יום שני, 13 בפברואר 2012

נשיקות עם שוקולד


נשיקות מרנג. לנשיקות יש הרבה זכרונות ילדות. בצבעוניות,במרקמים,ובריח המתוק.
הנשיקות שלי הן נשיקות עם שוקולד. שוקולד מריר מומס אותו אני מערבבת מעט עם המרנג (חלבונים מוקצפים עם סוכר)
סוד קטן - אני לא אוהבת לאכול נשיקות בכלל. ולתדהמתי כל פעם שאני מכינה אותן (בעיקר כשיש לי עודפים של חלבונים) נרשמת התלהבות  מצד בני המשפחה המצומצמת והמורחבת.
אני נוהגת  להכניס  אותם למשלוחי מנות וגם אז יש התלהבות אדירה מנשיקות השוקולד הללו.





חומרים

100 גר' חלבונים (3 יח' ביצה. מביצה בגודל L )
200 גר' סוכר (1 כוס)

100 גר' שוקולד מריר

סיר גדול שמעליו מניחים סיר בינוני (בן מרי)
תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה

אופן הכנה

  1. בסיר הגדול  שמים מים ,1/3 מגובה הסיר. מניחים על הגז ומחממים על אש בינונית.
  2. בסיר בינוני שמים את הסוכר והחלבונים.
  3. מניחים את הסיר הבינוני מעל הסיר הגדול,המים צריכים לבעבע חלש ולא לרתוח חזק. בעזרת כף עץ מערבבים את הסוכר והחלבונים ,בחישה איטית לא הקצפה,עד שהסוכר נמס ולא נותרים גרגרי סוכר.
  4. ברגע שהסוכר נמס לגמרי (מרגישים בעזרת האצבעות),ממכבים את האש,מעבירים את התערובת לקערת הקצפה ומקציפים כ-10 דק' עד לקבלת מרנג נוקשה.
  5. ממיסים את השוקולד,אפשר במיקרו או על בן מרי.
  6. עם כפית לוקחים מעט מהשוקולד המומס ומזליפים פסים על גבי המרנג בקערה. בעזרת 2 כפות לקוחים מעט מתערובת המרנג והשוקולד ומעבירים לתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה. ברגע שסיימנו לקחת מהשכבה העליונה של המרנג בקערה,חוזרים על התהליך עם זילוף השוקולד על גבי המרנג ושוב לוקחים מרנג עם שוקולד בעזרת 2 כפות ומעבירים לתבנית..
  7. מחממים תנור ל-100 מעלות ואופים כשלוש שעות עד שהמרנג מתקשה ומתייבש גם בפנים. יש לקחת אחד ולפתוח אותו ולראות שהמרנד התייבש מפנים. השוקולד עדיין יהיה רך ונמרח ויתקשה לאחר קירור מלא. לאחסן בקופסא אטומה.

58 תגובות:

  1. הי! אנהתי מאוד! מהמםםםם!

    לאיזה גודל מזלפים?
    כמה יוצא בערך?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה.
      לגודל שאת מעדיפה. אין פה חוקים. אפשר לעשות נשיקות גדולות מאוד ואפשר ממש קטנות עם כפית.
      אני עושה אותן בגדול בינוני בעזרת כף. כמובן שהגודל משפיע על זמן האפייה.
      מבחינת כמות -שוב זה תלוי בגודל. הכמות של המתכון בגודל בינוני יוצא כ-40 יח' עד 50 יח'.

      מחק
  2. מקסים מקסים מקסים
    יש לי תמיד חלבונים שאין לי מה לעשות איתם (כי בחלות אני מעדיפה חלמונים בלבד) ואני באמת מכינה מדי פעם נשיקות.
    הכנסת פה טוויסט מגניב ומשדרג מאדדדדדד :)

    את יכולה לעשות מה שאני עושה - להכין קטנים ולשמור באריזה אטומה היטב בפריזר, ולאחר מכן להשתמש כקישוטים לעוגה.

