יום ראשון, 1 ביולי 2012

עוגת קצף אגוזים,שוקולד וקצפת


עוגה חגיגית,יש בה טעמים ומרקמים שמשתלבים נהדר
אני אוהבת לגוון בסוג האגוזים ,לפעמים בלי קצפת 
עוגה מהסוג שכיף לחזור ולהכין ,אצלי בבית רק מחכים שאכין אותה


חומרים (לתבנית בקוטר 26 ס"מ)

שכבת בסיס
6 חלמונים (מביצה בגודל L)
100 גר' סוכר (1/2 כוס)
140 גר' קמח (1 כוס)
1/2 כפית אבקת אפיה
70 מ"ל שמן (1/3 כוס)

3 כפות גדושות ממרח שוקולד/נוגט/קונפיטורה טובה

שכבת קצף אגוזים ושוקולד
150 גר' אגוזים טחונים (אני אוהבת לשים 100 גר' קוקוס ו- 50 גר' שקדים)
50 גר' שוקולד מריר מגורר דק
6 חלבונים (מביצה בגודל L)
200 גר' סוכר (1 כוס)

שכבת קצפת
1 מיכל שמנת מתוקה (250 מ"ל)
3/4 כוס חלב (150 מ"ל)
1/2 חבילת אינסטנט פודינג וניל (40 גר' = 4 כפות שטוחות)

עיטור
1 כף ברס (אוגזי לוז בקרמל) אפשר גם לפזר שוקולד מגורר או להשאיר בלי כלום.

אופן הכנה

שכבת בסיס
  • להקציף חלמונים וסוכר לקצף בהיר וסמיך. להחליש את מהירות ההקצפה ולהוסיף שמן בזילוף דק תוך כדי הקצפה עד לקבלת תערובת אחידה.
  • לקפל לתוך התערובת את הקמח עם אבקת אפייה בעזרת מטרפה,לקפל בעדינות ולהכניס את הקמח בהדרגה ולא בבת אחת. להעביר את התערובת לתבנית משומנת ולשטח לשכבה אחידה.
  • לחמם מעט את השוקולד או הריבה כדי שיהיה קל למרוח מעל שכבת הבסיס (שהיא לא אפויה). אני מורחת בעזרת מרית או כף (עם החלק האחורי של הכף) 
קצף אגוזים ושוקולד
  • להקציף חלבונים ולהוסיף בהדרגה את הסוכר,להמשיך להקצףי לקבלת קצף חזק ומבריק.
  • לערבב יחד אגוזים ושוקולד מגורר ולקפל בעזרת מרית לתערובת הקצף,רצוי בפעמיים ולא לשפוך הכל בבת אחת. למרוח את התערובת מעל שכבת הבסיס,ליישר בעדינות 
  • מכניסים את העוגה לתנור קר ואז מפעילים את התנור ומכוונים את הטמפרטורה ל- 170 מעלות. זמן אפיה כ-30 דק'. לא לאפות יותר מזה אחרת הבסיס יישרף מלמטה.
  • לצנן את העוגה היטב ולהעביר לצלחת הגשה.
קצפת
  • להקציף יחד חלב,שמנת ואינסטנט פודינג,לקצפת יציבה.
  • אפשר למרוח את הקצפת מעל העוגה או לזלף (באיזה דרך שאוהבים)
  • אני פיזרתי מעל הקצפת ברס.
  •  את העוגה יש לשמור במקרר. 



ובלי קצפת...
כאן זילפתי שוקולד נוטלה ,היה טעים!


68 תגובות:

  1. מתפצפץ לי בפה הברס.וואווו על הבוהוריים כזו עוגה ?
    מדהימה אהבתי מאוד.
    תודה רויטל

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה טובה יקירה:)
      אני מאוד אוהבת ברס...צריך להחביא את זה טוב..חה חה

      מחק
  2. עוגה מרשימה ביותר וניראית קשה להכנה
    אבל מסתבר שהיא קלה להכנה :):)
    היא עשויה מאד יפה ומאד מדוייק - וזה משהו שהוא אופייני לך
    יש לך את היכולת לקחת עוגה "פשוטה" ולהפוך אותה למשהו מיוחד, ואין מה לעשות - אוכלים קודם עם העיניים :)
    אני אגב אוהבת יותר את הקישוט עם הנוטלה - מקסיםםםםםםםםםםם

    השבמחק
    תשובות
    1. ויני,תודה רבה על המילים החמות:)
      התרגשתי מאוד לקרוא את התגובה שלך.
      אני אוהבת את הסוג הזה של העוגות..בנויות לתלפיות ובעצם ממש פשוטות וקלות והאמת שאם לא שמים קצפת זו ממש עוגה קלילה לאכילה וקלה להכנה
      והיתרון שהיא לא חלבית,אם שמים ממרח שוקולד שהוא לא נוטלה ואז זה ממש מתאים בכל מצב.

