יום רביעי, 22 באוגוסט 2012

בראוניז עם עוגיות שוקולד צ'יפס

יום שישי,זמן אפיה לפנק את המשפחה הנפלאה שלי. בצק עוגיות שוקולד צ'יפס כבר במקרר מחכה לטיפול מסור....ובהחלטה של רגע אני מכינה בראוניז. הבלילה כבר מוכנה..אני שופכת אותה לתבנית וחסר לי משהו.. לא מתחשק לי אגוזים ולא מרשמלו.. אני נזכרת בבצק העוגיות שבמקרר ומחליטה להוסיף פנימה עוגיות שוקולד צ'יפס,הרי רע זה לא יהיה. מדובר בשני מתכונים שאני מכינה שנים . התוצאה היא בראוניז שמשובצים בהם עוגיות שוקולד צ'יפס. שילוב טעים ומפנק.

קודם מכינים את הבצק לעוגיות ,שצריך להיות במקרר לפחות שעתיים.
לבראוניז משתמשים רק ב- 20 עוגיות, משאר הכמות אני אפיתי עוגיות שוקולד צ'יפס עם M&M . אפשר להכין כדורי עוגיות ולהקפיא אותם לפעם הבאה שתרצו להכין בראוניז עם עוגיות שוקולד צ'יפס.




מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס
חומרים (כ- 60 עוגיות)

373 גר' קמח (3/4 2 כוסות)
2/3 כפית סודה לשתיה
2/3 כפית מלח

200 גר' חמאה רכה מאוד (לא מחוממת במיקרוגל)
100 גר' סוכר לבן (1/2 כוס)
300 גר' סוכר חום כהה (1/2 1 כוסות)

2 כפיות תמצית וניל משובחת
1 כף מיץ לימון
1 ביצה M
2 חלמונים מביצה בגודל M

300 גר' שוקולד צ'יפס מריר

אופן הכנה
  1. לנפות יחד קמח וסודה לשתיה. את המלח להוסיף לאחר מכן ולערבב יחד.
  2. להקציף יחד (במערבל עם הגיטרה) חמאה ,סוכר לבן וסוכר חום. להוסיף בהדרגה את הביצה ולאחר מכן את החלמונים,תמצית וניל ומיץ לימון.
  3. להוסיף את תערובת הקמח לתערובת החמאה ולערבל רק עד שמתקבלת עיסה אחידה.
  4. להוסיף פנימה 200 גר' שוקולד צ'יפס ולערבב עם כף עץ. את ה- 100 גר' הנותרים אני שמה בצלוחית ומעטרת איתם את העוגיות . בשלב הזה לשמור בצד 20 עוגיות לבראוניז. ואם רוצים להכין משאר הבצק עוגיות סעיף 5  מסביר מה לעשות
  5. גודל העוגיה תלוי באיך שאתם מעדיפים ואוהבים.  לי יצאו 60 עוגיות מהמתכון. לסדר את העוגיות המרווחים גדולים אחת מהשניה שישאר להן מתכון לגדול.
    אפיה בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות. אני שמה את התבנית במקפיא ל-10 דק' לפני האפיה.
    זמן האפיה בתנור הוא כ-  15 דק' .

מתכון לבראוניז
חומרים (לתבנית מלבנית בגודל 25" על 15")
4 ביצים בטמפ' החדר
1 כפית תמצית וניל 
1 כפית קפה מגורען מומסת ב - 1/3 כוס מים רותחים
250 גר' סוכר (1/4 1 כוסות)
250 גר' שוקולד מריר
200 גר' חמאה
120 גר'  קמח (2/3 כוס)
קורט מלח

אופן הכנה
  1. לרפד תבנית בנייר אפייה. בתחתית התנור לשים תבנית אפיה עם שולים גבוהים ולמלא את מחציתה במים רותחים. לחמם את התנור ל-160 מעלות.
  2. בקערת המערבל לשים ביצים וסוכר ולערבל עם וו הגיטרה (לא להקציף!) במהירות איטית. להוסיף את תמצית הוניל והקפה המומס במים רותחים. להמשיך לערבל במהירות איטית.
  3. להמיס יחד שוקולד מריר ומרגרינה במירקוגל או על בן מרי. לערבב היטב ולהוסיף תוך כדי ערבול איטי לתערובת הביצים. להמשיך לערבל במהירות איטית.
  4. לערבב יחד קמח  ומלח ולהוסיף בהדרגה לתערובת השוקולד והביצים. לאחר שהוספנו את כל כמות הקמח ,להגביר מעט את מהירות הערבול ולערבל כ- 2 עד 3 דק' לקבלת תערובת אחידה. להעביר את התערובת לתבנית האפייה.
  5. להניח  את העוגיות בתוך התבנית לאחר שהעברנו לתוכה את עיסת הבראוניז.
  6. לאפות 30 דק' עם תבנית המים מתחת ולאחר מכן להוציא את תבנית המים ולהמשיך לאפות כ-15 דק' נוספות. קיסם צריך לצאת לח ועם מעט פירורים דבוקים אליו.
  7. לצנן היטב , להקפיא לשלוש שעות לפחות ,כדי שיהיה קל לחתוך את הבראוניז. לאחסן במקרר בקופסא אטומה. הטעמים במיטבם כשהבראוניז בטמפ' החדר. אך זה בהחלט ענין של העדפה אישית אם לאכול אותם ישר מהמקרר או להתאפק בסבלנות.
  • אחרי שכבר הכנתי וצילמתי וכמעט חוסלו כל הבראוניז,הבת שלי סיפרה לי שהיא ראתה במאקו  מתכון של בראוניז עם כדורי חמאת בוטנים  שנראה כמו הבראוניז האלו. אז חיפשתי את המתכון ותמונה והנה הקישור למתכון של חן שוקרון בראוניז שוקולד עם כדורוני חמאת בוטנים  מבחינה חיצונית יש דמיון אולם המתכונים שונים. ועכשיו יש לי חשק לנסות את כדורי חמאת הבוטנים הנפלאים של חן בבראוניז,כי זה נראה משגע וטעים טעים.
עם הבצק שנותר לי הכנתי עוגיות שוקולד צ'יפס עם M&M

