יום שלישי, 10 ביולי 2012

סירות תפוחי אדמה במלית גבינות ומקלות גבינה מלוחים

גילוי נאות - קיבלתי מחברת תנובה גבינות להתנסות.
 היו בערכת ההתנסות גבינת עזים למריחה וגבינת פטה  כבשים.
דעתי על הגבינות : גבינת העזים למריחה,מאוד  עדינה,לי אישית יש רתיעה מגבינות עזים והאמת די חששתי לטעום בסופו של דבר מה שקבע זה שפתחתי את האריזה ולא היה ריח שאופייני לגבינות עזים,טעמתי ואהבתי. הגבינה מתאימה גם למאפים מלוחים וגם למתוקים. 
גבינת פטה כבשים - מרקם קצת פירורי,מאוד מלוחה לטעמי האישי. יותר מתאימה לפשטידות ומאפים או לשילוב בסלטים.

כחלק מאותה התנסות הכנתי סירות תפוחי אדמה במלית גבינות ובצל מטוגן ,מנה דלת שומן ומשביעה במיוחד. נהדרת לצמחונים ולארוחות חלביות.
מקלות הגבינה ,כייפים לאוהבי הנשנושים,בניגוד לבצק שקמ,הבצק הזה מאוד גבינתי וטעם הגבינות מורגש בצורה נעימה לאחר האפיה. המקלות המלוחים השתלבו נהדר עם גבינת עזים למריחה.


סירות תפוחי אדמה
חומרים
6 תפוחי אדמה בינוניים,עם קליפה ללא פגעים ורצוי מסוג עם קליפה עבה.
1/2 גביע גבינת עזים למריחה 5%
1/2 קוביית פטה כבשים 5%
1 בצל גדול חתוך לקוביות קטנות
2 כפות שמן קנולה לטיגון הבצל
מלח/פלפל שחור לפי הטעם
1/2 כוס חלב (ניתן להשתמש בשמנת מתוקה לבישול 15%)
חצאי פקאן לעיטור
אופן הכנה
  1. לשטוף ולקרצף היטב את תפוחי האדמה.
    ניתן לבשל חצי בישול בסיר רחב עם מים לכיסוי תפוחי האדמה (כחצי שעה בישול) או לחילופין להניח את תפוחי האדמה בתבנית תנור מרופדת בנייר אפיה ולאפות בתנור ,180 מעלות כשעה.
  2. לאחר שהוצאנו את תפוחי האדמה מהסיר/תנור,לחצות אותם ולהוציא (אני השתמשתי בכף פריזיאן) חלק מהתוכן,יש להשאיר שוליים בעובי של כ-1/2 ס"מ כולל התחתית. את התכון של תפוחי האדמה לשים בסיר קטן. את סירות תפוחי האדמה לשים בתבנית מרופדת בנייר אפיה.
  3. לשפוך את החלב לסיר עם  התוכן שרוקנו מתפוחי האדמה,לבשל על אש בינונית כ- 20 דק' ,רוב החלב ייספג בתפוחי האדמה. להסיר מהאש ולמעוך יחד עם החלב לקבלת מחית אחידה.
  4. במחבת קטנה לשים 2 כפות שמן ולחמם על אש בינונית,להוסיף את קוביות הבצל ולטגן עד לריכוך הבצל וקבלת צבע זהוב-חום בהיר.
  5. להוסיף לתערובת תפוחי האדמה שבשילנו עם חלב את הבצל המטוגן,הגבינות ומלח פלפל לפי הטעם. אני מציעה לטעום לפני הוספת המלח. לערבב היטב ולמלא את סירות תפוחי האדמה. ניתן לעטר בחצאי פקאן,אצלי מאוד אהבו.
  6. לאפות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כשעה. אני לקראת הסוף שמתי 10 דק' בגריל להשחמה.

 מקלות גבינה 
חומרים
350 גר' קמח רגיל (1/2 2 כוסות)
150 גר' חמאה חתוכה לקוביות
240 גר' גבינת עזים למריחה 5%
100 גר' גבינה פטה כבשים  5% מפוררת
60 גר' גבינת קשקבל מגוררת
1/2 כפית מלח
1/4 כפית פלפל שחור טחון
קמח נוסף לרידוד הבצק
לציפוי
1 ביצה טרופה
שומשום רגיל/שחור

אופן הכנה
  1. במעבד מזון  עם להב פלדה או קערת מערבל עם וו גיטרה לשים את כל חומרי הבצק ולערבל רק עד שמתקבל בצק אחיד. לשים לב לא לערבל יתר על המידה. לעטוף בנילון נצמד ולתת לבצק כ-8 שעות מנוחה במקרר.
  2. לחלק את הבצק ל-2 חלקים. חלק אחד להחזיר למקרר. את החלק השני להניח על נייר אפייה שפזרנו עליו מעט קמח. לרדד את הבצק למלבן ברוחב ס"מ 30  ובאורך 35  ס"מ. למרוח במעט ביצה ולפזר מעל שומשום. אני אוהבת להדק את השומשום לבצק,אני מניחה נייר אפייה מעל ומהדקת בעזרת המערוך את השומשום לבצק.
  3. להעביר את הבצק המרודד לתבנית אפיה, אני מניחה על גב התבנית. בעזרת גלגלת לחתוך לפסים ברוחב 1 ס"מ לחצות את הבצק באמצע לאורכו.
  4. להעביר את התבנית למקפיא למשך 10 דק' ולחמם את התנור ל-190 מעלות. לאפות כ-25 דק' עד להזהבה. 
  5. את אותו התהליך לעשות למחצית הבצק שממתינה במקרר.
  6. המלצה - אם אותפ אוהבם מקלות פריכים במיוחד. לאחר שסיימתי לאפות את שתי הנגלות של הבצק. אני מחזירה את המקלות לתנור החם. אופה עוד 10 דק' ,מכבה את התנור ומשאירה בו את התבניות לעוד 30 דק'.
  7. להעביר את המקלות לקופסא אטומה רק לאחר צינון מלא! ואזהרה - סביר להניח שלא יישאר הרבה מה להכניס לקופסא :-)


