יום ראשון, 22 ביולי 2012

עוגת גבינה ,ג'לי ופירות


עוגת גבינה,ג'לי ופירות- עוגת קייץ מרעננת וקלילה

עוגה שכייף להכין,לשנות טעמים וצבעים בפירות ובג'לי ואפשר גם לשנות את צורות הג'לי לפי תבניות הסיליקון שיש לכם בבית.

חומרים   (לתבנית בקוטר 24 ס"מ)

חבילת בישקוטים

מלית גבינה
250 גר' גבינה לבנה
1/2 כוס סוכר
7 גר' ג'לטין (1/2 שקיק)
2 כפות מים
1/4 כוס חלב חם
1 מיכל שמנת מתוקה (250 מ"ל)

לציפוי ג'לי ופירות
1 אריזה ג'לי מימונס בטעם שאוהבים
פירות טריים או משומרים חתוכים לקוביות קטנות ,אני שמתי פירות יער.
(פירות יער קפואים מאוד מאוד חמוצים,אני שמתי המון ,ממליצה לשים מעט אם בוחרים בפירות יער)

אופן הכנה

  • מרפדים תבנית בנייר אפייה. מסדרים את הבישקוטים,אני חתכתי אותם כדי שיתאימו לתבנית העגולה. (אפשר להרטיב מעט את הבישקוטים בחלב)
  •  מכינים את מלית הגבינה:מערבבים גבינה לבנה וסוכר. מערבבים בצלוחים קטנה ג'לטין ב-2 כפות מים. מחכים כ-5 דק'. שופכים מעל את החלב החם ומערבבים עם מטרפה עד שכל גרגרי הג'לטין ינמסו. שופכים מעל תערובת הגבינה ומערבבים היטב.
  • מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת יציבה ומקפלים לתערובת הגבינה עד שמתקבלת תערובת אחידה. שופכים לתבנית ומעבירים את העוגה למקרר. העוגה צריכה להיות בקמרר לפחות 8 שעות לפני שמסדרים עליה פירות וג'לי.
  • מכינים את הג'לי לפי הוראות היצרן.
    אני הכנתי את הג'לי והפירות בתוך תבנית סיליקון עם שקעים בצורת פרח. סידרתי את הפירות בשקעים ושפכתי מעליהם ג'לי בטעם אננס. שמתי את זה לילה במקרר ולמחרת הנחתי את העוגה על צלחת הגשה ,שחררתי את הג'לי והפירות מתבנית הסיליקון וסידרתי על גבי הגבינה.אפשר כמובן לסדר את הפירות מעל הגבינה ואז לשפוך מעל את הג'לי. 
  •  את העוגה יש לאחסן במקרר,היא לא מתאימה להקפאה יחד עם הג'לי.

18 תגובות:

  1. וואיייי איזה יופי
    צבעוני ומאדדדדדדדדדדד מושך את העין ואנחנו כמובן אוכלים קודם עם העיניים :)

    אהבתי את הפירות עם הג'לי במיוחד
    מקסים מקסים מקסים

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ויני:) אין ספק לענים יש תפקיד מרכזי ברצון שלנו לאכול ..

      מחק
  2. אני קוראת את זה בעודי אוכלת עוגת גבינה ממש דומה למתכון שלך, במקום הג'לי בישלתי שזיפים לסירופ. אבל הרעיון עם הג'לי שלך מעולה לפעם הבאה. ואגב - המקלות יצאו להיט! תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כייף ,נשמע ממש טוב השזיפים שהכנת.עשית לי חשק:)
      המקלות ..הם מסוכנים. אצלי בבית הם התחסלו בקצב מסחרר.
      תודה לך:-)

      מחק
  3. נראה נפלא,רעיון מקסים עם הג'לי

    השבמחק
  4. מתאים לי בדיוק לג'לים שאני מפסלת..תודה!!,מצרפת קישור עם תמונות כדאי לראות..http://www.facebook.com/media/set/?set=a.451756061502697.108419.100000049216478&type=3

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה אורלי. ניסיתי להכנס לקישורים בהמשך היום ולא הצלחתי,אבל אני אנסה שוב:-)

      מחק
  5. ממש לתפארת, רויטל יקירה!
    אוהבת את השילוב המעניין,
    רעיון מדליק לעוגה קייצית ומרעננת כל כך,
    כאחת שלא סובלת ג'לי,
    הג'לי עם הפירות פה קנה אותי בקלות....
    עוגה פשוט מקסימה !
    שבוע נפלא לך,
    רותי

    השבמחק
  6. רויטל המראה פשוט מושלם והטעם כנראה מעדן. אני מתענגת מהמראה.
    יבורכו ידייך
    טובה

    השבמחק
  7. איזה עוגה כיפית לקיץ!!!
    נראה מדהים!!

    השבמחק
  8. עוגה נהדרת - פשוט נראית מושלמת!!
    ממש לא הייתי מתנגדת לפרוסה נחמדה ממנה.
    יש לך דברים מקסימים כאן, רויטל, יישר כוח!

    השבמחק
  9. נראה עוגה טובה רויטל היום אנסה להכין אותה!! יישר כוח

    השבמחק
  10. אפשר לשים בננות בג'ל?

    השבמחק
    תשובות
    1. לבננות יש נטייה להשחיר ולהיות מאוד רכות בסביבה כזאת של ג'לי. זה גם לא יחזיק מעמד יותר מיום אחד
      לדעתי לא כדאי

      מחק
  11. שלום רב,
    ברצוני לעשות את הג'לטין עם תבנית סיליקון של 6 יח' עם חור
    לדעתך אחרי צינון יהיה אפשר לחלץ הג'לי??

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,לא ברורה לי השאלה
      כתבתי שאני הכנתי את הג'לי בתבנית סיליקון,בדיוק כזאת עם 6 שקעים. גם אם יש חור בתבנית הג'לי אמור להשתחרר בצורה חלקה,בתנאי שהסילקון איכותי. אם יש יותר מידי פיתוחים בתוך הסילקון -כלומר צורה יותר מיוחדת זה יהיה יותר קשה לשחרר את הג'לי שלמותו מהתבנית

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...