יום שלישי, 29 במאי 2012

עוגיות שבלול - עוגיות חמאה שוקו וניל

עוגיות שבלול 

עוגיות חמאה פריכות וטעימות
אני מאוד אוהבת את המראה שלהן,הן יפיפיות 
וכולם אוהבים אותן מקטן ועד גדול

חומרים לבצק וניל
500 גר' קמח (3.5 כוסות)
1/2 שקית אבקת אפיה
2 ביצים
250 גר' חמאה
200 גר' סוכר ( 1 כוס)
קורט מלח

חומרים לתערובת השוקולד
1 כף קקאו מנופה
50 גר' שוקולד מריר מגורר דק

לבירוש
 1 ביצה

קמח נוסף לרידוד הבצק

אופן הכנה בצק וניל
  1. לערבב יחד חמאה ,קורט מלח וסוכר (אני עושה זאת במערבל עם וו גיטרה) לתערובת אחידה,להוסיף ביצים ולערבל היטב.
  2. לנפות יחד קמח ואבקת אפיה. להוסיף לקערת המערבל ולערבב יחד רק עד שמתקבלת תערובת אחידה.
  3. לחלק את התערובת ל - 2/3 ו - 1/3. את החלק הגדול - 2/3 לעטוף בנילון נצמד ולהכניס
    למקרר ל- 20 דק'
אופן הכנה בצק שוקולד
  1. את 1/3 בצק הוניל שנותר לנו,לשים בקערת המערבל,להוסיף כף קקאו ושוקולד מריר מגורר ולערבל עד שמתקבל בצק אחיד.
  2. לעטוף את הבצק בנילון נצמד ולקרר כ- 20 דק'.
הכנת העוגיות
  1. לחלק את בצק הוניל ובצק השוקולד ל- 3 חלקים שווים .
  2. לקמח משטח עבודה ולרדד חלק ראשון של בצק וניל למלבן בגודל 15 ס"מ על 10 ס"מ. להניח בצד.
  3. לקמח משטח עבודה ולרדד חלק ראשון של בצק שוקולד למלבן בגודל 15 ס"מ על 10 ס"מ. להניח בצד.
  4. לטרוף היטב ביצה בצלוחית ולמרוח בשכבה דקה ואחידה על בצק הוניל. להרים את בצק השוקולד שרדדנו ולהניח בזהירות מעל בצק הוניל.,שיכסה היטב ובצורה אחידה את בצק הוניל. לקמח משטח עבודה להניח עליו את בצק הוניל שוקולד,לקמח מעל ולרדד למלבן ארוך יותר ,כ-25 ס" ומעט רחב יותר.לשים לב שיש לקמח במהלך עבודת הרידוד לפי הצורך שהבצק לא ידבק למערוך.
  5. למרוח ביצה מעל בצק השוקולד ולגלגל לרולדה הדוקה מאוד. את הרולדה להניח על מגש עם נייר אפייה.
  6. אותו תהליך לעשות עם שני חלקי הבצק וניל ושוקולד הנותרים. את הרולדות להקפיא למשך שעה לפחות.
  7. לאחר כשעה להוציא את הרולדות מהמקפיא, לחתוך לעיגול בעובי של כ- חצי ס"מ אולי מעט פחות  ולהניח בתבנית מרופדת בנייר אפיה.
  8. לאפות בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות כ- 12 דק'.
    לשים לב לא לאפות את העוגיות יותר מדי,הן צריכות להיות זהוב בהיר.
  9. לצנון היטב את העוגיות ולאחסן בקופסא אטומה.



החברה צרויה לוי הכינה את עוגיות השבלול,
תראו כמה יפות הן יצאו לה




ועוד קצת תמונות ..


