יום ראשון, 8 ביולי 2012

עוגת פירות בחושה


עוגות פירות הן עוגות שמאוד אהובות עלי.יש כל מני אסכולות לשימוש בפירות. 
האסכולה הראשונה (ואמי היקרה מאוד בעדה) נפתח את המקרר...נראה מה יש במגירת הפירות ואז נחליט מה הכי מצ'וקמק ועלוב וברור שאף אחד מבני הבית לא יגע בפרי הזה וכלאחר כבוד הוא יגיע לעוגת פירות או ללפתן קיץ ואילו האסכולה שניה (כן כן..מודה באשמה) קודם מתכננים איזו עוגה רוצים ואז קופצים לירקן או לסופר הקרוב(אצלנו האיש שלצידי הוא זה שנשלח ,מה שקורה ברוב המקרים) ובוחרים את הפירות הכי יפים והכי טעימים לעוגה המיוחלת
אז קבלו אותה..עוגת הפירות הבחושה שלי,עם פירות שחותכים לקוביות קטנות ומערבבים אותם לתוך עוגת יוגורט בחושה וטעימה ,ולמעלה פירורים קסומים של שטרוייזל שהופך את העוגה לחגיגה אחת גדולה




חומרים (לתבנית מלבנית בגודל 20 ס"מ על 15 ס"מ  או עגולה בקוטר 20 ס"מ)

50 גר' חמאה רכה
150 גר' סוכר (3/4 כוס)
1 ביצה (L )
1 גביע יוגורט (גביע קטן של 150 מ"ל)
225 גר' קמח (2/3 1 כוסות)
1/2 שקית אבקת אפיה (5 גר')
1/4 כפית מלח (שטוחה)

300-400 פירות קיץ בשלים,חתוכים לקוביות (כ- 2 עד 3 כוסות פרי חתוך לקוביות)

ציפוי שטרוייזל (פירורי בצק פריכים)
50 גר' סוכר (1/4 כוס)
50 גר' קמח (1/3 כוס)
1/4 כפית קינמון טחון
25 גר' חמאה

אופן הכנה
  • לשמן היטב את התבנית בחמאה,אפשר לפזר מעט סוכר במקום לקמח זה מוסיף טקסטורה וצבע. לחמם תנור ל-170 מעלות.
  • מכניסים חמאה וסוכר לקערת המערבל,מערבבים יחד (עדיף עם וו גיטרה),כשנוצרת תערובת אחידה מוסיפים את הביצה וממשיכים לערבל לקבלת תערוב אחידה. מוסיפים את היוגורט ומערבלים מעט.
  • מנפים יחד את הקמח ואבקת האפייה. מוסיפים מלח ומערבבים. מוסיפים לתערובת במערבל ומשיכים לערבל במהירות נמוכה לקבלת תערובת אחידה.
  • בעזרת כף עץ או מרית גדולה מערבבים לתוך התערובת שהכנו את הפירות החתוכים. לערבב רק עד שרואים שהפירות התאחדו עם התערובת. מעבירים לתבנית ומיישרים.
  • הכנת השטרוייזל - שמים את כל החומרים בקערה קטנה,בעזרת קצות האצבעות ממוללים את החומרים בייחוד החמאה עם שאר החומרים הישים לקבלת פירורים. ברגע שכל התערובת נעשית פירורים,מפזרים מעל העוגה בתבנית ומכניסים לתנור.
  • זמן האפייה תלוי בסוג/גודל התבנית בה בחרתם להשתמש. תבנית מלבנית,העוגה שטוחה ואז זמן האפיה כ- 30 דק'. תבנית עגולה,העוגה גבוהה יותר ואז זמן האפיה יתארך ל-45 דק' בערך.
  • את העוגה יש לאחסן במקרר. נסו לחמם מעט במיקרוגל לפני האכילה..יאמי.
הערות והצעות
  • בשטרוייזל ניתן להשתמש בסוכר דמררה בהיר ואז מתקבל צבע יותר זהוב של הפירורים לאחר האפייה
  • עוגות פרי מהסוג הזה אינן מומלצות להקפאה.
  • העוגה נשמרת עד חמישה ימים במקרר.
רגע לפני הרכבת העוגה..
ערבוב הפירות החתוכים לתערובת העוגה
לפני הכניסה לתנור..פיזרתי את השטרוייזל והופ לתנור




49 תגובות:

  1. מעולה, פשוט מעולה!
    אני כל כך אוהבת את העוגות האלה,
    טעימות וקלות להכנה,
    ועם פירות זה חגיגה,
    אוהבת גם את השילוב של היוגורט !
    מרקם עדין ונפלא!
    תודה על מתכון מקסים, רויטל יקרה
    שבוע מקסים,,
    רותי :-)

    השבמחק
  2. עוגה נהדרתתתתתתתתתתתת
    קודם כל ברגע שיש שטרוייזל - זה כבר טעים:)
    ועוגת פירות עם שטרוייזל זה ממש נהדר - כי זה שילוב של חמיצות הפירות עם המתיקות של העוגה והשטרוייזל.
    מאד מאד אוהבת, ואפשר כל פעם להכין עם פירות אחרים.

