יום חמישי, 22 במרץ 2012

חיתוכיות גבינה וצימוקים


חיתוכיות גבינה וצימוקים
ריבועים נפלאים של בצק פריך שמעליו מלית גבינה עשירה ורכה
עם צימוקים (אפשר במקום לשים שוקולד צ'יפס) שמעליה
פירורים פריכים וזהובים 



בצק פריך
חומרים
300 גר' חמאה
150 גר' סוכר (3/4 כוס)
1 ביצה גודל L
1 כפית תמצית וניל
1 כפית גרידת לימון
450 גר' קמח  (1/3 4 כוסות)
אופן הכנה
  1. בקערת המערבל לשים יחד חמאה וסוכר. בעזרת וו גיטרה לערבל לקבלת תערובת אחידה. להוסיף ביצה,תמצית וניל וגרידת לימון. לערבל עד לקבלת תערובת אחידה.
  2. להוסיף את הקמח לתערובת החמאה ולערבל רק עד שמתקבלים פירורים בצק גדולים. לשים לב לא לעבד יותר מדי אחרת נאבד מפריכות הבצק.
  3. להעביר את הבצק למשטח מקומח. לאסוף את הבצק ליחידה אחת לעטוף בנילון נצמד ולשים במקרר שעה.
מלית גבינה
חומרים
750 גר' גבינה לבנה 5%
500 מ"ל שמנת חמוצה 15% (1 גביע גדול או 1/2 2 גביעים רגילים)
250 גר' סוכר (1/4 1 כוסות)
80 גר' אינסטנט פודינג וניל (1 חבילה)
2 כפות קורנפלור
4 ביצים גודל L
150 גר' צימוק כהה או בהיר (אפשר גם לשים שוקולד  צ'יפס זה יוצא נהדר)

אופן ההכנה
  1. מחלקים את הבצק הפריך שהכנו ל 2/3 ו- 1/3. את החלק הקטן שמים במקפיא. את החלק הגדול מרדדים על גבי נייר אפיה לריבוע שגדול ב- 2 ס"מ מגודל התבנית שבחרנו,מעבירים את הבצק עם ניר האפיה לתבנית. מרפדים את השולים. (אפשר גם בלי נייר אפיה,רק שזה יותר נוח לעבוד עם נייר אפייה ולהעביר כך את הבצק לתבנית )
  2. הכנת מלית הגבינה - מערבבים יחד את כל החומרים מלבד הצימוקים,אותם מוסיפים לאחר שקבלנו תערובת אחידה. מעבירים את המלית לתבנית שמרופדת בבצק ומיישרים.
  3. מוציאים מהמקפיא את 1/3 הבצק הפריך ומגרדים בעזרת מגררת עבה מעל מלית הגבינה בשכבה אחידה שיכסה את כל המלית.
  4. אופים בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות כ-שעה עד שהפירורים מעל מזהיבים. ( אני אופה 30 דק' בחלק התחתון של התנור ועוד 30 דק' בחלק האמצעי של התנור)
  5. מצננים היטב. לפני שמעבירים למקרר,בעזרת סכין חד חותכים לריבועים ואז מאחסנים במקרר .

34 תגובות:

  1. מדהים, מגרה, טעים ברמות על!!
    יקירתי, לגמרי מעלף...
    מכינה את זה המון, מוסיפה חמוציות (איך לא)
    וזה טעים למות...!!
    זהירות זה מתחסל בשניות...!
    פשוט נ פ ל א !!
    תודה,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי.. מסכימה עם כל מילה. בטוחה שעם חמוציות זה נפלא רק אצלי בבית לא מתחברים לשילוב הזה (אני דווקא אוהבת)
      סוף שבוע מקסים

      מחק
  2. אווו רויטל, החיתוכיות נראות מדהים, עוד משלב הראשון הן נראות מדהים.
    איך בא לי עכשיו :-)

    מגי

    השבמחק
    תשובות
    1. מגי.רב תודות לך. הייתי יותר משמחה לכבד אותך בכמה ריבועים שכאלה:)

      מחק
  3. אני שוקלת ברצינות להציע לך נישואין או משהו קרוב.
    אי אפשר לתאר את ההתמוגגות והנזילה שמתרחשת מול המסך.
    אני נוזלת מאושר עם כל מתכון ומתכון.
    כל מה שאני אוהבת, את מכינה!
    גבינה, שמרים, קינמון ומה לא!
    אין לי סיכוי לעשות דיאטה.

