יום רביעי, 29 בפברואר 2012

אוזני המן


פורים בפתח והתחיל שגעון משלוחי המנות ומציאת הבצק המושלם לאוזני המן.
גם אני בהתארגנות למשלוחי מנות ,מכינה מבחר עוגיות ופינוקים.
לאוזני המן יש לי מתכון משובח שאני מכינה ממנו כבר שנים רבות ,אוזני המן נהדרות שתמיד גורפות מחמאות והתלהבות. גודל אוזני ההמן שאני מכינה הוא קטן. לא אוהבת הרבה בצק. לדעתי הבצק הוא רק סוג של תירוץ למלית עשירה ונימוחה


חומרים (בערך 120 יח' קטנות)

בצק 
450 גר' קמח (1/4 3 כוסות)
150 גר' קורנפלור (1 כוס)
200 גר' סוכר
400 גר' חמאה קרה
2 חלמונים (מביצה בגודל M)
2 ביצים (גודל M)
גרידת לימון מחצי לימון
2 כפיות תמצית וניל

 הערה לגבי כמות החמאה
בבצק יש 450 גרם קמח ועוד 150 גרם קונפלור יחד יוצא 600 גרם קמח על 400 גרם חמאה כלומר כמו בצק פריך קלאסי  200 גרם חמאה על 300 גרם קמח. לכל אלו שמעירים כבר שנים הארות נאצה לגבי כמות החמאה במתכון

אופן הכנה (במיקסר או בלישה ידנית)

לשים בקערת המערבל חמאה חתוכה לקוביות קטנות וסוכר.בצלוחית לשים ביצים,חלמונים ותמצית וניל. את הקמח והקורנפלור לנפות יחד בקערה בינונית.

מערבלים יחד חמאה וסוכר עם וו גיטרה עד לקבלת תערובת אחידה.
מוסיפים את הביצים וחומרי הטעם.
מערבלים את תערובת החמאה והביצים לקבלת מרקם כמו של קוטג'. מוסיפים את הקמח והקורנפלור ומערבלים רק עד קבלת בצק אחיד. לשים לב לא לערבל יותר מידי זה הורס את הבצק.

מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח,אוספים את הבצק ומגבשים אותו ליחידה אחת. מכסים בניילון נצמד ושמים במקרר לשעה לפחות.


מלית פרג

חומרים
100 גר' סוכר (1/2 כוס)
100 מ"ל חלב (1/2 כוס)
50 גר' חמאה
150 גר' פרג טחון טרי
1 כף גרידת לימון
2 כפות דבש
1/4 כפית קינמון
אפשרות לתוספת : 50 גר' אגוזים קצוצים או 2 כפות צימוק לבן קטן.

אופן הכנה

מבשלים יחד חלב,סוכר וחמאה,על אש בינונית  ,מביאים לרתיחה ונותנים לבעבע כ- שלוש דקות. מוסיפים את הפרג ומערבבים היטב עם כף עץ עד שהנוזלים נספגים. מכבים את האש.

מוסיפים גרידת לימון,דבש וקינמון טחון. מערבבים היטב ,מעבירים לכלי שטוח ,סוגרים עם מכסה ומעבירים למקרר. ניתן להקפיא את המלית או לשמור במקרר כשלושה ימים.

הכנת אוזני המן

מקמחים מעט את משטח העבודה, מחלקים את הבצק ל-2. מרדדים חלק אחד לעובי של כ- 1/2 ס"מ. לשים לב לא לרדד דק מידי זה יקשה על הכנת צורת אוזן ההמן. בעזרת חותכן בקוטר 5 ס"מ או כוס בקוטר זהה חותכים עיגולים ,לשים לב לחתוך בצפיפות בלי רווחים גדולים בין העיגולים.