59 תגובות:

  1. מעולה!!!
    אלו הן ללא ספק עוגיות הסופ"ש הקרוב!
    תודה :)

    השבמחק
  2. ושאלה... אחרי הקירור במקפיא הן לא נשברו בחיתוך?
    ניסיתי פעם מתכון דומה והן התפרקו לגמרי כשחתכתי וזה היה ממש מבאס

    השבמחק
    תשובות
    1. תשובה - מאוד תלוי בבצק. שימי לב שאני "מדביקה" את השכבות בעזרת ביצה אותה אני מורחת בשכבה דקה . בנוסף הקפאה של שעה לא אמורה לגרום לבצק להתפרק. אם את חותכת חתכיה והיא קשה לחיתוך אז תמתיני 5 דק' ותנסי שוב. כמו שאת רואה בצילומים העוגיות יצאו שלמות :)

      מחק
    2. הכנתי ויצאו מעולות ויפיפיות!!!!
      הבנים שלי היו בשמיים והעוגיות מתחסלות במרץ.
      תודה על עוד מתכון נפלא שבהחלט אימצנו!

      מחק
    3. איזה יופי הילי,תודה שחזרת לספר.
      שמחה שנהנתם מהמתכון ורשמת לעצמך עוד הצלחה מסחררת -כל הכבוד לך :-)
      רויטל

      מחק
  3. בדיוק חזרתי מקניות עם נענע,
    אני מסודרת עם עוגיות לתה בערב...!
    עוגיות כייפיות,
    נראות נהדר, טעימות בטרוף,
    מתכון מקסים, רויטל
    תודה,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. הי רותי. איך אני אוהבת ריח של נענע טריה.
      אני מביאה את העוגיות ואת את הנענ - שיתף פעולה נפלא
      תודה לך רותי ושיהיה לך יום מקסים

      מחק
  4. העוגיות הפשוטות והביתיות הן הטעימות ביותר.
    יצאו לך שבלולים מושלמים.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שמרית.
      נכון אלו העוגיות הכי ביתיות ומפנקות.
      בלי הרבה תחכום וזה אחד היתרונות שלהן.

      מחק
  5. רויטל הכרלה נראים נפלא כל ברלה דוגמן.
    תודה על השיתוף.

    השבמחק
    תשובות
    1. טובה..מקסימה אחת.
      שנים שלא שמעתי את המילה ברלה...אזיה קטע.
      תודה לך יקירה.

      מחק
  6. עוגיות פשוט יפיפיות!!
    את לא מבינה כמה עשית לי חשק לעוגיית חמאה...
    פוסט מושלם!

    השבמחק
    תשובות
    1. רב תודות לך :)
      אני אוהבת עוגיות שהן גם טעימות וגם נראות יפות.

      מחק
  7. עוגיות יפהפיות!!
    הכנתי כמה פעמים וכולם מכירים עוגיות כאלה, אבל....!!
    שלך יצאו מושלמות בצורה - וזה לא פשוט
    מאד מאד אהבתי, ואני מקווה לנסות את המתכון הזה ושיטת העבודה שלך בקרוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ויני.
      את צודקת,כולנו מכירים את הצורה של העוגיות הללו,
      ראיתי שהרבה אנשים מפחדים לנסות להכין את העוגיות הללו מכל מני סיבות ורציתי להראות שזה מאוד פשוט וקל להגיע לתוצאה יפה וטעימה גם יחד:-)

      מחק
  8. איזה עוגיות יפות! ממש דוגמניות:) עשית לי חשק לנסות גם!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:) נהנתי מאוד מהכתיבה והצילומים בבלוג שלך

      מחק
  9. יזה עוגיות יפות יצאו לך , בלוג מקסים ויפה.
    שבת שלום.
    אמא אוהבת2

    השבמחק
  10. היי רויטל היקרה
    קודם כל רציתי לומר לך שאת מככבת אצלי ולכל משפחתי וחבורתיי
    שהאתר שלך פשוט מוצלח ביותר וכולם כבר גולשים בו ונהנים בנוסף כאחת מוצלחת כמוך אז גם ההמלצות שלך לספרים עם טעם כמו העוגות קראתי כבר שני ספרים ואני בדרך לעוד מקווה שתמשיכי לפרסם עוד ספרים אני מאוד אוהבת לקרוא כמו שאני אוהבת לאפות לכן בקשתי היא האם יש לך מתכונים לבסיס פריך לפטיפורים זה מאוד דחוף לי וגם יש לבן שלי בר מצווה בדצמבר ואני עורכת שולחן של מתוקים האם יש לך עוגיות מיוחדות או קינוחים מעניינים אשמח לקבל ממך עזרה אני רוצה שהשולחן יראה וואו תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. ריקי יקירה:)
      תודה רבה רבה על המילים החמות
      שלחתי לך מייל-נמשיך את השיחה שם.
      רויטל

