יום חמישי, 22 בדצמבר 2011

סופגניות קלאסיות


סופגניות קלאסיות,עם שמרים,יוצא בצק  משגע שממנו יוצרים כדורים ומטגנים בשמן עמוק. הסופגניות יוצאות קלילות ,טעימות ויפות.
המתכון נראה ארוך מאוד בגלל ההסברים. התהליך ארוך אך ההכנה מאוד פשוטה ומהנה. המתכון הזה אצלי כבר יותר מעשר שנים ,ובכל שנה אני מכינה  את הסופגניות הנפלאות  הללו שתמיד קוצרות מחמאות.


חומרים ( 35 יח')

1 ק"ג קמח
50 גר' שמרים טריים 
100 גר' סוכר (1/2 כוס)
10 גר' מלח (1 כפית)
50 גר' שמן (1/4 כוס)
50 גר' חמאה מומסת ולא רותחת
2 ביצים גודל M
כ- 1/2 ליטר מים (2.5 כוסות)
חומרי טעם :
גרידת תפוז (מגררים מתפוז אחד לאחר שרחצנו אותו היטב)
50 מ"ל רום אלכוהול ולא תמצית (1/4 כוס)
1 כף תמצית וניל

לטיגון - 2 ליטר שמן קנולה וסיר  רחב ועמוק עם מכסה תואם.

למלית -
גאנאש שוקולד מריר  : מרתיחים מיכל של 250 מ"ל שמנת מתוקה. בקערה שוברים לקוביות 250 גר' שוקולד מריר. שופכים את השמנת הרותחת מעל השוקולד ,מסכים לדקה ומערבבים עם מטרפה לקבלת קרם אחיד. מקררים היטב לפחות 5 שעות לפני המילוי.
ריבת אדומה שאוהבים / ממרח חלווה/ ריבת חלב

אבקת סוכר לפיזור מעל הסופגניות.

אופן הכנה

  1. לנפות קמח לקערת מערבל (אפשר באותו סדר להכין בצק בלישה ידנית,רק הכינו את השרירים)
    עושים גומה קטנה בקמח.
  2. בצלוחית קטנה שמים את השמרים,כפית סוכר ורבע כוס מים. ממיסים את השמרים (אפשר בעזרת האצבעות או בכפית איך שמעדיפים) מעבירים את התערובת לגומה שהכנו בקמח.מכסים את תערובת השמרים בקמח מהדפנות בקערה.
  3. מערבבים יחד סוכר ומלח,מוסיפים לתערובת הקמח מעל השמרים שכבר שמנו. מוסיפים גם ביצים וחומרי טעם. מתחילים לערבל  את התערובת עם וו הלישה ותוך כדי ערבוב מוסיפים מחצית מכמות המים. מוסיפים לזה את השמן והחמאה המומסת. ממשיכים לערבל, ומוסיפים מים לפי הצורך(אני השתמשתי ב- 2 כוסות מים,אבל זה משתנה  לפי הקמח ומזג האויר) . צריך לצאת בצק חלק  ולא רך מידי. מעבירים את הבצק לקערה גדולה ומשומנת. מכסים בנילון נצמד ומתפיחים כשעה עד להכפלת נפח .( במזג אויר קריר לרוב זמן ההתפחה יוצא כשעה וחצי עד שעתים וצריך סבלנות)
  4. לאחר ההתפחה הראשונה, מוציאים בעדינות את האויר מהבצק ולשים מעט. מחזירים לקערה ,מכסים ומתפיחים כ- 20 דק'. בזמן שמחכים,מכינים ריבועי נייר אפיה ומגשים או תבניות תנור עליהם נניח את הסופגניות להתפחה.
  5. לאחר ההתפחה השניה, בעזרת סכין חד מחלקים את הבצק ל- 35 יח' או מי שמשתמש  במשקל לחתיכות במשקל של 50 גר'. בזמן שאנו חותכים את הבצק יש לכסות עם נילון את הבצק שכבר חתכנו כדי שלא יתיבש ויקבל קרום.
    מהבצק שחתכנו מכינים כדורים חלקים ( כמו שמכינים קציצות,לכדרר את הכדור ביד כדי שיהיה חלק עד כמה שאפשר) ומניחים מעל ריבועי ניר האפיה שהכנו ,אני משמנת מעט את תחתית הכדורים כדי שיפרדו בקלות מהניר לפני הכניסה לשמן. מסדרים את הכדורים שהכנו על גבי המגשים ומורחים כל כדור במעט שמן עם מברשת ,מכסים ביריעת נילון גדולה ומתפיחים להכפלת נפח ( כ- 30 דק' )
  6. מחממים שמן בסיר עמוק. כדי לבדוק אם השמן מספיק חם, לוקחים כף עץ וטובלים את הידית שלה בשמן. אם נוצרות בועות סביב ידית הכף זה סימן שהשמן מוכן לטיגון. לשים לב שהשמן לא רותח מדי אחרת הסופגניות ישחימו מבחוץ וישאר בצק חי בפנים.
  7. אופן הטיגון - לוקחים כדור בצק ,בעזרת ניר אפיה מרימים. מכניסים לשמן קודם את הצד העגול (העליון) של הכדור לשמן. כך ממלאים את הסיר ,לשים לב שישאר מקום לכדורים לגדול אחרת הסופגניות לא יטגנו היטב. סוגרים עם מכסה ומטגנים כ- 2 עד 3 דקות לקבלת צבע חום זהוב. פותחים את המכסה,הופכים בעזרת כף עץ את הסופגניות ומטגנים ללא מכסה עד לקבלת צבע חום זהוב. אם לא נוצר פס לבן בהיר סביב הסופגניה זה סימן שהבצק לא תפח מספיק את התפיחה האחרונה שלו. מעבירים למגש עם ניר סופג ונותנים לסופגניה להתקרר מעט.
  8. לאחר שהסופגניות התקררו מעט, ממלאים במילוי שאוהבים ,מפזרים מעל אבקת סוכר ומגישים.
  9. הסופגניות יוצאות נהדר מהקפאה. אני ממליצה להקפיא ללא המילוי. ולאחר ההפשרה למלא ולפזר אבקת סוכר.
חג אורים שמח










