יום רביעי, 10 באוקטובר 2012

עוגת וניל עם יוגורט,שמנת והפתעות


עוגת וניל - עוגה לבנה,זוהי עוגת בסיס לתוספות שאוהבים
חטיפי שוקולד,פירות טריים/משומרים,
תערובת קינמון עם סוכר חום ואגוזים ועוד. 
הפתעות..כי התוספת היא לפי מצב הרוח ולפעמים כדי לדעת מה מתחבא בתוך העוגה צריך לחכות בסבלנות שתתקרר
ולפרוס חתיכה נדיבה

מצרכים (לתבנית בקוטר 26 ס"מ או 3 אינגלישקייק משומנת בחמאה )

1 מיכל שמנת מתוקה להקצפה (250 מ"ל)
1 כפית תמצית וניל 
4 ביצים בגודל L
300 גר' סוכר (1/2 1 כוסות)

420 גר' קמח רגיל (3 כוסות)
1 שקית אבקת אפיה
300 מ"ל יוגורט סמיך (2 מיכלים קטנים)

2 שקיות סוכר וניל לפיזור מעל העוגה
אופן הכנה
  1. להקציף יחד ביצים וסוכר כ- 5 דק',להוסיף פנימה שמנת מתוקה ,תמצית וניל ולהמשיך
    להקציף כ- 5 דק'. חשוב מאוד להקפיד להקציף עד קבלת קצף סמיך ,לא יציב כמו קצפת,אבל סמיך ולא דליל.
  2. לנפות יחד קמח ואבקת אפיה,להוסיף לסירוגין  את הקמח והיוגורט לתערובת הביצים והשמנת להמשיך לערבל רק עד שמתקבלת תערובת אחידה.
  3. להעביר לתבנית מחצית מכמות התערובת, להוסיף את התוספת הרצויה ולכסות אותה בשארית התערובת.
  4. לאפות בחום של 170 מעלות כ- 45 דק'. העוגה נשמרת כשבוע במקרר וכיומיים-שלושה מחוץ למקרר
הפתעות - תוספות
  • 8 כפות סוכר חום ,2 כפות קינמון לערבב יחד. לשטח בתבנית מחצית מתערובת העוגה לפזר מחצית מכמות הסוכר קינמון ולכסות בשאר תערובת העוגה ולפזר מעל את שארית סוכר קינמון.
  • 10 חטיפי מקופלת בטעם שאוהבים חתוכים ,לשים בתבנית מחצית מכמות תערובת העוגה לפזר מעל את חטיפי המקופלת ולכסות בשארית תערובת העוגה. לפזר מעל  סוכר וניל.
  • 10 חטיפי מיני פסק זמן בטעם שאוהבים חתוכים לקוביות.  לשים בתבנית מחצית מכמות תערובת העוגה לפזר מעל את חטיפי פסק זמן ולכסות בשארית תערובת העוגה. לפזר את שארית חטיפי פסק זמן ומעל לזרות סוכר וניל.
המתכון בהשראת המתכון של בני סיידא ,עוגת שמנת וקינמון,מהספר "ברגע האחרון".


פרוסת עוגה עם מקופלת בפנים..יאמי
אלמוג לא מוכן לחלוק עם אף אחד את פרוסת העוגה שלו :-)
חלקתי את הבלילה ל- 3 תבניות אנגלישקייק רגילות וזה מה שיצא.
 כל תבנית עם תוספת אחרת בשביל הגיוון

65 תגובות:

  1. תודה יקירתי על השיתוף למתכון טעים ..
    אלמוג צודק מזה לקחת את הפרוסה האחרונה כולם לקחו ולא נישאר אפילו פירור...
    יום טוב.

    השבמחק
  2. מה הפלא ? גם אני לא הייתי מוכנה לשתף מישהו בפרוסת עוגה כזו טעימה:).עם מקופלת ??? טעים לי
    תודה רויטל
    שבת שלום.

    השבמחק
  3. הפתעות טעימות....יאמי !
    עוגה מקסימה, רויטל יקירתי
    נראית עסיסית ומלאת טעמים,
    כמו שצריך ♥
    חיבוק ממני,
    רותי

    השבמחק
  4. יש לי חולשה לכל העוגות הבחושות באשר הן ותמיד כיף להוסיף עוד מתכון לאוסף. אהבתי מאוד את השילוב בין השמנת המתוקה ליוגורט. ממש עוגה מושלמת עם הקפה, או סתם כתירוץ לקפה...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:-)
      נקים קבוצה..המכורים לעוגות בחושות. אצלי זו תמיד העוגה המועדפת.

