יום ראשון, 1 בינואר 2012

פאי שוקולד ונוגט



כמו שהבטחתי.. פאי שוקולד ונוגט הוא פאי נהדר,קל מאוד להכנה ומיועד בעיקר למכורים כבדים לשוקולד. רצוי להשתמש בשוקולד איכותי כי זהו המרכיב העיקרי במתכון
חומרים

בצק פריך (לקלתית הפאי,הכמות מיועדת ל-2 תבניות פאי בקוטר 24 ס"מ)

300 גר' קמח (2 כוסות ועוד 2 כפות)
200 גר' חמאה קרה
100 גר' סוכר (1/2 כוס)
1 ביצה
1 כפית תמצית וניל
1 כפית גרידת לימון

אופן הכנה
  1. בקערת מערבל עם החלק שנקרא גיטרה,שמים חמאה שחתוכה לקוביות וסוכר. מערבלים עד לאיחוד בין החמאה לסוכר. (במעבד מזון סדר הכנסת החומרים שונה. קודם שמים קמח,סוכר וחמאה. מעבדים לפירורים ואז מוסיפים ביצה וחומרי טעם ומעבדים רק עד קבלת כדור בצק)
  2. מוסיפים ביצה,תמצית וניל וגרידת לימון וממשיכים לערבל לקבלת תערובת אחידה. 
  3. מנפים את הקמח ומוסיפים לתערובת. מערבלים רק עד לקבלת בצק אחיד. חשוב לא לערבל יותר מידי כי זה "שורף" את הבצק ואז יהיה לנו בצק לא מספיק פריך וחבל..
  4. מחלקים את הבצק לשני חלקים שווים,עוטפים בניילון נצמד ומקררים כשעה. (חלק אחד של הבצק אפשר להקפיא או להכין עוד פאי במלית אחרת)
  5. מקמחים מעט משטח עבודה, מרדדים את הבצק כ- 3 ס"מ יותר מקוטר תבנית הפאי,מעבירים את הבצק לתבנית הפאי,מהדקים את הבצק לדפנות. דוקרים את התחתית בעזרת מזלג. מקררים חצי שעה לפחות,אני ממליצה להקפיא.
  6. לאחר הקירור לאפות בתנור בחומם מראש ל-170 מעלות כ-25 דק'. במתכון הזה אנו צריכים קלתית שהיא חצי אפויה וזה אומר שהקלתית צריכה להיות בצבע חום בהיר מאוד .

מלית שוקולד נוגט    ה  vvvn
כמות המלית לתבנית פאי אחת בקוטר 24 ס"מ

150 גר' שוקולד מריר איכותי עם 60% מוצקי קקאו לפחות.
50 גר' חמאה
50 מ"ל שמנת מתוקה (1/4 כוס)
2 כפות אבקת נוגט
1 ביצה גודל L
1 חלמון (הצהוב)
50 גר' סוכר (1/4 כוס)
קורט מלח

אופן הכנה

  1. להמיס יחד במיקרוגל : שוקולד,חמאה ושמנת מתוקה. לא צריך יותר מ-2 דק' בחום בינוני. לבחוש היטב בעזרת מטרפה. להוסיף את אבקת הנוגט לטרוף היטב. זה בסדר אם רואים מעט גושים של נוגט זה לא מפריע.
  2. להקציף יחד ביצה,חלמון,סוכר וקורט מלח לקבלת קצף בהיר וסמיך. אני עושה זאת בעזרת מיקסר ידני כי זו כמות קטנה מאוד.
  3. לאחד יחד את תערובת הביצים עם תערובת השוקולד בעזרת מטרפה. להעביר לקלתית וליישר. לאפות בחום של 180 מעלות כ- 20 דק' . המלית צריכה להיות מעט רוטטת לאחר 20 דק' וזה בסדר. לא לאפות יותר מזה כי אז המלית תתייבש ולא תהיה טעימה.
  4. לצנן היטב את הפאי ולהעביר לצלחת הגשה.
ציפוי גאנאש שוקולד ונוגט

100 גר' שוקולד  מריר
100 מ"ל שמנת מתוקה (1/2 כוס)
2 כפות אבקת נוגט


לעיטור הפאי בנוגט

4 כפות אבקת נוגט

אפשר גם לפזר מעל ברס,שבבי שוקולד לבן או פירות יער. לפי מצב הרוח והחשק שלכם.
אופן הכנה

אופן הכנה

להרתיח שמנת מתוקה (אפשר גם במיקרוגל) ולשפוך מעל השוקולד ששמנו בקערה וחתכנו לקוביות. לתת לעמוד כדקה מכוסה. לבחוש היטב עם מטרפה עד קבלת תערובת אחידה. להוסיף את הנוגט ולבחוש היטב. רואים נקודות קטנות של הנוגט וזה בסדר. לצנן מעט ולשפוך מעל הפאי. ליישר. ולפזר מעל את אבקת הנוגט או כל תוספת אחרת שאוהבים.