51 תגובות:

  1. הסופגניות שלך ניראות מושלמות!!
    פשוט להתעלך מהן, וזה לא פייר כי אני לא יכולה לשלוח את היד ולחטוף את כולן
    אני מתה על סופגניות אבל לא מכינה לבד
    ולכן אני מצדיעה לך = הן באמת נראות פשוט מושלמות

    חג אורים שמח

    השבמחק
  2. צבי,תודה שבאת לבקר בבלו גשלי.

    ויני היקרה, איזה כיף של מחמאות. אשמח לשלוח לך צלחת מלאה כל טוב.

    חג שמח רויטל

    השבמחק
  3. המתכונים שלך פשוט מעולים, וטעימים בטירוף רציתי רק לשאול מה זה רום אלכוהול ואיפה אפשר להשיג אותו? והאם במקום חמאה ניתן לשים מחמאה או מרגרינה?
    תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי כנרת,תודה רבה
      רום אלכוהול מוצאים בכל סופר,איפה שנמצאים המשקאות החריפים כמו ברנדי ,ורמוט,ליקרים שונים ועוד.
      ודאי שאפשר במקום חמאה לשים מחמאה או מרגרינה.

      מחק
  4. הי רויטל, כל שנה אני אומרת השנה אני יכין סופגניות ובסוף זה לא יוצא לפועל.. אז השנה בעזרת ה' זה חייב לקרות!!:)
    כמה שאלות לי אליך,
    אפשר לוותר על הרום?
    מה ההמרה לשמרים אינסטנט?
    ואיך אפשר להפוך לפרווה בלי מרגרינה??
    אין על המתכונים שלך!! הכנתי היום את העוגת תפוזים ויצא להההיט!!
    שני

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שני ,תודה לך
      התפקיד של הרום בסופגנייה הוא למנוע ספיגת יתר של שמן בטיגון. אני ממליצה לא לוותר עליו אפשר במקום רום לשים ברנדי למשל.
      שמרים אינסטנט,תלוי בסוג שאת משתמשת תקראי על האריזה של השמרים לכמה קמח מיועדת החבילה ולחפי זה תחשבי,או שתגידי לי מה כתוב לך על האריזה ואני אעזור לך לחשב.
      אי אפשר להפוך לפרווה לללא מרגרינה בבצק הזה.
      רויטל

      מחק
    2. לא כתוב על השמרים משהו מיוחד.. קוראים להם פאקא אינסטנט. לגבי תוספת האלכוהול.. יין או וודקה גם עושה את העבודה? ובכלל, אולי ישלך גם מתכון טוב עם שמן??:)
      שני

      מחק
    3. אני לא מכירה את השמרים אינסטנט,את צריכה לעבוד לפי ההוראות שלהם. אני משתמשת בשמרים יבשים אבל לא אינסטנט או שמרים טריים. לאינסטנט יש דרך שימוש שונה ויחס שונה לקמח ואני לא עובדת איתם.
      יין לא מתאים אבל וודקה כן.
      יש כאן כמות קטנה של חמאה (או מחמאה תלוי מה את צריכה) והיא חשובה לטקסטורה של הבצק.