      מחק
  3. העוגה נראית נפלא ! את בטוחה ששחיתות כזאת זה חוקי ?
    הייתי אוכלת את המסך לו ניתן היה.

    השבמחק
  4. העוגה נראית מדהים, רויטל!
    נראית מרשימה ומיוחדת,
    מלאת עסיסיות ועשירה ביותר!
    אני מעדיפה את הזילוף נוטלה,
    נראה ממש טוב,
    אחלה מתכון!
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה רותי:)
      אין בעיה, לך בשמחה אכין עם נוטלה.

      מחק
  5. אהבתי ..עוגה קלה ..טעימה...וחגיגית ..
    תודה יקירה.
    לינדוש.

    השבמחק
  6. שלום,
    אני מתה על ההשראה שלך איזה כיף.
    שאלה אני אצטרך להחזיק את העוגה יותר מיום אחד במקרר.
    כך שנראה לי שהתחתית תתייבש ביום למחרת במקרר.
    יש מצב לערבב את 3 כפות הריבה או השוקולד מעט כמו עוגת שיש
    רק עם התחתית???

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה,תודה על המחמאות :-)
      העוגה לא תתייבש גם אחיר יומיים במקרר אל חשש.
      את יכולה לערבב את הריבה או השוקולד עם בצק התחתיתי אך לדעתי זה מיותר כי יש מספיק משחק שכבות בעוגה והיופי כאן הוא דווקא ההפרדה שנפגשת לטעם בביס.

      מחק
  7. אהה סליחה רגע עוד שאלה קטנה קטנה
    אסור לי לוותר על העוגות שלך
    אני חייבת לנסות
    אז בהמשך לשאלה הקודמת לעשות מין עוגת שיש בתחתית שלא תהיה יבשה.
    האם אפשר בתבנית 24 כדי שאוכל לעשות את דוגמת השיש הזאת?

    השבמחק
    תשובות
    1. תבנית 24 לא מתאימה כי בזמן האפיה הקצף עולה והוא צריך מקום לעלייה הזו אחרת יהיה לך תנור מלא קצף אגוזים:-) וזה ממש דביק ולא נחמד לנקות את זה.
      אם את שומרת את העוגה בכלי אטום גם אחרי שלושה ימים היא לא תהיה יבשה - זו עוגה שאני מכינה בכל מני גרסאות כבר המון שנים ועל סמך זה אני יכולה לומר לך בוודאות נסי את המתכון כמו שהוא,הקפידי על זמני האפיה ואופן ההכנה =מבטיחה לך שתהיי מרוצה.
      רויטל

      מחק
  8. תודה רבה,
    אני ממש נהנית מהאתר שלך
    לפני שבועיים הכנתי את עוגת השוקולד הסופנית שלך
    והיום נדלקתי על העוגה הזאת.
    תודה על ההתייחסות והתגובה המהירה.

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שאת נהנת מהמתכונים בבלוג שלי:)
      ותמיד כאן לענות על שאלות
      רויטל

      מחק
    2. אפשר בבקשה קישור לעוגת השוקולד המדוברת?
      תודה (:

      מחק
  9. בוקר טוב,
    שכבת החלבונים הופכת למרנג אולי?
    איזה מרקם יש לזה של נשיקות או רך ?
    היתי רוצה להכין עוגת יום הולדת כזאת
    ושכבת מרנג ב-30 דקות נראה לי קצת מדי לא?
    תודה
    יפעת

    השבמחק
    תשובות
    1. יפעת בוקר אור,
      זה לא מרנג. אלא קצף רך.
      את המרנג אופים לא כחלק מעוגה אלא בנפרד וכמו שאמרת זמן האפיה ארוך יותר וטמפ' האפיה נמוכה.
      כאן הקצף נאפה יחד עם שכבת העוגה ומתקבלות שתי שכבות האחת של העוגה,שהיא אפויה והקצף שנאפה מעל ומקבל מרקם רך ונימוח.
      רויטל

      מחק
  10. נראית עוגה טעימה בטירוף!!
    עשית לי חשק...

