יום ראשון, 8 בינואר 2012

לחמניות מצוינות לכריכים




כל מוצאי שבת אני מכינה לחמניות.  את הלחמניות אני מקפיאה ובכל בוקר כשאני כמה מוקדם להכין כריכים לגלי ואלמוג,אני מפשירה כמה לחמניות (כן גם לך סיון,למרות שאת מכינה את הכריכים שלך לבד כבר כמה שנים) ומכינה מהם כריכים מפנקים ומלאי כל טוב.
את הבצק אפשר גם להכין ערב קודם,לתת לו התפחה ראשונה במקרר (רצוי לא יותר מ -  12 שעות) להוציא מהמקרר ולהביא לטמפ' החדר ואז להמשיך באותו אופן הכנה.



חומרים (ל-20 לחמניות)

1 ק"ג קמח (מנופה)
2 כפות שמרים יבשים ( או 50 גר' שמרים טריים)
3 כפות סוכר
1 כף מלח
2 ביצים
150 מ"ל (3/4 כוס ) שמן קנולה או תירס
450 מ"ל מים ( 1/4 2 כוסות)

לציפוי
1 ביצה
שומשום/קצח/פרג לא טחון

2 תבניות אפיה שטוחות מרופדות בנייר אפייה

אופן הכנה

  1. לשים בקערת המערבל קמח,סוכר ושמרים,לערבב. להוסיף פנימה מלח. להתחיל לערבל עם וו הלישה ולהוסיף ביצים ומחצית מכמות המים.
  2. תוך כדי ערבול להוסיף שמן  ובהדרגה את שארית המים. לא להוסיף את כל המים בבת אחת. לראות לפי ספיגת המים בבצק שנוצר. הבצק צריך לצאת רך וגמיש אך לא דביק מידי ונוח לעבודה. זמן הלישה הוא כ- 10 דק' במהירות בינונית.
  3. לשמן מעט קערה גדולה. להניח בה את הבצק ולשמן אותו מכל צדדיו. לכסות בנילון נצמד  ובשלב הזה ניתן להעביר לתפיחה ראשונה ארוכה במקרר או לתפיחה ראשונה במקום חמים כשעה עד להכפלת הנפח.
  4. לאחר התפחה ראשונה מוציאים את האויר מהבצק,לא באלימות פשוט ללוש אותו מעט או עם אגרופים ללחוץ על הבצק ולהוציא את האויר. שוב לכסות את הבצק ולתת לו מנוחה של 20 דק'.
  5. לאחר 20 דק' לחלק את הבצק ל- 20 יחידות. אני מחלקת את הבצק כך : חותכת באמצע ומותחת שני גלילים באורך כ- 40 ס"מ וכל גליל כזה חותכת ל-10 יח'.
  6. במהלך עיצוב הלחמניות,יש לכסות את חתיכות הבצק שמחכות בצד עם מגבת על מנת שהבצק לא יתייבש.
  7. עיצוב הלחמניות -
    ללחמניות מאורכות, בעזרת מערוך לרדד מעט את הבצק,לשטח אותו ולגלגל אותו לרולדה מהודקת.
    לחמניות קשר ,כמו שזה נשמע ,מגלגלים את הבצק לגליל לא ארוך מידי (כ-10 ס"מ) ועושים בו קשר.
  8. מעבירים את הלחמניות לתבנית שטוחה מרופדת בנייר אפייה. מתפיחים כחצי שעה-שעה תלוי במזג אויר. רצוי להניח מגבת דקה ונקיה מעל הלחמניות בזמן התפיחה. בכל תבנית לסדר במרווחים יפים 10 לחמניות.
  9. לחמם תנור ל- 180 מעלות. למרוח את הלחמניות בביצה ולפזר מעל את התוספת האהובה עליכם.  לאפות כ- 25 דק' עד קבלת צבע זהוב -חום יפיפה.
    אפשר לאפות בטורבו את שתי התבניות,רק אם אתם מכירים את תכנית הטורבו בתנור שלכם . אני מורידה טמפ' ל-160 מעלות כשאני אופה בטורבו כי בתנור שלי זה מעלה טמפ' כשהוא עובד על טורבו ויש להזהר מקבלת צבע שחום מבחוץ לפני שהלחמניות אפויות מספיק מבפנים ובנוסף יש להחליף את מיקום התבניות במהלך האפיה בטורבו כדי שהאפייה תהיה שווה.
  10. לאחר שמוציאים את הלחמניות מהתנור,יש לכסות במגבת נקיה כ- 10 דק'. זה יגרום ללחמניות להיות רכות . לאחר צינון הלחמניות ניתן להקפיא אותן בשקיות אטומות.
הערות
ללחמניות  עם קמח מלא,
500 גר' קמח לבן מעורבב עם 500 גר' קמח מלא ועוד כוס סובין שיבולת שועל.
לכמות המים אני מוסיפה עוד כוס מים בערך,תלוי בספיגה צריך לשים לב
כל שלבי ההכנה ושאר החומרים נשארים אותו הדבר. לשים לב שהתפיחה יכולה לקחת קצת יותר זמן בגלל כובד הקמח.







