יום ראשון, 15 ביולי 2012

עוגיות שוקולד צ'יפס וקוואקר


עוגיות שוקולד צ'יפס הן קלאסיקה. אהובות ומוצלחות.
לאור זה שהילדים שלי מאוד אוהבים עוגיות שוקולד צ'יפס ניסיתי לשנות את המתכון הקלאסי ולהפוך את העוגייה לקצת יותר בריאה,אני לא אומרת שהעוגיות האלו הן  בריאות. אבל בריאות הנפש לא פחות חשובה נכון? אז הורדתי מכמות החמאה והחלפתי בטחינה משומשום מלא. והוספתי  קוואקר שנותן המון סיבים תזונתיים ונפח לעוגייה
אפילו הכנסתי קצת סילאן כדי להעשיר את הטעם  וצבע העוגייה.
אצל הילדים שלי המתכון הוכתר כמנצח.




חומרים (ל-30-40 עוגיות בגודל בינוני)


100 גר' חמאה רכה
100 גר' טחינה גולמית משומשום מלא (אפשר גם טחינה גולמית רגילה)
200 גר' סוכר חום כהה ( 1 כוס,שיהיה מהודק טוב בתוך הכוס)
50 גר' סילאן (3 כפות)
2 כפות מיץ לימון
1 כפית תמצית וניל
2 ביצים גודל L
150 גר' קמח רגיל (1 כוס ועוד כף)
100 גר' קמח מלא (2/3 כוס)
150 גר' קוואקר אינסטנט (1/2 1 כוסות)
1/2 כפית מלח
1 כפית אבקת סודה לשתיה
1/2 כפית קינמון
150 גר' נטיפי שוקולד צ'יפס מריר
אפשרות : 100 גר'  נטיפי שוקולד צ'יפס מריר לציפוי 

אופן הכנה
  1.  להקציף יחד חמאה,טחינה ,סוכר חום,סילאן,מיץ לימון ותמצית וניל. עד לקבלת תערובת אחידה. להוסיף את הביצים תוך כדי הקצפה לתערובת,אחת אחרי השנייה לערבל אחרי כל הוספה.
  2.  לנפות יחד קמח רגיל ,קמח מלא ואבקת סודה לשתיה. להוסיף פנימה מלח וקוואקר ולערבב היטב.
  3. להוסיף  לתערובת שבקערת המערבל ולערבל מעט ,עד שכל החומרים מתגבשים לעיסה אחידה.
  4.  להוסיף 150 גר'  נטיפי שוקולד צ'יפס ולערבב עם כף עץ. ליצור כדורים בגודל בינוני (רצוי עם ידיים מעט רטובות) ולסדר על תבנית אפיה שטוחה. אם רוצים בשלב הזה ניתן לעטר את העוגיות בכמה נטיפי שוקולד צ'יפס. לסדר עם רווח של כ-2 ס"מ בין עוגייה לעוגייה, להכניס את התבנית למקפיא למשך 20 דק'.
  5.  לחמם תנור לחום של 180 מעלות,לאפות את העוגיות כ-15 עד 19 דק' (תלוי בתנור) לשים לב שלא ישחימו יתר על המידה.
  6.  להעביר את העוגיות החמות בעזרת תרווד או מרית לרשת צינון ולאחסן בכלי אטום כשהעוגיות קרות לגמרי.

































28 תגובות:

  1. WA WA WEE WA
    העוגיות ניראות מעולותתתתתתתתתתתתת

    גם אצלנו במשפחה מאד אוהבים עוגיות שוקולד עם קוואקר, ואת מזכירה לי שמזמן לא הכנתי
    ודווקא יש לי קוואקר בבית.

    העוגיות שלך נראות עשירות, ואהבתי את רעיון הסילאן :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ויני:)♥♥♥

      אני גם מאוד אוהבת לשים קוואקר בכל מני מאכלים ,זה מאוד מאוד בריא וטעים.

      המון תודות על המילים החמות ♥

      מחק
  2. שילוב מדהים של טעמים, רויטל מתוקה !
    מאד אוהבת את כל המרכיבים,
    התוצאה מעולה ונראית משובחת להפליא,
    עוגיות נהדרות !
    מתכון מקסים,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה ממש טוב... שאלות לי אליך:
      כמה זה 50 גרם סלאן בכפות?
      כמה זה 200 ג' סוכ רחום בכוסות? האם מדובר בסוכר החום הדביק?
      אין לי קמח מלא, כמה קמח רגיל לשים?
      אפשר טחינה גולמית לא משומשום מלא אלא טהור?
      אפשר שוקולד מריר מגורר גס במקום נטיפי שוקולד?
      תודה, ליאת.

