יום חמישי, 26 בינואר 2012

רוגלך בטעמים שוקולד/קינמון

מה אפשר כבר לומר על רוגלך? מאפי שמרים קטנים וטעימים בטירוף.
אני אוהבת את הבצק הזה,בצק שמרים מהיר הכנה,אין צורך בהתפחה ארוכה ובקיפולים מסובכים. המלית מהירת הכנה גם כן . מתכון פשוט קל וטעים.
המתכון הוא לכמות גדולה של רוגלך ,ההמלצה הרשמית היא להקפיא כמחצית הכמות,והם יוצאים מעולה מהמקפיא.
אבל וכאן האבל הגדול אחרי שתטעמו מהם..לא בטוחה שיישאר מה להקפיא כי מייד תרצו לכבד את האנשים האהובים עליכם ברוגלך המקסימים הללו.





חומרים (יצאו לי 4 תבניות אפייה מלאות)

1 ק"ג קמח
3 כפות שטוחות שמרים יבשים (כ- 75 גר' שמרים טריים)
3 כפות סוכר
1/2 כפית מלח
4 חלמונים
300 מ"ל חלב
400 גר' חמאה מומסת (לא רותחת!!!)

מלית שוקולד (למחצית מכמות הבצק)

500 גר' שוקולד למריחה שאוהבים (אני השתמשתי בשחר העולה)
1 כוס פירורי לחם רגילים
4 כפות סוכר
2 כפות קקאו שטוחות

מלית קינמון(למחצית מכמות הבצק)

1/4 כוס שמן קנולה או תירס
1/2 כוס סוכר
1 כף גדושה קינמון

לציפוי
2 חלבונים טרופים היטב
1/4 כוס סוכר

אופן הכנה

  1. הכנת הבצק :
    לשים בקערת המערבל את הקמח,הסוכר,השמרים ולערבב. להוסיף חלמונים,חלב חמאה ואת המלח. ללוש היטב עד שמתקבל בצק גמיש ורך. 
  2. לחלק את הבצק ל- 8 חלקים שווים,ליצור מהם כדורים ולהניח על מגש משומן ולכסות במגבת נקייה או ניילון נצמד.
  3. להכין את המליות:
    מלית שוקולד - לערבב יחד פירורי לחם,סוכר וקקאו.
    מלית קינמון - לערבב יחד סוכר וקינמון.
  4. לקחת כדור אחד של בצק,לפתוח אותו לעיגול דק. (לא חייב עיגול מושלם.אין צורך להביא מחוגה:-) פשוט לרדד לעיגול שיהיה קל לחלק למשולשים)
    למלית קינמון- למרוח מעט מהשמן בעזרת מברשת. לפזר מעל סוכר וקינמון. חלק ל-16 משולשים שווים (שוב אין צורך למדוד עם סרגל.שווים פחות או יותר) ולגלגל לרוגלך.
    למלית שוקולד-למרוח רבע מכמות השוקולד,לפזר מעל את תערובת פירורי הלחם והקקאו. לחלק ל-16 חלקים שווים ולגלגל לרוגלך.
    כך להכין את כל 8 חלקי הבצק שהכנו ולסדר בתבניות אפייה מרופדות בנייר אפייה. רווחים של
    כ- 2 ס"מ בין רוגלך אחד לשני.
  5. למרוח את הרוגלך בחלבון (חשוב לטרוף היטב עם מזלג בצלוחית לפני שמורחים) ולפזר מעל מעט סוכר.
  6. לאפות בתנור שחומם מראש ל-190 מעלות כ-15 עד לקבלת צבע זהוב יפה.
  7. לצנן ולאחסן בכלי אטום. נשמר היטב בהקפאה.




121 תגובות:

  1. מגרה ביותר!
    לא צריך לחכות להתפחת הבצק?
    ואפשר להחליף את החלב במים או מיץ? (למתכון פרווה)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה
      אין צורך לחכות להתפחת הבצק- יש בו כמות גדולה של שמרים שיתפתחו ויתפחו בזמן ההכנה.
      אפשר להחליף את החלב במים או מיץ - אני לא ניסיתי,אך מקבול לעשות זאת כשרוצים להפוך מתכון חלבי לרפווה. אני יודעת מנסיון של אחרים שחלב סויה גם יוצא מצויין במאפים אלו.
      רויטל

      מחק
  2. הם ניראים פשוט מעולים!!
    חגיגה לעיניים ועוד יותר חגיגה בפה
    את בטח כבר יודעת שאני מאד מאד אוהבת מאפים כאלה

    וכמו שהערת - חלב סויה (בטעם וניל) הוא נהדר לפרווה, אבל דווקא את המתכון הזה לא הייתי מפרוותת בגלל החמאה.
    עם מחמאה בכמות כזאת זה לא ייצא אותו הדבר כי היא נוקשה יותר.
    עדיף להחליף חלק למחמאה וחלק לשמן.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ויני. כן כן יש לנו את אחוות השמרים :-)

