יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

עוגיות שומשום מתוקות

עוגיות שומשום לאוהבי השומשום - השתמשתי בשומשום קלוי שמדגיש את הטעם הנהדר של השומשום ומוסיף לצבע של העוגיה
לעוגיות יש ריח נפלא ומרקם מתפצפץ


חומרים (ל-90 עוגיות קטנות)

100 גר' חמאה רכה
150 גר' סוכר חום כהה (3/4 כוס)
1 ביצה
1/2 כפית קינמון
105 גר' קמח (3/4 כוס)
1/4 כפית אבקת אפיה
קורט מלח
200 גר' שומשום קלוי (1/2 1 כוסות )

 אופן הכנה
  1. לקלות את השומשום - במחבת רחב עם תחתית עבה לשים את השומשום ולקלות על אש בינונית תוך  כדי ערבוב עם כף עץ עד שהשומשום משנה את צבעו מלבן לחום בהיר- זהירות לא לשרוף. להסיר מהאש ולהעביר את השומשום לקערה בינונית שיתקרר.
  2. להקציף יחד חמאה וסוכר,להוסיף ביצה ולערבל עד שמתקבלת תערובת אחידה.
  3. לנפות יחד קמח ואבקת אפיה. להוסיף קינמון ומלח לערבב,להוסיף את השומשום הקלוי ולערבב,להעביר לקערה עם תערובת האחידה ולערבב עם כף עץ עד שמתקבלת תערובת אחידה.
  4. לסדר בתבנית מרופדת בנייר אפיה את העוגיות,בכמות של 3/4 כפית לעוגיה עם מרווחים של
    כ- 2.5 ס"מ בין עוגיה לעוגיה. אני אוהבת להכין אותן קטנות.
  5. לאפות בטמפ' של 180 מעלות כ- 10 דק',לשים לב לזמן האפיה כי העוגיות קטנות ונאפות במהירות .
  6. לצנן היטב ולאחסן בקופסא אטומה.


20 comments:

  1. עוגיות מקסימות !
    הטעם של השומשום הקלוי זה תענוג,
    גם אני מאד אוהבת !
    איזה יופי של עוגיות ביתיות !
    עוגיות טעימות טעימות !
    מתכון מקסים, רויטל יקרה !
    רותי ♥

    השבמחק
    תשובות
    1. תוה לך רותי:)
      בהחלט כמו שאמרת עוגיות של בית

      מחק
  2. נהדר-נהדר. כל כך אוהבת שומשומיות ושלך נראות בדיוק במרקם הנכון (אין ספק שהשומשום הקלוי משנה את כל הטעם)

    מגי

    השבמחק
    תשובות
    1. מגי,תודה:-)
      את צודקת, השומשום הקלוי הקפיץ את הטעם של העוגיות

      מחק
  3. העוגיות ניראות טעימות,אפשר להחליף את החמאה לשמן או מרגרינה, כדי שיהיו עוגיות פרווה?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך בלה, שמן לא מתאים בעוגיות האלו אבל את יכולה בהחלט להשתמש במרגרינה כדי שהן יהיו פרווה.

      מחק
  4. אני אוהבתתתתתתתתתת עוגיות כאלה
    שאני קולה שומשום (אני מוסיפה לסלט חסה) אני אוכלת חצי פשוט עם כפית. אין להשוות בכלל את הטעם בין שומשום רגיל לקלוי.
    הן באמת נראות נהדרות. ואני יודעת שאפשר לסמוך על המתכונים שלך.
    פעם אחרונה אגב שאני הכנתי (מתכון ללא קמח) הן נעלמו מיד....... לפח!

    השבמחק
    תשובות
    1. וויני ,תודה רבה:)
      מסכימה איתך, השומשום הקלוי נפלא בסלטים,גם אני מאוד אוהבת.
      אויש...האמת שכואב הלב לזרוק לפח אבל לפעמים וקורה לכולנו הניסוי נכשל ואז באמת מוחקים את המתכון הכושל וממשיכים הלאה:-)

      מחק
  5. רויטל יופי של עוגיות אהבתי וגם אני בעד שומשום קלוי :)
    חיבוק
    שבת שלום

    השבמחק
  6. הכנתי את העוגיות שומשום. מאד קל להכין מאד טעימות. ממליצ בחום.
    עדה

    השבמחק
  7. נראות קראנצ'יות וטעימות!
    קלות ומהירות להכנה, פשוט מעולה!

    השבמחק
  8. רויטל יצא מעולה אבל יצאו לי רק 40 יחידות.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ורד בוקר אור,שימי לב שכתבתי שיצאו לי 90 יח' קטנטנות. זה אומר שלפני האפייה הכנתי כדורים קטנים בקוטר של כ- 1/2 ס"מ ולאחר אפיה הן גדלו מעט לקוטר של כ- 1 ס"מ. סוג של חטיף.
      כרנאה שהכת אותן יותר גדולות וזה גם בסדר. אני אוהבת את העוגיות האלו בגדול המינטורי שלהן.

      מחק
  9. הכנתי יצא מדהים תודה רבה על המתכון הנפלא

    השבמחק
  10. אפשר לוותר על הקינמון?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...