יום ראשון, 17 ביוני 2012

עוגת שוקולד עשירה וחגיגית

עוגות שוקולד ,כל כך הרבה מתכונים ודרכי הכנה
העוגה הזאת היא עוגה שאני מכינה לאירועים מיוחדים
העוגה רכה ונימוחה מבפנים ופריכה מבחוץ בזכות קלתית הביסקוויטים


חומרים (לתבנית בקוטר 26 ס"מ)

קלתית ביסקוויטים
300 גר' ביסקוויטים טחונים דק
150 גר' חמאה
100 גר' שוקולד מריר קצוץ

מלית שוקולד
200 גר' חמאה
200 גר' שוקולד מריר
5 ביצים גודל L (רצוי בטמפ' החדר)
110 גר' סוכר חום כהה (1/2 כוס,להדק את הסוכר כאשר ממלאים את הכוס)
100 גר' סוכר לבן (1/2 כוס)
250 מ"ל שמנת מתוקה

ציפוי
100 גר' שוקולד חלב
50 גר' שוקולד מריר
50 גר' חמאה
1/4 כוס חלב

עיטור
1 חטיף מקופלת חתוך לרצועות דקות
1/2 שקית קליק כדורים  חום לבן

אופן הכנה

קלתית ביסקוויטים
  • להמיס יחד שוקולד וחמאה (במיקרוגל או בבן מרי) לבחוש היטב ולשפוך מעל הביסקוויטים הטחונים,לערבב היטב.
  • לשמן את התבנית בחמאה,לרפד את התחתית בנייר אפיה,לשפוך פנימה את תערובת הביסקוויטים להדק בעזרת כף או הידיים את הביסקוויטים לתחתית ולדפנות - חצי מגובה הדפנות. להניח בצד.
מלית שוקולד
  • להמיס יחד שוקולד וחמאה במיקרוגל או על בן מרי,לבחוש היטב ולהניח בצד.
  • להקציף יחד סוכר חום,סוכר לבן וביצים ,כ- 5 עד 10 דק' לקציפת ביצים בהירה וסמיכה.
  • תוך כדי ערבול,במהירות בינונית להוסיף שמנת מתוקה,להמשיך להקציף כ- 5 דק'.
  • לערבב היטב את תערובת השוקולד והחמאה ולהוסיף לתערובת הביצים תוך כדי ערבול במהירות איטית. להמשיך לערבל עד שמתקבלת תערובת אחידה.
  • לשפוך את התערובת לקלתית הביסקוויטים,ליישר והלכניס לתנור שחומם מראש ל-170 מעלות ולאפות כ-50 דק' עד שעה. העוגה תעלה בזמן האפיה ולאחר צינון תרד חזרה. אם בודקים את העוגה עם קיסם.צריך לצאת קיסם עם פירורים דביקים ולא יבש לגמרי. העוגה צריכה להיות יציבה ולא שהמלית "תרקוד" בתבנית.יש להעביר סכין חד או פלטה סביב העוגה לאחר הוצאתה מן התנור כדי שיהיה קל לשחרר אותה מהתבנית בהמשך.
  • לצנן היטב את העוגה. להעביר לצלחת הגשה.
ציפוי ועיטור העוגה
  •  להכניס את כל חומרי הציפוי לקערת זכוכית ולחמם במיקרוגל או על בן מרי להמסה. לערבב היטב לקבלת ציפוי מבריק ואחיד. לשפוך מעל העוגה הקרה ,החלק העליון  של העוגה מעט שביר, ולכן יש למרוח בעדינות את הציפוי.
  • אני קישטתי את העוגה בקליק ומקופלת כמובן שאתם יכולים לעטר באיזה דוגמא ודרך שאהובה עליכם.
  • את העוגה יש לשמור במקרר ולהגיש בטמפ' החדר או קרה איך שאתם מעדיפים.
  • אני ממליצה לפרוס פרוסות בינוניות ולא גדולות מאוד..זו עוגה שהשוקולד בה מאוד מרוכז,וזה מה שכייף בה.





54 תגובות:

  1. אוי העוגה ממש מקסימה!
    שוקולדית בדיוק כמו שאני אוהבת
    וזה גם מגיע בדיוק בזמן בשבילי, כי יש אצלנו המון ימי הולדת בתקופה האחרונה ואני אוהבת כל פעם לחדש עם מתכון קצת שונה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ויני:-)
      גם אני אוהבת לגןן בעוגות לימי ההולדת אחרת זה מתחיל לשעמם אותי..חחח.
      לחגי יש יומלדת בחודש הבא ואני מתכננת על עוגת השוקולד האחרונה שפירסמת.