    השבמחק
    תשובות
    1. ויני - תודה על הטיפ המצוין. זה רעיון נפלא לשמור במקפיא ולהשתמש אח"כ לעיטור עוגות.

      מחק
  3. היי רויטל,
    שם מקסים יש לך....אגב...ובלוג עוד יותר מקסים!
    אני מקבלת המוווון השראה מהמתכונים המקסימים שלך.
    הם מאוד יפים ועדיין מאוד נגישים ושווים לכל נפש, בין אם אתה אופה מתחיל ובין אם אתה כבר ותיק בשטח.
    רציתי לשאול- ראיתי במצגת תמונות שושנים קינמון, אבל אינני מוצאת מתכון כזה.
    תוכלי לכוון אותי?

    השבמחק
    תשובות
    1. שושנים קינמון- מתכון שיהיה פה בהמשך. אני מכינה בצק שמרים וממלאה אותו בתערובת סוכר וקינמון שמפזרים מעל חמאה מומסת אותה אני מורחת על הבצק. מבטיחה מתכון מדויק יותר בהמשך.

      תודה רבה על המחמאות. שמחה שזה מעורר בך יצירתיות באפייה. זו הכוונה שלי:-)
      רויטל

      מחק
  4. היי רויטל
    הכנתי את הנשיקות שוקולד יצא מדהים ממליצה ביום ראשון אעלה בפורום את התמונה וההמלצה עליהם והקרדיט שלך. מדהים
    בנתיים שבת שלום ותודה על המתכונים הנפלאים .

    השבמחק
    תשובות
    1. טובה יקרה. שמחה שהכנת את המתכון ונהנת ממנו. מחכה הכליון עיניים לראות את התוצרים שלך.
      שבת נפלאה רויטל

      מחק
  5. רויטל עוגיות "נשיקה "יפיפיות,אהבתי וכמובן שאשמח להתנסות
    תודה

    השבמחק
  6. האם אפשר להוסיף קוקוס לנשיקות?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום רחל
      אפשר להוסיף קוקוס לנשיקות ,בכמות של 1/2 כוס בערך לא יותר.
      רויטל

      מחק
  7. הי
    לפני כמה ימים מצאתי את האתר, והוא פשוט מדהים! והכל כל כך פשוט! ומדהים! :)
    אז הכנתי גם את הנשיקות האלו וגם את עוגיות הקוקוס עם שברי השוקולד.. הכל כ"כ מתאים למשלוחי מנות שאני לא יכולה להפסיק!! בין טיפול בילד אחד לשני לשלישי, מספיקה לעשות את מתכונייך המופלאים!
    יישר כח, והמון תודה!
    דקלה

    השבמחק
    תשובות
    1. דקלה מקסימה שכמותך - תודה רבה על השיתוף. שמחה שאת נהנת מהמתכונים שלי. אני בהחלט משתדלת שהדברים יהיו פשוטים,ברורים בשלבי ההכנה וחשוב מאוד גם טעימים.
      שמחה שאת נהנת ומצליחה למצוא זמן בין הכיף שבגידול הילדים (גם אצלי זה ככה:)
      חג פורים שמח לך ולמשפחתך
      רויטל

      מחק
  8. שלום לך רויטל, ותודה על המתכונים הנפלאים!

    איך אפשר בצורה נוחה להפריד את החלבונים מהחלמונים?

    השבמחק
    תשובות
    1. בשמחה ותודה לך:)
      עדיף תמיד לפהריד את הביצים כשהן קרות מהמקרר אז החלבון יותר צמיגי וקל להפריד בין הלבן לצהוב.
      לתת מכה אחת ולא להכות כמה פעמים על הביצה כי אז החלמון (הצהוב) ישבר ויתערבב עם הלבן.
      והכי הכי חשוב לפתוח את הביצה לצלוחית קטנה ולהכין שני כלים אחד ללבנים והשני לצהובים. חשוב להפריד לצלוחית קטנה כדי לראות שאין דם בביצה (ואז הביצה לפח!) וגם שאם במקרה התערבב הצהוב בלבן זה לא יקלקל את שאר הביצים שהפרדת.
      בהצלחה

