יום רביעי, 9 במאי 2012

טארט גבינה,יוגורט ונוטלה

























טארט עדין במלית גבינה ויוגורט
והפתעה בתחתית הטארט
שכבה נאה של שוקולד נוטלה.
את הטארט הזה הכנתי לפני כמה שבועות 
לכבוד יום הפאי הבינלאומי
 רציתי משהו חדש שעוד לא טעמו אצלי בבית 
והטארט הזה קצר מחמאות רבות.


חומרים(לתבנית פאי מתפרקת בקוטר 26 ס"מ)
בצק פריך (לקלתית הטארט,קלתית אחת בקוטר 26" עם מעט שאריות בצק אותן ניתן להקפיא)
300 גר' קמח (2 כוסות ועוד 2 כפות)
200 גר' חמאה קרה
100 גר' סוכר (1/2 כוס)
1 ביצה
1 כפית תמצית וניל
1 כפית גרידת לימון



אופן הכנה
  1. בקערת מערבל עם החלק שנקרא גיטרה,שמים חמאה שחתוכה לקוביות וסוכר. מערבלים עד לאיחוד בין החמאה לסוכר. (במעבד מזון סדר הכנסת החומרים שונה. קודם שמים קמח,סוכר וחמאה. מעבדים לפירורים ואז מוסיפים ביצה וחומרי טעם ומעבדים רק עד קבלת כדור בצק)
  2. מוסיפים ביצה,תמצית וניל וגרידת לימון וממשיכים לערבל לקבלת תערובת אחידה. 
  3. מנפים את הקמח ומוסיפים לתערובת. מערבלים רק עד לקבלת בצק אחיד. חשוב לא לערבל יותר מידי כי זה "שורף" את הבצק ואז יהיה לנו בצק לא מספיק פריך וחבל.... מקמחים מעט משטח עבודה ומניחים עליו את הבצק. מגבשים לכדור ,עוטפים בנילון נצמד ומקררים חצי שעה לפחות.
  4. מקמחים מעט משטח עבודה, מרדדים את הבצק כ- 3 ס"מ יותר מקוטר תבנית הפאי,מעבירים את הבצק לתבנית הפאי,מהדקים את הבצק לדפנות.דוקרים את התחתית בעזרת מזלג. מקררים חצי שעה לפחות,אני ממליצה להקפיא. לפאי הזה אני ממליצה להשתמש באפייה עיוורת,בה השוליים של הפאי לא יצנחו לכם בוודאות.(הסבר בהמשך)
  5. לאחר הקירור לאפות בתנור בחומם מראש ל-180 מעלות כ-30 דק'.
  6. אפייה עיוורת - אפייה שבשלב הראשון מכסים את קלתית הבצק בנייר כסף או נייר אפייה ומניחים מעל משקולות (אפשר גם קטניות כמו שעועית או חומוס). מהדקים את המשקולות ואופים בחום של 170 מעלות כ-25 דק'. מוציאים מהתנור. מחכים כמה דק' ומסירים את המשקולות ונייר הכסף. במתכון של הטארט הזה אנחנו עוד נמלא את הקלתית בגבינה ונאפה עוד,היא לא צריכה להיות בצבע חום  ולא מוכנה לאכילה.
מלית גבינה ,יוגורט ונוטלה
3 - 4   כפות נדיבות של ממרח נוטלה (או כל ממרח שוקולד אחר שאהוב עליכם)
500 גר' גבינה לבנה 5% (אני מעדיפה את זו של טרה,היא מצויינת לאפיה)
1 גביע יוגורט (150 מ"ל) אני השתמשתי בדנונה 3%
100 גר' סוכר (1/2 כוס)
3 ביצים גודל L
2  כפות פודינג וניל לבישול (לא אינסטנט)