23 תגובות:

  1. נראה כל כך מעולה ומגרה!
    הרסת אותי עם הפקאנים מעל

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה טל:) הפקאנים היו הברקה של רגע, וזה ממש היה טעים ביחד.

      מחק
  2. מקלות הגבינה הגיעו בזמן יקירתי...
    סירות תפוחי-אדמה נראים מעולים...
    יום נפלא.

    השבמחק
  3. הכל פיגוז כמו שנאמר כבר
    יבורכו ידיי הזהב שלך.
    הכל טעים לי

    השבמחק
  4. סירות תפוחי האדמה "מעצבנות" אותי. אני מאדדדדדדד אוהבת מאכל כזה, ואני גם חושבת שזה מדהים לאירוח. הן "מעצבנות" כי אני עצלנית להכין דבר כזה, אבל מאדדדדדדדדדדד רוצה לאכול אותן

    מקלות הגבינה - אליפות!
    המון זמן שלא הכנתי קרקרים כאלה, ואני מחפשת מתכון טוב. לפי מה שאני רואה - אז מצאתי אותו :)
    פטה עיזים בד"כ יש לי בבית, וכבר רשמתי לי לקנות עיזים למריחה.
    אני אגב אוהבת לאכול אותם עם סלט חסה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. ויני ,חברה יקרה.
      אשמח לבוא לבשל איתך:) והסירות ישוטו במהרה אל התנור.
      תודה על התגובה החמה והאוהבת.
      אני מעריכה זאת מאוד
      רויטל

      מחק
    2. בבקשה שימי הודעת אזהרה לפני מתכון הקרקרים.
      הכנתי היום והם טעימים ברמות על!!!
      ממש סכנה כי אי אפשר להפסיק לאכול אותם
      מומלץ ביותררררררררררררררררר

      מחק
  5. ואוו המקלות נראים טוב! שאלה קטנה, אחרי שחותכים את הבצק לא צריך לעשות רווחים?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:) אין צורך ברווח. בכל אופן אני לא ריווחתי את המקלות ולאחר האפיה הם מתכווצים מעט וניתן גם לעזור להם להירפד אחד מהשני בעזרת הגלגלת מיד לאחר שמוציאים מהתנור.

      מחק
  6. אחלה מתכונים, רויטל!
    גם אני כמוך לא יכולה לסבול את הריח של הגבינות העזות,
    במיוחד של העיזים וזו באמת עדינה ונעימה,
    קטיפתית וטעימה...
    סירות התפו"א והמקלות נראים פשוט נפלא!
    אחלה ארוחה, יקירתי
    רותי♥

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה רותי:)
      בהחלט אחלה ארוחה,כאן נרשמה הנאה מרובה בקרב בני המשפחה

      מחק
  7. אוףףףףףףףףף!!
    אני רעבה ובא לי בדיוק כזה עכשיו!!
    נראה סוף!

    השבמחק
  8. רויטל יקרה !
    גם אני הפלגתי בדמיוני בסירות הנפלאות שלך
    מעדנים - סירות תפוחי האדמה נראות ונשמעות נפלא
    וכנ"ל גם ה"מקלות" - את מצלמת נהדר ותענוג לשוטט בבלוג שלך ♥ .

    השבמחק
  9. המקלות אוי המקלות............ רוצה עכשו

    רציתי לדעת, אם לא אוכלים מייד אז חייבים לחמם מעט כדי שיהיו קריספים ?

    השבמחק
  10. הי רויטל,
    הדברים שלך נראים מעולה, ממה שניסתי להכין יצא פצצה.
    רציתי לדעת האם במקלות גבינה ניתן להחליף את הקשקבל במוצרלה? או עמק מגורדת?
    תודה (-:

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה נועה
      את בהחלט יכולה להחליף את הקשקבל בכל גבינה קשה אחרת מגוררת שהיא לטעמך. יש את החריפות כמו צ'דר ופרמז'ן ויש את העדינות יותר כמו העמק שהצעת שהיא האהובה על הילדים:)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  11. האם ניתן להקפיא חלק מהבצק? או שעדיף לאפות ולהקפיא?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא כדאי לאפות ולהקפיא כי אז המקלות יספחו לחות בהקפאה.
      ממליצה לך להקפיא את המקלות לפני אפייה, ככה חתוכים. הקפאה של יום על מגש וכשהם קפואים להעביר לכלי אטום או שקית ושרוצים לאפות לשסר שוב על נייר אפייה ולאפות ככה קפוא אין צורך להפשיר
      להקפיא גוש בצק יותר קשה לעבוד אתו אח"כ. פחות מומלץ

      מחק
  12. אהבתי מאודדדדדד גם את תפוחי האדמה וגם את מקלות הגבינה. אני דווקא מאוד אוהבת גבינות עיזים ומכינה מהן המון דברים וגם כך סתם לנשנוש.....כרגיל הכל מהמם אצלך!!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...