      מחק
  11. רויטל היי.
    עשיתי את העוגיות ונתקלתי במ"ס בעיות הבצק מאוד עדין ולכן היה לי קשה לגלגל את הרולדה היא התפרקה לי ודבר שני האם המריחה של הביצה נעשית על השכבה הראשונה וגם על השכבה השניה לפני הגלגול
    לאחר שמגלגלים שוב פעם מורחים ביצה [זאת הפעם הראשונה שלא הלך לי עם המתכון שלך לכן תני לי כיוון בבקשה
    תודה ריקי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ריקי
      הבצק לא אמור לעשות בעיות מיוחדות,אם בשלב ההכנה לשת אותו יותר מידי זה כבר יוצר סוג של תקלה.
      צריך לרדד עם משטח מקומח ולא למלבן גדול מידי.
      הביצה מדביקה ולכן מורחים אותה בהדבקה של בצק על בצק ולפני בגילגול כמו שכתבת.
      הכנתי את המתכון הזה כל כך הרבה פעמים ש..העצה העקרתי שאני יכולה לתת לך זה - לא לעבד את הבצק יותר מידי לתת לו לנוח לפני הרידוד ולעם המערוך בעדינות עם קימוח בהתאם
      רויטל

      מחק
  12. היי הכנתי אותן אתמול ובהחלט יצא מקסים.. רק שאני חושבת שהשתמשתי בקקאו מר מידי, כי החלק הכהה יצא קצת מריר מדי או שככה זה אמור לצאת.. ודבר שני העוגיות נסדקו לי קצת בתנור.. יש לכך פיתרון?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אור,
      באיזה סוג של קקאו השתמשת? אני משתמשת בקקאו של עלית הרגיל ולא בקקאו הולנדי.
      לא אמור לצאת מריר בכלל. איזה סוג של שוקולד מריר השתמשת? כי אם שמת מעל 50-60 אחוז מוצקי קקאו גם זה יוסיף מרירות ולא אהוב על כולם.

      אם העוגיות נסדקו בתנור זה אומר שאולי לא הדקת מספיק בזמן הגלגלו את השכבות או שרדדת דק מידי את הבצק.

      תודה רבה
      רויטל

      מחק
  13. הכנתי היום את עוגיות השבלול,יצאו טעימות ויפות, היה קשה קצת לעבוד עם הבצק , כי מאוד פריך, אבל היה שווה...

    השבמחק
  14. היי רויטל הבצק של האוזני המן שלך כבר מתקרר לו במקרר ואדווח עוד מעט ! אבל בא לי להכין את זה חח אני כבר חצי שעה משוטטת באתר שלך ונהנת .. אין לי שוקולד מריר האם זה קריטי? ולגבי החמאה? קרה או רכה במיקסר? תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. הי..או איזה חריצות:)
      השוקולד המריר נותן טעם יותר שוקולדי וגם מוסיף צבע לעוגיה.
      החמאה לא קרה מאוד אבל גם לא רכה מידי, משהו כמו 15 דק' מחוץ למקרר את הבצק ניתן להכין במיקסר או בלישה ידנית.