47 תגובות:

  1. נראה מעולה!
    אני יודעת גם שזה מאדדדדדדדדד טעים.

    אני מאד אוהבת נוגט, וגם אצלי מאד מאד אוהבים שאני מכינה טארט כזה.
    (זה טארט, לא פאי, כי אין כיסוי בצק מלמעלה)

    השבמחק
  2. הי ויני תודה:-)
    לגבי טארט/פאי אני פשוט לא מתחברת למילה טארט . פאי נשמע לי יותר אמיתי כזה . מוציאים מהתנור ושמים על אדן החלון כמו בסרטים האמריקאים הישנים..שמתחשק לאכול.

    השבמחק
  3. הפאי נראה מעולה, הבצק הוא לכמות כפולה, האם הכמויות שצינת במלית עבור 2 הפאי?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מיטל. המלית מתאימה לכמות של פאי אחד. את הבצק הנותר את יכולה להקפיא לפעם אחרת או להכין ממנו עוגיות. או להכין קלתית נוספת לפאי בטעם אחר.
      רויטל

      מחק
  4. יקירתי, זה נראה משגע ומגרה את כל החושים!!
    חייבת לטעום חתיכה, את שולחת לי? ;-)
    בטוחה שטעים ללא רחמים...
    תודה,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי- אשמח לשלוח לך פאי שלם :-)
      טעים מאוד. חוסל במהירות האור.
      תודה לך יקירתי

      מחק
  5. נראה ממש מפתה.
    יום מקסים ממני,
    רוזה.

    השבמחק
  6. היי, האתר שלך מהמם ביופיו, נדמה לי שפעם ראשונה מגיבה
    אבל, המון מציצה.
    הכל פה מקסים, יפה ופשוט תענוג לעיניים.
    אהבתי מאוד מאוד♥♥

    השבמחק
  7. שבוע מקסים, יקירתי !
    שוב אומרת לך,
    הפאי הזה...סוףףףףףףףףףףף !!!
    ברכות
    חיבוק ממני,
    רותי
    ואת לא חושבת שצריכות להיפגש כבר?

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי יקירתי ,תודה ענקית מכל הלב.
      ואת צודקת,הגיע הזמן שניפגש!

      מחק
  8. נשמע טעים איפה קונים אבקת נוגט.?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה גלית, אבקת נוגט קונים בחנויות המתמחות במוצרי אפיה כמו: ספייסס,לגעת באוכל וכדו'.
      אני למשל גרה ממש קרוב לחנות שנקראת מתוק.נט
      בראשון לציוןואני קונה אצלם.

      מחק
  9. נראה כל כך טעים בא לי גם כפית שתיים שלוש :)
    איזה ידיים נפלאות יש לך רויטל
    תבורכי
    חיבוק

    השבמחק
  10. מתה להכין אותה היא ניראת טעימה יש לך אחלה מתכונים

    השבמחק
  11. היא ניראת טעימה מאוד אני מתה להכין אותה

    השבמחק
  12. אני לא מבינה את האתר שלך בכלל איפה כל המתכונים? למה אין לך קטגוריות מסודרות?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך.
      קודם כל אפשר לדבר בנימוס ובצורה תרבותית.
      זה בלוג אישי ולא אתר מתכונים!
      הבלוג מסודר בצורה כרונולגית. יש רשומות חדשות וישנות
      בנוסף אפשר עם קצת פתיחת עניים לראות שבצד ימין של הבלוג יש קטגוריות של מתכונים ,כמו וקולד,פירות וכד' ושם מסודרים המתכונים לפי תיוגים

      כל טוב
      רויטל

      מחק
  13. אפשר להכין את הפאי בתבנית של 26?

    השבמחק
    תשובות
    1. בתבנית 26 הכמות הזאת של המלית תהייה מאוד נמוכה. כדאי להגדיל ב- 25% את חומרי המלית.
      הבצר יספיק לקוטר 26 ותישאר כמות קטנה של בצק שניתן להקפיא ולהשתמש לפירורים פריכים או עוגיות.

