יום רביעי, 22 בפברואר 2012

עוגת שמרים שושנים קינמון / ריבועי קינמון


אני מאוד אוהבת עוגות שמרים. מלית קינמון היא המלית המועדפת עלי. אפשר לשחק בטעמים עם ממרחים בטעמים שונים ובתוספת צימוקים,אגוזים וכו'. אבל בסופו של דבר אצלנו בבית יש חלוקה לשני מחנות. קינמון מול שוקולד. והפעם אני עם קבוצת הקינמון.





חומרים (ל-2 תבניות בקוטר 20" של עוגות שושנים ו-2 תבניות אינגלישקייק לריבועי קינמון)

בצק שמרים
1 ק"ג קמח
50 גר' שמרים טריים או 2 כפות שמרים יבשים
100 גר' סוכר (1/2 כוס)
10 גר' מלח  (2 כפיות שטוחות)
2 חלמונים
2 ביצים
1 גביע אשל
100 מ"ל חלב (1/2 כוס)
300 גר' חמאה מומסת לא רותחת.
1 כף גרידת תפוז או לימון
1 כף תמצית וניל


מלית קינמון
200 גר' חמאה מומסת לא חמה.
200 גר' סוכר (1 כוס)
2 כפות גדושות קינמון

1 ביצה להברשת העוגות

סירופ סוכר
150 גר' סוכר (3/4 כוס)
150 מ"ל מים (3/4 כוס)

אופן הכנה
 בצק שמרים
  1. לשים בקערת מערבל קמח (אני מנפה את הקמח) . שמרים יבשים לערבב יחד עם הקמח ,שמרים טריים לפורר לתוך הקמח ולערבב יחד. להוסיף סוכר,אשל,ביצים,חלמונים,גרידת תפוז ותמצית וניל. לערבב יחד חמאה וחלב ותוך כדי הפעלת המיקסר עם וו הלישה,להוסיף את החמאה והחלב. בסוף להוסיף את המלח ולהמשיך לערבל עד שמתקבל בצק אחיד.
  2. להעביר את הבצק ולמשטח עבודה מקומח מעט ללוש מעט ביד ולהעביר לקערה מקומחת. לעטוף בנילון נצמד. 
  3. ניתן להתפיח עד הכפלת הנפח (בערך שעה וחצי) ואז לעבוד עם הבצק.
    אני מכינה את הבצק לילה קודם ונותנת לו לנוח במקרר. למחרת אני מוציאה אותו מהמקרר כשעה לפני שאני מתחילה לעבוד אתו.
מלית קינמון
מערבבים יחד סוכר וקינמון. יכול להיות שיהיה צורך בעוד תערובת סוכר וקינמון אם אתם  אוהבים שכבה עבה של מלית קינמון. ניתן גם להשתמש בסוכר חום שמעניק טעם יותר קרמלי.
החמאה צריכה להיות פושרת ולא רותחת.שיהיה נוח למרוח אותה. (אני מורחת בעזרת מברשת)

סירופ סוכר
מרתחים יחד בסיר קטן סוכר ומים. מחלישים את האש ונותנים למי הסוכר לבעבע כ- 5 דק'. מכבים את האש.

שושנים קינמון
  1. להכין 2 תבניות בקוטר 20 ס"מ או תבנית אחת קוטר 28 ס"מ.
  2. מחלקים את הבצק ל- 4 חלקים שווים (כ-475 גר' לכל חלק). לעוגות שושנים משתמשים ב- 2 חלקים ואת החלקים הנותרים שומרים לריבועי  קינמון.
  3. מקמחים מעט משטח עבודה. מרדדים את הבצק למלבן צר וארוך בעובי של  כ-1/2 ס"מ.
  4. מורחים 1/4 מכמות החמאה על כל מלבן הבצק. מפזרים מעל בנדיבות מלית קינמון (ניתם להוסיף תוספות כמו אגוזים קצוצים/צימוקים/שוקולד צ'יפס),לגלגל לרולדה.בתחלית רידוד הרולדה יש להדק היטב את הבצק על מנת שמלית קינמון לא תישפך החוצה ובהמשך הגלגול רגיל ולא הדוק מידי אחרת יהיה קשה לבצק לתפוח.
  5. חותכים את הרולדה לחלקים בעובי של 4 ס"מ. אם רוצים שושנים גדולות חותכים לחלקים רחבים יותר ואם אוהבים שושנים קטנות יש לחתוך לחלקים קטנים יותר.
  6. מסדרים את השושנים בתבנית משומנת בחמאה. 
  7. חוזרים על אותו התהליך עם חלק נוסף של הבצק.מתפיחים להכפלת נפח כשעה. 
  8. מורחים בביצה ומכניסים לתנור בחום של 180 מעלות. זמן אפייה כחצי שעה. תלוי בגודל השושנים.
  9. לאחר שהוצאנו מהתנור,כשהעוגה עדיין חמה,מורחים בסירופ סוכר בנדיבות.