      מחק
  15. בסוף ותרתי כי לא היה לי שוקולד אז פעם אחרת.
    וכמו שהבטחתי אני יעדכן שעכשיו סיימתי לאפות את האוזני המן והם כ"כ רכות ונימוחות! פשוט אין מתכון אחד שלך שניסיתי ולא הצליח! ואת בכלל מקסימה תמיד עונה ועוזרת אז תודה! (ענת שמי דרך אגב) :)

    השבמחק
  16. בוקר טוב, אשמח להסבר לסעיף 4.
    הבנתי שצריך למרוח מעל הבצק וניל ביצה ומעליו להניח את בצק השוקולד.
    שיכסה היטב ובצורה אחידה את בצק הוניל.
    לא ממש הבנתי את "לקמח מעל...."הבנתי שצריך לקמח את משטח העבודה והמערוך מחשש להידבקות, אבל מה זה "לקמח מעל".
    אשמח לעזרה. אני רוצה להכין לשבת:) תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר נפלא, כשאני אומרת "לקמח מעל " הכוונה היא לקמח את הבצק בחלקו העליון אחרי שהדבקנו את שני הבצקים אחד לשני על מנת שנוכל לרדד את הבצק בלי שהמערוך ידבק אליו
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  17. הי רויטלי קודם תודה על המתכון יש לי שאלה בהתחלה החמאה צריכה להיות ממוסת או חתוכה לקוביות תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, רק לא חמאה מומסת לא במתכון הזה.
      החמאה צריכה להיות חתוכה לקוביות מהמקרר בטח בחום הזה ,ולא מומסת
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  18. הכנתי יצא נפלא. תודה על השיתוף

    השבמחק
  19. רויטל שלום רב,
    הגעתי לאתר שלך (פעם ראשונה) ולמתכון הזה דרך אתר FOODPAGE.
    המתכון פשוט נפלא, הכנתי אתמול והילדים מתענגים.
    דבר יחיד שפחות הבנתי הוא למה לחלק ל- 1/3 ו- 2/3 שליש?
    עשיתי כך ויצא לי הרבה פחות שוקולד מוניל. הרי בסופו של דבר שמים 2 חלקים שווים אחד על השני. אבל שטויות, גם עם זה הסתדרתי.גלגלתי את כל השאריות לגליל נוסף וחתכתי ממנו עוגיות.
    תודה לילך.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לילך,נעים להכיר :)
      תודה רבה,שמחה שאהבתם את המתכון
      לגבי החלוקה, הסיבה היא שבצק הווניל אמור לעטוף את הבצק שוקולד כלומר הסיבה שחלקנו לשני שליש ו-שליש זה שיהיה כמות גדולה של בצק וניל וכמו קטנה של בצק שוקולד ואחרי שלב "צביעת" הבצק בשוקולד למעשה נחלקים כל חלק ל- 3 כדורים ולא צריך להישאר שום שאריות בצק.
      מקווה שההסבר היה ברור :)
      רויטל

      מחק
  20. היי רויטל,
    כאחת שלא אוהבת את טעם החמאה ובוודאי לא אשתמש במרגרינה...
    שאלותיי הן, האם ניתן להשתמש בשמן ומה היחס?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נילי בוקר אור:)

      העוגיות כאן עשויות מבצק פריך - כדי לקבל מרקם פריך משתמשים בחמאה או מרגרינה. זהו בצק קלאסי ואי אפשר לשים בו שמן ולצפות לקבל את אותה התוצאה מבחינת מרקם,טעם וכד'.

      יש מתכונים לעוגיות או מאפים על בסיס שמן קוקוס בכבישה קרה. אני לא מכינה בדרך הזו.
      מציעה לך להיכנס לבלוגים טבעוניים שם אולי תמצאי את המתכון שיתאים לך מבחינת הדרישות שלך

      תודה ושבת שלום
      רויטל

      מחק
  21. היי רויטל,
    כמה עוגיות בערך יוצאות מהכמות הזו שרשומה במתכון?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ספרתי כמה יחידות אף פעם :) אבל בערך 1 ק"ג עוגיות.
      בדרך כלל אני מכינה את כל כמות הבצק אבל כל פעם אופה קצת . כלומר אני מקפיאה את כל הגלילים ומוציאה להפשרה ואפייה כל פעם גליל אחד או שניים לפי הצורך.
      רויטל

      מחק
    2. את מקפיאה את הגלילים לפני אפייה, עם הביצה עליהם (זו שמרחנו)?
      תודה על המענה המהיר!