      תודה לגבי העצות של הפרווה. זה ודאי יעזור למי שרוצה להפוך את המתכון לפרווה.
      רויטל

      מחק
  3. רויטל מה עשית לייייי? לא רוצה יותר לאפות ואת מביאה לי את הרוגלך בפוזה של עכשו אני הולכת להכין. ממש נראים נפלא .
    תודה לך על השיתוף.
    שבת שלום לך ולבני ביתך.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי. שבת שלום ותודה רבה על המחמאות.
      שמחה שעשיתי לך חשק לאפות:-)
      רויטל

      מחק
  4. כ"כ גירית אותי שהחלטתי להכין....
    אבל במקום חלב שממתי מיץ תפוזים ובמקום חמאה שמתי 1 מרגרינה ו200 מ"ל שמן...יכול להיות שבגלל זה הבצק שלי מאוד שומני? אני מפחדת שהוא לא יתפח לי כמו שצריך....
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. אין בעיה. הבצק יתפח. הוא לא צריך מאוד לפתוח -תראי בצילומים. תקמחי מעט את משטח העבודה כשאת פותחת את הבצק ומרדדת לעיגול. בהצלחה
      ספרי איך יצא
      רויטל

      מחק
  5. הרוגלך נראים מעולים!!!אהבתי

    השבמחק
  6. היי נראה מעולה!!
    שאלה בעניין ההקפאה...

    את מתכוונת שאפשר להקפיא שהם בשלב שלפני האפיה ואז כשרוצים פשוט לאפות אותם או כשהם אפויים כבר?

    אנחנו פשוט 3 אנשים בבית (כשאחת מהם בת שנה ו- 3) וזאת כמות ממש גדולה...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מעדיפה להקפיא לאחר האפייה. לחכות שהרוגלך יתקררו מעט ואז להכניס לשקית או קופסא אטומה ולהקפיא. רצוי לפרק זמן של חודש-חודשיים ולא יותר.
      את גם יכולה לעשות רק חצי מתכון
      והכי כייף זה לשים בצנצנת או קופסת פח יפה ולחלק למי שאוהבים:-)

      תודה רויטל

      מחק
  7. היי, נראה מעולה!! ינוסה בסופ"ש הקרוב.
    לשם מה פירורי הלחם...?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה .
      פירורי הלחם יחד עם הסוכר והקקאו הופכים לפירורים מתוקים שמפזרים רק מעל מלית השוקולד-הפירורים סופגים את השומן ושאר הטעמים של ממרח השוקולד והופכים א המלית לטעימה ועסיסית יותר.
      את יכולה לוותר על זה אם זה לא לטעמך. אני ממליצה לשים זה מאוד מעשיר את מלית השוקולד.
      רויטל

      מחק
  8. וואו, לראות דבר כזה על הבוקר, מריירת על המקלדת !
    תודה על המתכון !

    השבמחק
  9. רויטל הכנתי בשישי ויצאו אליפות!!!!
    השוקולד הלכו יותר טוב אצלנו והיו טעימים שאין לתאר!!
    :)
    תודה על עוד מתכון מוצלח

    השבמחק
    תשובות
    1. הילי- איזה יופי שאהבתם את המתכון ושמחה שנהנתם ממנו.
      כל הכבוד לך על ההכנה המוצלחת
      רויטל

      מחק
  10. רויטל,
    עשיתי את הרוגלך למשפחתי לאחר צום תשעה באב, כולם התלקקו!
    אכן מתכון מנצח!
    תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה יופי:) שמחה שחזרת לספר לי,וכל הכבוד לך על ההכנה המוצלחת

      מחק
  11. רויטל
    תודה לך על המתכונים המוצלחים. יש לי כבר יותר מ 20 מתכונים שכבר נסיתי וכולם מוצלחים. תודה לך

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה יופי - שמחה שאת נהנת מהמתכונים שלי ❤

      מחק
  12. רויטל תודה על המתכון ועל השיתוף מכל הלב..

    שבת שלום.
    חיבוק .

    השבמחק
  13. היי רויטל,
    אומנם לא יצאו לי חתיכים כמו שלך... אבל הטעם אלוהי!!!!
    תודה וגמר חתימה טובה

    השבמחק
  14. היי רויטל,
    אני ממש חדשה פה בעניינים, אבל הדברים פה נראים מדהימים!
    כיוון שאני עדיין מתנסה, אפשר להכין רק חצי או אפילו רבע מהכמות?

