יום רביעי, 30 בנובמבר 2011

עוגיות שוקולד צ'יפס



יש לי המון מתכונים לעוגיות שוקולד צ'יפס  וכל פעם אני משנה ומוסיפה או מורידה כדי להגיע למתכון המנצח.  הפעם יצאו עוגיות מוצלחות במיוחד ואני שמחה לשתף אתכם במתכון


חומרים 

373 גר' קמח (3/4 2 כוסות)
2/3 כפית סודה לשתיה
2/3 כפית מלח

200 גר' חמאה רכה מאוד (לא מחוממת במיקרוגל)
100 גר' סוכר לבן (1/2 כוס)
300 גר' סוכר חום כהה (1/2 1 כוסות)

2 כפיות תמצית וניל משובחת
1 כף מיץ לימון
1 ביצה M
2 חלמונים מביצה בגודל M

300 גר' שוקולד צ'יפס מריר

אופן הכנה
  1. לנפות יחד קמח וסודה לשתיה. את המלח להוסיף לאחר מכן ולערבב יחד.
  2. להקציף יחד (במערבל עם הגיטרה) חמאה ,סוכר לבן וסוכר חום. להוסיף בהדרגה את הביצה ולאחר מכן את החלמונים,תמצית וניל ומיץ לימון.
  3. להוסיף את תערובת הקמח לתערובת החמאה ולערבל רק עד שמתקבלת עיסה אחידה.
  4. להוסיף פנימה 200 גר' שוקולד צ'יפס ולערבב עם כף עץ. את ה- 100 גר' הנותרים אני שמה בצלוחית ומעטרת איתם את העוגיות .
  5. ליצור 60 כדורים בגודל שווה
    גודל העוגיה תלוי באיך שאתם מעדיפים ואוהבים.  לי יצאו 60 עוגיות מהמתכון. לסדר את העוגיות המרווחים גדולים אחת מהשניה שישאר להן מתכון לגדול.
  6. אפייה בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות. אני שמה את התבנית במקפיא ל-10 דק' לפני האפיה.
    זמן האפיה בתנור הוא כ-  15 דק' .




39 תגובות:

  1. היי נראה מעולה!!!
    ינוסה ממש בקרוב!
    יש אפשרות להוסיף אפשרות להדפסה מסודרת של מתכונים באתר?
    תודה וכל הכבוד על עוד מתכון שנראה מעורר תאבון במיוחד :)

    השבמחק
    תשובות
    1. הילי חמודה. תודה רבה לך.
      אני ממש לא יודעת לגבי הדפסת מתכונים. אבדוק את זה.
      רויטל

      מחק
  2. הכנתי......מעולים, עםפצפוצי שוקולד לבן,אני פשוט משתמשת עם כל החמץ.

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שאהבת את המתכון. זה בטוח יצא טעים עם השוקולד צ'יפס הלבן. נהדר.

      מחק
  3. אחח עם כאלו מתכונים ויכולות בטח הילדים שלכם מזה מאושרים, יש להם מזל.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:) האמת אני מרגישה מלאת מזל עם הילדים הנהדרים שלי. כייף לי להכין להם ולשתף אותם:)

      מחק
  4. ואם אין לי וו גיטרה ושאר חברי קיצ׳ן אייד?:)

    השבמחק
    תשובות
    1. בעזרת כף עץ או מטרפה חזקה מערבבים את החומרים בדיוק באותו הסדר כמו במערבל,קודם חמאה עם סוכר חום ולבן עד שהם מתערבבים לתערובת אחידה ואז ביצה וכד'.
      רויטל

      מחק
  5. היי רויטל, כבר אתמול שלחתי את ההודעה ומשם מה לא רואים אותה..
    אני מתכננת להכין עכשיו את העוגיות ויש לי רק ביצים בגודל לארג'? אשמח לעזרתך...תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך זו פעם ראשונה שיש הודעה ממך במתכון הזה ואני עונה,במתכון הזה זה פחות קריטי,ואת יכולה להשתמש בגודל L מכייון שיש יותר חלמון מחלבון.
      תודה רויטל

      מחק
  6. היי רויטל!
    רוצה להשתמש רק בסוכר רגיל מה הכמות?
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      במקום 100 גר' סוכר חום שימי 70 גר' סוכר רגיל שזה 1/3 כוס

      מחק
  7. הי רויטל אפשר להישתמש רק בסוכר לבן?? פשוט אין לי סוכר חום בבית

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שרון ודאי שאפשר, אפילו עניתי לשאלה כמו שלך בבוקר. אין בעיה ניתן להמיר את הסוכר החום בסוכר לבן בכמות של 1/3 כוס סוכר לבן

      מחק
  8. הי, במידה ואני רוצה להוסיף בננה למתכון...? איפה וכמה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אתי בננה טריה או מיובשת?
      בננה מיובשת (זו המטוגנת ברפוסות) עד 100 גר'.
      בננה טריה = תשפיע על מאזן החומרים של העוגיה. הייתי מורידה חלק מכמות החמאה,כ- 50 גר' ומוסיפה בננה אחת בשלה מעוכה.

