יום ראשון, 23 בספטמבר 2012

עוגת סולת עם קוקוס ופרג


לפני הרבה שנים פנתה אלי שכנה של ההורים שלי וביקשה ממני להכין עוגה לשבירת צום יום כיפור. היא מסרה לי דף עם רשימת מצרכים וכמויות אך בלי הוראות הכנה. 
אני לא מהעדה המתאימה...ועד לאותו הרגע לא הכנתי ולא טעמתי עוגות סולת. המתכון היה מאוד עשיר והיו בו סולת,קוקוס,פרג,אגוזים ,מיץ תפוזים וסירופ סוכר.
הכנתי את העוגה (אחרי שחרשתי על ספרי האפיה וקלסרי המתכונים שלי להבין איך מכינים עוגות סולת) והיה לה ריח מטריף.
מאז עברו הרבה שנים.. ואפיתי עוד הרבה סוגים ומתכונים שונים של עוגות סולת,המתכון של השכנה אבד לי לצערי . 
השבוע ניסיתי לשחזר את העוגה ההיא. אנחנו אהבנו מאוד.


חומרים (לתבנית תנור בגודל 30 על 27 ס"מ ובגובה של 5 ס"מ לפחות)
200 גר' סוכר (1 כוס)
60 גר' קוקוס (3/4 כוס)
60 גר' פרג טחון (3/4 כוס)
140 גר' קמח רגיל (1 כוס)
2 שקיות אבקת אפיה
380 גר' סולת (2 כוסות)
300 מ"ל מיץ תפוזים או תפוחים (1/2 1 כוסות)
200 מ"ל שמן (1 כוס)
6 ביצים גודל L

סירופ סוכר
400 גר' סוכר (2 כוסות)
450 מ"ל מים (1/4 2 כוסות)
אפשרות - מיץ מחצי לימון
4-5 כפות קוקוס לפיזור מעל העוגה

אופן הכנה
  1.  לחמם תנור ל- 180 מעלות ולשמן היטב את התבנית בחמאה או מרגרינה. לאמתאים לשים נייר אפיה בגלל הסירופ.
  2. בקערת מערבל לשים חומרים יבשים - סוכר,קוקוס,פרג,סולת,לנפות פנימה קמח ואבקת אפיה ולערבל עם גיטרה שהיבשים יתערבבו יחד היטב.
  3. בקערה בינונית לערבב יחד ביצים,שמן ומיץ תפוזים. תוך כדי ערבול החומרים היבשים במהירות בינונית להוסיף את תערובת הביצים והמיץ בזרם דק עד שמתקבלת תערובת אחידה. להעביר את התערובת לתבנית וליישר. לאפות כ-30 עד 40 דק' בחום של 180 מעלות. בזמן הזה יש להכין את סירופ הסוכר.
  4. להרתיח יחד סוכר ומים,לבחוש אפשר להוסיף לימון אם רוצים,ולהמשיך לבשל על אש בינונית, כ-20 דק' .
  5. כשעהוגה מוכנה - קיבלה צבע חום יפה והקיסם יצא יבש,להוציאה מהתנור,לחתוך למעויינים (לא להוציאם מהתבנית!) ולשפוך מעל העוגה את הסירופ ,אני עושה זאת בעזרת מצקת שיהיה פיזור שווה של הסירופ על כל העוגה.לפזר מעל את הקוקוס.
הערות והצעות
  • מי שלא אוהב פרג,ניתן לשים במקום קוקוס או שקדים/אגוזים לא קלויים טחונים
  • מדובר בעוגה גדולה מאוד,אם אתם משפחה קטנה מומלץ להקטין את הכמות בחצי ולאפות בתבנית יותר קטנה. 

25 תגובות:

  1. רויטל יקירתי חיכיתי לעוגה שלך עכשו נרגעתי :) (לא בטוח) חח פשוט נפלא אם יהיה כוח נכין אותה נפלאה
    גמר חתימה טובה לך ולכל בני משפחתך.
    חיבוק

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה טובה:) גמר חתימה טובה

      מחק
    2. עוגה טעימה. חוסלה מהר

      מחק
  2. רויטל יקירה, אני מאוהבת בבלוג שלך, שאלה לגבי המתכון הנ"ל, האם 3 כוסות סוכר זה לא הרבה מידי?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:)
      3 כוסות סוכר זה לא יותר מידי לסוג העוגה כזה וזו עוגה גדולה מאוד,שימי לב לשאר הכמויות של הביצים ,סולת וכד' זה מתאזן יחד. העוגה מתוקה ,ככה זה עוגות סולת הן רטובות מסירופ סוכר ומתוקות:-)
      אם את לא מאוהבי המתוק יש שתי אפשרויות או לא להכין את העוגה (וזה חבל..כי היא ממש טעימה)
      או להפחית את כמות הסירופ כלומר להוריד ממנו כוס סוכר ובהתאמה כוס מים רק אז..העוגה תהיה מעט יבשה.