      מחק
  5. אני אוהבת עוגה עם שמנת מתוקה והאמת שישברשת עוגה (שף קונדיטור ידוע, לא בני סיידא!) שיוצאת דחוסה נורא (היא דווקא מפורסמת). אבל זה בגלל הכמות הכפולה, וגם של הסוכר.
    המתכון הזה נראה כבר מראיה ראשונה שמישהי פה יודעת מה היא עושה :):)

    מתה על ההתפתעות האלה :):)

    השבמחק
    תשובות
    1. איך איך את מכירה את כל השפים והמתכונים ברשת. אני חייבת ללמוד ממך יקירתי:-)
      תודה על המילים החמות וויני.
      אני תמיד בעד הפתעות טובות ומתוקות ♥•ღ

      מחק
  6. תודה עוגה לטעמי...
    בוקר שבת נעימה
    שונטי

    השבמחק
  7. העוגה כלבבי
    אושרת מלמד

    השבמחק
  8. הי רויטל, אני עשיתי את העוגה אבל היא יצאה מאוד יבשה, ככה זה צריך להיות?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך. יבשה זה אומר שאפית אותה יותר מידי. או בטפמרטורה גבוהה מידי או אולי ערכת שינויים במתכון ?
      העוגה לא יוצאת יבשה אלא עסיסית בגלל השמנת והיוגורט.

      מחק
  9. היי רוטיל-העוגה ניראת ממש טעימה.חייבת לנסות.
    תמיד אצלך נראה מושלם.

    שאלה קצת "בורה? יזה יוגורט שמת? מאחר ואיני אוכלת יוגורט בכלל,
    אשמח לקנות במיוחד לעוגה.תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,ותודה רבה.
      היוגורט בו אני השתמשתי זה מה שאנחנו אוכלים..דנונה 3% במיכל של 150 מ"ל.(זה במארזים של 8 יח')
      רויטל

      מחק
  10. תודה רויטל על המתכון המעולה
    הייתי שמחה לנסות אך אצלנו מכינים רק עוגות פרווה ואני לא רוצה להרוס את המתכון.

    גם אני בקומונה של אוהבי הבחושות :)
    יש לי מתכון פרווה של עוגה בסיסית ואני משדכת לה כל פעם תוספת אחרת

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מורן,תודה רבה.
      ברוכה הבאה לקומונת הבחושות,תמיד יש מקום למצטרפים חדשים.

      דווקא יש דרך להפוך את העוגה לפרווה מבלי להרוס שום דבר. משתמשים בשמנת פרווה שמתאימה לבישול ואפייה.
      בפעם הראשונה בהקצפה של הביצים בכמות של 250 מ"ל ובפעם השניה במקום היוגורט בכמות של מיכל 250 מ"ל במקום 300 מ"ל יוגורט.

      מחק
  11. אויש כמה שהיא נראית רכה וטעימה!
    נראה לי שהיא הולכת לככב אצלנו השבת :))

    השבמחק
  12. היי אני חדשה בקומונה,אני מתגוררת בדרום וכשהיו הטילים לא ידעתי כבר במה להעסיק את הנכדות שלי, דפדפתי והגעתי למערוך המקפץ,הנכדה שלי בחרה את העוגה מבין כל העוגות...אפינו יחד,העוגה קלה להכנה,מגוונת וטעימה להפליא..מאז כל יומיים אני חייבת להכין את העוגה בווריאציות שונות...עוגה מומלצת ביותר

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אליזה, קודם כל כמה טוב שחזר השקט לדרום ♥
      שמחה מאוד שאהבתם את המתכון וכל הכבוד לאפייה עם הנכדה,איזה נחת ואושר.

      מחק
  13. היי רויטל העוגה נריאת מעולה אני הולכת להכין אותה לשבת .תמיד כייך לי להכין את העוגות שלך הם תמיד מצליחות וטעימות

    השבמחק
  14. רויטל את פשוט מלכת העולם

    השבמחק
  15. היי רויטל.. כרגיל, נראה טעים טעים טעים!
    נראה לך שאפרסקים משומרים ילכו פה בתור תוספת? גם במקרה כזה צריך לפזר סוכר וניל מעל?
    תודה רבה רבה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ליטל. תקראי בדף הבלוד בפייסבוק ,מישהי הכינה את העוגה עם קוקטייל פירות משומרים כך שנראה לי שעם אפרסקים ילך יופי. סוכר הוניל אינו חובה בכל מקרה רק אם רוצים זה פשוט נותן פריכות קלה לקרוםה עליון של העוגה וזה נחמד.
      שבת שלום
      רויטל

