יום שני, 16 באפריל 2012

סברינה מהירה עם פירות העונה

סברינה מהירה,ללא שמרים
פירות העונה - אני שמתי תותים 
מהר לפני שהתותים הטריים נעלמים מהנוף
עוגה קלה להכנה וכל כך טעימה
את המתכון לעוגה הנהדרת הזו לקחתי ממחברת המתכונים המצהיבה של אמא שלי. במתכון כתוב שהוא של רחלי. אז תודה רחלי על המתכון הנהדר.
הילדים שלי מאוד נהנו לקחת חלק בהכנת העוגה (ביחוד בקישוט התותים והקצפת)
חשוב מאוד להקפיד על קירור התחתית לפני שעוברים לשלב הקצפת.והרבה איפוק לפני שניתן לאכול מהעוגה כדי שהטעמים יספגו בעוגה.

חומרים (לתבנית עמוקה מלבנית. אני השתמשתי בפיירקס)
1 גביע אשל
210 גר' קמח רגיל + 5 גר' אבקת אפיה או 1/2 1 כוסות קמח תופח
150 גר' סוכר (3/4 כוס)
2 ביצים
 להרטבת העוגה בזמן שמוציאים אותה מהתנור - 1 כוס מים.
סירופ 
1/3 כוס סוכר
3/4 כוס מים
2 כפות רום (משקה)
2 קופסאות שמנת מתוקה 
3 כפות אבקת סוכר
500 גר' תותים 
3 כפות סוכר חום
לא רוצים תותים? הסתכלו בהערות למטה וקבלו רעיונות
אופן הכנה
  • תחתית העוגה
    לערבל במערבל עם וו גיטרה אשל,קמח,סוכר וביצים. עד שמתקבלת תערובת אחידה. להעביר לתבנית משומנת ולאפות בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות כ-25 עד 30 דק'.
    לאחר הוצאת העוגה מהתנור לשפוך עליה כוס מים.(אני דקרתי אותה בכמה מקומות עם קיסם כדי שהמים יספגו בצורה אחידה ויספגו היטב.)
  • הסירופ
    להרתיח יחד מים וסוכר. לתת לבעבע על אש קטנה כ- 5 דק'. לשפוך על העוגה את כל הסירופ. ולתת לעוגה להתקרר היטב לפני השלב הבא.
  • פירות - תותים
    לשטוף היטב את התותים. לשמור כמה בצד לעיטור העוגה. את שאר התותים לחתוך לקוביות/פרוסות דקות לשים בקערה ולערבב עם הסוכר החום. לתת לתערובת לעמוד כ-חצי שעה לספיגת טעמים ולהיווצרות סירופ מהסוכר ומיץ התותים. לשפוך את כל התערובת,כולל הנוזלים למטה מעל העוגה ולפזר בצורה שווה מעל העוגה.
  • קצפת
    להקציף 2 מילים של שמנת מתוקה עם אבקת סוכר לקצפת יציבה. למרוח מעל התותים. אני שמרתי חלק מהקצפת וזילפתי לקישוט. לא חובה רק אם אתם אוהבים:) לעטר עם תותים ששמרנו בצד. להכניס למקרר לפחות ל6 שעות עדיף יום ,על מנת שהעוגה תספוג טעמים והקצפת תתיצב.
הערות והצעות
לא רוצים תותים? נגמרה עונת התותים?
פירות משומרים - לבחור פרי שאוהבים. לחתוך לקוביות ולפזר על העוגה. לא שלפוך את הסירופ לכיור!!! את הסירופ לחמם מעט בסיר ולשפוך על העוגה במקום הסירופ שמתכון.
פירות טריים - עוד מעט יתחילו פירות הקיץ הנהדרים בניהם פירות יער טריים (לזמן קצרצר כמו דובדבנים וכו') אם רוצים לשים תפוחים אגסים,לבשל אותם בסירופ סוכר לפני כן על מנת שיתרככו מעט.





52 תגובות:

  1. היא נראת יאמי!!!! אבל במה אפשר להחליף את האשל? כדי שהעוגה לא תהיה חלבית!!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ניסיתי להכין את העוגה ללא אשל. הייתי מנסה עם מעדן סויה וניל או עם שמנת פרווה שאפשר לאפות איתה.