      מחק
    4. היי רויטל,
      מה היחס בין שמרים טריים לבין היבשים? אני משתמשת רק ביבשים...
      ואכן, המתכונים שלך מעולים ונכנסו אלינו חזק למטבח !!! תודה !!!
      רוני

      מחק
    5. תודה רבה רוני:)
      50 גר' שמרים טריים = 17 גר' שמרים יבשים = 2 כפות בלי בטן
      ותמיד על האריזה של שמרים יבשים כתובה הכמות המומלצת ל- 1 ק"ג קמח וחשוב לשים לב

      מחק
  5. רויטל מאמי
    אפשר משלוחה .אני אוהבת סופגניות אבל לא אוכלת ולא מכינה.
    את שלך בשמחה אקבל. הן נראות דוגמניות
    חיבוק יקירה

    השבמחק
    תשובות
    1. טובהל'ה יקירה
      תודה לך. גם אני לא אוכלת סופגניות אבל נהנת להכין למשפחה.
      חיבוק ענק חזרה:)

      מחק
  6. רויטל בדיוק לפני חצי שעה חזרתי מראשון והנכדות רצו שנכין סופגניות..הבטחתי להם בשבוע הבא ב"ה נכין ביחד....

    הסופגניות שלך נראות דליקטס ממש מעדן אצלי זה רק ליראותם בלבד...

    ערב נעים
    לינדוש

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לינדוש,חמודות הנכדות שלך. הן יודעות שיש להן סבתא אשת חייל שתפנק אותך במטעמים נהדרים.

      תודה רבה לך יקירה

      רויטל

      מחק
  7. סופגניות מושלמות וכל מילה אחרת מיותרת לחלוטין.

    מגי

    השבמחק
  8. קודם כל מצטרפת לדברי מגי חברתי פה למעלה !
    דבר שני, את לא אמיתית !
    זה נראה אליפות, את בטח צוחקת עליי!
    פשוט שלמות !!!
    ברכות עלייך, רויטל יקירתי
    רותי

    השבמחק
  9. היי לגבי השאלה של שמרים טריים ואינסטנט: כל מתכון בו מופיעים שמרים טריים ורוצים להשתמש בשמרים יבשים מחלקים את כמות השמרים ל-3 לכן כמות השמרים במתכון הזה לאינסטנט היא 17 גר' שמרים אינסטנס. החישוב כמובן פועל גם ההיפך. כשיש מתכון עם שמרים יבשים שרוצים להפוך לשמרים לחים מכפילים ב3. מקווה שעזרתי.

    שלום רויטל! יש לי שאלה.. כשהכנתי סופגניות היו בועות רק שהשמן רתח והסופגניות באמת נשרפו. איך אני מקררת את השמן תוך טיגון? יש איזשהי שיטה לשחק עם החום של השמן?
    תודה מראש ושיהיה חג שמח!

    השבמחק
    תשובות
    1. הי עינב.תודה רבה לגבי העמקת המידע בנושא שמרים יבשים.

      בטיגון הסופגניות לא צריכות להיות בועות גדולות. בועות גדולות=סופגניה שרופה.
      זו הסיבה לבדיקת השמן עם ידית של כף עץ. שמכניסים את כף העץ לשמן החם-בזהירות רבה כמובן, הבועות צריכות להיות בתחתית הכף ,בצורה עדינה מסביב לידית . אם הבועות גדולות ועולות למעלה לכיוון העליון של הסיר זה אומר שמן רותח שעבר את ה- 180 מעלות.
      קירור שמן הטיגון-להעביר את הסיר למקום אחר על הכיריים מבלי להדליק את הגז מתחת על מנת שהשמן יוריד טמפ'. זה יקח כמה דק' ולאחר מכן להחזי רלאש כינונית-נמוכה.
      בכל מקרה הטיגון לא יעשה על האש הכי גבוהה -כי זו אינה מתאימה לטיגון ממושך של סופגניות.
      חג שמח עינב:)

      מחק
    2. תודה לך על העזרה! כשאכין אשלח לך לינק לפייסבוק כדי שתראי אם הצלחתי =]