      מחק
    2. רויטל, כפי שסיפרתי לך ביום חמישי, הכנתי את העוגה הזאת סוף סוף.
      הכנתי בתבנית 24, ואת הציפוי החלפתי לגנאש שוקולד כי היתה לי שמנת מתוקה פתוחה מעוגה אחרת.
      העוגה הזאת מ-ע-ו-ל-ה !!
      לא נשארה פרוסה אחת במוצ"ש, היא פשוט קצרה הצלחה אדירה.
      וכבר ביקשו שאכין אותה שוב

      מחק
  2. ואו!
    נראה מדהים
    מרוכז,מושחת ושוקולדי.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה טל:) מושחת זו הגדרה מעולה לעוגה..חה.

      מחק
  3. מתוקה, העוגה נראית סופנית !
    העוגה עצמה בפנים נראית כל כך טוב ומגרה,
    כמו שאני אוהבת...חח.. דא !
    נראה פשוט טעים למות !!
    אחלה עוגה וברכות ליומולדת !!
    שיהיו רק אירועים שמחים ונוכל לעשות עוגות שמחות !!
    חיבוק, יקירתי,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי מקסימה:)
      תודה רבה על המילים החמות ♥
      ואמן אמן,רק שמחות וחיוכים,לכולנו!

      מחק
  4. רויטל שיהיה רק שמחות העוגה נראית ללקק תאצבעות .וואווו
    אשרייך ידיי זהב
    חיבוק
    טובה

    השבמחק
    תשובות
    1. רב תודות טובה.
      בשמחות ושיהיו הרבה לכולנו,אמן!

      מחק
  5. רויטל ,איזה יופי של עוגה כמו שאני אוהבת עוגת שוקולד שוקולדית מאוד ,יבורכו ידייך ,אתי

    השבמחק
  6. רויטל - העוגה מקסימה, אוהבת את התוך שלה, בדיוק מהסוג שאני אוהבת.

    מגי

    השבמחק
  7. עוגה מהממת ...עוגה חגיגית בטעם טוב .
    תודה יקירה על השיתוף למתכון .

    השבמחק
  8. העוגה נראית מדהימה! הבעיה שלי היא שאין לי מיקסר. האם אפשר להכין ללא עזרת מיקסר? אני ממש צריכה מתכון טוב ליום חמישי!

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור..בלי מיקסר אפשר רק אם יש לך מטרפה טובה ושרירים חזקים בידיים כדי שיהייה לך כוח להקציף את המלית.
      בהצלחה

      מחק
  9. את הביסקווטים/תחתית העוגה צריכים להכניס למקרר

    השבמחק
    תשובות
    1. אין צורך להכניס למקפיא או למקרר כי זו עוגה שעוברת אפיה. אני לא קררתי את התערובת וזה יצא מגובש ומצוין.

      מחק
  10. שכחתי להגיד שהעוגה נראית נהדר.
    והשאלה לגבי התחתית בגלל שנראה לי שבחום הזה
    העיסה לא ממש תתגבש טוב
    אולי כדאי קצת במקפיא
    אפשר???

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה.
      ובאמת שאין קשר לחום בחוץ ולתחתית הזו מכיון שכמו שאמרתי בתגובה לפני זו,העוגה נכנסת לאפיה ואין משמעות לקירור או הקפאה של התחתית. בהצלחה:)

      מחק
  11. איזה תשובה מהירה כל הכבוד אכין אותה כבר מחר בבוקר.
    רק אני רוצה להיות בטוחה שאכן שנינו מדברים על בסיס העוגה
    נכון?
    אותה לא צריך להקפיא/ לקרר הבנתי נכון?