אופן הכנה
  1. למרוח את הנוטלה על הקלתית שאפינו,כדאי למרוח לאחר ההוצאה מהתנור שהקלתית עוד חמה ואז קל למרוח את הנוטלה.
  2. לערבב בקערה את : גבינה,יוגורט,סוכר,ביצים ופודינג וניל. עדיף לערבב עם מטרפה כדי שלא יהיו לנו גושים בתערובת. להעביר את התערובת לקלתית המרוחה בנוטלה ,ליישר ולאפות בתנור שחממנו מראש ל- 180 מעלות כ- 30 דק' להזהבה חלקית . לקרר היטב ולהעביר לצלחת הגשה.
הערות והצעות
  • המלית לא מאוד מתוקה. מי שאוהב מתוק אני מציעה להוסיף עוד 1/4 כוס סוכר.
  • אפשר לצפות את הפאי בזיגוג שוקולד ,אני אוהבת אותו ככה נקי. 
  • אפשר לאכול את הטארט בטמפ' החדר ואפשר קר. בנושא זה הדעות היו חלוקות אצלנו,אז תחליטו מה אהוב עליכם.


מלאתי את הקלתית בתערובת הגבינה ואני כבר מכניסה לתנור

לאחר האפיה,הטארט מתקרר
פרוסה ראשונה ..יאמי

46 תגובות:

  1. נראה נפלא ביותר! תמונות מושלמות!

    ושאלה:
    מה ההבדל בין אינסטנט וניל לזה של הבישול?

    השבמחק
  2. תודה לך:)
    אינסטנט פודינג וניל אינו חייב לעבור תהליך של אפיה או בישול כדי שנוכל לאכול אותו לעומת זאת פודינג לבישול דומה לקורנפלו או קמח תפוחי אדמה וחייב ליבור תהליך של אפיה או בישול כדי שנוכל לאכול אותו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אז זה אומר שאפשר להחליף את הפו'דינג לאפייה בקורנםלור?

      מחק
    2. אפשר לשים קונרפלור באותה הכמות. לא יהיה לזה את אותו הטעם אבל זה תחליף לפודניג לבישול

      מחק
  3. טארט כזה בדיוק מותאם בשבילי !

    נראה נפלא, אני ועוגות גבינה ובכלל כל מה שקשור
    עם גבינה זו אני...חחח

    יש לי משהו דומה גם כקלתית...אבל בתוספת פסיפלורה
    שיצאה מעולה

    תודה על המתכון הנהדר

    השבמחק
  4. נראה פשוט מעולה, יקירתי!
    כל כך אוהבת את שילוב הטעמים הזה,
    הבצק העדין, הגבינה והנוטלה,
    פשוט נפלא,
    טעמים מדהימים!
    אחלה מתכון, תודה רויטל,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה לך רותי. שמחה שאהבת את שילוב הטעמים שיהיה לך סוף שבוע מקסים

      מחק
  5. אחלה מתכון אחלה טארט שילוב מדהים גבינה ושוקולד
    תודה רויטל

    השבמחק
  6. רויטל - ממש טארט מיוחד
    קודם כל הוא נראה מאד יפה ו.... מזמין
    שנית אף פעם לא אפיתי עם יוגורט, וזה מסקרן אותי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ויני.יוגורט יותר קליל משמנת חמוצה ומעניק מרקם קל יותר וטעם מרענן.שווה לנסות

      מחק
  7. הפאי נראה פשוט מדהים ויוצא דופן. בדיוק כשחשבתי שאי אפשר כבר להפתיע עם עוד מתכון לעוגת גבינה...
    בהחלט ינוסה בחג הבא עלינו לטובה

    השבמחק
    תשובות
    1. הפתעות זה נפלא. זה מה שכיף באפיה..לנסות דברים חדשים ולהפתיע את עצמך ואחרים.
      שמחה שאהבת :-)

      מחק
  8. ואו רויטל זה נראה מדהים!!
    והשילוב ממש מעניין, לא הייתי מעלה על דעתי לשלב יוגורט עם נוטלה
    אבל פתאום זה נשמע ממש מגניב!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך טל. זה באמת שילוב נפלא וטעים,נוטלה ויוגורט.

      מחק
  9. טארט מקסים ושילוב טעמים נהדר, אהבתי את תוספת הנוטלה, אין ספק שזה נותן טאצ' מיוחד לטארט הזה.