    אגב - אני מאד אוהבת לאפות בתבניות עגולות בקוטר 20. אני אוהבת עוגות גבוהות, ובקוטר הזה אין בעיה של לשמור את העוגה זמן רב :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ויני ♥
      גם אני אוהבת לגוון בהרכב הפירות (אחרת אני משתעממת חה חה..)
      מסכימה איתך שהעוגה גבוהה היא נשמרת לאורך זמן.

      מחק
    2. רויטל - התכוונתי שעוגות בקוטר 20 לא נשארות להרבה זמן, כי התבנית לא גדולה.
      ואז....... אפשר להכין שוב עוגה חדשה וזה כל הכייף, לא?

      מחק
    3. חה חה חה חה ... אהבתי. יצאתי פיתה :-)
      אז ככה..
      אכן שמכינים עוגה קטנה היא מתחסלת במהירות הבזק ומשאירה טעם וחשק לעוד.
      מצד שני או יותר נכון בנוסף,שמתי לב שכן יש השפעה לצורת העוגה ולדרך האפיה שלה מבחינת ההשרדות שלה לאחר מכן. אני לא מבינה כל כך בטכנולוגיית המזון אבל אלו הן מסקנות מהשטח.

      מחק
  3. יופי של עוגה!!!
    בכלל, אחרי עוגת המשמש שלך, שנחלה הצלחה (גם מי שלא אוהב עוגות פירות, ואלו הם הרוב אצלנו, אהבו מאוד את הבצק: "איזה בצק נהדר, רק המשמשים קצת מפריעים!!" אבל מה הם מבינים???)- בייחוד אצלי ואצל מי שבכל זאת אוהב פירות - באמת אחת העוגות המשובחות שהכנתי - אז את המלכה שלי ואני הולכת אחרייך בעיניים עצומות (כמעט, נו טוב, אני לא אעשה ממך החלילן מהמלין!).
    אני מתכננת בלי נדר להכין.
    ודרך אגב, יש גם אסכולה שלישית - שאני נמנית עליה. אלו שמשתמשים בשתי השיטות. בדרך כלל, אני הולכת לקנות פירות במיוחד - כך היה עם עוגת המשמשים שלך. אבל קורה שאני רואה המון פירות במקרר שעוד יומיים כבר יגידו שלום לבוראם - ואז אני מכינה מהם עוגת פירות - הם עדיין טובים, לא מצ'וקמקים, אבל בדרך.
    ודרך אגב מספר 2 - את עוגת המשמש שלך הקפאתי יותר משבוע בהקפאה, והיא הייתה מעולה.
    והפס השני (א' קייק) אפילו שרד במקרר שהתקלקל - ולא נרשמה שום קריאה למגן דוד לפנות נפגעים לאיכילוב - ככה, רק בשביל המידע הכללי.
    אז תודה - וסליחה על החפירה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה רותי על המילים החמות ♥♥♥
      שמחה שניצחנו אותם עם עוגת המשמשים:-) גם אני מקפיאה אותה והיא יוצאת מוצלחת מההקפאה והסיבה העיקרית היא שהפירות כלואים בין שכבות בצק פריך בניגוד לעוגה שכאן,שמדבור בעוגה בחושה וזה סוג אחר של התמודדות עם נוזלי הפרי.
      אני אוהבת חפירות ..בכיף את תמיד מוזמנת לחפור כאן מתי שמתחשק לך ♥
      אהבתי את תאוריית האסכולה השלישית..רשמתי לעצמי.