    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לך וברוכה הבאה.
      ודאי שאפשר להכין מחצית מהכמות . רבע זה ממש מעט:-)
      אם יש לך שאלות אשמח לעזור. את יכולה גם לפנות אליי בדף הפייסבוק של הבלוג שם אני יותר זמינה לתשובות מהירות
      רויטל

      מחק
    2. תודה רבה ושבת שלום:)

      מחק
  15. היי,
    איך היחס בחצי כמות?
    כמה זה 300 מ"ל חלב?
    לאה

    השבמחק
    תשובות
    1. מה זאת אומרת היחס בחצי כמות? מחלקים את הכל ב-1/2.
      כלומר 1/2 ק|ג קמח וכד'.
      300 מ"ל תמדדי במד ליטר או בבקבוק של תינוקות. מכיוון שכל כוס יש לה מידה אחרת. אם זו כוס חד פעמית אז היא של 200 מ"ל.

      מחק
  16. היייי אם שמעתם,שיש כרגע פטנט מצוין שקמח ושמרים בשקית אחת מוכנה לשימוש
    איך אני אמורה להשתמש בזה עלמנת להכין את המתכון השקית זה קילו יחד עם השמרים תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,שמעתי שיצא קמח חדש כזה,לא יצא לי לראות את האריזה ולכן קשה לי לומר אם זה מתאים למתכון כאן,כי דווקא במתכון הזה יחס הקמח והשמרים שומה מהמתכונים הגילים,יש כאן קצת יותר שמרים מהגיל בגלל שהמתכון מהיר הכנה וללא זמני התפחה ארוכים ולכן אני חושבת שהפעם הקמח החדש לא יתאים לכאן.

      מחק
  17. נראה מדהים!
    אפשר ללוש את הבצק בידיים?
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה.
      אין בעיה ללוש את הבצק בידיים,זה בסדר גמור.

      מחק
  18. מתכון מדהים , עשיתי אותם ונחטפו מהר . תודה :))))))))))))))

    השבמחק
  19. תודה רבה
    עשיתי אותם יצאו מעולים . הילדים חטפו אותם
    ממליצה בחום והמתכון הכי קל ....:))))))))))))

    השבמחק
  20. בוקר טוב ,נראה מעולה
    אני מעוניינת להכין אותם לבוקר לעבודה לכבוד יום ההולדת שלי האם ניתן להכין את הקוראסונים עם המילוי ללא אפיה ולהשאיר אותם במקרר או במקפיא ובבוקר לאפות אותם בתנור ?
    תודה והמשך יום מקסים

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה שרית.
      קודם כל המון המון מזל טוב ליום הולדתך :)
      את יכולה להכין ולאפות את הרוגלך יום קודם ולשים לאחר קירור שלהם בקופסא אטומה והם יהיו נהדרים לאכילה למחרת. זה בסדר גמור. את יכולה גם להכין אותם כמה ימים מראש ולהקפיא,ולהפשיר כמה שעות לפני האכילה.

      מחק
  21. אם נעשה שמרים עלים לא יהיה טוב יותר?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,בצק שמרים דפוף-כלומר עלים ממנו עושים רוגלך בקונדיטוריה.
      לא כל האופים הביתיים בעלי מיומנות לבצק שכזה ובכל זאת רוצים להנות מרוגלך תוצרת בית
      הרעיון במתכון הזה הוא לדלג על התפחות רבות קויפולים רבים ועדיים להנות מרוגלך משובחים וטעימים.
      תודה רבה
      רויטל

      מחק
  22. כמה זה 300 מ"ל חלב בכוסות?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      לאיזה כוס הכוונה? איזה כוס מידה יש לך בבית?
      הכי טוב להחזיק מד ליטר בבית שזה קנקנן עם סימונים של מ"ל וכך הכי מדוייק למדוד נוזלים ושאר חומרים לאפייה ובישול.
      כוס חד פעמית היא 200 מ"ל וכוס מידה בינלאומית היא 240 מ"ל. אני לא יודעת מהי הכוס שיש לך ,לפי הנתון הזה יהיה לך יותר קל לחשב. תודה

      מחק
  23. הכנתי אותם לשבת! מעוליםםםםם!!!
    ההכנה פשוטה והטעם נהדר!!

    השבמחק
  24. הם נראים מעולה, ובא לי להכיו! אתמול הכנתי את גלילות התמרים שלך ויצא אליפות!
    נראה לי שאכין בפעם הראשונה רק חצי מהכמות.
    השאלה שלי היא כמה זה חצי קילו קמח בכוסות? (כוס אוניברסלית של 240 מ"ל)
    עם כל השאר נראה לי שאסתדר בלחלק לחצי.
    תודה רבה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ליטל, 500 גר' קמח זה 1/2 3 כוסות קמח.
      תודה רבה לך
      רויטל