      מחק
    3. ועוד שאלה אחרונה (מבטיחה :) )
      האם ניתן להכין את זה עם קמח עוגות ועוגיות או רק קמח לבן?

      מחק
    4. אני מקפיאה את הגלילים עם הביצה. הביצה מרוחה בין השכבות ולא במעטה החיצוני של הגלילים ואין עם זה שום בעיה בהקפאה:)
      כן אפשר עם קמח עוגיות.
      בהצלחה:)
      ואת יכולה לשאול חופשי ,העיקר שיצא לך מוצלח!
      רויטל

      מחק
    5. תודה רבה על הכל!
      קצת התקשיתי בהתחלה עם ההתעסקות עם הבצק, אבל בסוף יצא מוצלח, יפה, וטעים!
      הפעם עשיתי עם קמח רגיל, אבל פעם הבאה (ותהיה פעם הבאה) אעשה עם קמח עוגיות, ננסה ונראה איך יוצא :)
      לילה טוב!

      מחק
  22. הי רויטל,
    אפשר להכין את הבצק במעבד מזון (מג'מיקס?) אין לי מיקסר....אני מכינה בצורה הזאת בצק פריך, ולאחר ההכנה מקררת לחצי שעה בערך. האם זה יתאים לבצק הזה?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      אפשר להכיןב מעבד מזון
      רק שימי לב שזו כמותג דולה של בצק
      אולי כדאי לחלק למחצית הכמות בכל פעם כדי לא להכביד על המכשיר ושהבצק יעבור עיבוד טוב
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. היי,
      מדוע יש הבדל בין הבצק הזה לבין הבצק של עוגיות המקלות? שהרי הן אותו עיקרון....

      מחק
    3. שלום לך
      יש הבדל כי
      המתכון כאן הוא של בצק יותר עדין עם יחס שונה בין החומרים
      וזה בא לידי בטעם ובמרקם של העוגייה
      רויטל

      מחק
  23. העוגיות נראות טעימות ויפות כאחד......
    שאלה אחת: אחרי שמניחים את השכבה של השוקולד על הוניל מקמחים ואז מרדדים את שני השכבות ביחד ואז מורחים ביצה ומגלגלים?????

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה
      בדיוק כפי שכתבת
      הקימוח נועד לרידוד קל וחלק כדי שהבצק לא יידבק למערוך
      הבצק עדין ויש לטפל בו בהתאם:) המאמץ שווה
      הביצה נועדה להדבקה אחידה בגלגול הבצק
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  24. הי
    הכנתי את העוגיות עם הבנות שלי ,
    עוגיות טעימות מאוד חוסלו תוך יום.
    תודה על המתכון :)

    השבמחק
  25. האם אפשר להכין את העוגיות פרווה עם מרגרינה -- האם מוסיפים משהו לטעם ?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אין בעיה להכין עם מרגרינה ואין צורך להוסיף עוד חומרי טעם. זה יצא בסדר גמור עם מחמאה או מרגרינה מזולה
      בהצלחה ושבוע טוב
      רויטל

      מחק
  26. צהריים טובים
    קודם תודה על כל המתכונים הנפלאים שלך. אני עושה בם שימוש רב.
    שאלתי:
    קניתי בטעות קמח תופח במקום הרגיל
    האם להוריד את הא,אפייה במתכון?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אין צורך להוסיף עוד אבקת אפייה אם את משתמשת בקמח תופח
      תודה רבה :-)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  27. אני לא מבין איך בצק מגולל נקניק באורך 25 סמ מכסה בתמונה מגש של התאור
    המתכון נהדר אבל פרופורציה בבקשה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      האם שמעת פעם על אשליית הצילום?
      מציעה לך לקורא קצת על אשליית הצילום גדול/קטן קרוב/ רחוק
      כל טוב
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...