לחמניות עם מחצית הכמות קמח מלא ותוספת סובין שיבולת שועל

85 תגובות:

  1. לחמניות אני תמיד אוהבת, ומןכנה לאכול אחת עכשיו עם הרבה חמאה :)

    השבמחק
  2. הילה -תודה לך.
    ויני - אני איתך בענין החמאה. זה פשוט ממכר.

    השבמחק
  3. ואו זה נראה מעולה! ממש מקצועי

    השבמחק
  4. וואו נראה מעולה!!!
    אפשר להחליף חצי מהקמח למלא?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אנונימי. אפשר להחליף מחצית מהכמות הקמח לקמח מלא. יש אפשרות שתצטרך להוסיף עוד מים. ממליצה להחליף את המים בחלב בשימוש בקמח מלא זה מאוד מוסיף בלחמניות מהסוג הזה. בהצלחה
      רויטל

      מחק
  5. הלחמניות לא יוצאות כמו במאפייה אבל הן טעימות :))

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה דולב.
      אצלי במשפחה לא ממש אוהבים לחמניות של מאפייה אלא לחמניות תוצרת בית שנעשות עם הקפדה על חומרי גלם איכותיים ובטעם נפלא.
      שמחה שהיה לך טעים
      רויטל

      מחק
  6. ג'ודי (הלוחשת לאוכל)25 באוגוסט 2012 בשעה 15:11

    נהדר!!!!

    השבמחק
  7. נראה נהדר .ואם אני אופה אפיה עם חום עליון תחתון?
    ויוצא לי 2 תבניות של לחמניות (לא רוצה לאות בטורבו).כשתבנית אחת בתנור,איפה שמים את הבתנית השניה?מפחדת שהלחמניות יתפחו כבר יותר מידי.אשמח להסבר.תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,אם את לא רוצה לאפות בטורבו בזמן שתבנית אחת בתנור ,אם מדובר ביום חם במיוחד אז ניתן לכסות בניילון גדול או מגבת ולשים במקרר עד שתבנית אחת נאפת בתנור.
      אם זה יום חורפשי וקריר התבנית השניה של הלחמניות יכולה לחכות בסבלנות עד שהראשונה תהיה אפויה.
      לא מומלץ לאפות יחד אם לא מפעילים טורבו.
      רויטל

      מחק
  8. היי רויטל, 2 ורבע כוסות יוצא 450 מ\"ל? זה לא טעות?
    כמה בכוס שווה מ"ל?תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך אני משתמשת בכוס של 200 מ"ל.
      הדרך הכי טובה זה להשתמש במד-ליטר או בקנקן שיש עליו סימוני מידות.
      רויטל

      מחק
  9. אני משתמשת במד ליטר.אבל כל אחת מחשבת כוס,משהו אחר.אחת 240 מ"ל ואחד 200 מ"ל.נוח שאת רושמת ככה. אבל איך יוצא 450 מ"ל?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם את משתמשת במד ליטר, מה השאלה שלך אני לא מבינה?
      450 מ"ל זה מידה קבועה תסתכלי כמה את מודדת במד הליטר שלך.

