בננות וסוכר חום עם מועך תפוחי אדמה עד שנוצרת תערובת אחידה, מוזגים את השמן תוך כדי ערבוב עם מטרפה ליצירת עיסה אחידה ובהירה.
  5. מוזגים את תערובת הבננות לקערת החומרים היבשים ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.
  6. מעבירים את התערובת לתבנית ומהדקים בידיים רטובות את התערובת.
  7. חותכים למלבנים את התערובת בתבנית בעזרת סכין שטובלים בכוס מים חמים .
  8. מעבירים את התבנית לתנור לאפייה במשך כ- 40 דק'. מצננים לפני החיתוך.
  9. שולפים את החטיפים עם נייר האפייה ומניחים של משטח עבודה. מפרידים בין המלבנים בעזרת סכין ומעבירים לכלי אטום. את החטיפים רצוי לאחסן בקירור.ניתן להקפיא אותם.
לפני האפייה 



אחרי האפייה




18 תגובות:

  1. איזה יופי של מתכון! אני ממש מחפשת משהו כזה! ינוסה בקרוב ובכלל הבלוג שלך מקסים והורס את הבריאות :)

    השבמחק
  2. אז עשיתי את החטיפים אתמול ויצא כל כך טעים וכיפי!! עכשיו אני צריכה להצליח לא לאכול יותר מאחד ביום...
    אני מתכננת לארוז אותם אחד אחד וחלק לחברים :)
    תודה ושתהיה שבת חמה ונעימה מול התנור..

    השבמחק
    תשובות
    1. אפרתי - אני מודה לך שחזרת לספר לי. שימחת אותי. שבת נפלאה לך ולחברים. תודה רויטל

      מחק
  3. היי
    רשמת במתכון שבמקום פצפוצי אורז מלא אפשר להשתמש בשיבולת שועל אינסטנט, להוסיף 100 גר' על ה150 שכבר קיימים במתכון?
    אפשר פצפוצי אורז רגיל במקום?
    תודה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      נכון במקום 100 גר' פיצפוי אורז מלא אפשר לשים 100 גר' נוספים של שיבולת שועל אינסטנט ואפשר גם לשים פיצפוי אורז רגיל ולא מלא זה גם בסדר.
      תודה לך
      רויטל

      מחק
  4. רויטל שלום
    מה אפשר לשים במקום הסובין שיבולת שועל?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,אם יש לך סובין חיטה זה גם בסדר או נבט חיטה ואפשר גם לוותר על זה.
      אני אוהבת לשים סובין שיבולת שועל כי יש בו ערכים תזונתיים מעולים ולילדים שלי לא מפריע שזה בנפים:))

      מחק
    2. תודה, הולכת לעשות. אני תמיד נהנית מהמתכונים שלך. חג שמח.

      מחק
  5. רויטל :)
    אני רוצה להכין את החטיפים האלה, אבל לפני הכל יש לי שאלה, אני ממש לא אוהבת בננות. ניסית להכין את החטיפים עם פרי אחר?
    אם לא אני אנסה עם בננות.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי , עשיתי עם רסק תפוחי עץ אבל כן שמתי גם בננה ביחד עם הרסק כי לבננה יש מרקם שאין בפרי אחר.
      אולי שילוב של אגס ותפוח יכול לצאת טוב, שוב אני לא השתמשתי ללא בננה אבל שווה לנסות.

      מחק
    2. אני פשוט אנסה עם בננות
      אגב איך מאכסנים וכמה זמן?

      מחק
    3. אוקי:)
      מאחסנים במקרר בקופסא אטומה עד שבוע. לא הצלחתי לשמור על זה יותר כי הילדים אוהבים לנשנש את זה.

      מחק
    4. אז הכנתי ויצא מעולה מעולה! הוספתי קצת טחינה ותמרים, גרעיני דלעת וחמניה וממש אהבתי את התוצאה!
      לא מרגישים ממש את הבננה שזה מעולה בשבילי. התמונה יצאה גרועה, אז אני אעלה לפייסבוק פעם הבאה כי בטוח אכין שוב.. :)

      מחק
  6. הי, אפשר להכין את המתכון עם שיבולת שועל רגילה ? אין לי אינסטנט בכזאת כמות. ושאלה שניה- אם ממירים פצפוצי אורז לשיטלת שועל צריך לשים 2.5 כוסות שיבולת שועל בנוסף לכוס וחצי הראשונים? סהכ 4 כוסות?
    תודה, רעות

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      שיבולת שועל רגילה-עבה יותר ופחות עדינה ורכה וזה ישפיע על המרקם של החטיף.
      מבחינת כמויות המרה לפצפוצי אורז, כמו שכתוב במתכון בדיוק אותה הכמות של שיבולת השועל.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. הי, התחליף הפשוט והחסכוני ביותר לשיבולת שועל אינסטנט, הוא לטחון הרגיל במערבל מזון לעובי דק והרי לך שיבולת שועל אינסטנט. רציתי להפחית סוכר, אז שמתי כף אחת סוכר חום ו_ -כפות סילאן ללא סוכר(שהוא מאד מתוק גם). התחשק לי להוסיף עוד ,אז הוספתי סוכר וניל, כף קוקוס, שומשום לא קלוי(בריא מאד כסידן זמין ביותר). יצא נפלא, בחצי שעה!!! תודה לך.

      מחק
    3. היי עופרי
      שמחה שצאת תחליפים לטעמך ואהבת את התוצאה

      רק הערה לגבי שיבולת השועל- שיבולת שועל אינסטנט זו שיבולת שועל שעברה בישול ואז נטחנה . אין זה אותו הדבר כמו לטחון שיבולת שועל עבה מבחינת הרכות ומהירות הבישול

      תודה לך
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...