      מחק
  2. רויטל, העוגה נראית מגרה ברמות-על !!
    איזה כיף להכניס כפית ולהנות...
    נראית פשוט נפלא,
    בטוחה שהיא טעימה ברמות מסוכנות...
    מתכון נקרא קל להכנה, מעולה!
    תודה,
    שבוע נפלא,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי יקירתי. תודה לך:-)
      הכי כייף זה עוגות קלות ,מהירות וטעימות. וזו עוגה שתמיד תקבלי מלא מלא מחמאות עליה.
      שבוע נפלא לך רותי
      רויטל

      מחק
  3. אחחח אין כמו סברינה, וזו הקלה, טעימה לא פחות מזו עם השמרים.
    הילדים שלך מקסימים והסברינה שהכנתם משגעת.
    אגב, אני חושבת שבמקור, במקור זו עוגה של רות יולס (אם אני לא טועה)הנקראת סברינה מהירה, שם הספר: "עוגות בחמש דקות", זה היה ספר הבישול הראשון שלי בעברית :-)

    יום נפלא,

    מגי

    השבמחק
    תשובות
    1. מגי,חן חן לך.
      את המתכון של רות יולס אני לא מכירה,את המחברת של אמא שלי אני מכירה לפחות 30 שנה:) אבל נחמד לדעת. תודה ששיתפת אותי.
      רויטל

      מחק
  4. רויטל הייתי מוכנה לקבל ביס גדוללללל. מהטעים הזה. נראית סברינה מדהימה והעיקר שאין חמאה או מרגרינה. ותודה לך יקירה .
    טובה

    השבמחק
    תשובות
    1. טובלה ,תודה לך. אשמח לתת לך חתיכה גדולה מהעוגה.
      רויטל

      מחק
  5. רויטל - העוגה ניראית חבל"זית אמיתית!!
    אבל אני רואה שעדין לא סידרת את כפתור הטעימות. מה יהיה??

    זאת עוגה שמאד מתאימה לקיץ לדעתי כי היא קלילה כזאת, ויש הרבה פירות בהם אפשר להשתמש. בקיץ אני תמיד חוזרת לשזיפים (חחחח)

    יש לי שאלה - מה כתוב בדיוק על הבקבוק של הרום. אני רוצה לקנות כבר הרבה זמן אבל אני לא בדיוק יודעת איך הבקבוק נראה (אנחנו לא שותים משקאות חריפים....)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ויני❤
      נכון זו באמת עוגה קייצית. כשאני רוצה לגוון אז אני מכינה ג'לי במקום קצפת וזה נהדר (אנחנו מאוהבי הג'לי)
      לגבי הרום- בדקתי. מה שיש לי,זה באמת לא רום ברמה הכי גבוהה כי זה מיועד לאפיה ולא לשתיה או קוקטיילים,מיוצר ע"י יקבי ברקן,ופשוט כתוב על הבקבוק -רום-RUM. אני קניתי בחצי חינם.

      מחק
  6. שלום
    באיזה שלה מוסיפים את הרום?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום רוית,את הרום אני מוסיפה לאחר שהכנתי את הסירופ. מורידים את הסירופ מהאש ואז מוסיפים את הרום.

      מחק
  7. שללום רויטל,רציתי לדעת מהו מיתר גיטרה שאיתו אני אמורה להקציף..

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה. וו גיטרה יש במיקסר מסוג קנווד בצורת האות K או בקיצנאייד . כך הוא נקרא החלק אתו מכינים בצק פריך ועוגות בחושות ובצק לעוגיות.
      אפשר גם להכין את הבצק של העוגה בערבוב עם מטרפה חזקה (עדינה פשוט תתפרק) או לערבב עם כף עץ ,רק אז יכולים להיווצר גושים שיהיה קשה להפוך אותם לבצק אחיד.
      רויטל

      מחק
  8. היי. רציתי לשאול מדוע מרטיבים את העוגה עם כוס מים, כאשר ממילא מרטיבים אותה בסירופ?
    תודה, רותי

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור רותי. המים בהרטבה הראשונה לפני הסירופ מרככים את העוגה ובגלל שהעוגה חמה המים מייד נספגים. בנוסף סברינה היא עוגה רטובה ורכה. ולכן מרטיבים אותה פעמיים. במתכון המקורי מהמחברת של אמי, שופכים כוס וחצי מים ואני צמצמתי זאת לכוס אחת כי לטעמי זה מספיק.
      רויטל

      מחק
  9. עוגה אביבית ונהדרת.
    אוהבת סברינה עם שמרים ובלי שמרים, העיקר שיש המון תותים וקצפת :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שמרית.
      מסכימה איתך מאוד תותים וקצפת זה הכי טוב שיש:-)

      מחק
  10. רויטל העוגה נראית מה זה טעימה חבל על הזמן ובאמת קלה לעשייה תודה על המתכון

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ואני בטוחה שלאחר ההכנה גם אצלך יאהבו את העוגה הנהדרת הזאת:)

      מחק
  11. היי רויטל בנוגע לתחליף האשל מה זה בדיוק שמנת פרווה??