      מחק
  4. טעים מרענן וכיף גדול לקנות לך עוד ועוד שזיפים ומישמישישישים ..חגי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך יקירי. בארור שטובת ההנאה כאן של עוגה בתמורה עוזרת לביצוע המשימה:-) בתאבון ונשיקות

      מחק
  5. אני לגמרי בעד האסכולה הראשונה ובעד המתכון הזה! נראית עוגה מצויינת

    השבמחק
  6. נראה לי שאני ואמך נוכל להשלים זו את זו.
    לוקחת את רעיון השטרוייזל.
    ואני רוצה גם להכניס בו אגוזים טחונים/קצוצים.נראה לי טעים עם הפירות

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה דיתה:) אמי תשמח לשמוע.
      אגוזים קצוצים גס מאוד מתאימים לשטרוייזל ,אני מוסיפה לפי מצב הרוח ומדד העצלנות של לקצוץ את האגוזים (כן כן גם זה קורה אפליו לי לעיתים:))

      מחק
  7. גם אני רויטל בעד אמך. פותחים תמקרר ורואים מה מצוקמק.ככה אני עושה גם עם קומפוט.
    אחלה עוגה. נרשמה במחברת.
    תודה יקירה על השיתוף

    השבמחק
    תשובות
    1. טובל'ה יקירה. כל כך שמחה לראות אותך כאן למרות הכל. שולחת לך המון עידוד ואנרגיות חיוביות
      כבוד הוא לי שהמתכון נכנס למחברת שלך:)

      מחק
  8. בניגוד לרוב האנשים, אני דווקא שייכת לאסכולה השנייה בכל מה שקשור לאפייה עם פירות. כמוך, גם אני לא מאמינה באפייה עם פירות "עייפים" או "מצ'וקמקים".
    העוגה נראית מדהים. אני מאוד אוהבת עוגות בחושות, במיוחד בשילוב עם שטרוייזל ופירות.

    השבמחק
    תשובות
    1. סף סוף...אני יכולה לצאת מהפינה החשוכה:-)
      תודה רבה. מוזמנת לקפה ועוגה.

      מחק
  9. עוגה חגיגית ויפיפיה...
    שילוב של הפירות והיוגורט מדליק..אני מצטרפת לדעה של אמך יקירה...
    לינדוש.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לינדוש:)
      אמי בטוח תשמח לשמוע שהרוב בדעתה.

      מחק
  10. אוהבת!!!
    עוגיות עם יוגורט ופירות זה נהדר, תוספת של שטרויזל הופכת אותה למושלמת! נראית חמאתית ונימוחה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה טל. שמחה שאהבת זה מפתיע שהיא כל כך חמאתית למרות שיש בה ממש מעט חמאה:)

      מחק
  11. אוהבת, אוהבת!
    גם אני הולכת במיוחד לקנות פירות לעוגה שאני רוצה להכין, מהפירות העייפים במקרר מעדיפה להכין שייק או גלידות.
    העוגה העגולה מרשימה ביותר, נראית עסיסית ורכה והגובה שלה...WOW!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה שמרית:) שייק זה רעיון מעולה לפירות העייפים

      מחק
  12. אוהבת את עוגותייך !

    גם אני משתמשת בפרי אייכותי לעוגות , לליפתן , לאפיית תפוחים .

    וכמו שנאמר אין לבשל ביין נחות , כזה שלא טעים לשתות - אז כמובן לא להשתמש בו לבישול .....

    יש לי בקשה צנועה אלייך , כמתעבת חמאה/מחמאה , אופה רק עם שמן קנולה . אולי תוכלי לתת מתכונים עם שמן ? כשיש אחד כזה , מיד מתווסף לכרטסת שלי .....

    תודה על ההתייחסות ,
    שרית-ב

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך שרית, תודה רבה על המחמאות
      בעוגה הזו את הבחלט יכולה להמיר את החמאה בשמן,יש פה בסך הכל כמות קטנה של חמאה וזו עוגה בחושה שמקבלת שינויים של חמאה בשמן בצורה טובה.
      אני עושה בימטב יכולתי לתת מתכונים מגוונים לפי הצרכים השונים והבקשות השונות של אוהבי הבלוג .
      רויטל

      מחק
  13. אפשר סוכר חום במקום לבן ולוותר על השטרוייזל?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,אפשר לוותר על השטורייזל
      מבחינת סוכר- הסוכר החום בעל טעם וצבע שמאוד משפיעים על המאפה. אם זה לא מפריע לך אז לא צריכה להיות בעיה רק שזה יהיה סוכר חום כהה ולא דמררה זהוב
      רויטל

      מחק
    2. רויטל

      שלום תודה על המתכון המעורר.
      עדיין שאלה בעניין הסוכר.
      לא הבנתי מה הסוכר התחליפי לסוכר הלבן.
      במתכון עצמו בחלק של השטרויזל כתוב : "סוכר דמררה בהיר"

      כאן במענה לשאלה כתוב סוכר חום כהה.
      האם הכוונה למוצר של סוגת שנקרא : סוכר דמררה קלאסי? צבעו זהוב לא חום כהה.
      דברת גם על שימון התבנית בחמאה , עם אפשרות לשים סוכר במקום קמח. יש צורך לפזר קמח / סוכר על התבנית המשומנת בחמאה , לפני מזיגת התערובת ?