    השבמחק
    תשובות
    1. רויטל, הסמקת אותי :-)
      לגבי דיאטה,הכל ענין של מינון. לא חייבים לאכול את כל התבנית לבד או כמו שרובנו מומחים ב"ליישר" .
      ויש תקופות שאני רק מכינה וסומכת על טעמם של אחרים.

      מחק
    2. עכשיו בתנור העוגה הזאת + שמרים קינמון שלך שמככבת בגלל הבצק המדהים, ובגלל הצורה של הריבועים.
      הפעם עשיתי את הבצק שלך עם ממרח שוקולד לבן.

      נהדר! ומקווה לצלם ולהעביר אלייך במייל.

      מחק
    3. איזה כיף:) מגלה לך סוד..גם אצלי בתנור נמצאת בדיוק עכשיו העוגה הזאת. התחשק לי גם.
      נשמע ממש טוב ממרח שוקולד לבן (אני אוהבת מאוד שוקולד לבן) תודהר בה על השיתוף וכמובן אשמח מאוד לתמונות.
      שבת נהדרת

      מחק
  4. איזה קטע! לאמא שלי הייתה עוגה קבועה דומה לזו בדיוק! הזכרת זכרונות ילדות

    השבמחק
    תשובות
    1. עלמה,תודה לך. זכרונות ילדות זה דבר נפלא.

      מחק
  5. מה אגיד לך רויטל????????. גדול עלי כל מה שאת מכינה.אבל למה למה לפני פסח :( התנור שלי נקי כבר.לא נורא :)רשמתי באהבה גדולה.את המתכון וינוסה אחרי פסח.
    תודה לידיים הללו שמכינות מעדנים אהובים.
    טובה

    השבמחק
    תשובות
    1. טובל'ה יקריתי. את נהדרת. ובטוחה שאחרי פסח תהני להכין את החיתוכיות הללו ותראי כמה שזה קל וטעים.
      שבת שלום

      מחק
  6. רויטל - את פשוט מדהימה!!
    אני לא יודעת מה להגיד לך כבר. כל מאפכ שלך הורס אותי
    אבל אי אפשר(!) לאכול מזה חתיכה אחת. זאת עוגה שצועקת כל הזמן שהיא לא ישרה וחייבים ליישר אותה.
    ותאמיני לי שממש לא איכפת לי אם יהיו צימוקים, חמוציות, שוקולד צ'יפס או הכל ביחד
    השילוב פשוט נפלא, במיוחד עם הפירורים למעלה

    השבמחק
    תשובות
    1. ויני ,ריגשת אותי עד מאוד.
      כל שישי אני מכינה לסבתא שלי מאפים לשבת. ויש כמה עוגות שמשמחות אותה במיוחד,וזו אחת מהן,וכמו שאת אומרת עם צימוקים או בלי וכל תוספת אחרת.
      תודה לך יקירה

      מחק
  7. שלום
    ניסיתי לרשום לך מייל ג'ימייל אבל הוא שגוי
    מה גודל התבנית של עוגת הגבינה האם היא תבנית סטנדרטית של תנור
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. צר לי,כנראה שלא כתבת את הכתובת נכון כי הגימייל של הבלוג תקין ואני מקבלת מיילים בצורה סדירה, כמו שכתוב כאן
      hamaroch@gmail.com
      מדובר בתבנית תנור רחבה וגדולה,בגובה של כ- 5 ס"מ

      מחק
  8. רויטלוש אין לי וו גיטרה מה עושים

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, מה שעושים זה משתמשים בשתי ידיים ומכינים את הבצק ללא מיקסר:) מכיוון שזה בצק פריך יש לעבוד מהר ולא לתת לבצק להתחמם מכפות הידיים. זה לא בצק שמרים שאוהב לישה ארוכה. בצק פריך צריך לישה קצרה וזריזה כדי לא לפגום בפריכות לאחר אפיה.

      מחק
  9. יצא מושלם וטעים!!!! לא נשאר פרור ביום שאחרי....

    השבמחק
  10. יצא מעולה ..תודה רבה תמשיכי להציף אותנו במתכונים מוצלחים...

    השבמחק
  11. ניראה מעולה

    מה גודל התבנית שהשתמשת בה ?