      מחק
  9. רויטל היקרה, כמו תמיד, המתכונים שלך הם המוצלחים ביותר ואנחנו התמכרנו.
    אתמול הכנתי את העוגיות והן היו אלוהיות!!!!!
    תודה לך!!!!!!!!!!!!!!

    השבמחק
  10. היי העוגיות טעימות מאוד תודה רבה

    השבמחק
  11. רויטל בוקר טוב!
    הכנתי את התערובת לעוגיות יצא לי קצת דביק... השאלה האם כך צריך להיות?
    האם צריך אחרי הכנת התערובת לשים קצת במקרר ורק אחר כך לקרוץ עיגולים ביד?
    תודה והמשך יום מקסים!
    אביבה

    השבמחק
    תשובות
    1. אביבה בוקר אור
      בצק של עוגיות הוא תמיד מעט דביק ובימי הקיץ עוד יותר כי הידיים שלנו מחממות את הבצק.
      אפשר לשים את הבצק מעט במקרר לפני הכנת העוגיות,אני לא עושה את זה.

      בכל אופן שוב להקפיד ,כמו שכתוב במתכון לשים את העוגיות במקפיא כ- 10 דק 'ובקיץ רצוי 20 דק' במקפיא לפני האפיה
      בהצלחה

      מחק
  12. היי רויטל,
    מה שלומך?
    האם חייבים לשים את התבנית במקפיא?
    פשוט אין לי מקום....
    תודה לך מראש ושיהיה אחלה יום
    יעל

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יעל
      כדאי מאוד מאוד לשים את התבנית במקפיא
      ביחוד בקיץ החם ומהמיס שלנו
      זה גורם לבצק להתגבש ולהתמצק וכך העוגיות נאפת ומקבלת את המרקם הנכון
      אם לא מקפיא לפחות במקרר ולזמן יותר ארוך
      אחרת חבל העוגיות יצאו שטוחות ובמרקם שונה מזה שצריך לצאת
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. תודה על המענה המהיר.. אז כמה זמן היית ממליצה לשים את התבניות במקרר?
      המון תודה...

      מחק
    3. כ-25 דק'. ואפשר לניחת תבנית מעל תבנית אם יש להן שוליים גבוהים אז תחסכי לך מקום במקרר :)

      מחק
    4. תודה רבה על העצות... נקווה שייצאו טעים.. :)

      מחק
  13. תודה רבה מתכון טעים מאוד............

    השבמחק
  14. הי,
    במה אפשר להחליף את כף מיץ הלימון (אין לי) ? במים/ חלב ?

    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,אם אין לך מיץ לימון (דרך אגה המלצה להחזיק במקרר בקבוק קטן של מיץ לימון משומר בדיוק למקרים האלו) אז פשוט לא לשים כלום במקום כי המטרה היא לא נוזלים אלא עזרה בתפיחה. פשוט להכין את המתכון בלי מיץ הלימון.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  15. בוקר טוב,
    אני מחפשת מתכון לעוגיות כאלה, רק שתהיינה רכות. האם כך הן יוצאות? אם לא - יש לך אולי מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס רכות?
    תודה,
    שרון.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך שרון
      אם את רוצה שהעוגיות יהיו רכות ,את בהחלט יכולה להכין את המתכון הזה ולהקפיד על
      1. עוגיות גדולות,כלומר לשים כפית גדושה מהבצק
      2. זמני אפייה - גם אם העוגייה בהירה אחרי 10 דק' בתנור להוציא אותה,כי זה ההבדל בין עוגיה רכה לקשה ופריכה - זמן האפייה בתנור. קחי בחשבון שאת מוציאה אתה עוגייה מהתנור היא ממשיכה להאפות כי התנבית רותחת והבצק עצמו חם מאוד
      3.טמפ' התנור, והכוונה היא שטמפ' התנור לא תהייה מעל 180 מעלות

      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  16. מה אפשר במקום חמאה כמה שמן קנולה אפשר לשים?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לך
      אי אפשר בעוגיות האלו -לפי המתכון שנתתי כאן להמיר חמאה בשמן.
      זה פשוט לא יצא אותו הדבר לא במרקם,לא בצורה ובטח לא בטעם.
      רויטל

      מחק
  17. האם ליצור כדורים או לקרוץ עוגיות בעזרת חותכן עוגיות? לא כתוב במתכון.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום
      עוגיות שוקולד צ'יפס תמיד עושים כדורים ולא חותכים עם חותכן אחרת הן לא יהיו שמנמנות

      מחק
  18. האם אפשר לעשות מתכון זה בלישה ידנית? אין לי מיקסר מקצועי וכבר הרסתי אחד פשוט בנסיון לערבב חמאה...

    השבמחק
    תשובות
    1. הי תמר
      אם מקציפים את החמאה כשהיא בטמפרטורת החדר אז המיקסר לא יהרס:) גם עם מיקסר רגיל ולא מקצועי
      אפשר בהחלט לעבוד עם מזלג לערבוב החמאה עם הסוכר הלבן והחום ואת הוספת הקמח ושאר החומרים הכבדים לערבב עם כף עץ
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  19. היי רויטל
    ואם משתמשים בביצה לארג?
    אין לי מדיום😐😑

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      אם איז משתמשים בביצה גודל L באותן כמויות כלומר 1 ביצה ו- 2 חלמונים
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...