מניחים על כל עיגול בצק כפית-1/2 כפית מלית. כאן רואים מלית פרג עם צימוקים. אני אוהבת לשים הרבה מלית. אבל אם אתם אוהבים שאוזני ההמן סגורות יותר ,שימו פחות מלית. סוגרים היטב את הקצוות ומניחים בתבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה,מסדרים עם רווחים קטנים (1 ס"מ ).
מלית נוטלה לאוהבי השוקולד. אצלנו עובד רק נוטלה. ניסתי מלית שמנת שוקולד ולא אהבו. ניסיתי ממרחים שונים של שוקולד ורק הנוטלה קוצר הצלחת מסחררת כל שנה על ידי כ ו ל ם. אז מתכון מנצח לא מחליפים:-) וכמובן שאני שמה כפית נוטלה בנדיבות.
אוזני המן מסודרות במסדר המפקד לפני הכניסה למקפיא ל-20 דק'
חשוב מאוד:להקפיא את אוזני ההמן לפני האפיה למשך 20 דק'
ואז לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות. זמן אפייה כ-20 דק' לשים לב חום בהיר ולא חום כהה. לא טעים לאכול בצק פריך שנאפה יתר על המידה. קצוות המשולש בצע חום קצת יותר כהה ושאר האוזן חום זהוב בהיר זה סימן להוציא מהתנור.
לצנן היטב את אוזני ההמן. ניתן לפזר אבקת סוכר ולשמור בכלי אטום. אפשר גם להקפיא לאחר האפיה,אך ללא אבקת סוכר מעל.
הצעת הגשה :-) (תמיד רציתי לכתוב את זה על צילום שלי..כמו בצילומים לפרסומת לאיזה מוצר..)
חג פורים שמח חברים

71 תגובות:

  1. רויטל יקירה תודה על הכיבוד לאוזני-המן הם ניראים מעולים ..

    השבמחק
    תשובות
    1. השוקולד לא מתקשה לאחר האפייה?
      ועושה את אוזני ההמן קשות?

      מחק
    2. השוקולד נשמר רך כחמישה ימים והבצק נימוח ונמס בפה. שוב עד חמישה ימים מקסימום שבוע לאחר מכן כל בצק כבר יהיה פחות טעים והשוקולד יתקשה ולשים כמות יפה של שוקולד (אני ממליצה על נוטלה ושמה רק אותו הוא הכי מוצלח לטעמי)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  2. אויש,זה נראה מעולה, אני יכולה לאכול מלית פרג בכפית!
    שיהיה לך חג שמח :)

    השבמחק
    תשובות
    1. האם אנחנו תאומות שהופרדו בלידתן?? :-) גם אני ככה הייתי צריכה להתאפק ולא לחסל את כל מלית הפרג כדי שישאר קצת לאוזני המן ..חח.
      תודה לך טל וחג שמח ומבדח

      מחק
    2. הכנתי מעולה אין על המירשם שלכם גם רחת לוקום.😃😃😃😃

      מחק
  3. רויטל - אוזני ההמן שלך יפייפים, הדפסתי לי את המתכון, יש דרישה מוקדמת לאוזני המן ביחידה של ביתי, יוכנו בהקדם. תודה לך.

    מגי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה מגי. אני בטוחה שיצאו לך מעולות עם ידי הזהב שלך.
      רויטל

      מחק
  4. יקירתי, אוזני המן לתפארת..!
    מגרה בטרוף..!
    הבצק נראה עדין וטעים ביותר,
    תודה..
    רותי :-)

    השבמחק
  5. המתכון שלך מוצא חן בעיני, בגלל שילוב הקורנפלור. זה מאד מעדן את הבצק
    הייתי מתהההההההההה לטעום כמה אזנים עכשיו
    המקפיא שלי כבר מפוצץ מרב אזני המן......

    כרגיל - יופי של רשומה, מאד אוהבת את הדברים שאת מעלה

    השבמחק
    תשובות
    1. ויני יקירתי.. עכשיו חזרתי מביקור בבלוג שלך (הסתקרנתי מאוזני ההמן המיוחדות מבצק השמרים).
      תודה רבה על המחמאות. אני סמוקה עכשיו ❤

      מחק
  6. חיפשתי בצק ראוי לאזני המן. פסלתי אחד אחד כי ברובם היה שם גם מים. אני אוהבת את הבצק פריך ועשיר. וכך הוא הבצק שלך.
    כאן עצרתי.

    תודה רבה לך
    פנינית

    השבמחק
    תשובות
    1. פנינית. שמחה שאהבת את המתכון שלי. תודה לך
      רויטל

      מחק
  7. חיכיתי כי ידעתי שתשימי מתכון.וכמו כל מתכון שלך-מנצח.