      מחק
    2. ליאת,אני מעדכנת בגוף המתכון את הכמויות ששאלת.
      לגבי טחינה -אפשר טחינה גולמית משומשום רגיל ולא מלא.
      שוקולד מריר מגורר לא כל כך מתאים לעוגיות ,כי זה פחות יהיה מורגש באכילה. אבל את יכולה לחתוך שוקולד רגיל לקוביות קטנות וזה בסדרמדובר בסוכר חום הכהה הדביק-רטוב. אם אין לך קמח מלא את יכולה את יכולה לשים קמח רגיל ולהגדיל את הכמות ל-3/4 כוס קמח רגיל במקום קמח מלא ובנוסף לכמות הקמח הרגיל שכתובה במתכון.

      מחק
  3. נראה מתכון מעניין.
    אני תמיד מחפשת גיוונים לעוגיות השוקולד ציפס הקלאסיות והכ"כ טעימות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, זה החלק שהכי אהוב עליי באפייה,החיפוש הזה וההתנסות,ולפעמים יצאו דברים משובחים ולפעמים..נו טוב הפח לא רחוק:)

      מחק
  4. ואיי ואיי, איך אני אוהבת את השילוב
    אני גם מכינה עוגיות שוקולד צ'יפס עם טחינה, רק בלי גלוטן, זה בהחלט נראה מתכון מעניין ומגוון.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה טל:) ראיתי את המתכון שלך ללא גלוטן -העוגיות שלך נראות נפלא

      מחק
    2. היי, אפשר בבקשה מתכון לעוגיות ללא גלוטן ?
      תודה !

      מחק
    3. אפשר בבקשה את המתכון בלי הגלוטן?
      תודה רבה

      מחק
    4. שלום לך
      למתכון בלי גלוטן יש להיכנס לבלוג של טל שנקרא טולטולים. בלוג מומלץ :)

      מחק
  5. חייבת להודות- למרות שאני מוסיפה טחינה לכל דבר בעולם, אף פעם (עדיין) לא הוספתי טחינה לעוגיות שוקולד צ'יפס. זה גאוני!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה עלמה:) גם אני מהמכורים לטחינה... ממליצה לך בחום לנסות

      מחק
  6. מתכון מדהים... ממש טעים

    השבמחק
  7. רויטל - אפשר לוותר על החמאה?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי איילת, באופן עקרוני אי אפשר לוותר על החמאה היא שומן שבוה את הבצק של העוגיה,מחזיק את העוגיה וגורם לה להיות יציבה עם נפח.
      את יכולה להחליף את החמאה ברבע כוס שמן למשל אבל זה ישנה את מרקם העוגייה. אם זנ יהיה גם טעים לא יודעת,זה תלוי בטעם האישי שלך ובציפיות שלך מהעוגיה.

      מחק
  8. אם אני רוצה להכין בלי טחינה, כמה חמאה לשים?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש עוד מתכון בבלוג לעוגיות שוקולד צ'יפס ללא טחינה,מציעה לך לעשות את המתכון הנוסף בבלוג.
      במתכון הזה,להמיר את הטחינה ב- 100 גר' חמאה

      מחק
  9. הי רויטל! מה הכמות של הטחינה , בכוסות או כפות? תודה מראש יעל ( המתכונים שלך נהדרים!!!)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יעל
      תודה רבה:)
      האמת אני אף פעם לא מודדת טחינה בכוסות אלא שוקלת בגרמים
      אני מעריכה ש- 100 גר' טחינה זה בערך 1/3 כוס.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  10. הי רויטל האם חייבים להקפיא את מגש העוגיות? אין לי מקום לתבנית במקפיא...

    השבמחק
    תשובות
    1. הי יעל
      לא חייבים אבל זה עוזר לגבש את הבצק ומעניק לעוגיות פריכות נהדרת
      את יכולה לקרר את הבצק עצמו במקרר כשעה לפני יצירת העוגיות

      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  11. היי רויטל,
    אם יש לי רק סוכר חום בהיר, אפשרי? אם כן, כמה לשים?
    תודה רבה :)

    השבמחק
  12. היי רויטל,
    אם יש לי רק סוכר חום בהיר, אפשרי? אם כן, כמה לשים?
    תודה רבה :)

    השבמחק
  13. היי רויטל,
    אם יש לי רק סוכר חום בהיר, אפשרי? אם כן, כמה לשים?
    תודה רבה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום איילת
      סוכר חום בהיר - דמררה פחות מתאים במתכון הזה
      ממליצה להשתמש בסוכר חום כהה זה הרטוב
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...