    השבמחק
    תשובות
    1. חן חן:) שיהיה שבוע מקסים ומלא חשק..למאפים נפלאים

      מחק
  11. עוגה נהדרת יפה ומרשימה ובטוח טעימה
    אהבתי שבת שלום
    סיגל

    השבמחק
  12. העוגה מדהימה. קלה להכנה והיא פיתרון לעוגה פרווה
    אחת העוגות הטובות השכנתי.

    השבמחק
    תשובות
    1. איך פרווה? יש שם חלב... במה ניתן להמיר את החלב?

      מחק
    2. איך פרווה? מי שאוכל פרווה מכיר את כל התחליפים הידועים ל כ ו ל ם!
      ומי שלא יכול לשאול ויקבל מענה .

      חלב סויה או חלב קוקוס מחליף חלב רגיל ואפשר גם להכין רק קצפת פרווה וללא תוספת חלב וללא האינסטנט פודניג

      והעוגה טעימה מאוד גם ללא קצפת ואז היא פרווה

      יוןם טוב ושבת שלום

      מחק
  13. תשובות
    1. שלום וברכה - ברס אלו הם אגוזי לוז בקרמל קצוצים דק. קונים את זה מוכן בחנויות כמו לגעת באוכל/מתוק.נט/ממלכת האופים וכד'.
      אפשר גם להסתדר בלי או להכין לבד אגוזים מקורמלי- יוצא קצת אחרת ועדיין טעים.

      מחק
  14. הכנתי את העוגה אתמול.
    הטעם משגעעעע
    עוגה מרשימה קלה להכנה ומאווווווד טעימה..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שחזרת לספר איך יצא. איזה כייף שאהבתם.

      מחק
  15. הכנתי את העוגה יותר מידי מתוקה :(

    השבמחק
    תשובות
    1. על טעם ועל ריח.. לפני שמכינים מתכון בודקים כמה סוכר יש ואם זה מתאים לטעמך האישי.
      אני הכנתי את העוגה הזו למגוון אנשים ולא נתקלתי בתגובה שכזו.

      מחק
  16. אני מודה לך על המתכון הנהדר!!!! הכנתי את העוגה ויצא מאוד מאוד טעים והיא גם מקשטת את השולחן :)

    השבמחק
  17. שלום!!!
    אני הכנתי את העוגה ומאוד אהבתי, יש לי שאלה קטנה אם אני מכינה אותה כעוגת פרווה מה אני יכולה לשים במקום נוטלה? הייתי רוצה שיהיה את הטעם השוקולדי הזה גם בעוגת פרווה...
    מודה מראש ))

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה,שמחה שאהבת.
      ראיתי שיש לשוקולד השחר שוקולד אגוזים ונוגט אגוזים,לא יודעת אם זה פרווה אבל כדאי לבדוק.
      בכל מקרה אני בטוחה שיש ממרח שוקולד אגוזים שהוא גם פרווה,כדאי לבדוק בסופר וזה יחליף את הנוטלה.
      או שאת יכולה לקחת שוקולד אגוזים פרווה שבא בטבלת שוקולד, לקצוץ או להמיס ולמרוח .

      מחק
  18. היי רויטל
    העוגה נראית טעימה וגם יפה
    אני רוצה להכין פרווה, מה כמות שוקולד המריר שצריך? אני רוצה להמיס שוקולד מריר, ואז לזלף, אבל שהשוקולד חם נכון? ליאורה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליאורה,בוקר אור
      תודה רבה. השוקולד צריך להיות במרקם שניתן למרוח אותו אבל לא חם מאוד. בטמפ' הגוף.

      מחק
  19. עוד שאלה
    חשבתי על הגרסה הראשונה עם הקצפת.
    אפשר להקציף קצפת צמחית, אך כדי שתהיה טעימה אפשר להוסיף לה 2 כפות אבקת סוכר ואז פשוט למרוח על
    השכבה האמצעית נכון? רוצה שהיא תצא טעימה גם כפרווה מפאת כשרות. תודה רבה וסליחה על מגוון השאלות, ליאורה

    השבמחק
    תשובות
    1. את יכולה גם לוותר על הקצפת, אצלנו אוהבים אותה בשתי הגרסאות
      אם אתם רגילים לטעם קצפת פרווה אז אין שום בעיה והקצפתת פרווה לרוב יותר מתוקה בטעמה מהחלבית. אז לשים לב לא לשים יותר מידי תוספת סוכר.
      השכבה האמצעית היא לא קצפת הקצפת היא רק העיטור מלמעלה. יש שכבת בצק לבן מעל ממרח שוקולד מעל קצף חלבונים עם תוספות ואז אופים הכל יחד בסוף שהועגה קרה מורחים או מזלפים עליה קצפם

      מחק
  20. אמרו לך שאני מתה עלייך? הכנתי את העוגה עכשיו. יצאה מעולה!!!!!
    רק ממך עושה עוגות...את מדהימה....