    אני משתמשת בביצים בגודל לאר'ג -הא לשים אותה כמות של ביצים,כמו אצלך?תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. חייכת אותי :-)
      ביצים בגודל L הן גדולות יותר.הייתי שמה ביצה אחת ושני חלמונים לביצים בגודל LARGE .
      רויטל

      מחק
  8. הי רויטל.
    אזני ההמן נראים יפהפיים. אין ספק אני אכין אותם למשלוח מנות וארוח ביום שישי.
    האם לא צריך להוסיף פירורי עוגה או אגוזים קצוצים למלית הנוטלה כדי שלא תיזל או שההקפאה תעשה את העבודה?
    אני אוהבת את הנוטלה חפה מאגוזים קצוצים ומכל תוספת אחרת.
    הבצק נראה לי מצויין. תודה רבה לך על המתכון וחג שמח!

    פנינית

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה לך פנינית.
      אני לא הוספתי שום דבר לנוטלה וכפי שאת רואה השוקולד נותר יציב ולא נזל החוצה מהבצק. ההקפאה עוזרת גם לבצק וגם למלית.
      חג שמח לך ולבני ביתך
      רויטל

      מחק
  9. הי רויטל המערוך המקפץ! מתכונייך הם אחד אחד יבורכו ידייך. שאלתי היא כמה זה 200 גרם סוכר? ושאלתי השניה היא אני משתמשת בביצים בגודל xl כמה ביצים לשים? בתודה מראש אפטר אורית orit739@gmail.com

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה אורית:)
      לביצים בגודל XL משתמשים בביצה אחת במקום 2 במתכון. אז תשימי ביצה אחת שלמה וחלמון אחד.

      מחק
  10. אני הכנתי, אך לצערי הם נפתחו לי לעיגול בתוך התנור איזה באסה, החזקתי אותם 20 דקות במקפיא כפי שכתוב במתכון

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך. לא נתת שום פרטים, באיזה מלית השתמשת? כמה מלית שמת? האם הבצק היה בעובי מספיק להחזיק את המלית?
      הבצק- לשת ביד או במיקסר?האם חממת את התנור מראש?
      יש כמה שלבים בהכנה שאם מפספסים בהם אוזני המן נפתחות. ואם תשימי לב בצילום גם אצלי הם לא סגורות הרמטית וככה לדעתי הן הכי יפות שהן מעט פתוחות.

      מחק
    2. היי, השתמשתי במלית פרג לפי הוראות שכתובות, שמתי חצי כפית מלית, את הבצק לשתי טיפה במיקסר ואז אספתי בידיים, חממתי את התנור מראש, גם העובי היה כ חצי סנטימטר

      מחק
    3. המשך תשובה
      לשת טיפה במיקסר? מה זאת אומרת? האם הבצק היה מגובש או פירורי? האם לשת את הבצק לפני הרידוד,הכוונה היא האם בזמן שרידדת את הבצק יצא לך בצק חלק או גבשושי? הסיבה שאני שואלת היא אם החמאה לא היתה רכה ונותרו גושי חמאה ולא לשת מספיק את הבצק ובזמן הרידוד נותרו גושי חמאה בינוניים בבצק הם נמסים בזמן האפיה ויוצרים מרקם לא אחיד לאוזן המן
      באיזה קוטר עשית את העיגול? כי חצי כפית נשמע כמות סבירה השאלה באיזה גודל היה העיגול:)
      אני שואלת הרבה שאלות כי אני רוצה לעזור ולהבין מה קרה כי אני מכינה את המתכון הזה מעל חמש עשרה שנה ומעולם לא נתקלתי באוזני המן פתוחים במתכון הזה, לא אני ולא מי שקיבל ממני את המתכון והכין לפי ההוראות שלי.

      מחק
  11. היי רציתי לדעת מה אפשר לשים במקום קורנפלור ?

    השבמחק
    תשובות
    1. במקום קורנפלור שמים קמח באותה הכמות
      הקונפלור הופך את הבצק למעודן יותר ונמס בפה.