      מחק
    2. האם את יכולה בבקשה לתת לי את המתכון של המלית לתבנית של 26?
      הודה לך מאוד אם כן: )

      מחק
    3. המלית היא אותה המלית פשוט צריך לשבת עם מחשבון ולחשב. על כל חומר גלם במלית להוסיף עוד 25%. שיעור בחשבון:)
      אם זה לא דחוף..אז מחר אמצא זמן לשבת ולחשב במקומך ואכתוב לך את הכמות המדוייקת.
      לילה טוב
      רויטל

      מחק
  14. אשמח מאוד אני פשוט גרועה במתמטיקה:)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאוד מקווה שיש לך משקל דיגיטלי כי מדידת בכוסות היא לא ממש מדוייקת,בעיקר במתכון הזה.
      לפאי קוטר 26
      190 גר' שוקולד מריר
      63 גר' חמאה
      63 מ"ל שמנת מתוקה
      2.5 כפות אבקת נוגט
      2 ביצים בגודל M או ביצה בגודל XL
      2 חלמונים מביצה בגודל M או מביצה אחת בגודל XL
      63 גר' סוכר
      קורט מלח

      מחק
    2. וכמובן גם את הכמויות בציפוי יש להגדיל
      125 גר' שוקולד מריר. 125 מ"ל שמנת מתוקה ו-2.5 כפות אבקת נוגט. בהצלחה

      מחק
  15. תודה רבה לך: )

    השבמחק
  16. הי רויטל
    קודם כל אני רוצה להגיד שהבלוג שלך מדהים ואני אופה המון דברים מהמתכונים שלך.... יש לך דברים טעימים מאוד וחלקם גם פשוטים מאוד להכנה... :)
    דבר שני יש לי שאלה בנוגע למתכון..
    האם במקום אבקת נוגט אני יכולה לשים משהו אחר? שוקולית? קקאו? או שאפשר לוותר על האבקה?

    תודה רבה ויום מקסים!

    השבמחק
  17. יופי של מתכון. בדיוק מה שחיפשתי להכין ולהביא לבתי החיילת בשבת. תודה :-)

    השבמחק
  18. אתר מדהים, מתכונים מוגשים בצורה מדויקת ויפה לעין, תבורכי!

    השבמחק
  19. מתכון מדהים ואני מוסיפ למילית חלב קוקוס כחצי כוס ומחממת עם השמנת מקפיץ את הטעם.....

    השבמחק
  20. צריך תבנית נמוכה מיוחדת לפאי? יש לי גבוהות רגילות, איך אני יכולה לעבוד איתם?

    השבמחק
  21. אפשר להשתמש במרגרינה במקום בחמאה בבצק?

    השבמחק
  22. את ממש אבל ממש מבינה עניין

    השבמחק
  23. בימקום שמנת מתוקה מה אפשר לשים לא חלבי תודה.........

    השבמחק
    תשובות
    1. יש שמנת פרווה שמתאימה לבישול. אני משתמשת בשף הלבן פרווה היא מצוינת.
      יש גם ריץ' פרווה היא גם טובה. מגיע במיכל של 250 מ"ל
      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
  24. היי רויטל...
    קודם כל את מדהימה ותודה לך על השיתוף והמענה...
    אני מאוד אוהבת את המתכונים של כל מתכון סוףף...
    יש לי שאלה במקום אבקת נוגט אני יכולה להשתמש בקרם נוגט? ואם כן כמה?
    תודה רבה רבה...
    נופר

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נופר
      תודה רבה רבה :)
      אפשר להשתמש בקרם נוגט בכמות של 2 כפות גדושות למלית אבל אז הייתי מורידה את כמות החמאה בחצי,ל- 25 גרם. ולגבי הציפוי במקום לערבב עם קרם השוקולד את יכולה לזלף את קרם הנוגט מעל הציפוי באיזה צורה שמתחשק לך :)
      חג שמח ובהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. תודה רבה רבה... אין כמוך...
      מכינה עכשיו :-)
      נופר

      מחק
    3. ניסיתי להעלות תמונה אבל אנע לא מצליחה...
      יצא לי ממש טוב לפעם ראשונה למרוצ שלדעתי אפיתי את הקלתית קצת יותר מדיי יצכן והתנור שלי חם יותר... מה שחשוב זה שכולם אהבו ושאלו וכמובן שאמרתי להם שאין עליך והבלוג המהמם שלך....
      תודהההה :-)

      מחק
  25. היי רויטל.
    נראה מעולה
    האם ניתן להשתמש בלי אבקת נוגט ? זה עדיין יצא טעים?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה איתן
      אפשר בלי אבקת נוגא ועדיין יהיה לך פאי שוקולד טעים מאוד :)
      ואם יש לך ממרח נוטלה בבית אפשר להוסיף 3 כפות גדושות לתערובת וזה יעניק את טעם הנוגט
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  26. היי רויטל. איזה תוספות אפר להיסיף מעל?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      לטעמי אין צורך בעוד משהו מעל
      אם זה ממש קריטי
      אפשר עוגיות אוראו או קצפת וכדומה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...