יום חמישי, 9 בפברואר 2012

עוגת שוקולד -שוקולדית ואורירית


עוגת שוקולד זו עוגה שרצוי שיהיו בבית כמה סוגים של מתכונים להכין אותה.
אז גם לי יש המון סוגים של מתכונים,בהרכבים שונים וטעימים. את המתכון הזה אני אוהבת במיוחד,העוגה יוצאת מאוד שוקולדית ,רכה ונימוחה אבל לא דחוסה אלא אורירית בזכות כמות הביצים ודרך ההכנה.




חומרים (לתבנית 26")

200 גר' שוקולד מריר
125 גר' סוכר (1/2 כוס ועוד כף גדושה)
1/4 כוס יין מתוק לקידוש
2 כפות קקאו

150 גר' חמאה
6 חלמונים

140 גר' קמח (1 כוס)
1 כפית גדושה אבקת אפייה

6 חלבונים
125 גר' סוכר (1/2 כוס ועוד כף גדושה)

לציפוי
100 גר' שוקולד מריר
50 מ"ל חלב (1/4 כוס)
50 גר' חמאה

לעיטור
סוכריות/קוקוס לפי מה שיש לכם בבית

אופן הכנה

  1. לשמן היטב את תבנית האפייה.
  2. לשים בסיר קטן שוקולד,סוכר,יין וקקאו. לחמם על אש קטנה מאוד ולערבב ללא הפסקה עד שהשוקולד נמס והסוכר נמס. לשים לב כי אין הרבה נוזלים שהשוקולד לא יישרף ולכן יש לערבב ללא הפסקה על אש קטנה - לא לקצר תהליכים בשלב הזה.
  3. לאחר שכיבינו את האש לחתוך את החמאה לקוביות ולהוסיף לסיר. לערבב היטב עד שהחמאה נמסה. להעביר לקערה גדולה
  4. להוסיף את החלמונים בהדרגה לתערובת השוקולד והחמאה ולערבב היטב עם מטרפה.
  5. לנפות את הקמח יחד עם אבקת האפייה ,להוסיף לקערה עם השוקולד ולבחוש היטב שלא יישארו גושים.
  6. להקציף חלבונים ולהוסיף בהדרגה את הסוכר לקבלת קצף גמיש אך לא קצף נוקשה. לקפל לתערובת השוקולד. להעביר לתבנית האפייה ולאפות בחום של 170 מעלות כ-45 דק'. הקיסם צריך להיות עם מעט פירורים עליו אך לא רטוב.
  7. לצנן את העוגה היטב ולהעביר לצלחת הגשה.
  8. הכנת הציפוי - לשים בקערה קטנה שוקולד,חמאה וחלב. להמיס הבמיקרוגל,אצלי במיקרו זה לוקח דקה בחום בינוני. לערבב היטב עם מטרפה שיווצר קרם חלק ולצפות את העוגה. לפזר קישוטים לפי רוח היצירתיות שלכם.


57 תגובות:

  1. יאמי! עוגות שוקולד כאלה זה ה-דבר!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך:) ראיתי אצלך בדף הפייסבוק של הבלוג שגם את במצב רוח שוקולדי היום.

      מחק
  2. כמה שאני אוהבת עוגות שוקולד יאמיייייייי והקרם....
    איזו עוגה כיפית.
    תודה על השיתוף.
    שבת שלום.

    השבמחק
  3. רויטל יקרה, העוגה מגרה בטירוף!
    ללקק את האצבעות...
    חגיגה אמיתית!
    סופשבוע מדהים,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי יקרה - זה באמת ללקק את האצבעות ,הילדים שלי מאוד אהבו את שילוב הקרם עם העוגה הרכה והסוכריות:)
      סופ"ש קסום לך ולמשפחתך
      רויטל

      מחק
  4. רויטל - העוגה ניראית מעולה!!
    רואים את המרקם שלה ובאמת נראה שוקולדי ונהדר

    עוגות שוקולד אני מכינה ללא סוף, ואני אוהבת לשנות מתכונים מדי פעם.
    אז אני אשמח לנסות אותה בהקדם
    תודה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ויני ,אני גם אוהבת לנסות מתכונים חדשים ולגוון ,בייחוד בעוגות שיש דרישה בבית להכין אותן לעיתים קרובות.