      מחק
  10. בזמן לישת הבצק להוסיף ארבע גבעולים של רוזמרין קצוצים דק(רק העלים ללא הגבעולים)יוצא מדהיםםםםםם

    השבמחק
  11. לרויטל שלום! המתכונים כרגיל הם סוף......אבל למה לא ניתן להדפיס אותם אני צריכה להעתיק ולהעביר ולהדדביק חבל . אולי את יכולה לעזור לי איך ניתן להדפיס אותם ישר מהאתר המקסים והמועיל הזה. תודה וגמר חתימה טובה shila

    השבמחק
    תשובות
    1. שילה שלום לך,
      מכיון שמדובר בבלוג ולא באתר מתכונים אין כאן אפשרות של הדפסה ולכן האפשרות היעילה היא העתק הדבק.
      רויטל

      מחק
  12. הלחמניות טעימות מאוד לעיתים כאשר אני פורסת הן מתפוררות , מה הסיבה?
    .תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. לחמניה מתפוררת - בהכת הבצק צריך לשים לב אם הבצק לוקח את כל המים שרשומים במתכון ועדין לא מספיק גמיש ואולי חסרים נוזלים או שלחילופין לא שמת מספיק מים או אוהספת יותר מידי קמח ללישה.
      סיבה נוספת יכולה להיות זמן לישה לא מספיק ארוך ואז לא נוצרה רשת הגלוטן בבצק.
      וגם זמן אפייה- זמן אפיה ארוך מייבש.

      מחק
  13. היי רויטל!
    אפשר להכין את הבצק ואחר כך במקום לחמניות להכין 3 לחמים?
    תודה על מתכונים נפלאים... דרך אגב, החלות לשבת שלך יוצאות
    סוף הדרך.... ממש מעולה!!
    אביבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אביבה. הבצק הזה יחסית רך בשביל לחם. הוא יותר מתאים ללחמניות וחלות.
      אם את רוצה לחם רך עם מרקם של חלה אז זה בסדר.
      תודה רבה:)

      מחק
    2. שלום, איפה נמצא המתכון לחלה לשבת?

      מחק
  14. רויטל בוקר טוב!
    הכנתי את הבצק... יצא נהדר!
    שאלה קטנה אפשר להכין לחמניות עגולות? אם כן... אז איך בדיוק?
    תודה והמשך יום מקסים!

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אביבה בוקר אור, לחמניות עגולות ,מחלקים את הבצק לחתיכות שוות ומכדררים כדור בצורה הבאה, אוספים את כל פינות הבצק למרכז העיגול וצובטים מעט כדי להוציא את האויר ואז הופכים את הבצק כדי שהחלק שצבטנו יהיה כלפי מטה מניחים על משטח עבודה (לא מקומח!) לוצים מעט עם כף היד ובתנועות מעגליות יוצרים עיגול חלק ומושלם.

      מחק
  15. אפשר להחליף בקמח תופח?
    הלחמניות ניראות מושלמות

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה

      למה קמח תופח? קמח תופח מכיל אבקת אפייה ולא מועד לבצקי שמרים
      המתכון כאן מתאים לקמח רגיל או קמח אוסם שבא כבר עם השמרים בפנים

      רויטל

      מחק
  16. היי רויטל!
    ראיתי את התשובה שלך לגבי כמות המים ויש לי שאלה כללית. אני בדרכלל משתמשת בכוס של 240. אם מחשבים את הכל לפי כוס כזאת האם היחס נישאר זהה או שהמתכונים שניסיתי כבר מפה והיו מוצלחים היו יכולים להיות מוצלחים יותר?
    זאת אומרת אם מראש כוס היא 240 ולפי זה הלכתי כל המתכון האם זה משנה את התוצר הסופי?