      מחק
  10. הי

    לגבי שילוב השמרים במידה ומשתמשים בקמח השמרים החדש של אסם
    האם מספיק 1 ק"ג קמח כפי שכתבת ? כי הוא כבר מכיל את השמרים?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,הקמח החדש מכיל תוספת שמרים ועוד משפרי אפיה ולכן מבחינת המתכון כאן אין משמעות לשינוי הקמח נותר באותה הכמות ואין צורך להוסיף עוד קמח.
      אני לא ניסיתי להכין מאפים עם הקמח החדש, בזמן ההכנה כדאי לשים לב לכמות הנוזלים -לא להוסיף את כל המים בבת אחת אלא בהדרגה .

      מחק
  11. ערב טוב רוויטל המתכון נראה טעים להפליא כל שנה אני מכינה סופגניות ואף פעם לא מאותו מתכון ואף פעם גם לא ממש מצליח לי אני מאוד מקווה שהמתכון הזה יהיה המוצלח אני מבטיחה לעדכן אותך .שהייה לנו חג חנוכה שמח ותודה איילה

    השבמחק
  12. ערב טוב רוויטל אתמול הכנתי את הסופגניות הנפלאות שלך וזה יצא פשוט מדהים נחטפו מיד ומחמאות מי פה עד שם.תודה איילה

    השבמחק
  13. היי, חייבת לעשות, למרות שאני יודעת לאפות סופגניות, אבל שנים לא הכינותי, אין מי שיאכל....האם אפשר לעשות חצי כמות?
    תודה שולמית

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שולמית,
      בהחלט אפשר להכין מחצית הכמות.
      אני מכינה ומה שלא אוכלים באותו יום מקפיאה ריק,כלומר סופגניות לא עם מלית ריבה וכד'
      ושרוצים בהמשך החג לאכול סופגניות בהדלקת נרות אני מפשירה מהמקפיא לפי הצורך
      בהצלחה:)
      רויטל

      מחק
  14. שלום לך... כתבת שבמקום הרום אפשר לשים ברנדי כמה שמים כמו הכמות של הרום? לגבי השמרים אני משתמשת עם שמרים יבשים רגילים כמה לשים??

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      ברנדי או רום או כל האלכוהול אחר שתחברי בדיוק באותה הכמות :)
      שמרים יבשים - 2 כפות. ואם את רוצה ממש לבדוק זאת לעומקו של ענין,היחס תמיד מול השמרים הטריים כלומר אם כתוב לך במתכון 50 גר' שמרים טריים זה אומר 17 גר' שמרים יבשים שזה 2 כפות ולא עם בטן
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  15. תודה לך ויום טוב.

    השבמחק
  16. יצא טעים,אני רוצה חלק להקפיא, כיצד אני מחממת אחרי ההקפאה תני לי לדעת,(בלי מיגרוגל לחמם כי אני אישית מאד שונאת את המיגרוגל) מודה לך מאד!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה. שמחה שאהבת:)
      מקפיאים בכלי אטום שלא תגיע לחות לסופגנייה
      הפשרה, עטופים בנייר כסף או ניר אפייה ובחום של 160 מעלות בתנור מחממים כ- 10 דק' או יותר זה תלוי בעוצמת ההקפאה וחשוב לא להקפיא עם מלית אלא להוסיף את המלית לאחר ההפשרה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. היי יש לך רעיון למילוי פרווה לסופגניה?

      מחק
    3. רויטל נראה ממש טוב!! יש לי שאלה לגבי גירסא פרווה האם הגנאש לאחר הקירור לא יהיה קשה מידי לזילוף? שאלה נוספת האם רבע כוס ברנדי לא יתן טעם דומיננטי מידי של אלכוהול לילדים?

      מחק
    4. הי מירב,בוקר אור :)
      מלית פרווה - מכינים גאנאש משוקולד מריר פרווה ושמנת מתוקה צמחית -חשוב לשים לב לא להרתיח את השמנת פרווה אלא אם כתוב עליה שהיא מתאימה לבישול.
      הגאנש לא מתקה מאוד ואנחנו רוצים שהוא יהיה יציב אחרת לא נוכל לעבוד אתו.
      לא מרגישים בכלל את טעם של הבנרדי התפקיד שלא הוא למנוע מבצק הסופגניה לספוג את השמן בזמן הטיגון ובחום כזה גבוה האלכוהול פשוט מתנדף . מנסיון :)
      אם את לא רוצה להתעסק עם גאנאש שוקולד את יכולה לבשל קרם שוקולד על בסיס מים-שוקולד מריר-קקאו ומרגרינה אם תרצי מתכון מסודר תאמרי לי
      יום נהדר
      רויטל