      מחק
  5. רויטל קלעת בול-חולת "השוקולד"
    זו תהייה עוגת השבת שלי,תודה

    השבמחק
  6. רויטל, זו בדיוק העוגה שאני המלצתי עליה בפורום כל כך הרבה פעמים. בהבדל קטן, שאת מכניסה גם קקאו. ובמקום חמאה אני מכניסה שמן (יחד עם השוקולד למיקרו) וזו באמת עוגה קלה ואוורירית ומאד פופולרית אצלי בבית. המתכון המקורי בספר עוגות לכל עת של נירה שויאר אבל לפסח עם קמח תפוחי אדמה.

    השבמחק
    תשובות
    1. סבתא נעמי, כמו שכבר כתבתי פה בעבר נירה שויאר היא קרובת משפחה שלי. ברור שאהיה מושפעת מחלק מהמתכונים שלה.
      את המתכון הזה הכנתי לבד,ללא שום ספר פתוח.ואני לא חושבת שאני צריכה לתת פה דין וחשבון למישהו על המתכונים שלי!
      אפייה היא דבר נפלא ,ועושים זאת מאות שנים.ברור שיהיו דברים משותפים במתכונים שלנו וזה לדעתי נהדר.
      שבוע טוב לך ולמשפחתך
      רויטל

      מחק
  7. בוקר טוב רויטל,
    האם אפשר להשתמש בעוגה כזו גם ליצור עוגות לימי הולדת? האם אפשר לצפות אותו בקרם מרגרינה ולעצב?

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר טוב יהודית.
      אם את רוצה לעצב עם קרם ובצק סוכר על העוגה,הייתי ממליצה לחתוך את השכבה העליונה ,בגלל קצף הביצים היא יחסית שבירה. אני מדברת על שכבה דקיקה בעובי של פחות מחצי ס"מ. מלבד זאת העוגה יציבה וניתנת לחיתוך לשכבות . או לחילופים את החלק העליון של העוגה להפוך ואז הוא יהיה התחתית.
      רויטל

      מחק
    2. חן חן על תשובתך המהירה!!! לא ציפיתי לתגובה מהירה כל כך. שבוע טוב!!!

      מחק
  8. מעלףףףףףףףףףףףף...
    מזל טוב לבעל השמחה.

    השבמחק
  9. מזל טוב ליום הולדת ואני מכירה את המתכון הזה שנים וזו עוגה נהדרת תודה שהזכרת לי אותה שבת שלום

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על הברכות
      אני לא מכירה את המתכון הזה שנים הוא נולד אצלי במטבח במקרה וכמובן כמו הרבה דברים שאנחנו מכינים וחושבים שגילינו את אמריקה..מישהו כבר עשה זאת לפנינו:) ובטח כשזה מגיע לנושא אוכל ואפייה.
      שנה טובה ומתוקה
      רויטל

      מחק
  10. רציתי בבקשה לדעת האם אפשר להחליף את המצרכים לפרווה??

    השבמחק
    תשובות
    1. אין בעיה לפוך את העוגה לפרווה- במקום חמאה מחמאה ובמקום חלב בציפוי אפשר לשים מים ,אני שמה מים חמימים ולא פושרים או יין מתוק . וכמובן לשים לב שהשוקולד המריר לא יהיה חלבי אלא פרווה

      מחק
  11. ניתן להישתמש בצימקאו במקום שוקולד מריר??

    השבמחק
    תשובות
    1. צימקאו זה לא ממש שוקולד אלא תחליף לשוקולד. אני לא כל כך אוהבת את הטעם והמרקם שלו ואני חושבת שעדיף להשתמש בשוקולד מריר פרווה מאשר צימקאו

      מחק
  12. היי רויטל,

    במה ניתן להחליף את יין הקידוש?
    אני לא גרה בארץ.
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליאת, את יכולה במקום לשים וורמוט או רום (משקה אלכוהול ולא תמצית) אפשר גם קוניאק או ברנדי ואם את לא רוצה אלכוהול אפשר חלב או מים.