ריבועי קינמון
  1.  מכינים 2 תבניות אנגלישקייק ,לשמן היטב בחמאה. 
  2. מרדדים חלק אחד של הבצק (שחלקנו קודם ל-4 חלקים) לריבוע גדול (כ-40 ס"מ על 50 ס"מ)
  3. מורחים את הבצק בחמאה ומפזרים מעל מלית קינמון.
  4. בעזרת גלגלת מחלקים את הבצק ל- 5 פסים ארוכים (כ-5 ס"מ רוחב כל פס). מסדרים את פסי הבצק בערמה אחד מעל השני.(לא להילחץ כאשר חלק ממלית הקינמון תתפזר מעט לצדדים זה בסדר)
  5. חותכים את ערמת הפסים ל-5 חלקים מעבירים לתבנית שהכנו מראש,כאשר הצד החתוך מופנה כלפי מעלה. לא להילחץ אם הפרוסות מעט שוכבות ונשענות אחת על השנייה כשהבצק תופח הכל מסתדר (ראו בתמונות)
  6. את אותו התהליך עושים עם החלק הנוסף של הבצק שמחכה לנו בצד.
  7. מתפיחים כשעה. מורחים מעל ביצה ואופים כחצי שעה.
  8. מייד לאחר הוצאתה עוגות מהתנור יש למרוח אותן בסירופ סוכר בנדיבות.
  9. אפשר להקפיא את העוגות,לעטוף היטב בניילון נצמד. 



46 תגובות:

  1. רויטל, מתוקה...איזה יופי!!
    ממש תאווה לעיניים,
    כל כך יפה וטעים..מאד אהבתי את
    ריבועי השמרים נראה מטריף..!
    תודה,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. רותיל'ה. תודה לך יקירה. ריבועי השמרים באמת מיוחדים ומאוד עסיסיים וטעימים הכיף עם הריבועים שלא צריך סכין פשוט שולפים על פעם כמה ריבועים שמתחשק.

      מחק
  2. רויטל יקרה,
    ניסיתי כבר 3 מתכונים שלך מאז שגליתי את הבלוג והיו מוצלחים ופשוטים וגרפו מחמאות!!
    זה כנראה יהיה המתכון הבא :)
    תודה!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. הילי -תודה רבה. אני כל כך שמחה שאת נהנת מהמתכונים בבלוג שלי. וכמובן המון מחמאות לך על תוצרים נהדרים.

      מחק
  3. הבצק נראה מדהים והייתי אוכלת אותו אפילו לא אפוי!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך טל.בצק לא אפוי..אהממ.. טל אין בעיה פעם הבאה אשלח לך חתיכה לטעום:)

      מחק
  4. שיחקת אותה עם התזמון.
    זוכרת ששבוע שעבר ביקשתי ממך את המתכון?
    ובכן, פרסמת אותו בדיוק יום לפני שאני מארחת, ואני שוברת את הראש מה להכין לבנות...וזה מתאים ביותר!
    נקווה רק שעוגות שמרים יוצאות טוב גם אם בעלת הבית אחרי ניתוח עם הליכון...חחחח...
    יום משפחה שמח!!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. רפואה שלמה לך רויטל. מקווה שתחלימי במהרה. כל הכבוד לך שאת מארחת במצב כזה.
      תודה לך

      מחק
  5. רשומה משובחת ביותר
    אני איתך בעניין קינמון, לדעתי זה התבלין הכי נהדר שיש, ואוהבת אותו מאד
    ואין כמו עוגת שמרים עם קנמון בכל הצורות כפי שהראת פה

    ממש תמונות מעוררות תיאבון, ותיאבון גדול!

    השבמחק
    תשובות
    1. ויני יקירתי - אחוות הקינמון שלנו:) תודה רבה

      מחק
  6. רויטל....התאבון שלי נפתח רק מהתמונות. איזה יופי. והבצק נשמע טעים ומיוחד.
    תודה לך
    טובה

    השבמחק
    תשובות
    1. טובה חמודה- תודה לך. הבצק הזה באמת נהדר לכל סוגי עוגות השמרים. אני ממליצה עליו בחום:)

      מחק
  7. לא ממש הבנתי את אופן הנחת הבצק בערימה ואחר לחתוך.....האם ניתן לפרט את השלבים בתמונות

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,איוצרים ערמה של פסי בצק שמונחים אחד על השני - פס בצק ועליו עוד אחד כמו שבונים מגדל,רק כאן זה יהיה לרוחב. במקום רולדה שמגלגלים כאן עושים ערמה של חתיכות בצק (הפסים הארוכים שהכנו) . את השלב הזה פשוט לא צילמתי.. ברגע שיש ערמה של פסי בצק,חותכים אותם למקטעים - חלקים של 5 קבוצות וכל קבוצה שכזו מניחים בתבנית אינגלישקייק כמו שרואים בתמנוה,הם לא עומדים ישר אלא נשענים אחד על השני.

