יום רביעי, 6 ביוני 2012

עוגת משמשים


עוגת משמשים
עונה קצרה כל כך לפרי מקסים וטעים
אני אוהבת את הצבע של המשמש 
לאחר האפיה,כתום זהוב נפלא
והטעם..חמצמצות כזאת מפתיעה וכייפית



חומרים
בצק
420 גר' קמח  (3 כוסות)
1 שקית אבקת אפייה
200 גר' סוכר (1 כוס)
200 גר' חמאה
1 ביצה
3 כפות חלב או מיץ תפוזים
מלית
650 גר' משמשים טריים ובשלים
4 כפות ריבת משמש או תפוז (אני מעדיפה משמש)
4 - 5 כפות סוכר
תבנית עגולה בקוטר 26 או תבנית מלבנית בינונית

אופן הכנה

בצק
  • בקערת המערבל עם וו גיטרה או פשוט להכין בלישה ידנית,. לנפות יחד קמח ואבקת אפיה.
    להוסיף פנימה סוכר וקוביות חמאה. לערבל יחד עד שנוצרים פירורים,להוסיף ביצה וחלב ולהמשיך לערבל עד שמתקבל בצק אחיד.
  • לחלק את הבצק לשני חלקים,2/3 ו-1/3. 
  • את החלק הגדול לרדד על גבי נייר אפיה לגודל גדול יותר ב- שלושה ס"מ מרוחב התבינת,כדי שיהיה לנו בצק לרפד את השוליים. להעביר את נייר האפיה לתבנית ולסדר אותו בתבנית,להדק את הבצק לשוליים.
מלית
  • לשטוף היטב את המשמשים,לפתוח ולהוציא את הגלעין,ולפרוס לפרוסות דקות,להעביר לקערה בינונית ,להוסיף סוכר ולערבב היטב.
  •  לחמם את הריבה במיקרוגל כמה שניות או במחבת על הכיריים ,לערבב היטב לקבלת ריבה חלקה. לצנן מעט ולמרוח על גבי הבצק שבתבנית.
  • להעביר את המשמשים שחתכנו,עם הנוזלים לתבנית (בניגוד לשזיפים,המשמש הנו פרי יותר מוצק ועם פחות נוזלים ולכן אין צורך לסנן) לפזר בצורה שווה על גבי הבצק.
  • את הבצק שהשארנו בצד,לפורר לחתיכות בינוניות מעל המשמשים. להכניס את העוגה לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך 45-50 דק'.
  • אפיה - אני אופה 25 דק' בחלק התחתון של התנור ואח"כ מעלה את העוגה לחלק האמצעי של התנור לעוד כ- 25 דק' עד שהעוגה מוכנה.
  • את העוגה יש לשמור בקירור ולהגיש בטמפ' החדר. אני גם מקפיאה כי עונת המשמשים כה קצרה וזו עוגה שמאוד אהובה אצלנו בבית.

27 תגובות:

  1. אוהבת עוגות פירות העונה....
    תודה על השיתוף למתכון מדהים וקל....
    שאני יחזור הביתה ב"ה מבטויחה לאפות את העוגת מישמש ותפוחים...
    לינדוש.

    השבמחק
  2. רויטל אני עכשו מדברת ברצינות בא לי לתת ביס ענקקקקק מעוגת המישמיש הזו .אבל אני רוצה קודם להכין את העוגה ששמתי עליה עין עוגת גבינה ועוגיות אוררו .אם נפסיד את עונת המישמשים נכין משזיף שגיב, שיגיע. אני חושבת שיהיה גם מוצלח.
    תודה יקירה את מדהימה כל פעם מחדש
    טובה

    השבמחק
    תשובות
    1. טובה..אני ממליצה לך לא לחכות עם משמשים כי העונה שלהם כל כך קצרה וחבל לפספס.
      שזיף שגיב הוא נפלא אבל אין לו את הצבע המלהיב של המשמש:-)
      לא משנה איזה מתכון תכיני,כבוד הוא לי שאת מכינה מהמתכונים שלי,זה משמח אותי מאוד

      מחק
  3. נוסטלגיה. נראה נהדר ותאמיני לי אנסה לסוף שבוע.

    השבמחק
  4. וואו!!!
    נראה טעים בטירוף!!!
    איך בא לי חתיכה...

    השבמחק
    תשובות
    1. חן חן:-)
      זו בהחלא עוגה טעימה,כבר לא נשאר הרבה ממה שהכנתי אתמול חחחח..