18 תגובות:

  1. מגניב ! איזה פינוק !
    רויטל המתוקה, זה נראה כל כך מזמין !
    ואיך לא?
    שילוב מקסים בעיניי....
    תבורכי, יקירתי
    רותי♥

    השבמחק
  2. איזה יופי עוגיות בתוך עוגה הברקה מבריקה:) הייתי אוכלת עכשו פרוסה.
    ידיי זהב של רויטל יבורכו.
    חיבוק טובה

    השבמחק
    תשובות
    1. טובל'ה יקירתי- חן חן על המחמאות.שבוע נהדר שיהיה לך

      מחק
  3. איזה רעיון מדהים!!!
    נראה טעים בטירוף והבראוניז נראים עסיסיים בדיוק כמו שהם צריכים להיות.

    השבמחק
    תשובות
    1. רב תודות:-)
      כמו שאמרת..הבראוניז היו מאוד עסיסיים ונמסים בפה.

      מחק
  4. אני חושבת ששיחקת אותה בגדול!
    השילובים האלה נעשו להיט, ויש לי בראש כבר הרבה זמן משהו דומה, אבל את זה עוד לא ראיתי
    מאדדדדדדדדדדדדדדדדדד מוצא חן בעיני
    באמת יופי של שילוב כי זה בעצם גם שילוב של עוגיה פריכה עם בראוניז רך - מקסיםםםםםםםםםםםםםם

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך וויני חברתי היקרה ❤
      ריגשת אותי מאוד עם המילים החמות והתומכות.

      מחק
  5. וואו!
    טוב, אין לי לנסח תגובה הולמת, אני צריכה ללכת לברר איפה את גרה. אם את שומעת דפיקה בדלת באמצע הלילה, זו אני. ואם את שומעת רעשים מכיוון המטבח, זו גם אני - כנראה מצאתי דרך להיכנס בלי לחכות שתפתחי לי.

    ברצינות אבל - וואו!

    השבמחק
    תשובות
    1. מור,תודה רבה. שמחה שאהבת. רק בזהירות בלילה..כי הכלב שלי מייד ינבח בקולי קולות:-)

      מחק
  6. נראה מעולה, ולבטח טעים ביותר!
    אני חייבת לספר לך שאת ההשראה לבראוניז עם כדורי חמאת בוטנים קיבלתי ממתכון של מאפיית Baked האמריקאית. יש להם מתכון דומה לגרסא שלך - בראוניז עם כדורי בצק עוגיות. אחרי שהכנתי את הגרסא שלהם, חשבתי שיהיה מעניין להכין גם עם כדורי חמאת בוטנים, וכך המתכון נולד.
    אהבתי מאוד את הגרסא שלך, שאפו!!

    השבמחק
  7. בוקר טוב,

    אני רוצה להכין את הבראוניז ללא העוגיות. האם אני צריכה באופן ההכנה את שלב 1 ו-6?


    תודה מראש על התיחסותך.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      שלב 1 ו- 6 קשורים לבראוניז ולא לעוגיות כלומר זה של בחשוב באפיית הבראוניז שיצאו עסיסיים ולא יבשים
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  8. שאלה נוספת ברשותך,

    אני רוצה להכין בנפרד את העוגיות, את השוקולד צ'פס MַM, אני מניחה כבר בהכנסת העוגיות לתנור? הן לא נמסות מחום התנור? דרך אגב, את השוקולד צ'פס הנ"ל, אפשר להשיג בסופרים?

    אשמח להבהרות. תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לך מה לחשוש שוקולד צ'יפס וסוכרות M&M לא נמסות באפייה. השוקולד צ'יפס רך לאחר האפייה אבל שהעוגייה מתקררת כך גם השוקולד צ'יפס מתקרר ומתקשה בחזרה
      יש בכל סופר מגוון סוגים של שוקולד צ'יפס של כל מני חברות תקני מה שנראה לך:)

      תודה
      רויטל

      מחק
  9. שאלה לגבי העוגיות (אם מכינים אותם בנפרד), אני מכינה אותם לתנור בצורת "כדור" נכון? ואת הסוכריות לקישוט אני שמה ללאחר ההאפייה? אני מבינה נכון?:)

    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אופים את העוגייה עם התוספות.
      כלומר את מכינה צורה של כדור ומדביקה מעליו את התוספות (שימי לב שמחצית מכמות התוספת בכל מקרה את מכניסה לבצק וחלק ממנה את משאירה בצק כדי להדביק מעל הכדור שיצרת מהבצק)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...