      מחק
  13. שלום רויטל
    מהיכן את קונה את הלבבות האלו??
    תודה אורית

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אורית
      את הלבבות אני קונה בחנות שנקראת מתוק.נט יש להם גם אתר וגם דף בפייסבוק והם עושים משלוחים לכל הארץ. החנות עצמה נמצאת בראשון לציון

      מחק
  14. אני הולכת להכין/ולפנק את הבת שלי ,לשבת ראשונה שהיא תהיה במשמרת, זו עוגת השוקולד שלנו של פסח שאז אני עושה אותה אם קמח תפוחי אדמה.
    תודה ושבת שלום.
    רבקה .

    השבמחק
  15. העוגה הוכנה לשבת הזאת ואני חייבת לציין שיצאה טעימה מאוד! רכה, אוורירית ושוקולדית. הוכנה בגרסת פרווה עם מחמאה וללא הציפוי והטעם של העוגה עדיין משגע!!!

    השבמחק
  16. היי רויטל
    לגרסת הפרווה הבנתי שאשר לשים מים חמימים ולא פושרים, אבל לא חמים מאד נכון? ליאורה

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון. מים רותחים לא טובים לשוקולד. מים חמימים זה מצוין.

      מחק
  17. היי רויטל,
    העוגה נראת סוף,
    אני רוצה לעשות אותה בתבנית 28" בכמה להגדיל את הכמויות?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, לבתנית בקוטר 28 יש להגדיל את כמויות העוגה (כל הכמויות) ב- 20%
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  18. היי רויטל,
    האם ניתן להחליף את החמאה בשמן ומה הכמות?
    תודה,

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      בעוגה הזאת לא ניתן להחליף חמאה בשמן בגלל דרך ההכנה.
      רויטל

      מחק
  19. אוכל לחתוך באמצע כמו טורט את העוגה הזאת?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן. לא צריכה להיות בעיה
      המלצה: לשים את העוגה לחצי שעה במקפיא או שעתיים במקרר לפני החיתוך זה מייצב את העוגה ומקל על החיתוך
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  20. היי רויטל,
    יש לי רינג מתכוונן ואני רוצה לאפות בו את העוגה. כיצד אני יכולה לוודא כי התערובת לא תזלוג מהצדדים? שמעתי על שיטה מסוימת עם נייר כסף מהצדדים, אשמח אם תוכלי להסביר איך לעשות את זה
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליז
      נדמה לי שאפשר למצוא ביו-טיוב סרטון שמראה בדיוק איך לאטום רינג
      מניחים נייר כסף גדול שחתוך לריבוע גדול כ- 10 ס"מ יותר מקוטר הרינג לכל צד
      אני מניחה מעליו גם נייר אפייה ואז את הרינג באמצע, מגלגלים צד אחד לכיוון הרינג ומהדקים וכך ממשיכים לפי העיגול של הרינג ומהדקים תוך כדי קיפול וגלגלו את הניירות לכיוון הרינג שיהיה מהדוק.
      קשה להסביר באופן תיאורי צריך לראות כדי להבין נסי למצוא את הסרטון עם ההסבר
      רויטל

      מחק
  21. הי, רציתי לדעת האם ניתן להמיר את הקקאו בשוקולית ?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא. המתכון כאן מותאם לקקאו
      שוקולית מתוקה ולכן לא מתאימה ליחס כאן בין החומרים

      מחק
  22. האם הביצים צריכות להיות בטמפ' החדר או אפשר ישר מהמקרר ?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לילך
      אני עובדת עם ביצים בטמפ' החדר
      אבל שיהיה קל להפריד אותן אני מוציאה מהמקרר,מפרידה לחלבון/חלמון לפי הכמות הכתובה במתכון,מכסה בניילון נצמד את הקערה,צלוחית ומחכה כחצי שעה-שעה כדי שהביצים יהיו בטמפ' החדר
      הסיבה לטמפ' החדר היא בעיקר בשביל החלבון -שהוא יוקצף בצורה טובה יותר