    השבמחק
  21. שלום רציתי לשאול עם איזה אגוזים העוגה הכי טעימה לדעתך ואיך העוגה תצא עם אגוזי מלך?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי רוניאל
      זה באמת ענין של טעם. תשימים מה שטעים לך:)
      אני אוהבת למשל אגוזי לוז קלויים,לא מלוחים כמובן. משתלבים נהדר במאפים.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  22. למה צריך מקרר?
    בגירסא ללא הקצפת , האם גם צריך לשים במקרר?

    השבמחק
    תשובות
    1. ההצעה לשמור במקרר נשרמה תחת הקטגוריה של תוספת הקצפת.
      אני באופן אישי מאחסנת עוגות במקרר כי הן לא נגמרות אצלנו בקצב מהיר ובמקרר כל עוגה תשמר יותר טוב מאשר בחוץ.
      ניתן ללא הקצפת לשמור על העוגה מחוץ למקרר עד שלושה ימים

      מחק
  23. האם הבנתי נכון?
    את תערובת החלבונים לאחר שהיא מוכנה,לשים מעל תערובת החלמונים ?
    הן לא יתערבבו אחת בשניה?
    או שחוזק הקצף משאיר כל שכבה במקומה?

    בכל אופן,המתכון מדהים!
    אכין מחר ואשתף אתכן....

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לך
      הבנת מעולה:)
      מכינים שכבת בצק על בסיס חלמונים מוקצפים,זה יומא בצק רך אותו מורחים על התבנית.
      מעליו בצק החלמונים מורחים שוקולד למריחה (וחשוב שיהיה במצב נוזלי אך לא חם)
      ואז מקציפים את החלבונים לקצף יציב ומבריק מקפלים פנימה את האגוזים,קוקוס ושוקולד מגורר ממש בעדינות ומורחים מעל שכבת הבצק חלמונים ושוקול דהמריחה
      לא זה לא מתערבב אחד בשני כפי שאת יכולה לראות בתמונות כאן
      העוגה נהדרת הכנתי אותה אתמול לאיש שלי לעבודה והיום הוא חזר מהעבודה עם כלי של עוגה אבל בלי העוגה בתוכו:)
      בהצלחה

      מחק
  24. איזו עוגה! עושה חשק לרוץ להכין
    רציתי לשאול כמה שאלות:
    1. אפשר להשתמש בממרח לוטוס במקום הממרח שוקולד.?
    2. מוסיפים את האבקת אפיה יחד עם הקמח?
    3. איך יודעים שהעוגה מוכנה?
    אשמח לתשובות :) יום נעים

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה
      תשובות
      1. בהחלט אפשר להמיר את ממרח השוקולד בממרח לוטוס
      2.את אבקת האפייה מערבבים יחד עם הקמח
      3. זמן האפייה הוא כחצי שעה תלוי בתנור. רואים את הצבע של החלק העליון של העוגה ובנוסף שיטת הקיסם :) בעזרת קיסם רואים אם התחתית אפויה מספיק
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  25. שלום העוגה יצאה טעימה מאוד רק שבעירבוב של השכבה התחתונה יצא דחוס מאוד. יותר דומה לבצק רך מאשר בלילה...
    האם זה בסדר או שאולי היה צריך להוסיף עוד שמן?
    תודה מראש ושבוע טוב

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      החלק התחתון לא אמור להיות רך
      צריך להיות לו מרקם של עוגה בחושה
      כנראה שלא הקצפת את החלמונים מספיק חזק כי הם אלו שמחזיקים את הבסיס
      ונותנים לו את המרקם העוגתי
      ולא צריך עוד שמן,זה לא צריך להיות בצק פריך קשה
      בהצלחה והמון תודה שבאת לעדכן ולשאול
      רויטל

      מחק
  26. רק לתשומת ליבכם
    בהוראות הכנה של הבסיס לא רשום להוסיף את האבקת אפייה.... כמעט טעיתי ;-)
    מעבר לזה עוגה מדהימה
    פשוט ללקק אצבעות

    השבמחק
  27. בוקר טוב רויטל!
    העוגה נראית מדהימה!!
    רציתי לשאול איך העוגה כזו ישרה?
    תמיד שאני אופה עוגה עם קצף מלמעלה היא צונחת ונסדקת- צריך להשאיר בתנור כמו עוגת גבינה? או..??

