יום חמישי, 19 בינואר 2012

עוגת שמרים במלית גבינה

כרוכית זה שם נפלא לעוגה. הבצק הוא בצק שמרים קר שאני מכינה  לילה קודם ונותנת לו  לנוח בשלווה במקרר. למחרת אני מכינה את מלית הגבינה,במתכון הזה יש להשתמש בגבינה כחושה ללא נוזלים ולא מתאימה גבינה לבנה למריחה. אני אוהבת להשתמש בגבינת טובורג, גם גבינת טוב טעם או כנען טובות מאוד למתכון הזה.



חומרים (ל-4 כרוכיות)

בצק שמרים קר 

1 ק"ג קמח
50 גר' שמרים טריים או 2 כפות שמרים יבשים (לא שמרים אינסטנט)
150 גר' סוכר (3/4 כוס)
300 גר' חמאה רכה מאוד
3 חלמונים
200 מ"ל חלב (1 כוס) אפשר גם מיץ תפוזים או מים
1/2 גביע שמנת חמוצה (100 מ"ל)
1 כפית מלח
1 כף תמצית וניל
1 כף גרידת לימון או תפוז

מלית גבינה

1 ק"ג גבינת טובורג ( אפשר גם טוב-טעם או כנען)
200 גר' סוכר
4 חלמונים
4 כפות קורנפלור
2 כפיות תמצית וניל
קליפה מגוררת מלימון אחד
אפשרות: 150 גר' צימוק שחור או לבן

1 ביצה לבירוש הכרוכית
2 שקיקים  סוכר וניל לפיזור מעל הכרוכית

אופן הכנה
  1. להכין בצק שמרים : לנפות קמח לקערת המערבל (אפשר גם ללוש ביד,זה כיף!) להוסיף סוכר,מלח ולערבב. להוסיף את השמרים (אם הם טריים לפורר אותם לתוך הקמח ואת המלח להוסיף בסוף)  ,להוסיף חלמונים,חמאה,שמנת חמוצה,חלב,תמצית וניל וגרידת לימון. ולערבל עד לקבלת בצק אחיד ורך. אם הבצק יבש אפשר להוסיף עוד כמה כפות חלב. לשים את הבצק בקערה גדולה משומנת ולעטוף בניילון צמד. להניח במקרר לפחות ל- 8 שעות.
  2. לערבב את כל חומרי המלית. 
  3. לחלק את הבצק ל- 4 חלקים שווים. בזמן שעובדים על חלק אחד ,את שאר חלקי הבצק מכסים בנילון נצמד או מגבת נקייה כדי שהבצק לא יתייבש.
    לרדד את הבצק למלבן באורך 40 ס"מ וברוחב 30 ס"מ. כאן אפשר להעזר בסרגל, לחלק את הבצק לשלושה חלקים לאורכו (לא לחתוך אלא  רק לקפל כדי שיהיה לנו סימן).
  4. לוקחים רבע מכמות מלית הגבינה ומורחים בחלק האמצעי של המלבן. את הצדדים חותכים לרצועות בעזרת גלגלת או סכין חד. את קצוות החלק האמצעי של המלבן מניחים מעל המלית שמרחנו, ומתחילים לקלוע את הרצועות של הבצק מהצדדים. ( יש  תמונה בהמשך). מעבירים את הכרוכית לתבנית אפיה שטוחה מרופדת בנייר אפייה.  בכל תבנית יש לשים 2 כרוכיות ולא יותר כדי שיהיה להן מקום לתפוח. את התהליך הזה עושים עם 3 חלקי הבצק הנותרים. 
  5. הכרוכית צריכה זמן של כ- 30 דק' תפיחה. לאחר 30 דק' מברישים את הכרוכית בביצה ומפזרים מעט סוכר וניל מעל. אופים בחום של 180 מעלות כ-30 דק' עד לקבלת צבע חום זהוב.  הכרוכית נשמרת כיומיים מחוץ למקרר.