      במקרים דחופים שרוצים להכין מתכון מהר אפשר להכין עם ביצים ישר מהמקרר
      רויטל

      מחק
  23. רויטל היקרה,בוודאי שאת לא צריכה לתת דין וחשבון לאף אחד.להיפך כולם צריכים להודות לך שאת משתפת אותנו במה שאת יודעת להכין,אם לא את לא הייתי מגיעה לשום ספר.ולא נהנית ממתכונים מעלפים שכאלה ולרעיונות של קישוטים מקסימים כמו שלך.מתה על האתר שלך.יפית

    השבמחק
  24. היי רויטל, העוגה באמת נראית מדהים וטעימה, רציתי לשאול אם יש לך עוגה שגם תצא גבוהה ורכה ועסיסית כמו זו? או שפשוט ניתן להכין אותה בתבנית קטנה יותר
    תודה

    השבמחק
  25. היי רויטל, רציתי לשאול האם ניתן להכין את העוגה בתבנית קטנה יותר כמו 22 אם תצא טובה? או שיש לך מתכון אחר לעוגה כמו זו שנראית עסיסית וטעימה במיוחד
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      הכמות שיש כאן מתאימה לתבנית בקוטר 26.
      להכנה בתבנית בקוטר 22 יש להקטין את הכמות בשליש כלומר להקטין את כמות כל החומרים ב- 30 אחוז או לחילופין למלא את תבנית 22 שני שליש גובה ועם שאר כמות הבלילה שנשאר להכין עוגה קטנה באינגלישקייק או כמאפינס קטנים
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  26. היי רויטל רציתי לדעת אחרי שאני מכבה את התנור העוגה תצנח לי כי יש לי מתכון דומה לעוגת תפוזים עם כל העסק הזה של הביצים ואז אחרי שאני מכבה את התנור היא צונחת לי ואני חייבת את העוגת שוקטלד הזו גבוהה ..

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שני
      העוגה לא אמורה לצנוח
      היא כן מעט יורדת בגובה באופן טבעי כי זו לא עוגה בחושה עם הרבה קמח
      אם את רוצה עוגה שלא תצנח אני ממליצה לך להכין עוגב בחושה עם יחס אחר של קמח-שומן וביצים
      רויטל

      מחק
  27. עוגה מדהימה וטעימה להפליא.חוסלה תוך מס" דקות.תודה לך רויטל על המתכונים הכי שווים ברשת.

    השבמחק
  28. היי רויטל,
    אני רוצה להכין עוגת שוקולד גבוהה ועליה זילוף בתבנית קפיצית 26
    האם העוגה מספיק גבוהה? והאם מתאים כאן זילוף? תודה ליטל

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      העוגה גבוהה -וגדולה. הכנתי אותה בתבנית בקוטר 26.
      חשוב להקפיד על הקצפה טובה של החלבונים וקיפול זהיר כדי לא לשבור אותם
      זילוף בהחלט מתאים לעוגה הזאת
      בהצלחה ושנה טובה
      רויטל

      מחק
    2. תודה לך
      שנה טובה וחג שמח

      מחק
  29. רויטל אהלן, אני מכין את המתכון הזה לעוגת לב, אז בשביל 2 התבניות צריך להכין את המתכון הזה פי 2 בכמות??? תודההה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי בנצי
      המתכון הזה כמו שהוא מספיק בדיוק לתבנית עוגת הלב. כך אני הכנתי מספר רב של פעמים :)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  30. היי רויטל רציתי לשאול אם אפשר לאפות את העוגה גם בקוטר 24 אני פשוט רוצה אותה יותר גבוהה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי
      אם תאפי אותה בתבנית 24 ס"מ היא תגלוש החוצה בזמן האפייה ,אני לא ממליצה
      העוגה יוצאת גבוהה ויפה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...