    מגי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה מגי.
      אין ספק הנוטלה נפלאה ומוסיפה המון לטארט

      מחק
  10. הטארט נראה מעולה!
    בדר"כ אני לא אוהבת שילוב של שוקולד וגבינה, איך יוצא השילוב עם הנוטלה?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה לך שמרית.
      הנוטלה שומרת על התחתית פריכה מצד אחד ומצד שני יש לה טעם שונה משוקולד מריר ופחות בולט הניגוד בין המתיקות של השוקולד לחמצמצות של הגבינה.
      מצד נשי אם את לא אוהבת שילוב של שוקולד וגבינה את יכולה למרוח קונפיטורה איכותית וזה יהיה נהדר.

      מחק
  11. נראה פשוט מעולה!!
    אין כמו שילוב של גבינה ושוקולד בעייני- פשוט מנצח!
    שאלה קטנה- האם אפשרי להכין את הבצק במיקסר עם וו לישה במקום במעבד מזון?
    שאלה נוספת- מהו גובה (לא קוטר) התבנית בה השתמשת? יש לי תבנית לפאי בבית בגודל 26 אבל משום מה היא נראית לי מאד נמוכה והפאי שלך יצא די גבוה
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה מירב:)
      ודאי שאפשר להכין את הבצק במיקסר - עם וו גיטרה לא עם וו הלישה כי זה בצק פריך ולא בצק שמרים.
      גובה תבנית הפאי שלי - הלכתי במיוחד לבדוק,3.5 ס"מ.
      אני לא חושבת שפרי מתאים כאן. אולי מעט פסיפלורה או פירות יער,אך לדעתי זה כבר יהיה עומס בטעמים.
      בהצלחה:)
      רויטל

      מחק
  12. ועוד שאלה- האם ניתן לשלב פרי כלשהו או שזה כבר יהיה עמוס וכבד מידי לדעתך?

    השבמחק
  13. היי את מקסימה.. ירדתי למכלתתתת ולא היה לו אינסטנט פודינג לבישול האם אפשר לוותר על זה או להחליף

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,תודה:)
      במקום פודינג וניל (לא אינסטנט) אפשר לשים קורנפלור.
      בהצלחה

      מחק
  14. איפה קונים פודינג לבישול? איך זה נראה? האם אפשר להחליף במשהו?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה,פודינג לבישול יש בכל סופר באזור של הקונפלור,סוכר וניל וכד'. אם לא מצאת אפשר לשים במקום קורנפלור באותה הכמות. בהצלחה
      רויטל

      מחק
  15. הייי הכנתי את העוגה יצא לי ממש תעימה

    השבמחק
  16. נראה מעולה את פשוט מקצועית!!!
    אין לי מערבל גיטרה אפשר להכין ידני?
    יש לי קמח תפוא וקונפרלור אפשר במקום הוניל?

    תודה
    נלי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נלי תודה רבה:)
      בוודאי שאפשר להכין את הבצק בלישה ידנית רק לא לחמם יותר מידי את הבצק בידיים כדי שלא תאבד הפריכות שלו.
      את יכולה לשים קונפלור במקום פודניג וניל,אמנם זה יהיה בטעם טיפה שונה אבל למרקם זה בסדר גמור

      מחק
  17. למה אין אופציה לתצוגת הדפסה?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך, אין אופציית הדפסה משתי סיבות עקריות
      הראשונה - בבלוגספוט אין אפשרות להוספת אופציית הדפסה
      השניה- הבלוג עובד דרך בלוגספוט וזהו בלוג אישי
      ולא אתר מתכונים לעת עתה.
      תודה
      רויטל

      מחק
  18. יש לי ״סטייה״ מגיל קטן של ערבוב שוקולד וגבינה (במקרה שלי מדובר בבולגרית) יחד....וזה פשוט מעולה!וכל מי שהרים גבה וטעם בסוף גילה שזה פשוט שילוב אדיר ! אז תודה לך על המתכון הנפלא,נראה ממש טעים ואני חייבת לציין שכיף לקרוא אותו - כל כך מפורט וברור וקל להבנה!בהחלט אנסה אותו בסופש הקרוב!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שירה:) תודה רבה. מחכה לשמוע אם אהבת.

