יום שני, 13 באוגוסט 2012

לחמניות קוטג'

לחמניות קוטג' עדינות ורכות

לחמניות נפלאות לכריכים ולארוחה חלבית. הן מעודנות בזכות הקוטג'
יש ריח נפלא בבית בזמן שהן נאפות בתנור.
מקור המתכון הוא מחברתי היקרה ויני  והבלוג הנהדר שלה משהו מתוק - הבלוג של ויני
לויני יש נסיון רב בבצקי שמרים,ממליצה להכנס לבלוג שלה ולהנות ממבחר מתכונים מוצלחים ויפיפיים
את המתכון המקורי של ויני תוכלו למצוא בקישור לחמניות קוטג



חומרים (ל-12 לחמניות)


450 גר קמח + 11 גר' אבקת גלוטן
150 מ"ל חלב 
25 גר שמרים טריים או 1 כף שטוחה שמרים יבשים
1 גביע קוטג' (225 גר')
1 כף סוכר
¼ כפית סודה לשתייה
45 גר (3 כפות) חמאה בטמפרטורת החדר
2 כפיות מלח

1 ביצה לבירוש
שומשום לפיזור 

אופן הכנה 

  • לנפות יחד קמח ,אבקת סודה לשתיה וגלוטן. להוסיף פנימה את הסוכר ולערבב. לפורר פנימה את השמרים (אם הם טריים או להוסיף את השמרים היבשים) ולערבב.
  • להוסיף את הקוטג' ולהתחיל לערבל במהירות איטית,תוך כדי ערבול להוסיף את מחצית מכמות החלב ואת החמאה. להמשיך לערבל במהירות נמוכה-בינונית,להוסיף את המלח ואת יתרת החלב ולהמשיך לערבב עד שמתקבל בצק אחיד. להפסיק את פעולת המערבל ולתת לבצק לנוח כ-5 דק' בקערת המערבל.
  •  לאחר מנוחת הבצק להמשיך לערבל במהירות בינונית כ-8 דק' לקבלת בצק גמיש. להעביר את הבצק לקערה משומנת ולכסות בניילון נצמד להכניס לתפיחה במקרר לפחות ל- 4 שעות,אפשר עד לילה במקרר.
  • להעביר את הבצק למשטח עבודה ולחלק אותו ל-12 חלקים שווים בגודלם. להחזיר את החתיכות למקרר,מכוסים בניילון נצמד כאשר כל פעם עובדים על חתיכה אחת של בצק. הבצק מאוד עדין ורך ולכן עובדים בשיטה הזו. יוצרים צורות שאוהבים מהבצק,ומניחים על תבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה
  • לאחר שהכנו את הלחמניות מניחים להכפלת הנפח,כחצי שעה עד שעה,תלוי אם המזגן עובד בבית ומה הטמפ' במטבח. 
  • מורחים בביצה ומפזרים שומשום או כל ציפוי אחר שאוהבים.
  • אופים בתנור שחומם מראש ל- 190 מעלות.זמן אפיה כ15 עד 20 דק' . לאחר שהלחמניות מוכנות,מוציאים מהתנור ומצננים. אני אוהבת את הלחמניות ללא קרום קשה ולכן מייד לאחר הוצאתן מהתנור כיסיתי את הלחמניות במגבת מטבח נקייה למשך 10 דק'. 
  • ניתן להקפיא את הלחמניות.

הערות והמלצות

  1. ניתן להשתמש בקמח לחם במקום להוסיף גלוטן לקמח . למתכון הזה לא מתאים קמח רגיל בגגל הרכב החומרים שבו.
  2. אם רוצים לחמניות גדולות יותר,רצוי לאפות בתבניות בהתאם לגודל הלחמניה כדי שלא ישטחו בזמן האפיה,בגלל שהבצק רך מאוד וזקוק לתמיכה בזמן האפיה כאשר הוא בכמות גדולה

23 תגובות:

  1. רויטל יקרההההההההההההה
    את לא יודעת כמה כייף לי לראות את הרשומה הזאת
    מאד מאד שמחה לשמוע שאתם אוהבים את הלחמניות :):)
    וכבוד לי שאת מפרסמת רשומה עם מתכון שלי, במיוחד שאת באופן קבוע יוצרת בעצמך מתכונים נפלאים - ואני יודעת שהם נפלאים, כי ניסיתי כמה מהם!:)

    הלחמניות יצאו לך יפהפיות והתמונות של הלחמניות בסלסלה נהדרות לדעתי :)
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך וויני על המתכון הנפלא ועל ה כ ל <3 <3 <3

      הלחמניות האלו כבר נכנסו לשגרת האפיה אצלנו בבית. הילדים מאוד אוהבים לחמניות וכמובון שהעדיפות היא ללחמניות תוצרת בית.