      מחק
  25. היי רויטל, סוף סוף הכנתי אותם, ויצאו לי די יבשים (ועדיין נורא טעימים!).
    זו הפעם הראשונה שאני אופה עם שמרים, אז רציתי לדעת מה עשיתי לא נכון..
    כשרידדתי את הבצק, אפשר היה לראות את גרגירי השמרים, האם זה נורמלי, או שהייתי צריכה להמיס אותם לפני באיזושהי צורה? האם צריך לקמח את המשטח כשמרדדים?
    בנוסף, לא צריך להבריש אותם לאחר האפיה, למשל בסירופ סוכר?
    מצטערת על התקפת השאלות, אני רוצה שבפעם הבאה יצא לי מושלם :)
    תודה רבה לך מראש על תשומת הלב!!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליטיל, אם הרוגלך יצאו לך יבשים היסב העקרית היא אפיית יתר. זאת אומרת שיכול להיות התנור שלך היה מכוון לטמם' גבוהה מידי ופעם הבאה את צריכה להוריד לפחות 10 מעלות ולהוריד את זמן האפיה.
      שרואים את גרגרי השמרים זה בסדר גמור.
      הבצק לא ממש דביק אז אין צורך אם את רואה שהבצק דביק אפשר לקמח מעט את משטח העבודה.
      אין צורך כאן בסירופ סוכר,כי הבצק מאוד עשיר. פשוט יש להקפיד על זמני אפיה וטמפ' התנור ובטוחה שפעם הבאה יצאו לך עוד יותר טובים
      רויטל

      מחק
  26. תודה רבה לך!! אני נורא מעריכה את התשובה!

    אני כמובן אנסה שוב בהמשך ואעדכן :)

    השבמחק
  27. היי,
    בזמן האחרון אני שמה לב שכמעט כל מרשם שאת מפרסמת.....אני מכינה.
    שאפו חבל על הזמן.
    אם יש לך מתכונים ללא סוכר, וללא גלוטן....יהיה נהדר.
    שוב תודה!
    שולמית

    השבמחק
  28. נראה מעולה ..מגש עם הקינמון זה בשבילי...
    לינדוש.

    השבמחק
  29. הי רויטל...
    אני רוצה קודם לומר לך שזה לא ברור מאליו שאת עונה לכל אחד ובזמן סביר ועל זה אני ממש מעריכה אותך. כי ישנם אתרי בישול למיניהם שאין מענה גם לא אחרי יום.
    עכשיו לעניין הרוגלך .. אצלי לא אוהבים קינמון אז כל הכמות שנתת למלית השוקולד בעצם להכפיל? או שרק המצרכים ולא השוקולד?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך יפה. תודה רבה לך :-)
      אני משתדלת לענות בזמן סביר כי אני יודעת שאנשים מתכננים לאפות ולבשל וזה חשוב להם וגם לי.

      לא אוהבים קינמון,אז כמו שכתבת מכפילים את כמות מלית השוקולד או מכינים חצי כמות בצק בהצלחה

      מחק
    2. תודה רבה. רק בהכפלה גם את השוקולד "שחר" בעצם ל 1 ק"ג?
      ואגב הכנתי את העוגה שלך בפסח וופלים ללא אפייה והיה פצצת אנרגיה אדירה וכיפית. אז שוב תודה.

      מחק
    3. זה יוצא בערך 1 ק"ג שוקולד לכל הכמות של הבצק. נכון מאוד.

      תודה רבה,שמחה שאהבת את העוגה של פסח:)

      מחק
  30. שלום! רציתי לשאול כמה זמן בערך הבצק צריך לנוח?והאם זה משנה באיזה פירורי לחם משתמשים יש לי פירורית זהב הפריכה האם אני צריכה לקנות את פירורי הלחם הדקים הרגילים?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה,הבצק לא צריך לנוח או לתפוח, פשוט להכין לפי השלבים שמתוארים במתכון. המנוחה של הבצק מתרכשת בזמן ההכנות ובהמתנה לגלגול הרוגלך וזה מספיק לו.
      פירורית זהב פריכה לא מתאימה, כי היא עבה מידי. הכוונ ההיא לפירורי הלחם העדינים יותר,כמו שאמרת דקים וגם לא זהובים ,בזהובים יש תוספת חומרים לקבלת הצבע.
      בהצלחה

      מחק
  31. שלום רויטל,

    האם במקום שוקולד השחר ניתן למרוח גנאש ? 250 גר' שמנת מתוקה 250 גר' שוקולד מריר? או הרכב אחר של החומרים?

    תודה עידית

    השבמחק
    תשובות
    1. היי עידית, את יכולה למרוח גאנאש לאחר שהתמצק והתקרר לא במצב הנוזלי שלו אבל אז ממש חובה לפזר מעל פירורים כי יש חשש כבד לנזילת הגאנאש בגלל שמדובר ברוגלך ולא ברולדה סגורה בתוך תבנית.
      דרך אגב יש דם ממרחים מסוגים שונים לא חייבים השחר :-) הנוטלה יוצא מעולה ברוגלך מנסיון.