      מחק
  8. באותו היום שבאו האורחות לא הכנתי את השמרים ריבועי קינמון, ובחרתי באופציה קלה יותר של בראוניז ועוגת ביסקוויטים משודרגת.

    אבל...לא ישנתי טוב עד שהחלטתי שאני מכינה אותם...איך אפשר לעמוד בפני הקסם של שמרים עם המון קינמון והמון חמאה?

    אז הנה עכשיו עומדות 2 תבניות אנגליש ענקיות חד פעמיות, רחבות מהרגיל, ובתוכן נחים ריבועים מדהימים.

    רושם ראשוני לפני אפיה- אני חייבת לומר שהבצק מדויק, תופח נהדר, לא רטוב מדי, לא יבש מדי, ונח לעבודה מאוד מאוד.

    עכשיו רק נותר לחכות שיתפחו להם הריבועים, לשלוח לתנור החם (שגם ככה עובד שעות נוספות על לחמניות מתוקות, עוף בתנור ועוד מטעמי שבת), ואז ביראת קודש לשפוך מעל המוווון סירופ, אני לא מסתפקת רק בהברשת סירופ, אלא מלחלחת את המאפה עם מזיגה קלה.

    כבר אמרתי לך שאני פשוט אוהההבת את הבלוג שלך, ושתמיד הכל יוצא טוב?
    שבת שלום!

    השבמחק
    תשובות
    1. רויטל חמודתי:) תודה רבה על השיתוף בעשייה הנפלאה שלך. אשמח לשמוע איך יצא לאחר האפייה ואם תצלמי עוד יותר טוב.
      רב תודות לך ושבת שלום
      רויטל

      מחק
    2. מתנצלת מראש על הבורות שלי...
      האם מקובל שאעלה את הצילומים שלי אצלך בבלוג?
      ואם כן, איך עושים זאת?

      מחק
    3. שום בורות.
      הכי טוב זה להעלות את זה לעמוד הפייסבוק של הבלוג. ואז אני אעביר את זה לבלוג (אפתח לזה דף מיוחד) ואם אין לך פייסבוק את יכולה לשלוח לי למייל : hamaroch@gmail.com

      מחק
    4. כן...הפייסבוק החזיק מעמד כשבועיים,
      לאחריהם הבנתי שהוא אפעס...מיותר לי.
      במידה ואצלם אשלח לך למייל, ומשם...לשימושך על פי רצונך הטוב.
      תודה ושבוע טוב!

      מחק
  9. רויטל הריח הנפלא של עוגת שמרים בבית אין שני לו !!! שבת שלום זה נראה מצויין

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך סיגל:) מסכימה איתך מאוד,ריח של עוגות שמרים זה הכיה הכי:-)

      מחק
  10. ניראה נפלא!! אין על עוגות שמרים !!

    http://mail.google.com/mail/?hl=iw&shva=1#inbox

    השבמחק
  11. היי רויטל ,אני חדשה אצלך בבלוג מאוד נהנית,איך אפשר לעשות את הבצק פרווה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך וברוכה הבאה,שמחה שאת נהנת בבלוג.
      לגבי הפיכת הבצק לפרווה
      במקום גביע אשל את יכולה להשתמש בגביע מעדן סויה בטעם וניל ובמקום חלב את יכולה לשים חלב סויה בטעם וניל.
      או
      להשתמש ב- כוס של 250 מ"ל מיץ תפוזים טרי במקום החלב והאשל ביחד.
      כמובן במקום חמאה לשים מחמאה.
      רויטל

      מחק
  12. רויטל
    נעים להכיר - הגעתי במקרה ואני מאוד שמחה להישאר!
    ישר כנתי את עוגת השמרים הזאת שיצאה מעולה עד כדי כך שהאורח שהיה כאן יצא ולקח איתו את העוגה הביתה....זה רק מראה שהיא היתה מעולה !
    מחכה ליום שישי - מתלבטת במה לבחור - נראה לי בחתיכויות גבינה - טעם שמזכיר ילדות. עוגה שסבתא ז"ל היתה מכינה !
    שבת שלום ותודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה,גם לי נעים להכיר ושמחה שבחרת להישאר ונהנת מהמתכון. ההצלחה שלך היא נפלאה וזה תמיד מחמם את הלב שהעוגה מלציחה וגורפת מחמאות - כל הכבוד לך:-)
      רויטל