      מחק
  12. בוקר אור -כמה אוזני המן יוצאות לך?
    ואיך מכניסים תבנית גדולה למקפיא?תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור, רשמתי יוצאים לי כ- 120 אוזני המן קטנות. מאוד תלוי בקוטר העיגול שתעשי. אני אוהבת את אוזני ההמן קטנטנות אבל כמובן שכל אחד יעשה לפי מה שנוח לו ולפי זה יוצאת הכמות בהתאם.
      אני מפנה מדף במקפיא, שמה דברים שטוחים שמעליהם אוכל להכניס את התבנית ואין עם זה שום בעיה.
      יום נפלא ואפיה נעימה

      מחק
  13. האם מותר במקום סור לשים אבקת סוכר, פשוט כך הבצק יוצא עדין יותר, והאם זה לא יהרוס את הצורה כלומר שאוזני המן יפתחו לעיגול, מה שקרה לי מקודם ?

    השבמחק
    תשובות
    1. הבצק יוצא עדין גם עם סוכר, הבעיה היא שלפעמים קונים סוכר שהגרגרים שלו עבים יותר מידי ואז נותרים גרגרים גם אחרי האפיה.
      אבקת סוכר באותו משקל של הסוכר במדידת כוסות הנפח שונה, מציעה לבדוק בטלת המרות משקל.
      הסיבה שאוזני המן נפתחו לך היא לא הבצק אלא דרך העבודה שלך. את יכולה גם לעשות בצק של מגולגלות או כל בצק פריך אחר. העקרון הוא להקפיד על בצק אחיד, לא לפגוע בפריכות הבצק לקרר היטב לאחר הכנת הבצק (לפחות חצי שעה במקרר) רידוד מהיר על משטח מקומח, לשים את המילוי ולצבוט את הבצק ביצירת המשולש והכי חשוב הקפאה של 20 דק' לפחות ולא לפתוח את דלת המקפיא בזמן הזה. שהתנור יהיה מחומם מראש ובהצלחה

      מחק
  14. היי רוויטל מלונדון הקרירה.
    את המתכון של העוגיות רולדה וניל שוקולד ניסינו, ויצא נפלא.
    הייתי רוצה לנסות את המתכון הזה, אך אני מעוניין לעשות הכמות קטנה בהרבה מאשר 120 אונזני המן. האם יש מתכון לחצי כמות או אפילו שליש כמות?
    קצת מפחידה אותי כמות החמאה/סוכר. האם יש לך מתכון קצת יותר קל קלוריות שלא יגרום לי להתקף לב? :-)

    תודה מראש,
    עמר

    השבמחק
    תשובות
    1. היי עמר מלונדון הרחוקה:)
      למעשה הבצק כאן מבוסס על בצק פריך קלאסי שהמידות המדויקות שלו הן 100 גר' סוכר,200 גר' חמאה ו-300 גר' קמח יחד עם ביצה.
      המתכוןשלי הוא כמות כפולה של בצק פריך, עם חלוקה שונה של קמח-קורנפלור שמעדן את הבצק והופך אותו לעדין יותר ונימוח.
      לשנות את הבצק אי אפשר אבל להכין מחצית הכמות אפשר בהחלט ומדובר שכמות גדולה לש אוזני המן בהנחה שמכינים אותן ממש קטנות ,אפשר גם להכין אותן יותר גדולות.
      אפשר גם להכין אוזני המן מבצק המגולגלות תמרים, רק חשוב להקפיד לקמח היטב את משטח העבודה והבצק כי הוא מעט דביק יותר ויש בו פחות שומן.
      בהצלחה

      מחק
    2. היי רויטל, לא כל כך הבנתי את התשובה. פשוט לחצות את הכמויות במידה ואני רוצה לאפות חצי כמות?
      אילה

      מחק
    3. היי ,
      1. הבסרתי מה הבסיס של בצק פריך קלאסי עליו מבוסס המתכון שלי.
      2. פתרון ראשון - להכין מחצית הכמות של המתכון הזה
      3. פתרון שני - להשתמש במתגון של מגולגלות תמרים כאן מהבלוג שלי, יש בו פחות שומן מהמתכון הזה,אך הבצק טעים מאוד. רק חשוב לקמח היטב את משטח העבודה ואת הבצק ברידוד כי הוא מעט דביק בגלל ההכרב חומרים שלו
      מקווה שעכשיו הדברים מובנים
      רויטל

      מחק
  15. היי רויטל, האם אפשר להשתמש במחמאה כדי שהאוזני המן יהיו פרווה???

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך, כן בוודאי שאפשר לשים מחמאה כדי שיהיו אוזני המן פרווה.