      תודה
      ארז

      מחק
    3. היי ארז. עשית קצת סלט :-) אז בוא נפרק את זה לגורמים..
      השאלה שנשאלה כאן ואליה התייחסת היא על הבלילה של העוגה ,בבלילה של עוגה עדיף אם רוצים להחליף לסוכר חום את הכהה כי הוא רך יותר ונמס בקלות. לעומת זאת בשטרוייזל עדיף את הדמררה כי הוא בנוי מגרגרים גדולים יותר שנותנים מרקם וארומה נהדרים לציופי מאפים.
      רצוי לקמח את התבנית לאחר השימון זה עוזר לשחרר את העוגה יותר בקלות. אפשר גם לשים סוכר במקום קמח אם רוצים. לא חובה :-)
      רויטל

      מחק
    4. תודה למענה המהיר והבהיר.

      מחק
  14. תודה רבה! עוד שאלה קטנה, היות ואני אופה לא מנוסה במיוחד.. - העוגה בתנור ובאמצעה בקיעים רטובים עדיין, היא אמורה להיות יבשה בבדיקת קיסם או לחה?

    השבמחק
    תשובות
    1. זה בסדר שיש בקעים בעוגה, אך הקיסם לא אמור להיות רטוב

      מחק
  15. נראית מרעננת ומעולה לערבי הקיץ פה בבירה :) יש לי שזיפים ותפוחים ואגס ואני בדרך למטבח, רציתי בבקשה לשאול לפני שאאפה אותה , האם ניתן להחליף את היוגורט בשמנת חמוצה מדוללת בטיפונת חלב נניח ? יש שמנת ואין יוגורט :) תודה ושבת שלום

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:) כמובן שאפשר להחליף את היוגורט בשמנת חמוצה- ללא דילול בחלב. אין צורך.

      מחק
  16. העוגה הכי טעימה ומוצלחת. תודה רבה רויטל על המתכון המדהים! העוגה יוצאת יותר ויותר טעימה בכל אפייה. וכשאני רוצה להרשים אני מכפילה כמויות ויוצאת עוגה גבוהה ויפייפייה!

    השבמחק
  17. תודה מתוקה על הטעימה והשיתוף לעוגה מדליקה טעימה ...

    שבוע טוב.

    השבמחק
  18. ממש לא זכור לי שראיתי אותה
    העוגה מושלמתתתתת
    זה מה שיש לי להגיד
    יבורכו ידייך
    שבוע נפלא

    השבמחק
  19. עוגה מקסימה, אוהבת את עוגות פירות הקיץ וכשיש בהן שטרויזל על אחת כמה וכמה, אני מהאסכולה השניה, עוגות יש לתכנן (ולא רק) :-)
    בכל אופן, אהבתי מאוד.

    שבוע טוב,

    מגי

    השבמחק
  20. אתמול נתקלתי במתכון וכבר לא התאפקתי...בתנור...

    השבמחק
  21. אני רוצה לאפות את העוגה הזאת היום. אין פרות קיץ יש לי אפרסמון, אננס משימורים ותפוחים האם אלו פירות מתאימים או להכין עוגה אחרת?

    השבמחק
  22. שלום וברכה
    רציתי לדעת האם ניתן להפוך את העוגה לפרווה ? אם כן מה התחליף של היוגורט?
    תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      לפרווה ניתן להשתמש במעדן סויה וניל באותה הכמות כמו היוגורט
      או בקרם קוקוס באותה הכמות גם כן.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  23. היי,

    מאד אוהבת את המתכונים שלך, איך אפשר להגדיל כמויות לתבנית 26?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה
      לתבנית בקוטר 26 להגדיל ב- 75% את הכמויות (אפשר גם רק 50% ואז העוגה תצא לא מאוד גבוהה)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  24. היי
    האם אפשר להחליף את היוגורט בגיל?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אמיר
      בהחלט אפשר להשתמש בגיל במקום ביוגורט

      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  25. בוקר טוב, האם ביצה אחת מספיקה? אין טעות?

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור
      אין כאן טעות
      ביצה אחת בהחלט מספיק
      זו עוגה קטנה(קוטר 20 לעגולה או מלבנית קטנה יש מידות בהוראות ההכנה)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...