יום רביעי, 5 בספטמבר 2012

חיתוכיות אגוזים בדבש

חיתוכיות אגוזים פריכות ועשירות,במלית יש דבש וסירופ מייפל, השתמשתי בסירופ מייפל אמיתי שמאוד משפיע על הטעם.
אפשר להשתמש באיזה סוג של אגוזים שאוהבים מה שחשוב זו הטריות. אני מאוד ממליצה לטעום את האגוזים לפני שמשתמשים בהם לאפיה. מה שלא טעים לפני האפיה ישאר אותו הדבר גם לאחר מכן,וחבל על ההשקעה של זמנכם וחומרי הגלם בהם השתמשתם.


בצק פריך
300 גר' קמח (2 כוסות ועוד 2 כפות)
200 גר' חמאה קרה
100 גר' סוכר (1/2 כוס)
1 ביצה
1 כפית תמצית וניל
1 כפית גרידת לימון 


אופן הכנה
  1. בקערת מערבל עם החלק שנקרא גיטרה,שמים חמאה שחתוכה לקוביות וסוכר. מערבלים עד לאיחוד בין החמאה לסוכר. (במעבד מזון סדר הכנסת החומרים שונה. קודם שמים קמח,סוכר וחמאה. מעבדים לפירורים ואז מוסיפים ביצה וחומרי טעם ומעבדים רק עד קבלת כדור בצק)
  2. מוסיפים ביצה,תמצית וניל וגרידת לימון וממשיכים לערבל לקבלת תערובת אחידה. 
  3. מנפים את הקמח ומוסיפים לתערובת. מערבלים רק עד לקבלת בצק אחיד. חשוב לא לערבל יותר מידי כי זה "שורף" את הבצק ואז יהיה לנו בצק לא מספיק פריך וחבל.... מקמחים מעט משטח עבודה ומניחים עליו את הבצק. מגבשים לכדור ,עוטפים בנילון נצמד ומקררים חצי שעה לפחות.
  4.  למתכון הזה השתמשתי רק ב- 2/3 מכמות הבצק. את שאר הבצק הקפאתי עטוף בנילון נצמד.
  5. מרדדים את הבצק על גבי נייר אפיה מקומח,למלבן שגדול ב- 2 ס"מ מגודל התבנית.
    תבנית מלבנית 23 על 33 ס"מ או 25 על 25 ס"מ.מעבירים את הבצק בעזרת נייר האפיה לתבנית,מהדקים את הבצק לדפנות ומעבירים שוב למקפיא למשך 10 דק'.
  6. דוקרים מעט את הבצק עם מזלג ואופים ב-180 מעלות כ- 15 דק' לקבלת צבע זהוב בהיר מאוד.מצננים היטב.
מלית אגוזים
250 גר' אגוזים טריים ולא קלויים (פקאן,אגוזי מלך,בוטנים,שקדים תחברו מה שאהוב עליכם )
1/2 כוס סירופ מייפל
1/2 כוס דבש
3 ביצים (גודל M)
3 כפות קמח
אופן הכנה
  1. לסדר את האגוזים על גבי הבצק
  2. לערבב יחד את כל שאר החומרים עם מטרפה,לשפוך בצורה אחידה מעל האגוזים.
  3. לאפות ב- 180 מעלות כ-40 דק' לקבלת צבעחום קרמלי,לשים לב לא לשרוף.
  4. לאחר צינון לחתוך לקוביות קטנות (יצאו לי כ-40 ריבועים קטנטנים)
  5. לשמור בקופסא אטומה עד 5 ימים מחוץ למקרר.  
 את המתכון מצאתי בקלסר המתכונים שלי,היה מונח בשמרדף משנת 2003,מתכון של קלי מגר במדור האוכל של עיתון לאישה, וערכתי בו מעט שינויים .

27 תגובות:

  1. WOW WOW איזה מדהים שאבתי לעצמי את המתכון ♥
    ואני חייבת להכין לראש השנה .

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום ! העוגה נראית טובה רק לא הבנתי באיזה תבנית להשתמש אודה לך על התשובה בכדי שאוכל להכינה לראש השנה . תודה shila

      מחק
    2. תודה רבה תמר:)
      שילה, תודה לך,התבנית מלבנית בגודל 23 על 30 ס"מ.

      מחק
  2. מדהים ואגוזי כמו שצריך !
    רויטל, חיתוכיות מקסימות,
    מתה על האגוזים במיוחד הפקאן, עם המייפל והדבש - מעדן !
    שידוך משמיים !
    כל ביס חגיגה !!
    שנה טובה ומתוקה לך ולמשפחה,
    אבל אנחנו עוד ניפגש לפני.......;-)
    חיבוק
    רותי

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי יקירתי,תודה רבה על המילים החמות והמרגשות:)
      שנה טובה ונפלאה גם לך ולבני ביתך וכמובן שעוד נדבר :)
      רויטל

      מחק
  3. מדהים ונראה נפלא, באיזה גודל תבנית השתמשת?