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור רעות
      זה מאוד תלוי באיכות ההקצפה - צריך לדעת מתי להפסיק :) אם הקצפנו יותר מידי אז הקצף אורירי מידי ואפילו נופל ולעומת זאת אם הקצפנו פחות מידי הקף לא יצא מלא וגבוה
      ואסור להשאיר את העוגה בתנור לאחר הזמן המומלץ לאפייה כי היא תתייבש וחבל
      הקצף כאן הוא לא כמו מרנג,פשוט לעבוד בדיוק לפי ההוראות במתכון וליישר לפני ההכנסה לתנור את הקצף ואני מאוד מקווה שגם לך יצא כך ישר
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. תודה רבה רויטל!! אנסה..

      מחק
  28. רויטל, אפשר לשים באמצע ממרח תמרים?
    אין לי שום ממרח..
    זה מאד מורגש בעוגה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      אפשר בלי כלום. אפשר ריבה. מרים פחות אוהבת עם שוקולד אבל אם לכם טעים תמרים עם שוקולד אז כן זה אפשרי
      וכשמורחים נוטלה אז זה מורגש ומאוד טעים אבל בהחלט טעים גם בלי:)
      שבת שלום
      רויטל

      מחק
  29. רויטל, יצא ממש טעים!
    במקום ממרח גרדתי חצי חבילת שוקולד מריר.ולמעלה זילפתי שוקולד מריר מומס. יצאה מעולה. תודה רבה!!
    עם החיתוך הסתבכתי,השכבה למעלה קצת התפרקה לי בחיתוך.. יש לך רעיון למה?
    תודה! רעות

    השבמחק
    תשובות
    1. הי רעות
      השכבה העליונה לא אמורה להתפרק או להתפורר. היא אחידה
      יכול להיותש הקצפת את החלבונים חזק מידי לאורך זמן ואז הקצף נשבר - כלומר היה יבש מידי
      בשמחה
      רויטל

      מחק
  30. רויטל, אפשר לשמור בהקפאה את העוגה הטעימה הזו?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      לא מומלץ להקפיא בגלל קצף החלבונים. זה לא יוצא כל כך מוצלח מהקפאה (בגלל הנוזלים)
      רויטל

      מחק
  31. שלום וחג שמח
    אני רוצה להכין את העוגה ויש לי כמה שאלות:
    קראתי את ההערות שלך לגבי הקצף ואשמח אם תוכלי לומר כמה זמן ובאיזו מהירות צריך להקציף את החלבונים כדי לקבל את הקצף הרצוי?
    רשמת שאת אוהבת להוסיף קוקוס ושקדים - אני מבינה שזה במקום אגוזים, נכון?
    לגבי זמן האפייה - 30 דקות מרגע הכנסת העוגה לתנור הקר? או מרגע שהתנור התחמם?
    תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אתחיל מהסוך כי זה שלב חשוב מאוד בהכנת העוגה
      לא מחממים את התנור לפני!
      מכניסים את העוגה לתנור קר ורק אז מפעילים את התנור
      מכיוון שלכל מיקסר יש דרגות הקצפה שונות חשוב להתחיל במהירות איטית ולהגביר את המהירות בהתאם לקצף שנוצר
      לקצף מבריק ויציב מקציפים את החלבונים לפחות חמש דקות
      אכן קוקוס ושקדים במקום אגוזים כדי לגון ותלוי למי אני מכינה את העוגה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  32. שלום
    יש לי ביצים בגיודל M. האם להשתמש ב 7 ביצים?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי לימור
      בדיוק. תגדילי את הכמות ל- 7 ביצים
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  33. הי רויטל, הכנתי את העוגה ליום הולדת ולא אפיתי אותה מספיק ושמתי קצפת, אפשר להוריד את הקצפת ולאפות?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי מאיה
      קודם כל המון מזל טוב
      זה בלתי הפיך ברגע שמרחת בקצפת והעוגה התקררה
      צר לי. מקווה שפעם הבאה זה יצא טוב יותר
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...