      מחק
  13. בוקר טוב רויטל. אני גם חדשה אצלך בבלוג ומאד נהנית
    הכנתי את בצק השמרים כפרווה עם מיץ תפוזים ומחמאה אחת ולמריחה מרחתי 2 כפות שמן ומעל פיזרתי 2 כפות סוכר עם כפית קינמון.
    הבצק יצא מעולה הכנתי את הבצק בלילה ובבוקר אפיתי.תודה לך על המתכון המעולה אני כבר הרבה זמן מחפשת בצק שמרים טוב פרווה.
    שיהיה לך שבת שלום ומבורך ממני.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי כוכבה,תודה רבה על המילים החמות. שמחה מאוד שאהבת:-)

      מחק
  14. שלום,

    רציתי לשאול, אם אין לי אשל, האם אפשר להחליף במשהו אחר?
    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה,אפשר שמנת חמוצה או חלב בכמות של 3/4 כוס.

      מחק
  15. הי רויטל האם אפשר להשתמש בקמח שמרים של אוסם? ובאיזו כמות?

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר להשתמש בקמח שמרים החדש, באותו היחס. כלומר במקום להוסיף שמרים כמו במתכון כאן,להמשיך בהכנת הבצק מאותה נקודה לאחר הוספת השמרים. וכאן במתכון רשום 1 ק"ג קמח אז תשתמשי ב- 1 ק"ג קמח שמרים.
      בהצלחה

      מחק
    2. שלום רויטל! הכנתי היום את עוגת השושנים הבצק מעולה! יש לי שאלה כמה זמן יכול להישאר הבצק במקרר עד שאני מכינה אותו? יותר מ-24 שעות. הכנתי עם מלית של קקאו ופיזרתי על זה אגוזים גרוסים יצא פשוט מעולה והכנתי רק חצי כמות מהבצק בנוסף הכנתי את החיתוכיות גבינה משפחתי אהבו מאד וגם אני! תודה לך במיוחד על העוגת השושנים כי תמיד חששתי מבצק שמרים אבל את זה אני אאמץ לתמיד פשוט ניפלא! תודה shila

      מחק
    3. היי שילה,בוקר אור
      שמחה לשמוע שנהנת מהמתכון ואת רואה,באמת אין מה לחשוש משמרים. כל הכבוד לך
      את הבצק לא ניתן לשמור יותר מ- 24 שעות כי אז התפיחה תאבד וגם יהיה ריח מאוד לא נעים מתסיסת יתר של השמרים.

      מחק
  16. שבוע טוב רויטל! מגיע לך 1000 לייקים ואם לא יותר כל מתכון שלך שהכנתי ממש טעים וקיבלתי מלא לייקים (במיוחד על הבצק שמרים ) shila

    השבמחק
  17. הריח יצא מהמסך....

    השבמחק
  18. הי רויטל!
    אם אני רוצה לעשות חצי כמות (500 גרם קמח) . זה יספיק לתבנית שושנים אחת בגודל 28?! או צריך גם אינגליש קייק?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      מחצית הכמות אני משתמשת למלא תבנית 26 ואז יוצאות שושנים גבוהות לתבנית 28 זה גם בסדר גמור רק להשתדל לחתוך שושנים קטנות שיהיה יפה ואסתטי
      רויטל

      מחק
  19. לא ציינת בכמה מעלות לאפות :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יעל
      תסתכלי בסעיף 8 :) כתוב שם בדיוק כמה מעלות
      רויטל

      מחק
  20. היי.
    איך זה יוצא עם קמח מלא? ניסיתי להכין בצק שמרים עם קמח מלא (100%) והבצק לא תפח

    השבמחק
  21. יצא לי מדהים!! תודה רבה

    השבמחק
  22. היי רויטל
    ניראה ממש טוב. אוהבת את המתכונים שלך. כל מתכון ממך הוא פשוט הצלחה. כבר כמה זמן שאני רוצה להכין קורסונים/רוגלכים בצורת השושנים של קינמון. (כמו בקונדטוריות��) אז כמובן אני בןדקת אצלל בבלוג.. והינה עוגת שושנים קינמון.. מעולה לי ������
    עכשיו רק שאלה האם אפשר להכין אותם כיחידים בתנור או שיש משהו במיבנה של העוגה ששומר יותר טוב על העסיסיות? כלומר זה עדיין יצא טוב אם אכין אותם כיחידים ולא כעוגה?
    תודה רבה לך על המתכונים והתשובות
    שבת שלום����
    נופר.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי נופר
      תודה רבה רבה:)
      בהחלט אפשר להכין שבלולים ולאפות אותם כבודדים ולא כעוגה זה יצא מצויין רק לשים לב
      לזמן האפייה שיתקצר. חשוב לבדוק במהלך האפייה את הצבע של השבלולים ואז תדעי כמה זמן אפייה נדרש אצלך בתנור לאפיית השבלולים ביחידים
      תודה ובהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. תודה רבה
      שבת שלום😙

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...