      מחק
  9. הנשיקות בתנור בתקווה שיצאו מוצלחות ..
    כשאר הביצים והסוכר היו בסיר מעל מים רותחים לאחר כמה דקות חלק מהלבן קצת ניקרש(כאילו התבשל)ככה זה צריך להיות ? (אז הורדתי לאחר כמה דקות מהגז והקצפתי) לגבי הקצפת : עד כמה הקצפת אמורה לתפוח? משום מה זה לא כ"כ תפח אבל זה נראה בסדר כשהכנסתי לתנור..
    אשמח לתשובה תודה:)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך ,כפי שכתוב במתכון יש לבחוש עם כף עץ עד שהסוכר נמס,כלומר לא להפסיק לערבב ולפי מה שמתואר בתגובה שלך נראה לי שלא ערבבת בכלל אלא פשוט הנחת את הסיר על סיר המים הרותחים ולכן זה נקרש
      לא מדובר כאן בקצפת,קצפת זה משמנת מתוקה אלא בקצף חלבונים והו אל אתופח באפיה אלא רק בהקצפה. יש להקציף היטב ,לפחות 5 עד 10 דק' כדי שהקצף יהיה חזק ונוקשה.
      רויטל

      מחק
    2. רויטל שלום לך יש לך מתכוניפ נהדרים

      מחק
    3. רויטל, באיזו מהירות מקציפים?

      מחק
    4. מקציפים במהירות הכי גבוהה של המיקסר למשך 10 דק'

      מחק
    5. אני לא מבינה למה לא יוצא לי קצף גבוה ונוקשה.. ניסיתי פעמיים עםמיקסר ידני על המהירות הכי גבוהה

      מחק
    6. בוקר אור ולג שמח
      יכולות להיות כמה סיבות
      1. נכנסו כמה טיפות חלמון (הצהוב) לחלבונים וזה מפריע לקצף לעלות ולהתייצב
      2. מיקסר ידני מאוד חלש מבחינת מהירות הקצפה לעומת מיקסר עומד וחזק ולכן ייקח זמן ההקצפה יותר מ- 10 דק' לקבלת קצף גבוה ונוקשה וצריך כוח בידיים וסבלנות.
      3. אולי נכנסו לך כמה טיפות מים לתערובת? גם מים יכולים להפריע להתגבשות החלבונים לקצף יציב וחזק

      מחק
  10. לרויטל שלום אני חדשה באתר שלך והספקתי להכין כמה מהמתכונים המדהמים שלך וכרגע אני הולכת להכין את הנשיקות המדהימות שבתמונה שיהיה לי בהצלחה 😊😊

    השבמחק
  11. לרויטל היי תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. לרויטל אני מאוד נהנת מהאתר שלך המשכי כך האתר קליל ברור ואני מרוד נהנת . שיהיה לך שבת שלום מ- אביבית

      מחק
  12. לרויטל תוד על המתכוני בנהדרים שלך 😊

    השבמחק
  13. טוב, הרסת אותי עכשיו!! מאז ומתמיד חלמתי להכין נשיקות...בטוח אכין בהזדמנות...מקווה שיצא טוב..

    השבמחק
  14. היי רויטל,כתבתי לך מקודם תגובה.אני לא רואה אותה פה...בקשר לתוכניות אפייה בתנור...

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ענת ,צר לי אבל אני לא רואה שום תגובה שלך של תכניות התנור? את יכולה בבקשה לרשום שוב או לכתוב לי בדף הפייסבוק של המערוך המקפץ כדי שאוכל לענות לך.
      תודה רויטל

      מחק
  15. היי רויטל, האם ניתן להשתמש בשקית זילוף ? תודה

    השבמחק
  16. היי רויטל,
    אני רוצה להכין את הנשיקות למשלוחי מנות והייתי רוצה לדעת אם אני יכולה להכין אותן יומיים שלושה לפני (יש הרבה עבודה..) ?
    ובנוסף, האם אפשר להשתמש בשקיות זילוף?