      מחק
    2. תודה רבה רבה! הכנתי עם אפרסקים ויצא מעולה! הולכת להעלות לדף הפייסבוק שלך עכשיו :)

      מחק
  16. היי רויטל
    האם שמנת 10%תספיק פה מבחינת השומן?
    ואם כן האם אפשר להוסיף ממנה ליוגורט פשוט קניתי רק אחד והעוגה ככ קורצת לי ;)
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, אם את מתכוונת שמנת במקום או חלק מהיוגורט אז כן אין בעיה,כי אז לא מקציפים אלא מערבבים עם הקמח

      מחק
  17. ולהקצפה הראשונה עם הביצים והסוכר?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא. בלתי אפשרי
      צריך להקציף את השמנת עם הביצים ושמנת להקצפה היא מעל 32%שומן

      מחק
  18. הכנתי ויצא מדהים אבל הצרה הצרורה שלא מפסיקים לאכול... יש אפשרות להקפיא או שלא עובר טוב הקפאה?

    השבמחק
    תשובות
    1. מעולה נחסוך קצת בקלוריות :-) תודה! ושאלה נוספת - האם במקום פסק זמן יש בעיה לשים שוקולד-ציפס?

      מחק
    2. היי,כתבתי במתכון שאפשר לגוון בסוג ההפתעות לא חייבים דווקא חטיף פזק זמן. ובהחלט אפשר לשים שוקולד צ'יפס.
      בהצלחה

      מחק
  19. היי רויטל,
    יש לי תבניות חד פעמיות בצורת קוגלהוף (עם החור באמצע) בקוטר 21 ס"מ.
    כמה תבניות לדעתך אפשר להכין מהכמות הזאת? 2?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, העניין הוא שלא רק הקוטר של התבנית קובע
      אלא העומק כלומר הנפח של התבנית.
      אני חושבת שזה ימלא לך 2 תבניות כאלה אבל זו הערכה בלבד
      ולא לשכוח לשמן ולקמח היטב את התבניות
      למלא רק 2/3 מגובה התבנית כדי שיהיה לעוגה מקום לעלות בלי שהחומר יגלוש החוצה בזמן האפייה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. היי רויטל,
      הכנתי את העוגות בסוף בתבניות אינגליש קייק, התערובת הספיקה לי רק ל2.5 תבניות, כלומר התבנית השלישית יצאה לי דיי נמוכה..
      בנוסף, העוגות לא היו אוריריות כמו שיוצאות לי בדרך כלל עוגות בחושות, זה הסוג של העוגה או שעשיתי משהו לא בסדר?

      מחק
    3. היי לך
      הכנתי את העוגה הזאת המון פעמים באנגלישקייק ותמיד חלקתי את התערובת ל - 3 תבניות. אני מדברת על התבניות אנגלישקייק החד פעמיות רגילות לא קצרות ולא רחבות יותר מהרגיל.
      זה הכל ענין של חלוקת התערובת באופן שווה בין התבניות. אז פעם הבאה תחלקי בצורה שווה ל- 3 או שתכיני 2 אנגלישקייק ו- כמה תבניות מאפינס אישיות אם את חייבת שהתערובת תבלוט מהתבנית בצורה קיצונית.
      עוגה בחושה היא לא טורט. כלומר אני לא יודעת מה הציפיות שלך מעוגה "אורירית" אבל אוריריות זו לא תכונה של עוגה בחושה אלא של טורט עם הקצפת ביצים וללא שומן (כמו שכאן יש שמנת מתוקה במקום חמאה למשל)
      אך זו אינה עוגה דחוסה בכל מקרה. כלומר בחישת יתר או חוסר הקפדה על ערבוב נכון של החומרים יצור לך עוגה דחוסה.

      רויטל

      מחק
    4. רויטל, יש מן תחושה שאת כועסת,
      אני חלילה לא באתי בטענות, אין לי ציפיות, זה נשמע שאת קצת צינית.. העוגה יצאה טובה מאוד בכל מקרה, רק רציתי לדעת אם היא אמורה לצאת אורירית שכן הכנתי כבר כמה עוגות בחושות שהן אוריריות וזו יצאה פחות ...
      בכל מקרה, אחלה בלוג, אני תמיד נהנית להכין ממנו. שנה טובה :)

      מחק
    5. אני לא יודעת איך בדיוא את מנתחת את האישיות שלי דרך המילה הכתובה כאן
      אבל אני כותבת ומחייכת ומנסה לעזור
      ואפילו הוספתי תמונה שתראי איך יצאו לי העוגות בתבנית אנגלישקייק
      אז אני לא מבינה למה הגישה הזאת שלך? באמת מה הבעיה
      אני עונה במהירות ועונה באופן ענייני ,
      לא ברורה לי כלל וכלל הגישה כלפי.