    השבמחק
    תשובות
    1. :-) בסיס העוגה העשוי ביסקוויטים אינו מצריך הקפאה או קירור. עליו שופכים את תערובת השוקולד אותה מכינים במיקסר ושופכים מעל הביסקוויטים שכבר הדקנו לתבנית וחיכו בחוץ בסבלנות. ואז הופ הופ לתנור.
      לאחר האפיה,מצננים היטב ואז דווקא כן אפשר ורצוי להכניס למקרר ,זה עוזר להעביר את העוגה לצלחת הגשה ולמרוח מעל את הקרם. וכל זה כבר כתבתי בהוראות הכנה :-) בכל מקרה אשמח לענות לכל שאלה.
      רויטל

      מחק
  12. תודה תודה תודה

    השבמחק
  13. עשיתי, זאת לא עבודה קשה (רק לעמוד ליד התנור כמו עוגת גבינה)
    ויצאה מעולה והאמני לי עשיתי כבר עוגות שוקולד בחיי כך שבאמת הופתעתי
    עשית לי את השבת
    תודה תודה תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. יופי. שמחה שחזרת לספר שנהנת מהמתכון ויצאה לך עוגה נהדרת. כל הכבוד.
      שבוע נפלא
      רויטל

      מחק
  14. הי,

    איך היא יוצאת כזאת גבוהה בתבנית 26, התבנית לא גדולה מדי בתמונה העוגה נראית קטנה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אמרת דבר והיפוכו באותו המשפט :-)

      העוגה חייבת להאפות בתבנית בקוטר 26 ,מכיוון שהמלית היא ביצים מוקצפות יחד עם שמנת ושוקולד,זה בעצם סוג של מוס אפוי ולכן העוגה מאוד מאוד תופחת בזמן האפיה ולאחר ההוצאה מהתנור היא יורדת בהדרגה עד שהיא מגיע פחות או יותר לגובה של 3/4 התבנית,שזה בערך גובה הדפנות שרידפנו בביסקוויטים.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  15. באיזה סוג של ביסקוויטים להשתמש?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך ,ביסקוויטים פשוטים,ללא תוספות מיוחדות ,כמו של אוסם או עלית או חברה אחרת ,אפשר על בסיס חמאה או הרגילים. אפשר גם להשתמש בלוטוס אך להם יש טעם אופייני (קרמל) שלא כולם אוהבים

      מחק
  16. האם אני חייבת להדק את שכבת הבסיס לדפנות העוגה? במידה ואני רוצה 3 שכבות ישרות האם ניתן שהמלית שוקולד תהיה רק בתחתית העוגה? זה ישפיע לי על המלית עצמה? (היא תדבק לתבנית? לא תצא עגולה או משהו בסגנון?)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה, התחתית של הביקוויטים בעצם מחזיקה את מלית השוקולד. ללא הביסקוויטים המלית תאפה בצורה שונה ולא יהיה מה שיחזיק אותה. את יכולה לעשות עוד שכבות אבל מעל העוגה עצמה מבלי לוותר על הבסיס.
      העוגה הזו כל כך עשירה בטעמים שאני חושבת שלא כל כך מתאים כאן עוד שכבות.

      מחק
    2. היי, תודה על התשובה המהירה! כנראה ששאלתי לא הובנה כראוי... הכוונה הייתה להדק את תחתית הביסקוויטים רק לתחתית העוגה ולא לדפנות שלה (והכוונה ב3 שכבות הייתה- שכבת ביסקוויטים, שכבת מילית, וגנאש שוקולד מעל...) ועוד שאלה.. האם העוגה מסוגלת להחזיק עליה דמות מבצק סוכר? או שהיא תהיה כבדה מידי ותגרום לשקיעת העוגה?

      מחק
    3. אני אחדד את תשובתי, הבסיס שאותו אנחנו גם מהדקים לדפנות התבנית מחזיק את העוגה, מכיוון שמדובר בסוג של מוס אפוי והוא לא יציב לפני האפיה,יש צורך בקלתית שתחזיק אותו.
      לאחר האפיה והקירור העוגה יציבה ואם דמות הסוכר לא כבדה מאוד אז לא צריכה להיות בעיה ואפשר להניח אותה מעל העוגה,רצוי להניח את הדמות לפני ההגשה בכל מקרה.

      מחק
    4. שוב תודה על תגובתך... עלה בדעתי שדפנות התבנית יחזיקו את המילית במקום עד לאחר האפיוה והתייצבות המילית... אני אנסה אותה בימים הקרובים.. תודה רבה

      מחק
    5. בהצלחה. אפיה נעימה.
      ואם בכל זאת החלטת לאפות ללא הדפנות ביסקוויט אשמח לשמוע איך יצא לך.
      רויטל

      מחק
    6. העוגה כבר בתנור והריח בבית מהמם! אעדכן בקרוב... איך שומרים את העוגה? מקרר? ניתן להקפיא ולהפשיר טרם האכילה? (מיועדת להאכל מחר בערב)

      מחק
    7. למחר בערב- הכי טוב במקרר ולהגיש בטמפ' החדר. בכל מקרה לשחרר מהתבנית רק לאחר הירור מלא.