      מחק
  5. כן - העוגה באמת ניראית מאדדדדדדדדדדדד מזמינה
    במיוחד שיש לה את הציפוי שאני כל כך אוהבת
    השילוב של חמצמצות ומתיקות מאד הולך אצלי במשפחה
    איזה כייף שהתחילה עונה עוגות פירות הקיץ :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ויני.
      גם אני שמחה שהתחילה עונת פירות הקיץ..יש לי עוד המון מתכונים לנסות ולהנות מהם:-)

      מחק
  6. אוייי כמה בא לי!
    משמש הוא הפרי האהוב עלייייי
    הולכת להכין את זה היום!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שמרית.
      ברוכה הבאה לקבוצה של אוהבי המשמש:-)

      מחק
  7. נראת חבל"ז
    אילנית12

    השבמחק
  8. טעים טעים, אהבתי מאד !!
    העוגות האלה ממכרות,
    שילוב הפירות המשגע, הורס !
    מתכון מקסים, רויטל
    שבוע נפלא,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רותי:) מסכימה איך פירותה קיץ נפלאים לאפיה.
      יום מקסים

      מחק
  9. אחד מהטעמים האהובים עלי, שילוב המשמשים תמיד טוב, מפתיע, חמצמץ המשתלב היטב בטעם העוגה המתוקה שמסביב.
    העוגה נראית נהדרת וטעימה מאוד.

    מגי

    השבמחק
    תשובות
    1. רב תודות מגי:) אנחנו באותו ראש. בדיוק היום חגי חזר מהירקן עם 4 ק"ג משמשים ממש בשלים ויפים שניה לפני שהם נעלמים עד שנה הבאה.

      מחק
  10. וואו אחת העוגות הטובות!!
    טעימה בטירוף, קלה להכנה והשילוב של החמיצות והמתיקות - תענוג!
    אין לי ספק שמיד כשתגמר אכין עוד אחת!
    שבת שלוום ותודה

    השבמחק
    תשובות
    1. הילי חמודה,תודה רבה על המילים החמות זה מרגש אותי כל פעם מחדש!
      אני אוהבת מאוד עוגות קלות הכנה..כי אז בטוח שאני מכינה אותן שוב ושוב ולא רק לאירועים מיוחדים.
      וגם אצלי בבית העוגה הזו ככבה השבת..מנצלים את המשמשים לפני שיעלמו.
      שבוע טוב
      רויטל

      מחק
  11. רויטל, באתי לדווח
    הכנתי את העוגה שלך - טעימממההה, אבל ממש טעימה.
    לא טעימה, אבל - אלא טעימה באופן אבסולוטי.
    שילוב מהמם של חמצמצות עם סוכר - כמו שכולם כבר אמרו.
    ובמקרה גם הייתה לי ריבת משמש - איזה כיף.
    הדבר היחיד ששיניתי - הוספתי קינמון למשמש.
    אני חולת קינמון ואם אפשר, תמיד רצה להוסיף.
    תודה רבה רבה על המתכון.
    אני חושבת שאם יישארו משמשים בעוד שבועיים - אני ארוץ להכין אותה שוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. ואי רותי איך שימחת אותי!
      תודה רבה על המילים החמות,איזה יופי שאהבת
      קינמון מוסיף המון - מסכימה איתך מאודדדדד:-)
      אני הכנתי שבוע שעבר כמות כפולה,חתכתי לקוביות והקפאתי. זה מחכה לסוף הקיץ..שכבר לא יהיו משמשים ונוכל להזכר ולהנות.

      מחק
    2. את העוגה שלך - כמו שכבר כתבתי - יותר מפעם אחת.
      היא פשוט מצוינת.
      אבל הפעם באתי לדווח על תוצר לוואי של העוגה.
      כנראה הכנתי בתבנית פחות גדולה, או שהעדפתי פחות בצק, בקיצור, נשאר לי בצק.
      הכנתי ממנו עוגיות - והן העוגיות הכככייי טעימות שהכנתי.
      בדרך כלל אני נופלת עם עוגיות. והעוגיות מהבצק הזה פשוט נפלאות
      הכנתי עוד פעם - והפעם פיזרתי מעל העוגיות קינמון (איך לא??!!) וסוכר.
      יצאו מעלפות.
      בפעם הבאה אני רוצה להוסיף קוקוס לבצק - ואולי בחלק אכניס גם נטיפי שוקולד.

      כמה שימושים יש לעוגה הזאת!!!!

      מחק
  12. איזו עוגה נהדרת,
    עשיתי אתמול עם קוביות תפוחים,
    חוסלה!!!

    השבמחק
  13. היי רויטל.הכנתי את העוגה אתמול,עוגה נהדרת וטעימה מאוד,היא כמובן תיכנס לעוגות הבית שלי.על איזה פירות נוספים את ממליצה לשלב בעוגה זו?תודה על מתכון נהדר זה

    השבמחק
  14. אפשר שמן במקום חמאה?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      בבצק פריך כמו זה אי אפשר להחליף חמאה בשמן
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...