      מחק
  32. חברים יקרים צריך לוצר לרויטל כל הכבוד מהיר קל וטעים חבל"ז אני הולכת לשתף את כל חבריי בפייסבוק

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אליס,תודה רבה על המחמאות:-) שבת שלום

      מחק
  33. היי רויטל אפשר במקום חמאה לשים מחמאה

    השבמחק
    תשובות
    1. כן. אם טעם המחמאה לא מפריע לכם וצריך פרווה אז כן בטח

      מחק
  34. היי רויטל אני רוצה לדעת אם יש אפשרות להוריד את החמאה ולהוסיף משהו אחר כי שאני עשיתי שמתי 100 גרם חמאה ומאה גרם מרגרינה כי לא היה לי 200 גרם חמאה והרגשתי את הטעם של המרגרינה והחמאה ?

    השבמחק
    תשובות
    1. מרגרינה תמיד תשתלט על הטעם! אני לא נוגעת במרגרינה במטעמי בריאות.
      אין אפשרות להחליף במשהו אחר כי מדובר בבצק פריך שמרים.
      יש כל מני סוגים של בצקי שמרים במתכון הזה לא ניתן להמיר את החמאה בשומן אחר כל שינו כזה ישנה את מרקם הבצק לפני האפייה ואחריה

      מחק
  35. היי רויטל,

    בטוח שצריך למרוח על חלבון ולא חלמון לפני האפיה?

    תודה..
    יעל

    השבמחק
    תשובות
    1. הי יעל
      בטוח שכן החלבון נותר לנו כי בחלמונים השתמשנו לבצק.
      החלמון יוצר ציפוי פריך ועים ומבריק
      אם את רוצה רוגלך רכים ולא פריכים אז במקום לפזר סוכ רמעל תכיני סירופם סוכר של עוגות שמרים ותרטיבי את הרוגלך במעט סירופ לאחר ההוצא המהתנור
      בהצלחה

      מחק
  36. רויטל שלום האם אפשר להשתמש במים במקום חלב למתכון פרווה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר מים,למרות שעדיף חלב סויה או מיץ תפוזים אבל גם מים זה בסדר. בהצלחה

      מחק
  37. הי רויטל,
    יש לך
    רעיון מלעשות עם החלבונים שנותרו משהו פרווה?
    תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ,אמורים להשאיר נשי חלבונים אחרי הציפוי של הרוגלך וזה לא כמות ממש גדולה אלא אם כן הכנת עוד משהו עם חלמונים:)
      בכל אופן יש כאן בבלוג מתכון לנשיקות עם שוקולד שזה פרווה קל להכנה ומאוד טעים. את יכולה למצוא קישור למתכון באנידקס מתכונים גם בעוגיות וגם בללא גלוטן

      מחק
  38. הכנתי אתמול חצי כמות,מכיוון שאם הילדים(כולל הבעל)היו רואים הרבה בצנצנת הם היו מחסלים כמו טרמיטים,הם חושבים שאין צורך באוכל כי יש רוגלאך להיט, שיש פחות(הצנצנת ענקית)ואני צופיה , אפשר לשלוט, ממומלץ באמת להיט,קל להכין,ועכשיו אני אעשה רק את המתכון הזה,אגב-הכנתי עם קמח 70% מלא.מ-ע-ו-ל-ה.

    השבמחק
  39. האם במקום חלב אן מים אפשר שמנת צמחית

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, שמנת צמחית שמתאימה לבישול ואפייה,אפשר לשים במקום חלב אבל הייתי שמה חצי כמות שמנת צמחית ומדללת במים כדיי שלא יהיה בצק שומני מידי או מוותרת על רבע מכמות החמאה
      בהצלחה רויטל

      מחק
  40. היי נשמה. קודם כל שאפו לרויטל שעונה על שאלות למתכון שפרסמה לפני כמעט שנתיים! אין דברים כאלה!!!.
    שאלה: אם בכל זאת רוצים להמיר לפרווה הבנתי שמומלץ להשתמש בחלב סויה או מים או מיץ תפוזים. אך מה לשים במקום החמאה?
    אפרים מירושלים

    השבמחק
    תשובות
    1. חן חן לך אפרים מירושלים :)

      במקום החמאה ניתן לשים מרגרינה בטעם חמאה שנקראת "מחמאה"
      אפשר גם לשים רק 200גר' מרגרינה ו- 1/2 כוס שמן במקום סכך כל כמות החמאה במתכון.
      בהצלחה ושבת שלום
      רויטל

      מחק
  41. אפשר לעשות חצי מכמות הבצק???
    פשוט לחלק את כל המרכיבים לשניים? ??