      <3

      מחק
  2. ללחמניות מתאים קמח לבן רגיל?או קמח מיוחד ללחם?מיה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי מיה
      קמח לחם או קמח רגיל בתוספת גלוטן.
      קמח רגיל ללא תוספת גלוטן לא יניב את התוצאה הרצויה כמו שנראת כאן בצילומים.
      רויטל

      מחק
  3. איפה קונים גלוטן?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום ליהי:)
      אני קניתי גלוטן בלגעת באוכל. יש עוד חנויות,חלקן גם עושות משלוחים כמו ממלכת האופים בצפון או סער מוצרי אפיה ועוד מגוון רחב של חנויות המתמחות במוצרי אפיה.
      רויטל

      מחק
  4. איזה יופי, איזה יופי !
    הבצק נראה כל כך טוב !
    הלחמניות מבריקות ומגרות ביותר, יקירתי !
    שאפו !!
    המתכונים של וויני מקסימים ונפלאים !
    שתי אלופות !!
    רותי ♥

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה רותי ❤ אין ספק המתכונים של וויני מעולים.

      מחק
  5. ראיתי את הלחמניות האלה בבלוג של וויני וישר היה לי חשק מטורף להכין אותן. לצערי עדיין לא מצאתי את הזמן, אבל התמונות המדהימות שלך עשו לי שוב חשק מטורף. אין ברירה, כנראה שאני חייבת להכין אותן ממש בקרוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה. המתכון של וויני באמת מוצלח ביותר,הכנתי את הלחמניות האלה כל כך הרבה פעמים והן תמיד יוצאות משובחות.

      מחק
  6. WOW!!! איזה לחמניות חתיכות!!
    נראות רכות ונפלאות...עשית לי חשק!

    אם המתכון מהבלוג של ויני אין לי ספק שהן יצאו פשוט אליפות!

    השבמחק
    תשובות
    1. רב תודות שמרית. הן מאוד רכות וטעימות.
      ובהחלט המתכון הוא של וויני האלופה :-)

      מחק
  7. רויטל את וויני עושות לי את זה אני חולה על לחם וכאלה לחמניות?? איך אפשר לעמוד בפניהן ? גם המראה והטעם נשפך מהמסך.איך שבא לי להכין אותן. אבל פוחדת.
    תודה לך ולוויני

    השבמחק
    תשובות
    1. רב תודות לך טובל'ה על המילים החמות ❤

      מחק
  8. רויטל, עם הלחמניות שלך - לקצה העולם!!!
    מאוד אוהבת!
    רוזה.

    השבמחק
  9. רויטל תודה !!!!!!!!!!!!! הכנתי את הלחמניות יצא נהדר ,מקווה שאוכל להעלות תמונות ,שבת שלום!!

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה יופי -שמחה שאהבת. אשמח לתמונות. שבוע מקסים ❤

      מחק
  10. תשובות
    1. היי לימור,אני קניתי בחנות שנקראת לגעת באוכל . יש בחנויות למוצרי אפייה כמו ספייסס,פורשף ועוד. ואפשר גם לקנות באינטרנט אם יש לך עוד מוצרים שאת רוצה לקנות כמו ממלכת האופים או סער מוצרי אפיה.

      מחק
  11. אפשר תרגום לכוסות

    השבמחק
  12. חייבים אבקת גלוטן?

    השבמחק
    תשובות
    1. אבקת הגלוטן מחזקת את הקמח הרגיל והופכת את הבצק ליותר יציב
      אפשר גם בלי..זה יוצא מעט שונה במרקם אבל נראה לי שזה יהיה בסדר
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...