יום שלישי, 31 בינואר 2012

עוגיות סילאן וקינמון - מתאימות למכשיר זילוף

עוגיות קטנות ומפנקות - אני אוהבת להשתמש במכשיר זילוף (ישן נושן שקיבלתי מאמי) כך הן מקבלות צורה יפה וענוגה.
שילוב הטעמים של סילאן וקינמון לדעתי הוא שילוב מנצח וכאן בעוגיות הללו הטעם הזה יוצר עוגייה נהדרת.
אם אין מכשיר זילוף,אפשר לזלף עם שק זילוף וצנתר משונן או לחילופין להכין נקניקי בצק ארוכים,להקפיא ולחתוך לעיגולים,זה לא יפגום בטעם.




חומרים

300 גר' חמאה
100 גר' סילאן (1/3 כוס)
150 גר' סוכר חום כהה (3/4 כוס)
10 גר' קינמון (2 כפיות שטוחות)
2 ביצים
קורט מלח
500 גר' קמח (2/3 3 כוסות)

לפיזור מעל העוגיות

4 כפות סוכר מעורבבות יחד עם 1/2 כפית קינמון

אופן הכנה

  1. בקערת המערבל לשים יחד חמאה,סוכר חום וסילאן ולערבב בעזרת וו גיטרה עד לקבלת תערובת אחידה. (אם אין מיקסר עם וו גיטרה אפשר להקציף עם מיקסר ידני או למעוך בעזרת מזלג.)
  2. להוסיף בהדרגה ביצים וקורט מלח ולערבב עד קבלת תערובת אחידה.
  3. לנפות את הקמח והקינמון  ולהוסיף לתערובת החמאה(אם השתמשתם במיקסר ידני. כאן הזמן לעבור לערבוב בידיים ולא במיקסר הידני כי זה לא מתאים ) לערבב עד שמתקבלת תערובת אחידה.
  4. לשימוש במכשיר זילוף :
    לא לשמן את התבניות ולא לשים נייר אפייה.
    למלא את המכשיר בבצק ,לבחור צורה ,ולזלף עוגיות בצפיפות על התבנית.. לפזר מעל העוגיות מעט מתערובת הסוכר והקינמון. כך להכין את שאר הבצק.
  5. ללא מכשיר זילוף:
    לחלק את הבצק לשלושה חלקים . לקמח מעט משטח עבודה ולגלגל כל חלק של בצק לצורת נקניק.גדול ועובי הנקניק לפי גודל העוגיות שאתם רוצים. לעטוף בניילון נצמד ולהקפיא כשעה. לאחר ההקפאה לחתוך לעיגולים בעובי של כ-1/2 ס"מ. להניח על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה ולפזר מעל מעט סוכר מעורבב עם קינמון.
  6. לאפות בתנור שחומם מראש ל-190 מעלות. זמן אפייה  10 - 12 דק'. יש לשים לב כי הן עוגיות כהות .לא לשרוף את העוגיות לאחר צינון העוגיות הן צריכות לקבל מרקם פריך. אם הן רכות יש להוסיף עוד זמן אפייה (משתנה מתנור לתנור) לאחסן בקופסא אטומה.

10 תגובות:

  1. רויטל יקרה!
    העוניות נראות מדהים!
    למרות שאני לא מאוהבי הקינמון,
    אני חייבת לטעום!!!
    תודה והמשך יום מקסים,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי,תודה לך. קסם הקינמון עוד יפיל אותך :-) רויטל

      מחק
  2. אני מאד מאד אוהבת קינמון
    זה התבלין שאני הכי אוהבת, ואני גם מאד אוהבת סילאן
    העוגיות האלה לא היו נשארות הרבה זמן לידי.
    זה מה שנקרא - עוגיות קלות להכנה, ועוד יותר קלות לזלילה

    אהבתי מאד!

    השבמחק
    תשובות
    1. ויני יקרה, אני אוהבת את ה"קלות להכנה" כי אז אין לי הרבה התלבטות אם להכין או לא.
      תודה לך
      רויטל

      מחק
  3. נראה מעולה! אני רואה ששתינו היינו באותו ראש השבוע
    אין על עוגיות קינמון! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה טל. כן ראיתי את העוגיות הנפלאות שלך. מסכימה איתך בהחלט אין על קינמון .
      רויטל

      מחק
  4. עוגיות נפלאות עד מאוד, את מזכירה לי שמזמן לא עשיתי שימוש במכשיר שלי, הגיע הזמן. אין ספק שהחומרים הכהים ששמת, משדרגים את העוגיות פלאים.

    מגי

    השבמחק
    תשובות
    1. רב תודות לך מגי -אני מאוד נהנת ממכשיר העוגיות (שלשמחתי אמי השאילה לי והוא נשאר אצלי)

      מחק
  5. היי ניתן להחליף את הסילאן בדבש? או מייפל?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      עדיך להחליף בדבש
      המייפל יותר דליל מדבש וסילאן וזה יגרום לבצק להיות רך יותר מידי
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...