    השבמחק
    תשובות
    1. ודאי שאפשר. כמו שאמרת מחלקים את כמויות כל חומרי הגלם במתעון בשניים
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  42. ווואו איזה כייף לפתוח את הבוקר עם תמונות כאלה
    יש לי שאלה יצא עכשיו שמן קנולה בטעם חמאה מיוחד לאפייה האם ניתן
    במקום החמאה לשים את השמן
    תודה וחג שמח מלא באור ורוגלכים טעימים

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך אליס,
      המון תודה:)

      המיוחד ברוגלך האלו זו הפריכות שלהם ולכן יש כאן כמות כזאת של חמאה.
      אם תשימי שמן יצא בצק אחר לגמרי ,אני לא הכנתי עם השמן שציינת ואני די בטוחה שהתוצאה לא תהייה דומה למקור
      אם בכל זאת את רוצה לנסות עם השמן ,אני מציעה להכין רק מחצית הכמות ולשים חלק מהמתכון חמאה וחלק מהשמן.
      בהצלחה וחג שמח
      רויטל

      מחק
  43. היי רויטל,
    הגעתי לאתר שלך אחרי שחיפשתי רולדת שמרים שהזכירה את זו שהכינה אמי..ומצאתי אצלך :)
    (הבנתי שזו הייתה רולדה מבצק שמרים קר ).
    יש לך בלוג מדהים! פשוט בא לי להכין הכל!!! אני כ"כ שמחה שגיליתי אותו!
    לגבי המתכון הזה יש לי 3 שאלות:
    1-האם הוא גם מבצק שמרים קר? אם כן,אין צורך בקירור?
    2- האם אני יכולה להכין הערב את הבצק ולקרר אותו במשך כל הלילה .ורק מחר לאפות?
    3- אני אכין אותו פרווה,ואני לא אוהבת ממרחי שוקולד פרווה. האם ניתן לעשות מילוי עם קקאו+סוכר+מחמאה? אם כן,מה הכמויות?
    תודה רבה רבה!
    אלומה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך אלומה וברוכה הבאה :)
      1.הבצק כאן לא בצק שמרים קר -מן הסתם הוא לא יכול להיות כזה כי הוא לא עובר קירור של כמה שעות במקרר:)
      2. המתכון של הבצק הזה לא מיועד לקירור. אחרי שהייה במקרר הבצק יהיה קשה ,כמו בצק פריך ולא יהיה נוח לעבוד אתו.
      3. לגבי ממרח שוקולד,ראי את המתכון האחרון שפרסמתי של עוגות שמרים ימיה יש שם מתכון למלית שוקולד בה מערבבים חמאה או מרגרינה עם קקאו וסוכר.
      ובנוסף,אם את רוצה בצק שמרים קר יש כאן בבלוג מתכון לבצק שמרים קר ונהדר שאני מכינה אתו רולדות במבחר מליות ,כנסי לאינדקס המתכונים ותגיעי למתכון
      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
  44. בוקר טוב רויטל
    אפשר למרוח את הרוגלך לאחר האפיה בסירופ של מיםם וסוכר?תודה גלית
    אגב הכל ניראה מעולה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך גלית
      אפשר בהחלט למרוח את הרוגלך בסירופ סוכר,
      באופן אישי את הרוגלך האלה אני אוהבת פריכים ולכן לא שמה עליהם סירופ סוכר .
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  45. היי רויטל,
    רציתי לומר לך שהכנתי את הרוגלך האלו במתכונת הפרווה (חלב סויה,מחמאה ושמן) ויצא מעולה!!!
    תודה רבה על מתכון טעים וכ"כ פשוט להכנה :)
    יש לי שאלה,איך את מרדדת לעיגול כ"כ מושלם..?
    לי יצאה צורה מוזרה...כמה שניסיתי שיהיה עיגול-לא הצלחתי.
    ושוב,המון תודה!
    אלומה

    השבמחק
  46. הייי רויטל.....
    אמא זה יצא פשוט טעים!!!!!!!!!!!! לא הפסקנו לאכול גם השוקלד וגם חמאה תודה רבה
    האמת שממש הייתי לחוצה להכין אבל יצא מושלם תודה רבה על התמונות הברורות

    השבמחק
  47. היי אפשר במקום פירורי לחם ,פירורי בצק פריך אפוי או פירורי בסקביט

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      אפשר ביסקוויט טחון אבל אז לא להוסיף סוכר כי הוא מתוק

      מחק
  48. איך אני עושה חצי מנה מחלקת הכל לחצי?.....