    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      לגבי מידות
      אני תמיד ממליצה להשתמש במד ליטר ובמשקל. אין יותר מדוייק ממשקל ומד ליטר.
      מכיוון כותבת במתכון את המידה ברמים/מ"ל ורק אח"כ לפי כוסות עשי את החישוב שלך לפי הכוס שברשותך.
      מבחינת בצק מרים בלכ מקרה כמות המים משתנה לפי ספיגת הבצק ולכן אין זה קריטי במתכונים אחרים יכול להיווצר שיוני במתכון ושוב זה תלוי מתכון
      וחוזרת על ההמלצה שלי - מד ליטר עולה פרוטות ושווה את ההשקעה כך גם לגבי משקל דיגיטלי

      מחק
  17. האמת היא שיש לי גם וגם. אבל בהרבה מתכונים (לאו דווקא פה) אין משקל ומ"ל. אז רציתי ליישר קו עם עצמי.
    ובהזדמנות זאת העוגה עם הקצפת ותחתית הוופלים נהדרת!
    תודה על התשןבה

    השבמחק
  18. היי..האם מדובר במים פושרים או מים מהברז??תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. מים רגילים מהמסנן או הברז. ביום חמם כמו היום אפילו עדיף קרירים.

      מחק
  19. בוקר טוב
    הכנתי את הבצק אתמול והשארתי להתפחה במקרר. כשהוצאתי אותו חלק ממנו היה בצבע לבן והיה נראה נוזלי קצת. יש לך מושג מה זה? זה בחיים לא קרה לי...

    השבמחק
    תשובות
    1. קודם כל גם לי זה בחיים לא קרה.
      ואם זה קרה כנראה שמשהו לא היה תקין בחומרים ששמת או שזה היה יותר מידי שעות במקרר ומשהו התפרק בחומרים ,או עודף נוזלים,או שהייתה תסיסת יתר בשמרים והבצק תסס יתר על המידה.
      קשה לומר בדיוק מה הבעיה כשלא רואים את התקלה.
      בכל אופן זה לא צריך לקרות בטח שלא עם הבצק המעולה הזה .
      יום טוב

      מחק
  20. היי רויטל!
    הכנתי את המתכון ובאמת יצאו אחלה לחמניות!
    אבל שאלה קטנה... החלפתי חצי מהקמח הלבן בקמח מלא , הלחמניות יצאו לי קטנות יחסית (חילקתי ל-20 בדיוק כמו שרשמת) וקצת דחוסות (אני מניחה שזה קשור לקמח המלא), אשמח לקבל טיפים לפעם הבאה...
    אנחנו מעדיפים קמח מלא מסיבות בריאותיות, אבל בטח יש עוד איזשהו טריק :)
    סופש נעים!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליאורה
      גם אני מכינה את המתכון הזה עם מחצית הכמות קמח מלא ואפילו מוסיפה עוד כוס סובין שיבולת שועל
      הלחמניות יצאו לך קטנות כי הבצק לא תפח מספיק. זמן תפיחה משפיע מאוד על גודל הלחמניה והאוריריות שלה. יצאו לך גם קטנות וגם דחוסות זה שני סימנים מובהקים לחוזר זמן התפחה וגם שלא לשת מספיק טוב את הבצק בזמן ההכנה. ביוד שזה עם קמח מלא
      יכול להיות שגם היית צריכה להוסיף עוד מים בגלל הקמח המלא,שוב זה ענין של נסיון והרגשה הבצק צריך להיות מעט דביק וגמיש.

      מחק
    2. תודה רבה! אנסה שוב בפעם הבאה...
      בנתיים הן נאכלות בקצב מסחרר :)

      מחק
  21. נראה מעולה, אפשר להכין את הבצק בלי הביצים?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אתי, הביצים מעשירות את הבצק. אפשר בלי רק אז אולי תצטרכי להוסיף עוד קצת מים צריך לשים לב
      רויטל

      מחק
    2. וואו, תודה על התשובה המהירה.
      אני טבעונית וכל מה שיכול להחליף ביצים יהיה מצויין מבחינתי.
      את אומרת בעצם רק להגדיל את כמות המים, זאת המשמעות של הביצה במתכון הזה?

      מחק
    3. לא לא :-) מה שכתבתי לך ותקראי שוב שהביצים מעשירות את הבצק.
      הביצה מורכבת בגדול ממים ושומן. לכן כתבתי שיכול להיווצר מצב שכאשר לא שמים ביצים במתכון יש להוסיף עוד מעט מים.