35 תגובות:

  1. רויטל, יקירתי :-)
    נראה דליקטס, שיגעון!!
    מגרה בטירוף...!
    המשך יום מעולה,
    רותי ;-)

    השבמחק
  2. נראה מקצועי ביותר, אסתטי מאוד, ומגרה חבל"ז...
    קיצר, את ממש מוכשרת!

    השבמחק
  3. ואל זה נאמר מושלם
    אושרת מלמד

    השבמחק
  4. נשארתי בלי מילים
    זה פשוט נראה מ-ע-ו-ל-ה !!
    וכל הכבוד על תמונות ההכנה. אני יודעת כמה זה קשה, במיוחד מבחינתי כאשר עובדים עם בצק שמרים

    אמרתי כבר שזה נראה מעלף??

    השבמחק
  5. רותי היקרה -תודה על המחמאות.
    אנונימי - הסמקת אותי. חבל שאת/ה בצללים.
    אושרת- מקסימה שכמותך. תודה לך.
    ויני מתוקה - איזה אושר גרמה לי התגובה שלך. את נהדרת.
    ממני רויטל

    השבמחק
  6. אחחח זה נראה כל כך טעיםםםםם!
    מתה על בצק שמרים ריחני במלית גבינה
    מקסים לגמרי, קנית אותי :)

    השבמחק
  7. מושלם!
    ביצוע מושלם ועוגה נהדרת
    תביאי ביס..

    השבמחק
    תשובות
    1. חן תודה לך .
      אשמח לתת לך פרוסה ענקית ועסיסית מהכרוכית הנהדרת.

      מחק
  8. היי רויטלו'ש,
    עד כמה שאני מטורפת על מילוי גבינה,
    אני רוצה להכין עבור אימא יקרה לי את אותה כרוכית - פשוט עם מילוי פרג.

    רציתי לשאול אותך: האם יש לך מלית שאת ממליצה עליה, שתהיה טעימה, עסיסית, עשירה ויציבה, שלא תברח בערמומיות מהחורים שבכרוכית?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי רויטלי.
      אין בעיה להכין מלית פרג עשירה וטובה. את יכולה להכנס לפוסט על אוזני המן ולהכין את מלית הפרג משם.זו מלית מאוד טעימה ולא נוזלית בכלל. היא הייתה מעולה לאוזני המן אין שום סיבה שלא תהיה טובה לכרוכית. מבחינת כמות של מלית,תלוי כמה כרוכיות את רוצה למלא. אני מעריכה שהכמות שרשומה במתכון של אוזני ההמן מתאימה ל-2 כרוכיות בערך.
      רויטל

      מחק
  9. הבצק נשמע ונראה מושלם!! עם מילוי גבינה מפנק.. מה צריך יותר?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה:) צודקת..לא צריך יותר אולי כוס תה או קפה מפנקים ואנחנו מסודרות נכון?!

      מחק
  10. שלום, האם צריך להתפיח את הבצק? תודה אגב העוגה שלך יצאה מעולה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה,
      בשלב הראשון מכינים את הבצק ונותנים לו מנוחה של לילה או לפחות 8 שעות במקרר (כמו שכתוב במתכון) לאחר מיוי הכרוכית,נותנים לה לתפוח כ- 30 דק' ואז אופים.בהצלחה:)
      ותודה רבה. רויטל

      מחק
  11. אחחח איזה ריח, איזה ריח - אין על מאפי שמרים ואני אוהבת מאוד
    איך שהכרוכיות שלך נראות.

    מגי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה מגי:)
      מסכימה איתך מאוד מאוד,הריח של כרוכית שמרים בתנור זה משגע

      מחק
  12. נראה מדהים!
    אני רוצה להכין לשבת גם גבינה וגם שוקולד ושמתי לב שהבצק אינו זהה.. זה בסדר לחלק ל2? אם כן את כל החומרים-גם את בשמרים?