      מחק
    5. תודה על התשובה המהירה!!
      1.הקרם שוקלד הוא למילוי? כי הם כן זה מצוין כי זה גם פרווה...
      2. אתמול הכנתי סופגניות ממתכון אחר והם יצאו כהות מבחוץ ולא אפויות מפנים - אולי השמן היה חם מידי אני מבינה שצריך על אש בינונית תמיד גם בתחילת החימום של הסיר? וגם לכסות כמו שרשמת נכון? אני הכנסתי לשמן גם את הריבוע של הנייר אפיה ואז הוצאתי אותו כדי לא להרוס את הצורה- אם אני אשמן את הנייר אפיה הכדורים התפוחים ישלפו בלי בעיה?

      מחק
    6. אה ועוד משהו - באיזה צנטר מומלץ למלא את הגנאש?

      מחק
    7. לגבי טיגון הסופגניות - וכאן זה באמת לא משנה איזה מתכון את מכינה היעקרון הוא אותו העקרו,אם הסופגנייה השחימה מהר מידי זה אומר שהשמן היה חם מאוד-מידי ולכן היא השחימה מהר מבחוץ ובפנים נשאר בצק חי ,מה שבטח מעצבן מאוד.
      את יכולה לשמן או לקמח מעט את נייר האפייה אם קשה לך לשחרר את כדורי הבצק ממנו אני נוהגת לעשות כך
      לגבי טמפרטורת הטיגון - אש בינונית היא המלצה כי כל גז יש לו עוצה אחרת ולכן אם את רואה שאת שמה סופגנייה ראשונה לבדיקה והיא נהיית חומה מהר מידי אז תחלישי את האש. פשוט צריך להשגיח כל הזמו ולראות שהשמן לא חם מידי ומצד שני גם לא בטמפ' נמוכה מידי כי אז הסופגניות יספגו יותר מידי שמן. זה ענין של נסיון את תראי שתביני לבד תוך כדי העבודה על טיגון הסופגניות

      לגבי קרם השוקולד המבושל -
      1 כוס אבקת סוכר
      3 כפות קקאו מנופה
      100 גרם שוקולד מריר פרווה
      1/4 כוס מים חמימים
      100 גר' מרגרינה
      לבשל בסיר קטן על אש נמוכה אבקת סוכר,קקאו,מים ושוקולד מגורר או קצוץ דק חשוב לערבב כל הזמן עם כף עץ שלא יישרף הקרם. אפשר להוסיף גם כפית תמצית וניל לטעם,ברגע שהכל נמס מורידים מהאש ומוסיפים מרגרינה חתוכה לקוביות מערבבים עם מטרפה עד שמתקבל קרם אחיד. אם המרגרינה לא נמסה טוב מחממים מעט את הסיר על אש נמוכה מאוד להמסה מלאה של המרגרינה
      מקררים כשחצי שעה במקרר להתקשות הקרם
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    8. אפשר במקום אבקת סוכר - סוכר רגיל?

      מחק
    9. הי מירב, אפשר לשאול למה את רוצה לשים סוכר רגיל?
      אבקת סוכר יותר עדינה ולכן מקובל לשים אבקת סוכר ולא סוכר רגיל שהוא גרגרי
      אם את רוצה להגיע עם סוכר רגיל יש להבריש את הסופגנייה במעט חמאה מומסת או ריבה בשכבה דקה מאוד כדי שהסוכר הרגיל ידבר. אם ציפית בסוכר רגיל חייבים לאכול את הסופגנייה באותו הזמן כי לאחר כמה שעות בעיקר אם מאחסנים בהקפאה או במקרר הסוכר הופך לנוזלי וזה לא כל כך מוצלח
      רויטל

      מחק
  17. היי, שאלה לי ברשותך, אני רוצה להכין את הכל היום ולטגן רק מחר (הכדורים יהיו במקרר). עדיין תתקבל אותה תוצאה, או שכדאי לעשות הכל באותו יום?