      מחק
  16. היי, מצפה כל יום בתדריכות למתכונים שלך שיגיעו אליי במייל ולאחר שראיתי את העוגה של הבוקר:) נתקלתי במתכון של האוזני המן. כמות החמאה מאוד גדולה בשבילי. אני עושה מתכונים רק עם 200 ג' חמאה (אני גם חושבת בריאותי:)), יש אפשרות להמיר למשהו אחר? אשמח לעזרה.

    השבמחק
  17. נראה נהדר , אני מקווה שהשנה יהיה לי זמן להכין ...
    תודה
    חיה

    השבמחק

  18. נראה נפלא המתכונים שלך נפלאים תודה

    השבמחק
  19. היי רציתי לדעת הכמות של הקמח לפי 300 ו200 חמאה

    השבמחק
    תשובות
    1. 225 גר' קמח
      75 גר' קורנפלור
      200 גר' חמאה
      100 גר' סוכר
      1 ביצה
      1 חלמון

      מחק
  20. טוב אז ככה... מבין כל המתכונים ברשת התבייתי על מתכון זה. מלית הפרג מופלאה, אולם באפייה פשוט ביעבעה החוצה מכל , כן מכל אוזני ההמן. מלית הנוטלה נשארה יפה.
    מדוע זה קרה?

    השבמחק
    תשובות
    1. שבוע טוב
      מלית הפרג יוצאת מאוד סמיכה ויציבה
      אם לא יצאה לך כך ונזלה באפייה יש לבדוק את הדברים הבאים בהכנה שלך
      1. איך שקלת את הפרג? האם קנית פרג טרי שטוחנים במקום או בסופר?
      2. יחס מלית-בצק באוזן שהכנת. האם הבצק רודד דק או עבה?
      3.טמפרטורת אפייה,גם היא משפיעה
      והכי חשוב דיוק. דיוק בהכנת המתכון. שקילה עם משקל ומדידה מדויקת מונעת אי נעימויות שכאלה
      רויטל

      מחק
    2. :-(... עשיתי פעמיים והעגתי לאותה התוצאה, גם כשסגרתי כמעט לחלוטין את האוזן.. הכל מדוד בשקילה, פרג טחון טרי. המלית יצאה סמיכה פלוס וטעימה לאללה, אבל באפייה פרצה החוצה. הבצק רודד דק. נראה כאילו 180 זה חם לה מידי.. עד שלא ייצא מו-שלם לא עוזבת.. עוד תקלות אפשריות?

      מחק
    3. המלצה עקרית - לא לרדד דק מידי
      לקרר את הבצק לפני האפיי -אפילו להקפיא עוזר
      יכול להיות שבתנור שלך 180 מעלות זה חם מידי יש תנורים שמזייפים כלפי מעלה וזו בעיה ידועה מאוד
      אז שימי 160 מעלות הוקפיאי או קררי את התבנית עםה פרג כחצי שעה לפני האפייה
      בהצלחה:)
      רויטל

      מחק
  21. היי רויטל, האם יש צורך באבקת אפייה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      לא. אין צורך באבקת אפייה במתכון הזה
      רויטל

      מחק
  22. היי.. נתקלתי במתכון של האוזני המן. כמות החמאה מאוד גדולה בשבילי.יש אפשרות להמיר למשהו אחר? אשמח לעזרה.

    השבמחק
    תשובות
    1. זהו מתכון קלאסי של בצק פריך 1,2,3
      כלומר 100 גר' סוכר,200 גר' חמאה ו- 300 גר' קמח (במתכון הזה חלק מהמקח מומר לקורנפלור)
      יש בבלוג מתכון לעוגיות סנדוויץ' גם ממנו ניתן להכין אוזני המן

      מחק
  23. היי... האם זה משנה אם אני יקרר את הבצק לילה במקרר?

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר לקרר את הבצק למשך הלילה
      רק לקחת בחשבון שיהיה קשה לאחר לילה במקרר ואז יש ללוש ממש מעט על משטח מקומח

      מחק
  24. הי, רציתי לדעת כיצד ניתן להכין מלית פרג פרווה ?