      מחק
    4. יצא לי בצק נהדר יש אפשרות לראות בשלבים את הכנת הצורה של הלחמניה

      מחק
    5. היי, לצערי לא צלמתי את שלבהי הכנת הצורות,זה קשה גם ליצור צורה וגם לצלם באותה העת:)

      מציעה לך לעשות חיפוש בגוגל או ביו-טיוב על קליעת לחמניות אני בטוחה שתמצאי המון חומר בנושא
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  22. נראה טעים. אם בבסיס זה לא אותו בצק ממתכון החלות (שדרך אגב עשיתי ויצאו ממש טעימות) ?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ארז,כן זה מאוד דומה לחלות רק שאותן עושים עם קצת יותר סוכר וגם המתכון הזה כל כך ותיק שהייתי חייבת לעשות רשומה נפרדת לחלות :-)

      מחק
  23. שולמית יעקב26 במאי 2013 בשעה 14:53

    מה זה סובין שיבולת שועל ?
    שאלתי האם יש סובין שלא משיבולת שועל ?
    או לחלופין אפשר קוואקר מהקופסא ,או שזה משהוא אחר בכלל ?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש סובין חיטה ויש סובין שיבולת שועל
      וההבדל מהותי
      הראשון עשוי מגרגיר החיטה והשני עשוי משיבולת שועל.
      לא זה לא כמו שיבולת שועל מקופסא ולא לזה התכוונתי כאן במתכון.

      מחק
  24. הי רויטל המדהימה!
    עד כמה הלחמניות מתוקות? אצלינו אוהבים שיש קצת מתיקות..
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      תודה:)
      הלחמניות לא מתוקות אם אתם אוהבים מתוק אז פשוט להוסיף סוכר או דבש למתכון. שימי 1/2 כוס סוכר ואם זה עדיין לא יהיה מספיק מתוק (למרות שלטעמי כן אבל זה באמת ענין של טעם:)) אז תוסיפי עוד 1/4 כוס סוכר על החצי כוס וסה"כ שימי 3/4 כוס במידה וחצי כוס לא מספיקה לטעמכם.
      יום מתוק
      רויטל

      מחק
  25. היי רויטל, רציתי לשאול בבית יש לי קמח מלא 70% האם אפשר לעשות איתו כמו שכתבת לגבי הלחמניות של הקמח המלא הרגיל או צריך להתנהל איתו אחרת? אם כן מה בדיוק?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      אני קונה קמח מלא שהוא 100%
      לא חושבת שצריכה להיות בעיה עם 70% קמח מלא,אפשר לשנות את היחס מול הקמח הלבן ולשים 60% קמח מלא מהסוג שקנית ו- 40% קמח לבן על מנת שלא יצאו לחמניות כבדות מידי
      אפשר להכין גם לחמניות רק מקחמ מלא רק לקחת בחשבון שהן יהיו יותר דחוסות הבצק לרוב זקןק ליותר נוזלים בגלל הסיבים בבצק סופחים את המים

      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
  26. בצק אליפות !!! הלחמניות בתנור והריח מתפשט בבית. הכנתי אותן קצת גדולות יותר (15), נחכה שיצאו מהתנור...

    השבמחק
  27. יצאו מהתנור... מה זה הדבר המדהים הזה?? איזה בצק אליפות!! אני מכינה עכשיו כל שבוע, זהו לא קונים יותר לחמניות בסופר!! תודה על המתכון.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני אפיתי עכשיו😊
      אין אף פעם לא יצא כזה מעולה👍
      תודה רבה רויטל
      איילה משבדיה💜

      מחק
  28. תודה על המתכון והסבלנות שלך

    השבמחק
  29. ניתן להכין עם קמח מלא ללא הסובין?

    השבמחק
  30. ועוד שאלה כמה זה 500 גרם קמח בכוסות מדידה? ואין על המתכונים שלך!!!! נהנית מאוד! תודה

    השבמחק
  31. שלום וברכה
    1, ניתן להכין ללא סובין ורק עם קמח מלא
    2.תלוי מהי המידה של כוס המדידה שלך אם זה כוס מדידה בנפח בינלאומי זה אומר 240 גר' שזה 2 כוסות ועוד 2 כפות
    רויטל

    השבמחק
  32. הי רויטל
    אלף תודות על המתכון של הלחמניות, ויתרנו כבר מזמן על הלחמניות הקנויות אבל אלה פשוט מוצלחות במיוחד. רציתי לשאול האם לדעתך אפשר למלא אותם עם בשר אן מילוי אחר?