    השבמחק
    תשובות
    1. ערב טוב, שמנת פרווה הכוונה לשמנת כמו שמנת מתוקה אבל על בסיס סויה,כלומר היא פרווה. יש כל מני סוגים ולא כולם מתאימים לאפיה,לשים לב שזו מנת פרווה שמתאימה לבישול ואפיה אחרת היא תתפרק באפיה ולא יצא מאפה מוצלח.

      מחק
  12. היי רויטל בהקשר לתחליף האשל מה זה בדיוק שמנת פרווה? הכוונה לריץ??

    השבמחק
  13. שלום רויטל,
    האם לדעתך אפשר להקפיא את העוגה?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה,
      העוגה עם פירות טריים לא מתאימה להקפאה.
      זו עוגה עם הרבה נוזלים בתוכה,ובניגוד לסברינה עם שמרים שבה הבצק חזק יותר כאן מדובר בעוגה עדינה ואני לא בטוחה שהיא תצא באותו המרקם והרכות לאחר ההקפאה

      מחק
  14. ני נמצאת בארצות הברית ואין לי אשל. המלצות למה אפשר להשתמש במקום? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי עירית,אני מעריכה שיוגורט או שמנת חמוצה אפשר למצוא? עדיף יוגורט ואין צורך באחוזי שומן גבוהים עדיף לא מעל 10% שומן. בהצלחה

      מחק
  15. היי רציתי לדעת כמה סירופ אני אמרה לשפוך אחרי הכוס מים

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,כמו שכתוב בהוראותה כנה של הסירופ לבשל יחד את כל חומרי הסירופ ולשפוך את כל הכמות על העוגה.
      בהצלחה

      מחק
  16. שלום לך
    אני רוצה להכין סברינה לאהוב שלי ליום הולדתו.
    האם ניתן להקפיא עוגה זו,כך שיוכל כל פעם לאכול.?
    אני מוותרת על התותים רק העוגה עם הקצפת,זאת עוגה שהוא מאוד אוהב.

    בתודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה,איזה כיף לאהובך:)
      ללא תותים אפשר להקפיא את הסברינה אבל לא לפרק זמן ארוך. שבועיים שלושה לא יותר.
      את יכולה גם להכין חצי כמות,בתבניות מאפינס קטנות.

      מחק
  17. היי רויטל
    תודה לך על התשובה המהירה.
    איך אוכל להכין בתבניות מאפין ?
    את יכולה לפרט לי כמה האם לשמן את התבנית מאפין?
    מה הכמות שעליי לשפוך ?
    כמה זמן לאפות את המאפינס?
    כשהן מוכנות להוציא אותן ואז לשפוך את הנוזלים?
    וגם לצפות בשמנת?
    אודה באם תפרטי לי את תהליך ההכנה בתבנית מאפין?

    בתודה מראש
    שרינה

    השבמחק
    תשובות
    1. אז ככה...
      1. אין בעיה עם תבניות מאפינב,תבנית שקעים.
      2. יש לשמן עם חמאה את התבנית וכדאי אף לפזר מעט סולת בתחתית.
      3.עמות - למלא 2/3 גובה השקע של המאפין ולא יותר.
      4. לשפוך בכמות שווה לפי כמות השקעים שמילאת. כלומר אם מלאת 12 שקעים אז לחלק עם כף בכמות שווה את כוס המים בניהם ולאחר מכן מי הסירופ באותה הדרך ההנחיות הן כמו לעוגה הגדולה מבחנת אפיה וזמני הרטבת העוגות.
      5. ודאי שלצפות בשמנת בלי הקצפת זו לא סברינה אמיתית.
      קחי בחשבון שמן האפיה בתבנית שקעים יהיה קצר יותר,רצוי לבדוק לאחר 10 דק'- 15 דק' עם קיסם את העוגות.
      אם יש לך עוד שאלות אשמח לעזור
      רויטל

      מחק
  18. שלום לך
    יש לי קופסת שימורים של פירות יער שחורים , אני רוצה לנצל אותה יש אפשרות לשפוך אותו על העוגה במקום התותים , תודה ....:)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      ודאי שאפשר. רק לטעום לפני שאת שמה על העוגה כדי לוודא שזה אכן טעים לכם לפעמים פירות יער שחורים מאודמאו דחמוצים וזקוקים לבישול עם סוכר לפני השימוש.
      בהצלחה

      מחק
  19. לרויטל המקסימה- אלפי תודות על המתכונים הטעימים והיפים שלך ועל התשובות המהירות מכל הלב. שבת שלום ומבורך מלא אור ושמחה אמן.