    השבמחק
    תשובות
    1. בדיוק כמו שאמרת ניצה:)
      500 גר' קמח,2 חלמונים, כף וחצי שמרים יבשים וכך הלאה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  49. שבוע טוב רויטל יש לי בעיה קצת קטנה ...לא מצליחה לרדד לעיגול גדול כמו שלך?מה שיוצא לי עיגול בינוני וכשאני מגלגלת יוצא רוגלכים קטנים אפשר טיפ?? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      פשוט סבלנות ברידוד להתחיל לתפוח את העיגול בידיים ואז להניח על משטח מקומח ולרדד לכל הכיוונים בסבלנות ועדינות

      מחק
  50. היי, אני פעם ראשונה כאן בבלוג שלך, ואני ממש נהנית לשוטט כאן.. הכל כ״כ מקצועי, אסטטי, מגרה מאד
    והעיקר- הכנה קלה ומהירה וחומרים פשוטים שתמיד נמצאים בבית.
    הרגע יצאו הרוגלך מהתנור, והם פשוט רכים וטעימים.
    תודה לך!
    בטוחה שאגיע לכאן עוד הרבה..

    השבמחק
  51. היי רויטל, קודם תרשי לי לברך על מתכונים מהממים ומוסברים להפליא, שאלה לי אליך בקשר לשמרים, אני נוהגת להשתמש בשמרית (שקית 50 גרם) האם מהשמרים הללו לשים 3 כפות? אני אופה המון ואף ואף לא הצלחתי להבין את ההבדל שמרים יבשים/טריים?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      שמרים יבשים שונים משמרים טריים
      50 גר' שמרים טריים (בשקית כלומר גרגרים של שמרית או קובייה) שווים ל- 17 גר' שמרים יבשים
      לכן 3 כפות שמרים יבשים שווים ל- 75 גר' שמרים טרים שזה שקית וחצי ולא 3 כפות
      שמרים מיובשים עברו הקפאה וייבוש הם מרוכזים יותר ולכן היחס והשימוש בהם שונה מאלו הטריים
      רויטל

      מחק
  52. כל הכבוד לך.אף פעם לה העזתי להכין רוגלך והפעם ובזכותך אני ינסה להכין תודה על ההסבר.על התמונות,יפית

    השבמחק
  53. היי, נראה מעולה!
    יש אפשרות לגוון עם סוג הקמח? חצי מלא חצי רגיל? מישהו ניסה?

    השבמחק
  54. היי רויטל,את יכולה להמיר מחית מכמות הקמח לקמח מלא,זה יהיה בסדר גמור
    תודה רבה:)
    רויטל

    השבמחק
  55. היי רויטל מתוקה -האם לקילו קמח -לא שמים 2 כפות שמרים יבשים ולא 3 ?תודה .רוצה לנסות ולהכין.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      כל מתכון דורש כמות שונה של שמרים לפי סוג המתכון ורכיביו
      כאן מדובר ברוגלך מהירי הכנה והכמות הגדולה של השמרים אינה מורגשת בטעם אך תורמת למרקם ותפיחת הבצק
      לכן זו אינה טעות אלא בכוונה. והמתכון נהדר ממליצה לך בחום לנסות
      רויטל

      מחק
  56. רויטל- שאפו!! בשעה 22:00 בערב בערך התחשק לי להכין רוגעלך. מצאתי את המתכון שלך ומיידית ניגשתי לעבודה. השעה עכשיו 1:00 בלילה. הנגלה השנייה יצאה מהתנור. מ-ה-מ-ם!!!
    טעים טעים טעים!
    תודה רבה! (-:

    השבמחק
  57. הי האם אפשר להשתמש בקמח שמרים של אסם?

    השבמחק
    תשובות
    1. קמח שמרים של אוסם לא מתאים במתכון הזה
      בגלל שיש בו פחות שמרים ממה שנדרש כאן במתכון
      היחס של שמרים קמח בקמח אוסם הוא 50 גר' שמרים טריים ל- 1 ק"ג קמח
      ובמתכון כאן היחס הוא 75 גרם שמרים טריים ל- 1 ק"ג קמח
      שנה טובה
      רויטל

      מחק
  58. האם ניתן להשתמש בקמח תופח של אסם?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      קמח תופח לא מתאים למאפה שמרים בכלל ולא במתכון הזה בפרט
      שנה טובה
      רויטל

      מחק
  59. היי רויטל
    רציתי לשאול אם אני רוצה לעשות מתכון פרווה ולהמיר את המחמאה לשמן, כמה שמן עלי להוסיף וכן, לגבי החלב, כמה מיץ תפוזים לשים?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אם תסתכלי בתגובות כאן
      תראי שהיה דיון שלם על פרווה ואנשים שחזרו וסיפרו איך הם הכינו פרווה כולל כמויות
      חמאה לא מחליפים בשמן זה לא ייתן את אותו המרקם
      מיץ תפוזים באותה הכמות של חלב
      שוב ממליצה לקרוא את התגובות אם יהיו לך עוד שאלות אשמח לעזור
      רויטל