    השבמחק
  33. היי,תודה רבה
    שמחה שאתם אוהבים את הלחמניות ואין ספק שהן הרבה יותר טעימות ובריאות מאלו הקנויות
    בהחלט אפשר למלא אותן בבשר או מלית כמו טונה,פיצה וכד' מה שאוהבים:)
    בהצלחה
    רויטל

    השבמחק
  34. שלום רויטל
    עכשיו פסח ורציתי להכין לחמניות טעימות כמו במאפייה, הלחמניות נראות לי נורא טעימות ואני רוצה להכין אותן אבל אני לא יודעת איך להפוך אותן לכשרות לפסח ומה הכמויות.
    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      לחמניות פסח אינן דומות בהרכב או התהליך ההכנה ללחמניות הרגילות כמו במתכון כאן
      תכתבי בגוגל מתכון ללחמניות פסח ותקבלי מגוון רחב ונהדר של מתכונים שרובם על בסיס בצק רבוך

      בהצלחה וחג שמח
      רויטל

      מחק
    2. חיפשתי המון מתכונים ולא מצאתי מתכון טוב, היום הכנתי לחמניות של קרין גורן לפסח והן יצאו חומות אבל די טעימות ואני רוצה שהן יהיו לבנות, חברה קנתה לי לחמניות מהמאפייה בצורת ריבוע והן היו דומות ללחמניות הרגילות רק שהן היו כשרות לפסח ואני רוצה שהלחמניות ייצאו כמה שיותר דומות טעימות ורכות.
      תודה וחג שמח.

      מחק
  35. רויטל שלום
    אז בסך הכל אני מבקשת שתתני לי מתכון ללחמניות לפסח שהן יהיו רכות, טעימות, לבנות ואולי אפילו את המתכון הזה עם קצת שינויים.
    תודה והמשך חג שמח.

    השבמחק
  36. למה הלחמניות בתנור התבקעו קצת באמצע?

    השבמחק
    תשובות
    1. הלחמניות התבקעו באמצע
      כי לא נתת להם מספיק זמן תפיחה
      רויטל

      מחק
  37. היי רויטל,
    נראה לך שאפשר למלא את הבצק לפני שאופים ואז לאפות עם המילוי?
    יום טוב
    סיגלית

    השבמחק
    תשובות
    1. היי סיגלית
      בטח שאפשר.
      רק לשים לב שזו לא תהייה מלית עם יותר מידי נוזלים ושיהיה יחס טוב בין הבצק למלית
      יום מקסים
      רויטל

      מחק
    2. בוקר טוב. הלחמניות יצאו טובות מאוד.
      יש לי שאלה, כשאני אופה למאפים יש טעם של שמרים. לטעמי באופן מוגזם. יש לך מושג למה זה קורה? (אני משתמשת בשמרים יבשים באריזת וואקום)
      אשמח לשמוע ממך. יום טוב
      סיגלית

      מחק
    3. הי סיגלית
      שמרים יבשים טעמם מאוד דומיננטי כאשר משתמשים בכמות גדולה מידי
      יש כל מני סוגי של שמרים יבשים ונסיון שלי גם הכמות או היחס בין כמות השמרים היבשים לקמח משתנה מיצרן ליצרן
      ולכן אני ממליצה לך בפעם הבאה להפחית את כמות השמרים היבשים לכף וחצי - וחשוב מאוד כפות שטוחות! לא נדיבות עם בטן
      בהצלחה
      ותודה שחזרת לעדכן
      רויטל

      מחק
  38. שלום רויטל,
    האם יש לך מתכון ללחמניות בהירות לפסח? לא הלחמניות השכיחות מקמח מצה אלא לחמניות דוגמת הלחמניות שמוכרים בארומה. תודה. כרמית

    השבמחק
  39. האם אפשר להשתמש בקמח שמרים ??
    זקוקה לתשובה בהקדם בבקשה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      רק עכשיו הגעתי הביתה
      אין שום בעיה להשתמש בקמח שמרים
      רויטל