    השבמחק
  20. היי רויטל

    כמה זה 5 גרם אבקת אפיה? ומה התחליף לאשל? ליאורה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליאורה
      5 גר' אבקת אפייה זה חצי שקית. או כפית וחצי.
      תחליף לאשל? מעדן סויה וניל או שמנת צמחית המתאימה לבישול

      מחק
  21. עוד שאלה
    אף לא הבנתי את נושא הסירופ בסברינה
    כשהעוגה חמה שמים את הסירופ שהוא חם עליה?
    או שהעוגה קרה שמים סירופ קר? ליאורה

    השבמחק
    תשובות
    1. עוגה חמה סירופ קר זה קשור לבצק שמרים ולא במקרה של העוגה הזאת
      כאן שהעוגה יוצאת מהתנור שופכים עליה מים פושרים רגילים
      ואח"כ סירופ חם.

      מחק
  22. הי רויטל,
    תודה רבה לך על האתר המקסים הזה. לגבי הרום, האם ניתן להשתמש במקום בתמצית אפיה בטעם רום?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      תמצית אפייה בטעם רום נותנת טעם אחר
      אם אתם אוהבים אז התשובה היא כן :)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  23. כמה גרם יוצא הקמח התופח?

    ובהזדמנות זו תודה על מתכונים נפלאים..

    השבמחק
  24. תודה רבה:)
    215 גר' קמח תופח
    בהצלחה
    רויטל

    השבמחק
  25. היי, הכנתי את העוגה עם קמחים ללא גלוטן, 1 כוס קמח קונדיטור ו1/2 כוס קמח אורז מלא + 2 אבקת אפיה. יצא מעולה! עוגה מנצחת

    השבמחק
  26. הי, הכנתי יצא טעים מאוד, הקצפת בסופו של דבר לא היתה יציבה, זה אף פעם לא קרה לי , יש לך מושג מה יכולה להיות הסיבה? אולי בגלל רבקת הסוכר? היא פחות "מחזיקה" את הקצפת?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:)
      אין קשר בין אבקת הסוכר ליציבות הקצפת
      מה שמשפיע על איכות ההקצפה זו טריות השמנת המתוקה, וזמן הקצפה נכון
      כמה אחוזי שומן היו בקצפת? אם זו קצפת של 32% היא לא יציבה כמו זו של ה- 38%
      רויטל

      מחק
  27. שלום
    הכנתי עכשיו את העוגה עם שמנת חמוצה והוספתי בערך עד שלושת רבעי כוס מים לבלילה כי היא הייתה קצת יבשה
    אז אפשר לוותר על כוס המים הראשונה(שלא יהיה רטוב מדי אולי..)
    תודה
    דורין

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום דורין
      אני לא ממליצה לוותר על שום טיפת מים
      לוקח זמן לעוגה לספוג את הנוזלים -הרי לא אוכלים אותה באופן מיידי
      צריך סבלנות
      את תראי שאחרי יום כל נוזלים נספגים והעוגה רטובה בדיוק כמוש צריך
      סברינה זו עוגה רטובה לחה ועסיסית
      שבת שלום
      רויטל

      מחק
  28. שלום רויטל ,
    מתכונים נפלאים יש לך וכל פעם שאני מכינה משהו מקבלת מחמאות ללא סוף וכמובן ממליצה על האתר שלך.
    שאלה לי , במידה ואני משתמשת בפירות מקופסאת שימורים למשל כמו אננס , עדין להוסיף את הרום לסירופ של האננס ?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך כרמן
      תודה רבה על המילים החמות. איזה כייף :)
      הרום מוסיף טעם. זו לא חובה. רק אם טעים לכם עם האננס. אם לא אז אפשר לוותר על הרום
      בהצלחה והמשך שבת נהדרת
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...