      מחק
  60. שלום רויטל, זאת הפעם הראשונה שאני מגיבה לבלוג. מצאתי את הצורך לכתוב ולהודות לך על מתכונים מצוייניםץ אני גרה בארה"ב ובני מתחתן בחודש הבא. אני מכינה לו ולכלתו מסיבת חינה והחלטתי שאת מגשי המאפים אני אכין בעצמי. אתמול והיום הכנתי את מתכון המעמולים עם התמרים ואת הרוגלך עם השוקולד והקינמון. שני המתכונים יצאו יפים וטעימים מאוד. מה שחשוב היה לי לציין הוא שעם שני הבצקים היה קל מאוד לעבוד ולעצב את העוגיות. יישר כוחך על מתכונים כל כך טובים ועל הסברים מפורטים שמסייעים להכין מתכון חדש. אני מתכוונת לנסות עוד מתכונים בימים הבאים. כל טוב לך, אמליה

    השבמחק
  61. שלם האים אפשר בימקום חמאה מרגרינה או שמן וניראלי ש400גרם חמאה זה יצה שומני מידי ועים אפשר שמן עים כן כמה כוסות מקווה למענה מאיר

    השבמחק
    תשובות
    1. שלןם ןברכה
      על 1 ק"ג קמח 400 גרם חמאה זה לא הרבה
      מדובר בבצק שמרים פריך התוצאה לא שומנית בכלל!
      לא. אי אפשר עם שמן. המתכון הזה לא מחליפים חמאה בשמן
      תודה ויום מקסים
      רויטל

      מחק
  62. שלום הכנתי 2סוגי בצק אחד עים מרגרינה ואחד עים חמאה והחמאה ניהיה כמו עוגיות ויצה דביק מידי ולא ראו את הדוגמא ועשיתי עים מילוי קינמון והבצק השני עים המרגריה ויצה טוב ועים מילוי שוקולד מריר אני ממליצה לעשות עים מרגרינה לפרווה אבל היה נוזלי מידי וצריך לעוסיף קמח ויצה טוב מאוד וכדי לעשות עים מרגרינה לפרווה אותו כמות רק לעוסיף קמח

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום שיראל
      כנראה שלא לשת היטב את הבצק ולא קימחת את משטח העבודה
      כי הבצק לא יוצא דביק בכלל לא עם חמאה ולא עם מרגרינה
      אין שום סיבה שלא יראו את הדוגמא
      האם שקלת את הכמויות במשקל? איך מדדת את הקמח,החלב,הסוכר?
      לא להוסיף עוד קמח לבצק. ממש לא!
      רואים כאן בצילומים שהבצק לא נוזלי ופשוט נוח לרידוד
      כנראה שהייתה לך טעות בכמויות החומרים של הבצק
      רויטל

      מחק
  63. ולפרווה שמתי מיים ומרגרינה ושוקולד מריר למילוי הקורסון ושאלה איך את עושה את העיגול עגול הצלי יוצה קטן או ניקראה אני עשיתח עים הידיים ויצה לא קזה שחבות

    השבמחק
    תשובות
    1. צריך לרדד בסבלנות את הבצק על משטח עבודה מקומח. אין שום בעיה

      מחק
  64. מדדתי את החלב במ"ל ואת המים ואת הקמח בכוס רגילה לשתיה מזכוכית והחמאה יצאה יותר מידיי

    השבמחק
    תשובות
    1. כתוב לך במתכון את משקל החמאה בגרמים ולא בכוס
      כאן ההטעות שלך
      ומה זה בכלל כוס רגילה? כל המידות הן לפי גרמים או כוס מדידה בינלאומית שמכילה 240 מ"ל
      ממליצה לך בחום לרכוש מד ליטר שבו אפשר לראות בדיוק כמה מ"ל נוזלים שמים וכוסות מדידה בהן תמדדי כמויות של קמח,סוכר,קקאו ועוד
      וחמאה לא מודדים בכוס אף פעם. רק במשקל!
      רויטל

      מחק
  65. הי,
    האם אפשר להכין גם במילוי שוקולד?
    ואיזה בצק מומלץ יותר, זה או של עוגת השמרים של ימימה?
    רוצה עוגיות רכות, שמנמנות ומענגות

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      הבצק של ימימה פחות מתאים לרוגלך
      ודאי שאפשר למלא בשוקולד יש כאן גם הצעה לממרח שוקולד עם פירורים זה מאוד טעים וממליצה להרטיב בסירופ סוכר כדי שיהיו רכות ולשים לב לא לאפות יותר מידי כדי לא לייבש
      לגבי שמנמנות פשוט לעשות משולשים יותר גדולים:)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  66. תודה רבה בלי נדר אעשה ואדווח.

    השבמחק
  67. הי,
    האם החלב צריך להיות חמים או קר ?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...