    תודהה:)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה יהודית
      את יכולה להשתמש בבצק כאן לשתי המליות,גם שוקולד וגם גבינה זה יצא מצוין.
      נכון המתכון של בצק השמרים למלית שוקולד אינו זהה אך שני המתכונים יוצאים נפלא

      מחק
  13. הכרורכיות נראות מדהים!!
    האם אפשר להחליף את הקמח לקמח מלא או כוסמין?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:)
      קמח מלא - אפשר אבל עד חצי כמות מסך כל הקמח.
      קמח כוסמין,לא ניסיתי להכין בצק שמרים עם קמח כוסמין. זה תלוי גם אם הוא המלא או הרגיל. שווה בדיקה

      מחק
  14. הכרוכיות נראות סוף הדרך אני חייבת לנסות

    השבמחק
  15. היי רויטל מה הכוונה בשורה של השמרים - לא שמרים אינסטנט? האם ניתן להשתמש בשמרית? והאם שמשתמשים בשמרית צריך להתסיס אותה לפני כן בכוס עם מים? ואם אני מחלקת את הכמות ל2 אז כמה חלמונים לשים? 1 ועוד קצת או 2?
    תודה מראש וסליחה על החפירה

    השבמחק
    תשובות
    1. יש כל מני סוגים של שמרים יבשים ,אם את לא משתמשת בהם אז אין בעיה.
      שמרית זה בסדר גמור.
      אין בעיה להכין מחצית הכמות. אם הביתה בגודל L ומעלה אז מספיק חלמון אחד.
      בהצלחה

      מחק
  16. נראה מגרה חייבת לנסות!
    אפשר עם הקמח שמרים החדש שיצא??
    אשמח לדעת אם ניסית אותו כבר קניתי אותו בשבוע שעבר כבר וטרם ניסיתי
    תודה! שירלי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שירלי,תודה רבה:)
      אני לא ניסיתי את בקמח החדש,לטעמי זה מיותר. אני אוהבת את השמרים הטריים או אלה היבשים וכך יש לי שליטה על החומרים שאנימכניסה לבצק ולקמח שלי.
      אני יודעת שרוב אלה שכן ניסו את הקמח החדש היו מרוצים.
      היחס בקמח השמרים הוא כמו היחס כאן בבצק של 50 גר' שמרים ל- 1 ק"ג קמח כך שאין שום בעיה מבחנית יחסי החומרים להשתמש בקמח שמרים החדש
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  17. העוגה נראית מדהים!
    האם ניתן להקפיא את העוגה? באיזה שלב מומלץ? לפני התפיחה או אחרי האפיה?

    השבמחק
  18. "ישר כח" החשיבה על התמונות נפלאה, אין כמו מראה עיניים שלא נדבר על הטעם הטוב שיצא!

    השבמחק
  19. תודה רבה על המתכון.
    יצא לי כמו בתמונה והלך לי החשש מבצק שמרים.
    ריקי

    השבמחק
  20. היי העוגה נראית מדהים, רציתי לשאול אם אפשר לוותר על הביצים בתוך המלית?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      תודה רבה
      החלמונים במלית קושרים את המלית ,חלמון זה סוג של שומן.
      אני באופן אישי לא הייתי מוותרת על החלמונים ועם החלבונים אפשר להכין נשיקות ועוד סוגים של עוגיות או להקפיא אותם.
      רויטל

      מחק
  21. אין על הבלוג הזה!! יחס אישי, מדברת אל העם! אני מוקסמת מהבלוג שכמובן בזכות היוצרת שלו :))) אין עלייך רויטל, מבלי להכיר אותך, אוהבת אותך בזכות הפשטות והצניעות שלך וכמובן בזכות המתכונים המהממיםםםם, כל שבת אחת העוגות שלך אצלי בבית :), איזה כייף!!!

    השבמחק
  22. האם ניתן להקפיא את הכרוכיות לאחר האפיה?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      ניתן להקפיא לאחר האפייה
      חשוב לעטוף היטב שלא יצטבר קרח על הכרוכית וכמובן שהכרוכית תהייה קרה ולא מיד לאחר צאתה מהתנור
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  23. היי,
    אם אני רוצה רק שני רולדות, מה מבחינת הכמויות?
    ואם אני רוצה לעשות במילוי גבינה רגילה ,איך אני עושה

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...