    חשוב לי כדי ששכבת הבצק לא תהיה עבה מידי. ♥

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לך ברלה
      מדובר בתבנית גדולה במידות של 25 על 35 ס"מ ובגובה של כ- 5 ס"מ.
      אפשר בהחלט להכין מחצית הכמות בתבנית יותר קטנה.

      מחק
    2. תודה רבה רבה. אכן מזכיר זכרונות ילדות.

      מחק
    3. התבנית של התנור שלי גדולה יותר בהרבה . אולי בתבנית חד-פעמית הגדולה שרוחבה 26X30 האם זה בסדר לפני שאני קונה את המצרכים, רציתי לשאול האם זה תקין להשתמש בחד-פעמית הגדולה. אודה על תשובתך המהירה רויטל כמו תמיד shila

      מחק
    4. שלום לך

      לא ניסיתי להכין בתבנית חד פעמית ובכל מקרה בבקשה שימי בה נייר אפייה ועליו הניחי את הבצק
      המידות שנתת כאן נראות מתאימות לכמות החומרים של המתכון
      בהצלחה

      מחק
  12. שלום! אני מעונינת להכין את חיתוכיות גבינה ואת מציינת שהתבנית צריכה להיות בגודל תבנית התנור 25X35 אצלי התבנית יותר גדולה ובתבנית חד פעמית גדולה גם זה לא אותן המידות האם את יכולה לאמר לי באיזה תבנית להכין את העוגה . יש לי תבנית חד פעמית שאורכה 38X32 האם אני צריכה להכפיל כמויות אודה לך תשובתך המהירה . המתכון ניראה ממש טעים ואני רוצה להכין אותו לסוף שבוע. תודה לך ! shila

    השבמחק
    תשובות
    1. היי..עניתי תשובה מעל מקווה שזה בסדר
      רויטל

      מחק
  13. ג'ודי הלוחשת לאוכל25 באפריל 2013 בשעה 12:44

    רויטלללללל היקרה..... הכל נראה כאן פשוטטטט אליפות עולם!!!
    המתכון של הריבועיות האלה הועתק ואני בהחלט אכין. אני כבר מרגישה את הטעם שלהן בפה....מממממ טעים ביותר!!!

    השבמחק
  14. היי רויטל, האם ניתן להחליף אינסטנט פודינג בפודינג לבישול.לא שמתי לב שזה חלק מהמתכון ואין לי את זה . אפששר להכין את זה בתבניות של מאפינס?
    מרינה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לך
      לגבי האינסטנט פודינג, לא יצא לי להכין את העוגה הזאת עם משהו אחר כלומר פודינג וניל. לא נראה לי שיהיה הבדל מהותי כלומר שזה בסדר להחליף רק במקרה הזה
      לגבי הכנה בתבניות מאפינס - אני לא ממליצה כי אז היחס בין הבצק למלית הגבינה יהייה הרבה בצק ומעט גבינה לעומת החיתוכיות שהיחס הוא מעט בצק והרבה מלית.
      אם בכל זאת הלטת להכין בתבנית מאפינס לדעתי תצטרכי יותר בצק כי לא יספיק לך גם לבסיס כולל דפנות וגם לציפוי.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  15. רויטל זקוקה לעצתך, אבל קודם כל תודה ממש על אתר נהדר ומתכונים מוצלחים.
    אני לא מצליחה לרדד בצק פריך. אחרי שאני שמה אותו במקרר, הוא קשה מדי, וגם כשהוא רך, הוא לא ממש מקשיב לי. גם כאשר אני מחפפת ועושה פירורי ביסקוויט וחמאה, ולוחצת עם כוס על התבנית, עדיין יוצאת לי תחתית לא דקה ולא אחידה. האם יש אתר שמסביר? האם יש לך טיפים בעניין? זו הסיבה שאני מדלגת על עוגות עם תחתיות או עוגיות שיש לרדד בהם את הבצק. בתודה אוסנת

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      בצק פריך קלאסי לא מאחסנים במקרר יותר מחצי שעה אחרת הוא בהחלט נהיה קשה ואז הרידוד מסובך יותר אבל לא בלתי אפשרי!

      כשאר עושים תחתית מפירורי עוגיות וחמאה,אני ממליצה להדק עם כף ולא עם כוס...

      מציעה לך לחפש סרטונים ביו-טיוב לרידוד בצק פריך אולי משם תביני כי הסבר במילים לא יעזור במקרה שלך רק מראה עיניים :)

      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...