    השבמחק
    תשובות
    1. רב תודות לך ליז,התבנית מלבנית בגודל 23 על 30 ס"מ.
      רויטל

      מחק
  4. רויטל מ100 לף :)קנית אותי -מדהים .זהו אין מילים. הולכת להכין אותה. מה את אומרת על סילאן תחליף למייפל?.לא אוהבת את המיפל התעשיתי.והמיפל הטבעי לא מספיק מתוק.
    תודה על השיתוף
    חיבוק

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה טובה:)
      אני חושבת שהסילאן בהחלט יכול להחליף את המייפל,רק לשים לב כי הוא יותר כהה ואז צריך יותר להשגיח האפיה- אני סומכת עלייך!
      המייפל הטבעי לא מתוק אבל הדבש מאוד מתוק ולכן השילוב כאן טוב ,כי גם הדבש הרבה יותר סמיך מהמייפל.

      מחק
  5. רויטל - יופייייייייייי של חיתוכיות
    וכמו שכבר אמרתי לך - יש לי המון אגוזים במקפיא. מתכון מעולה לחגי תשרי :)
    אגב - ההערה שלך לגבי טעימת האגוזים נורא הצחיקה אותי כי אני לא רק טועמת אני פשוט אוכלת אותם חחחחח

    השבמחק
    תשובות
    1. חח..להביא לך כמה ק"ג אגוזים? גם אני שומרת אותם במקפיא ואני קונה על משקל שאוכל לטעום בחנות ולדעת שהם טובים.
      אגוז ישן שהשומן בו התפרק זו חוויה נוראית בפה..
      תודה לך חברה יקירה:-)

      מחק
  6. תשובות
    1. לילה טוב! הכנתי את העוגה מהאתר המקסים שאני מכינה ממנו כבר כמה מתכונים ושכולם הצליחו והיו מאד טעימים. המתכון הנ"ל יצא פשוט מדהים ורק מחמאות קיבלתי ממשפחתי. תודה לך ושנה טובה! shila

      מחק
    2. Shila,תודה רבה . שמחת אותי:) איזה כייף לקבל מחמאות.
      שתהיה לך ולמשפחתך שנה טובה ומתוקה

      מחק
  7. יצא מדהים, תודה על מתכון נהדר!

    השבמחק
    תשובות
    1. יעל,תודה רבה. שמחה לדעת שהכנת ונהנת.
      שנה טובה ומתוקה

      מחק
  8. יופי של חיתוכיות
    אין עלייך.
    שנה טובה
    אילנית12

    השבמחק
  9. תהנו תהנו ותהנו...
    ותודה שאת לא שוכחת אותנו,
    שולמית

    השבמחק
  10. את ניסית לעשות עם קמח מלא ?
    או אולי יש לך המלצות ? : )

    וזה נראה פשוט מעולה !!!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אור
      תודה רבה:)
      לא ניסיתי להכין עם קמח מלא.
      אם את רוצה קמח מלא אין בעיה להמיר מחצית מכמותה קמח הלבן לקמח מלא.
      קמח מלא 100% כבר משנה את יחס החומרים בבצק ואז כבר צריך לשנות כמויות
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  11. בחורה חרדית28 במאי 2014 בשעה 20:48

    וואו רויטל, אני חייבת לשתף אותך.. יש מאפייה בירושלים שהתחילה לפני כחצי שנה לעשות את החיתוכיות האלה ופשוט התמכרתי לטעם שלהן, ועכשיו אני רואה אותן באתר שלך..!!
    השאלה שלי היא האם אפשר להמיר את המרגרינה בשמן?? (אנחנו לא מכניסים הביתה מרגרינה ואני רוצה גם שזה יהיה פרווה).
    תודה מראש על התגובה.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך בחורה חרדית
      לא ניסיתי להכין את הבצק עם שמן.
      אני מבינה את עניין המרגרינה. אולי תנסי להשתמש בשמן קוקוס מוצק או שילוב של טחינה עם שמן
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. בחורה חרדית30 במאי 2014 בשעה 0:19

      מעולם לא שמעתי וגם לא ראיתי בסופר דבר שנקרא "שמן קוקוס מוצק".
      בכל מקרה, נראה לי שאני אבקש מהמוכר את המתכון של התחתית כי הוא אמר לי שהם מכינים את זה עם שמן ואם המתכון שלהם לא יראה לי, אני אנסה את ההצעה שלך שהיא שילוב של טחינה ושמן.
      תודה רבה על הכל!

      מחק
  12. שלום

    האם אפשר להחליף חמאה במחמאה?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...