      מחק
    8. עידכון בנוגע לעוגה- לצערי התנור שלי חווה משבר גיל 5 והרס לי את העוגה... אנסה אותה שוב בזמן הקרוב

      מחק
  17. היי רויטל, יש לי שאלה טכנית.
    בד"כ את כותבת לרפד את התחתית בנייר אפיה, ואני עושה את זה. מה שאני לא מבינה זה מה לעשות לאחר האפיה - איך מוציאים את הדבר הזה מהתבנית? אני רואה בתמונות שלך שאת שמה תחתית זהובה נחמדה כזו מתחת לעוגה. איך עושים את זה?
    תודה,
    איילת

    השבמחק
    תשובות
    1. היי איילת סליחה על העיכוב בתשובה.
      לנייר אפייה יש כמה תפקידים
      1.מונע הדבקות העוגה לתבנית
      2.בעזרת נייר האפייה מעבירים את העוגה לצלחת הגשה

      התחתית הזהובה שאת רואה בצילום זו תחתית חד פעמית לעוגות שאני שמה עליה עוגות כשאני מביאה עוגה שאנחנו מתארחים אצל אחרים.
      כשאני רוצה להעביר עוגה לצלחת הגשה אני נעזרת בסכין רחב וארוך ומכניסה את הסכין הזה מתחת לעוגה כדי להפריד את הנייר מהעוגה ובזהירות רבה מעבירה את העוגה לצלחת הגשה או תחתית חד פעמית. אם את רוצה ללכת על בטוח את יכולה להכניס את העוגה למקפיא לשעה בערך כדי שתהיה יציבה יותר ונוחה להעברה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. אני פשוט נתקעת עם נייר האפיה המכוער הזה מתחת לעוגה, כי אין לי מושג איך להוציא אותה משם. אני אנסה את המלצתך. תודה.

      מחק
  18. היי רויטל
    העוגה משום מה לא תופחת... מה עושים???
    דחוף עזרתך
    תודה ( :

    השבמחק
    תשובות
    1. מה זאת אומרת לא תופחת? אולי לא הקצפת כמו שצריך את הביצים? זה לוקח זמן וחשוב להקפיד על טמפ' לא גבוהה מידי. סבלנות

      מחק
  19. היי רויטל, עם איזה וו את מקציפה את המלית ? כמו שמקציפים שמנת מתוקה או שעדיף וו גיטרה?

    השבמחק
    תשובות
    1. זו הקצפה ולכן עם הבלון כמו שמקציפים שמנת מתוקה וביצים. בהצלחה:)

      מחק
  20. העוגה נראת נהדר! שתי שאלות קטנות:

    אפשר להפחית את כמויות החמאה?
    את חושבת שקצפת עם שוקולד גם תתאים? זו עוגת רושם ליום הולדת.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה

      המתכון מאוזן ובכוונה הכמויות הן כמו שהן
      כל שינוי בכמויות יניב עוגה אחרת ולא מה שרואים כאן התמונה לא במראה ובטח שלא בטעם

      אפשר לוותר על הציפוי שוקולד ובמקומו לפזר אבקת סוכר לפני ההגשה אך אז העוגה פחות חגיגית וייצוגית

      אין צורך בקצפת שוקולד העוגה מלאת שוקולד ומאוד מאוד עשירה בטעמים
      אולי גלידה וניל משובחת או סורבה פירות מתאים ליד אבל לא יותר מזה
      מזל טוב
      רויטל

      מחק
  21. היי רויטל
    אשמח לעזרתך, אני צריכה להכין עוגה פרווה שתוגש אחרי ארוחת החג,
    אז אני שמה שמנת צמחית ומחמאה, מה באשר לחלב? מה אני יכולה לשים במקום??
    תודה מראש על העזרה...
    חתימה טובה ושנה מצוינת
    יעל

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך יעל,
      תחליף לחלב פרה : חלב סויה וניל או חלב שקדים או חלב קוקוס.
      גמר חתימה טובה
      רויטל

      מחק
    2. תודה רבה על היענות מהירה... שיהיה חג סוכות שמח!!!

      מחק
  22. אודה לך מאוד באם תואילי לאפשר לי להדפיס את המתכונים שלך

    תודה

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...