      מחק
  3. רויטל העוגה נראית נהדר !!
    הגיע הזמן לקנות שוב סולת. לא תאמיני - אבל אף פעם לא הכנתי עוגת סולת. ראיתי שבמתכון אין הרבה קוקוס כך שלא תהיה לי בעיה להחליף אותו
    למוצאי יום כיפור זה לא יהיה כבר אבל העוגה הזאת מצויינת לכל השנה :)
    צום מועיל וגמר חתימה טובה!:)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה לך וויני :-)
      אני מאמינה לך מאוד,ואני בטוחה שתנסי ותאהבי:) ובהחלט העוגה הזו מתאימה לכל השנה.
      צום מועיל וגמר חתימה טובה לך ולמשפחתך וויני

      מחק
  4. יופי של שילוב יש פה !
    אוהבת הכל חוץ מהפרג,
    לצערי אני מאלה שלא סובלים פרג !!
    מאד אוהבת עוגות בשילוב סולת,
    העוגה נראית עסיסית ומזמינה !
    רויטל יקרה,
    גמר חתימה טובה לך ולמשפחה, בע"ה
    חיבוק
    רותי

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי יקירתי, לך אני אכין אותה עם אגוזים טחונים וללא פרג:)
      שנה טובה ומתוקה וגמר חתימה טובה לך ולמשפחתך רותי:)

      מחק
  5. את לא מבינה כמה זכרונות מקושרים אצלי עם העוגה הזאת...
    זה הזיכרון הכי חזק שיש לי מסבתא שלי. כל פעם שאני רואה עוגת סולת אני נזכרת בה. עשית לי טוב על הלב :) תודה.
    שתהיה שנה מתוקה וגמר חתימה טובה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, ריגשת אותי מאוד בתגובה שלך.
      זכרונות משפחתיים טבועים בנו עמוק בלב וקשורים הרבה פעמים בריחות וטעמים.
      שנה טובה ומתוקה וגמר חתימה טובה :)

      מחק
  6. אני הולכת להכין אותה, שילוב מעניין, קוקוס אני אוהבת פרג גם וסולת, רק הקלוריות, אוף אוריד כוס סוכר אחת,,,,

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך.
      את יכולה להפחית מכמות הסוכר ובהתאם את כמות המים אחרת הסירופ יצא דליל ולא כל כך מתאים.

      מחק
  7. העוגה נראית מצויין ואוהבת מאד את השילוב וגם את הסיפור שעומד מאחורי המתכון.
    שנה טובה וגמר חתימה טובה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך שרון.
      הסיפור היה עוד יותר ארוך אבל ניסיתי לא להעמיס עליכם:)
      גמר חתימה טובה ושנה מתוקה וטובה

      מחק
  8. איזו עוגה נפלאה, מתה על הסולת!
    נראית רכה ומפתה ביותר
    והשילוב של נקודות הפרג מקסים לחלוטין :)

    השבמחק
    תשובות
    1. רב תודות לך :) גם אני מאוד אוהבת את נקודות הפרג בעוגה.

      מחק
  9. היי רויטל,
    הכנתי - העוגה טעימה להפליא! מומלץ!
    גמר חתימה טובה, נוי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נוי, תודה רבה לך ,שמחה שאהבתם
      רויטל

      מחק
  10. היי רויטל,
    אני הולכת להכין את העוגה היא נראית נהדר, האם ניתן להשתמש בתבנית חד פעמית גדולה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, התבנית החד פעמית הגדולה היא יחסית עמוקה ויותר גולה מתבנית תנור, צריך לשים לב לשטח בצוה שווה את התערובת של העוגה,העוגה תצא קצת נמוכה.
      גמר חתימה טובה
      רויטל

      מחק
  11. אני חולה על עוגות פרג, ובקוקוס אני מאוהבת
    אז נראה לי שיש לנו מנצח!

    השבמחק
  12. הי רויטל..אפשר להפריד את הביצים כדי שתצא עוגה אורירית יותר?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,אם את רוצה להקציף חלבונים בבקשה. אני אוהבת שהעוגה הזאת במרקם דחוס יותר כי גם ככה הסולת נותנת את המרקם המתפורר מעט. אך זה באמת ענין של טעם אישי.
      רע זה לא יהיה
      בכל מקרה זה ענין של מרקם. תעשי מה שאת אוהבת:)

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...