    אשמח לעזרה ותודה מראש.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      הכדורים לא יחזיקו מעמד כל כך הרבה שעות,הם יחמיצו ויהיה להם טעם לא כל כך טוב
      בתעשייה - מה שעושים משתמשים במשפר אפייה ואז מקפיאים את הכדורים וכאשר רוצים מפישירם בטמפ' החדר ומטגנים.
      אז את יכולה להוסיף לבצק משפר אפייה (כזה של שמרית שאין בעיה לרכוש בכל סופר) לעשותה כל היום להקפיא את הכדורים כשהם עטופים היטב בנילון נצמד ומחר להפשיר ולתת להם לתפוח לפי ההנחיות כאן ולטגן
      בהצלחה וחג שמח
      רויטל

      מחק
  18. הי רויטל,
    האם אפשר להשתמש בקמח שמרים?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      כן אפשר למרות
      שבאופן אישי אני אוהבת בסופגניות להשתמש רק בשמרים טריים אבל זו רק אני:) ובהחלט אפשר להשתמש בקמח שמרים
      בהצלחה וחג שמח
      רויטל

      מחק
  19. רויטל!! תודה רבה על כל המתכונים המפנקים שלך! =) מכין אותם בלי סוף..
    היום הכנתי את הסופגניות ,והם יצאו מעולות,תודה תודה תודה!חג שמח

    השבמחק
  20. מה אפשר לשים במקום ברנדי ורום?
    יין אדום הולך?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      יין אדום ממש לא מתאים כאן וגם לא יין לבן :)
      מתאים ליקר בטעם עדין כמו ליקר תפוז או שקדים
      בהצלחה וחג שמח
      רויטל

      מחק
  21. חייבת להבין:) הכנתי את הסופגניות. התגובות לא איחרו לבוא וכולם התלהבו. רק דבר קטן מפריע לי:) הן לא יצאו לי עגולות מלמטה. אני אנסה להסביר את עצמי ומקווה שזה יובן, החלק העליון על הסופגנייה היה צריך להיכנס ראשון לשמן, אז מה שעשיתי, זה כביכול תפסתי בקצוות ושמתי בשמן. למעשה כיווצתי והרסתי את החלק התחתון ובשל כך לא יצא עגול ויפה.

    אשמח לתובנות ותודה מראש:)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך, את הפעולות של הכנסת החלק העליון של הסופגניה ראשון לשמן עשית נכון אבל כנראה שקרו לך הדברים הבאים:
      1. התפחת יתר - וזה אומר שהבצק נהייה מאוד מאוד רך ורגיש בצורה מוגזמת ואז כשנוגעים בו הוא נמעך ולא חוזר לצורה בה הוא היה לפני שנגענו בו
      2. יש לעבוד בצורה מאוד עדינה וזהירה עם סופגניות, המגע צריך להיות עדין מאוד על מנת לשמור על הצורה העגולה שלהן

      למעשה ענית לעצמך על מ שעשית לא טוב - את נגעת בצורה קצת יותר מידי הדוקה בסופגניות ,הסיבה היא כמו שכתבתי קודם כל התפחת יתר לשים לב שהסופגנייה צריכה לתפוח אבל לא יותר מידי לא למצב שהבצק עובר הכפלת יתר בנפח.

      אני מכינה את המתכון הזה כמעט כל יום בחנוכה ומניסיוני הרב כאשר ההתפחה נכונה ולא התפחת יתר אין שום בעיה להרים את הסופגנייה ביד בעדינות ולהעבירה לסיר לפעולת הטיגון מבלי שיקרה משהו לצורה העגולה שלה
      פתרון שאולי יעזור לך ויקל על הנושא של הרמת הסופגנייה הוא לחתוך ריבועים של נייר אפייה בגודל של 10 על 10 ס"מ ולהניח עליהם את כדורי הבצק לפני ההתפחה לתת להם לתפוח ולהכניס עם הנייר את הסופגנייה לטיגון הנייר משתחרר תוך כמה שניות מהסופגנייה ואז אפשר להוציאו מהסיר ולזרוק לפח את הנייר

      בהצלחה וחג שמח
      רויטל

      מחק
  22. גודי הלוחשת לאוכל3 בדצמבר 2013 בשעה 23:07

    נהדרותתתתתתתת כמו כל התוצרים בבלוג המקסים שלך!!

    השבמחק
  23. ערב טוב רביטל אני לא יכולה להשתמש באלכוהול בכלל רציתי לדעת אם אני יכולה להשתמש במיצ תפוזים או חלב

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      התפקיד של האלכוהול בבצק הוא כדי שהסופגנייה תספוג פחות שמן בזמן הטיגון
      אפשר להשתמש בחלב/מים/מיץ במקום האלכוהול
      בהצלחה :)
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...