    השבמחק
    תשובות
    1. מלית פרווה
      במקום חלב מים
      במקום חמאה מרגרינה
      רויטל

      מחק
  25. הי, רציתי לדעת כמה יוצא במשקל ? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. כ- 1/2 1 ק"ג
      תלוי בכמות המלית ששמים באוזניים

      מחק
  26. רויטל
    למה צריך להקפיא אותם????
    ניסית עם גרידת תפוז במקום לימון? עדיף? מה ההבדל בטעם???

    השבמחק
    תשובות
    1. הי מירב
      ההקפאה נותנת לבצק ולמלית זמן מנוחה,השוואת טמפ' ומיצוק
      וזה אומר שהתהליך עוזר לשמור על צורת האוזן עם המלית בפנים ושלא שתפך החוצה באפייה
      ההבדל בטעם הוא בין תפוז ללימון:) הקליפה מקבלת את הטעם של הפרי
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  27. היי רויטל האם אפשר להכין את הבצק במעבד מזון ולא במיקסר? תודה על מתכונים מהממים!!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      תודה רבה:)
      אפשר במעבד מזון
      אם המכל בגודל בינוני קטן עדיף לחלק את החומרים לשני חלקים שווים ולהכין בפעמיים
      את הבצק.
      שמכינים במעבד מזון יש לשים בסדר שונה את החומרים
      קודם קמח,סוכר,קורנפלור ומעל קוביות חמאה קרה לעבד לפירורים ואז להוסיף ביצ,חלמון וחומרי טעם ולעבד רק עד קבלת כדור מגובש
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  28. היי
    האם ההקפאה לפני היא זו שתמנע מהם להיתח באפייה?

    תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. שבת שלום
      ההקפאה עוזרת לבצק להיות פריך וגם עוזרת לאוזני ההמן לא להשתטח - חשוב בכל מקרה לא לרדד את הבצק דק מידי ולא להגזים עם כמות המלית - הכל במידה :)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. הבנתי
      אז זה שהוא נפתח זה בגלל שמילאתי יותר מדי?

      מחק
    3. הסיבות לפתיחת אוזן המן באפייה יכולות להיות רבות
      1. בצק שרידדנו דק מידי
      2.בצק שלא נח מספיק לאחר ההכנה ולאחר יצירת אוזן ההמן (לכן אני מקפיאה את אוזני ההמן לפי האפייה)
      3.עודף מלית - אין למלית מקום להתפשט בזמן האפייה כי הבצק מהודק סביבה
      4.נוזלים רבים מידי במלית
      בהצלחה בהכנה
      רויטל

      מחק
  29. תודה על ההדגשה : חשוב מאוד:להקפיא את אוזני ההמן לפני האפיה למשך 20 דק' . לא ידעתי את זה ולא הבנתי למה הם היו משתטחים לי ...

    השבמחק
  30. הי,
    אם אני ורצה להכין חצי כמות ויש לי רק ביצים בגודל L. כמה ביצים לשים ?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי לילך
      אין בעיה לשים בבצק כשאת מכינה חצי כמות ביצה אחת שלמה גודל L וחלמון אחד מביצה בגודל L. במקרה הזה זה לא קריטי
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  31. תודה רויטל
    אחזור לדווח :)

    השבמחק
  32. היי
    כל כך רציתי שיצליח לי...
    הבצק אחרי שעה חצי במקרר, רידדתי, קרצתי עיגולים אך לא הצלחתי להוציא אותם מהשולחן:( הבצק ממש נמס... מה לעשות?!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך נוקי
      מהתיאו רלשך ברור שמשהו לא עשית נכון
      כי הבצק הזה אף פעם לא נמס ולא נוזלי בשום צורה
      אז או שהשתמשת בחמאה לא קרה
      או שלא שקלתב מדוייק את החומרים
      או השלשת לישה ארוכה ולא נכונה של הבצק
      משהו לא עשית נכון בתהליך הכנת הבצק
      מה לעשות? לקרר אותו. לרדד על משטח מקומח
      ולבדוק מה קרה בתהליך הכנתו שגרם לכשלון
      בהצלחה בפעם הבאה
      רויטל

      מחק
  33. שלום רויטל!
    הכנתי את אוזני המן על פי המתכון שלך ויצא נדיר!!!
    טעים, פריך, נמס בפה! בהחלט אימצתי את המתכון שלך לבצק הפריך! תודה ))

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...