      מחק
  40. היי .אם יוצאים לי 2 תבניות של תנור ואני אופה בחום רגיל.איפה לשים בינתיים את התבנית השנייה שיש לי-עד שהראשונה תאפה?תודה

    תודה רבה. הלחמניות נראות מעולות.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      תבנית אחת מחכה בנחת בחוץ בזמן שהתבנית השנייה נאפית בתנור
      מדובר בזמן של עשרים וחמש דקות ,זמן המתנה סביר
      אם ממש חם בבית ואין מזגן אז אפשר לכסות בנילון לא מהודק ולהעביר למקרר
      תודה רבה
      ובהצלחה
      רויטל

      מחק
  41. מחר הבכור שלי מתחיל כיתה א', ההתרגשות גדולה אבל הרגשתי שאני לא מסוגלת לשלוח אותו עם לחמניות מהסופר (אנחנו מכינים את הלחם שלנו בבית אבל לא מתאים לילדים). הכנתי את הלחמניות האלא עם חצי קמח מלא ורבע קמח לחם והכפלתי את כמות הסוכר. יצא משגע,רך רך וטעים מאוד לא מרגישים קמח מלא והמרקם מדהים. אז מלא תודה עשית לי את העליה לכיתה א קצת יותר קלה.

    השבמחק
  42. שלום,
    היום ניסיתי את הלחמניות פעם ראשונה (אופה חדש).
    1. יצא טיפה מלוח, למה ?
    2. לאחר הגלגול, הלחמניות יצאו לי בצורת רוגלך, אולי כי רידדתי יותר מדי ? צריך לרדד אותם לצורה מסוימת ?
    תודה,
    ערן

    השבמחק
    תשובות
    1. ערב טוב ערן
      ברוך הבא אופה חדש :) שמחה שחזרת אלי עם השאלות
      1. מלוח? האם שקלת את המלח? איך מדדת את כמות המלח? באיזה סוג מלח השתמשת? בעקרון לפי הכמות כאן הן לא יוצאות בכלל מלוחות
      2. צורת רוגלך? לא. אין סיבה שהן תקבלנה צורה שכזאת לאחר האפייה. האם הבצק תפח מספיק לאחר עציוב צורת הלחמניות? אולי רידדת דק מידי את המלבן? צריך לרדד למלבן בעובי של כ- חצי ס"מ או מעט יותר אך לא דק ממש ולא מלבן גדול זה תלוי לאיזה כמות חילקת את הבצק
      בהצלחה בהמשך ואתה יכול לכתוב גם למייל של הבלוג אם תרצה תשובות יותר מפורטות
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. ראשית תודה על המענה המהיר.
      1. כפית מדידה, יש לי סט כזה של מידות כמה כפיות וכמה של כפות. סוג מלח, רגיל, של הסלט :)
      2. אוקיי... אז הסוד הוא לעשות מלבן בעובי 0.5 ס"מ.. אנסה זאת פעם הבאה.
      3. בפנים יצא רך מושלם, חיצונית טיפה קשה, כך זה צריך לצאת ?

      -ערן

      מחק
    3. הי ערן
      לגבי המלח אני מיד שמה כף וזה לא יוצא בכלל מלוח. נשמע לי מוזר שכך יצא לך. אולי תנס הלשים קצת פחות מלח אבל צריך לפחות חצי כף מלח
      לגבי המעטפת הקשה, האם כיסית במגבת נקייה מייד עם ההוצאה מהתנור? כי זהו סוד הלחמניות הרכות
      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
  43. מצאתי את המתכון כשחיפשתי באינטרנט מתכון ללחמניות .הלחמניות יצאו פצצה !! פשוט מעולות. שמתי לב שהנגלה השנייה יצאה יותר טובה מהראשונה .אני מניחה שזה בגלל שלא התפחתי מספיק זמן את הראשונה , לא הייתה לי סבלנות לחכות (:
    תודה רבה על השיתוף , הבצק יוצא נהדר ונוח לעבודה.

    השבמחק
  44. רציתי להגיד תודה רבה על מתכון מושלם
    פעם ראשונה שמכינה לחמניות ויצא מעולה !
    והטיפים שלך עזרו מאוד

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...