      מחק
  19. נראה מדהים, תודה על המתכון ועל הפירוט.
    כמה דברים שלא הבנתי ואשמח להסבר:
    1. צריך לשים חמאה או אפשר מחמאה, מה ההבדל?
    2. לגבי ההערה שרשמת בסוגריים על הבצק אמור להישאר שאריות?? סורי לא הבנתי.
    3. לגבי המשקולות, באיזה משקל ואם שמה קטניות זה לא מתבשל עם האפיה? לא מובן לי כי אף פעם לא השתמשתי בזה.
    תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ותשובות
      1. חמאה=חלבית,עשירה וטעימה. מחמאה=מרגרינה,חשובה לפרווה וכאן לפרווה אין משמעות כי זה טארט חלבי.
      2.שאריות = לאחר שמארגנים את הבצק בתבנית הפאי כולל הדפנות נוצר מצב שישארו שאריות של בצק, לא לזרוק אלא להקפיא ולשמור שרוצים לעשות פירורים לעוגת גבינה או שמכינים בצק פריך לשימושים אחרים.
      3.המשקולות = שמים אותם מעל הבצק כדי שהבצק יאפה בצורה שווה והשוליים יצאו גבוהים ויפים ולא יצטמקו בזמן האפיה,מה שקורה שלא שמים משקולות
      פשוט לעבוד בצורה מדויקת לפי ההוראות במתכון ,לא לנסות לקצר שלבים או לשנות חומרים ויצא לך טארט מושלם
      בהצלחה :-)

      מחק
  20. תודה רבה על התשובות :-) לא הבנתי איזה משקולות לשים, ואם זה קופסאות שימורים זה לא מתבשל באפיה??
    אשמח שתחדדי לי את הנקודה.
    תודה רבההה אעדכן איך יצא ;-)

    השבמחק
    תשובות
    1. כתוב לך כל כך יפה במתכון אפילו עם תמונת להסבר מוחשי
      משקולות = שעועית או חומוס לא מבושלים כמובן! ( לאחר השימוש בהם כמשקולות אי אפשר להשרות או לבשל אותם ולאכול אותם אלא התפקיד שלהם יהיה רק למשקולות לאפיית בצק פריך.)
      כמו שרואים בצילום הנחתי נייר אפיה מעל הבצק הפריך ומעליו את השעועית שתפקידה הוא משקולת מעל הבצק. והשאר שוב כפי שכתוב במתכון.

      מחק
  21. מקסים, מדהים ונראה שווווהההה בטרוף!

    השבמחק
  22. היי
    הכנתי את הטארט הערב . אני חושבת שיש לך טעות בזמן האפייה של הפאי יחד עם המלית.אחרי 30 דקות ,המאפה יוצא נוזלי .אפיתי סה"כ שעה וחצי ואז הוא התייצב פרפקט ..תקני אותי אם אני טועה :)
    ותודה על המתכון הנפלא :)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מייקי
      לי הספיקה פאייה של חצי שעה,כשאני כותבת זמני אפייה הם לפי הזמן שמאפה נאפה אצלי בתנור,זו לא איזה הערכה ללא ביסוס
      הטארט לא צריךחלצאת נוקשה לאחר חצי שעה,אלא מעט יציב ואפילו קצת רוטט אך לא נוזלי.
      שעה וחצי אפייה נשמע ממש מוגזם אז או שאפית בתבנית טארט יותר קטנה והמלית היתה יותר גבוהה שזה משפיע על זמן האפייה או שהתנור שלך מזייף במעלות ואז ברור שזה ישפיע על זמן האפייה
      בכל מקרה זמן אפייה הוא זמן מוערך ומשתנה מתנור לתנור
      תודה לך
      רויטל

      מחק
    2. תודה :) בני המשפחה כבר מחכים לטעום ....

      מחק
  23. אלף תודות על המרשם. הכנתי כבר שתי עוגות כאלה..אני השתמשתי באינסנט וניל רגיל(בייעוץ עם רויטל) שקית אחת מתוצרת "מאיה" ובמקום נוטלה השתמשתי בריבות פירות יער וקיווי מנגו....עם סוכר חום וקמח מלא. יצא לי נפלא. מומלץ ביותר.
    גליה

    השבמחק
  24. יש לי תבנית פאי מתפרקת 28 האם אפשר להשתמש בה? ואם כן יש צורך בשינוי כמויות ?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...