    אחלה בלוג יש לך!
    אילה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אילה,נעים להכיר והמון המון תודה
      הנשיקות מחזיקות מעמד בקופסא אטומה כ-חודש אין שום בעיה להכין אותן מראש
      אם את רוצה לקבל את האפקסט של פסי השוקולד כמו כאן בצילומים אין צורך בשק זילוף
      אם את רוצה לזלף נשיקות ללא שוקולד ולפזר מעל סוכריות או להוסיף להן צבע מאכל אז בהחלט אפשר ורצוי להשתמש בשק זילוף

      מחק
  17. תודה! הכנתי את הנשיקות למשלוח מנות השבוע, יצא מקסים וטעים.
    אני רק רוצה לציין שאפשר אולי גם לאפות מעט פחות ואז הנשיקות יכולות להיות מבפנים מעט לחות יותר - בעיני זו גם אופציה טעימה ומפנקת...
    חג פורים שמח!

    השבמחק
  18. נראה ממש מגניב! קינוח נפלא וכשר לפסח

    כמה נשיקות יוצאות בסופו של דבר?

    השבמחק
  19. בפעם הראשונה יצא מדהים .בשאר הפעמים יצאו ממש הדביקות.למה?

    השבמחק
    תשובות
    1. למה? אין לי מושג. לא הייתי איתך במטבח בזמן ההכנה
      אני יכולה רק לנחש ..אז אולי
      1. זמן אפייה לא היה מספיק
      2. החלבונים היו עם מעט שומן עליהם(לא הופרדו טוב או קערת המערבל הייתה מעט שומנית)
      3.טמפ' התנור לא הייתה תקינה

      אני מעריכה שבעיקר שדביק זה זמן אפייה לא מספיק

      מחק
  20. היי רויטל,
    תודה על המתכון.אם אני מכינה בתוכנית תנור טורבו,כמה זמן וכמה מעלות לחמם?
    נראה לך שאפשר יהיה בטורבו עם 3 תבניות תנור?אני רוצה נשיקות שטנות.
    תודה שוב.יופי של בלוג...

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,תודה רבה:)
      אפשר שלוש תבניות בטורבו אבל לא יותר מ- 80-90 מעלות כדי שלא ישרפו לך ושלא יצא להם גוון חון. זה לוקח שעתיים-שלוש שעות תלוי בגודל הנשיקות

      מחק
  21. עוד שאלה?יש לי בפיזר חלבונים שהקפאתי שנותרו.איני זוכרת כמה יש בכלי.כל פעם שהכנתי עוגיות ללא חלבונים הוספתי לכלי.בלי לרשום כמה.כמה נראה לך משקל החלבונים למתכון הזה?
    תודה שוב.
    :)

    השבמחק
    תשובות
    1. משקל החלבון משתנה לפי משקל הביצה. מה היה גודל הביצים?

      מחק
    2. עכשיו ראיתי את המשקל שציינת בחומרים למתכון.תודה.

      מחק
    3. רק כדי ליידע אותך,בספר של בן-עמי הוא משתמש גם בא.סוכר ולא מחמם את החלבונים.ובספר של אהרוני ורפי כהן הם כן מחממים את החלבונים.
      בן עמי מוסיף אגוזים טחונים או מרוסקים לחלבןנים.
      לפני שאני מכינה ממתכון,אני תמיד בודקת ומעשירה ידע מעוד מקורות.נהנית לעיין בספרים שוב וללמוד.

      מחק
    4. אני לא מבינה למה סגנון הכתיבה הזה...
      זה המתכון שאני עושה. מדובר במרנג שוויצרי
      יש כל מיני סוגים של הקצפות מרנג ואם את רוצה ללמוד על סוגי מרנג אז בהחלט יש דרך ללמוד
      המתכון הבסיסי למרנג ידוע ומוכר לכולם וניתן לערוך בו שינויים כמו שכאן הספתי לו שוקולד לפני הזילוף.
      קיבלת תשובה עניינית וגם המתכון כתוב בצורה מפורטת ומקצועית.
      כל טוב
      רויטל

      מחק
  22. אוי רויטל,כנראה הבנת אותי לא כפי כונתי...המתכונים שלך מצויינים וכתובים מצוין!אני רק רציתי לומר לך שהמתכון שלך עשה לי חשק לעיין בספרי בישול...זה סימן שהמתכון מצוין...רציתי רק להעשיר ידע,בדיוק כמו זו שאחת התגובות למעלה כתבה לך שהיא מכינה נשיקות קטנות ומקפיאה ומשתמשת לקישוט עוגות.
    חס וחלילה אם נפגעת,להיפך...

    השבמחק
  23. היי
    ואם אני מעדיפה שלא יהיו יבשים לגמריי
    כמה זמן אפיה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני תמיד מייבשת. נשיקות לא אמורות להיות רטובות כי אז הן יתקלקלו מהר מאוד. והמרקם כמו של מרשמלו- צמיגי כזה
      זמן אפייה לנשיקות רטובות? תתחילי משעה של פאייה ותבדקי כי רק את יודעת לאיזה מרקם ורטיבות את רוצה להגיע :)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  24. היי רויטל,
    כיצד ניתן לשמור חלבונים/חלמונים במקפיא לשימוש במועד מאוחר יותר? ועד כמה זמן ניתן לשמור אותם?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליז
      בכלי אטום. רצוי שהחלמונים יהיו שלמים (העיגולים הצהובים כן.. ולהניח מעליהם ניילון נצמד
      אני מקפיאה רק חלבונים (הלבן)
      חלמונים תמיד יש מה לעשות איתם בצקים וכד'. אני מעדיפה להכין בצק ולעבוד אתו.
      רויטל

      מחק
  25. היי רויטל - הנשיקות יוצאות מדהימות. קיבלתי פידבקים מעולים. אז תודה!
    שאלה - האם אפשר / כדאי להקפיא אותן? כמה זמן הן מחזיקות לא במקפיא?
    תודה על המתכון המוצלח!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה רבה:)
      הנשיקות נשמרות לפחות שלושה שבועות בכלי אטום
      אני לא אוהבת לאחסן את הנשיקות במקפיא כי יש חשש שהן יתפסו לחות
      רויטל

      מחק
  26. היי רויטל, קודם כל- האתר שלך מקסים!! כל מה שהכנתי ממנו עד עכשיו יצא טעים ומוצלח מאד.
    רציתי לשאול: האם ניתן להשתמש בחלבונים מהמקפיא- מופשרים?
    ואיך את עושה את הצורה היפה הזאת? לא נראה לי שאצליח לעשות את זה בעזרת כפות.
    אשמח לתשובה
    תודה
    מגי

    השבמחק
  27. היי מגי
    תודה רבה:)
    אפשר בהחלט להשתמש בחלבונים מופשרים מהמקפיא.
    לגבי הצורה- כל כך פשוט ,עם שתי כפות ושהמרנג יוצא טוב ממש קל לעצב אתו את הצורה,זה מזכיר קצת משחק ילדים
    פשוט תהני:)

    רויטל

    השבמחק
  28. הי רויטל
    אם יוצאת יותר מתבנית אחת אז איך אופים ביחד? או שמא כל תבנית תהיה 3 שעות בנפרד?
    והאם הקצפת לא תתקלקל בעוד התבנית הראשונה בתנור?
    תודה.

    השבמחק
  29. הי רויטל
    אם מדובר ביותר מתבנית אחת מה עושים?
    מחכים כל 3 שעות לתבנית בנפרד?
    תודה מראש

    השבמחק
    תשובות
    1. אופים בטורבו כמ התבניות שיוצא רק בטמפרטורה של 80 עד 90 מעלות לא יותר כשלוש שעות
      זהו זמן מוערך כי הוא תלוי בגודל הנשיקות ובכמות התבניות בתנור צריך לבדוק אחרי שעתיים בכל מקרה כמה הנשיקה יבשה מבפנים ואם צריך עוד זמן בתנור
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...