      קבלת הסבר הכי מקצועי שאני יכולה לתת
      אני קונדיטורית וכאשר שואלים אותי למה העוגה יצאה כך או אחרת אני משתדלת לענות תשובה ברורה ולעניין

      ואת הניתוח הפסיכולוגי שאת מנסה לעשות לי נשאיר למקום אחר כי זה בהחלט מיותר ולא מתאים בכלל לכאן.

      בברכה
      רויטל

      מחק
    6. רויטל אני לא באה להתווכח ולריב איתך, זה לא מתאים ולא יאה, בטח שזו לא הייתה הכוונה שלי, ובטח ובטח שלא ניסיתי לעשות לך ניתוח פסיכולוגי או ניתוח אישיות.
      אני קוראת נאמנה של הבלוג שלך ומכינה ממנו הרבה דברים ותמיד נהנית מהתוצאות. חבל לי שלקחת את זה לתגובה עוד יותר קיצונית. אם נפגעת אז אני מבקשת סליחה- לא הייתה לי כוונה שהתגובה תגיע למקום שזה הגיע אליו.

      מחק
    7. היי
      קודם כל אני מצטערת אם נפגעת.

      בנוסף,
      שמחה לשמוע שאת קוראת נאמנה של הבלוג וככזאת ודאי שאת כבר מכירה את סגנון הכתיבה והתשובות שלי.

      הנך מוזמנת תמיד לשאול ולבקש ,להתעניין ולספר חוויות מהכנת המתכונים כאן בבלוג

      כל טוב
      רויטל

      מחק
  20. היי רויטל,
    בשלב 2 - האם הערבול מתבצע עם המקצף שבו מקציפים את הביצים והשמנת בשלב 1?
    תודה,
    ממיכל.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מיכל, אם מדובר במיקסר גדול וחזק אפשר להמשיך את שלב 2 עם אותו המקצף אם מדובר במיקסר ידני אז את שלב 2 ממשיכים עם מטרפה גדולה וחזקה או כף עץ.
      בברכה
      רויטל

      מחק
    2. תודה על התגובה הזריזה :)))
      אה, ו... סופסוף מדובר במיקסר גדול וחזק, K-MIX פסים צבעוני, הרכש החדש שלי מהקיץ האחרון, כי עם כל זה שהאפיה אצלי היא תחביב - תודי שצריך מיקסר רציני בשטח!

      מחק
    3. בשמחה :)
      תתחדשי. איזה כייף. בשעה טובה
      אין ספק שמיקסר מקצועי חזק הוא כלי עזר מושלם לאוהבי אפייה
      רויטל

      מחק
  21. היי רויטל,
    האם מדובר במיני מקופלת\מיני פסק זמן?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי דבורה,
      אני השתמשתי בשקית של מיני אבל אם אין לך חטיפי מיני פשוט תתייחסי למשקל הכולל של החטיפים ולפי זה תחשבי את הכמות שצריך.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  22. היי רויטל , תודה על ההשקעה בכתיבת הבלוג, הייתי שמחה אם תוכלי להוסיף במתכונים הבאים טיפים למתחילים , לדוגמא במקרה זה : האם עדיף נייר אפייה או לשמן בחמאה או שמן ומתי לקמח , והכי חשוב , לגבי איזה חלק במיקסר צריך להשתמש והאם צריך להחליף מהמטרפה למערבל או שעדיף לערבב ביד ומה זה אומר ערבול יתר?
    פשוט ראיתי את השאלה ואת התגובה רק עכשיו , כשהעוגה בתנור :) מקווה שלא ערבבתי יותר מידי ..
    וגם יצאה לי התערובת קצת יבשה , זא סמיכה .
    תודה ,
    טלי

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך טלי
      אני משתדלת לפרט כמיטב יכולתי
      ומי שיש לו שאלה או בעיה תמיד מוזמן לפנות אלי בכל שאלה או בעיה במהלך ההכנה ורצוי לפני אם אלו שאלות כמו שכתבת כאן
      חלק מעולם האפייה זו התנסות יש דברים שרק שמכינים מבינים במה מדובר
      ולכן אם את מתחילה פשוט לעשות ולהתנסות וכן גם לטעות
      ככה גם אני התחלתי ולמדתי:)
      בהצלחה
      ואשמח לעזור בכל שאלה
      עדיף לפנות אלי בדף הפייסבוק של המערוך שם אני יותר זמינה בהודעות פרטיות
      רויטל

      מחק
    2. אוקי , תודה על המענה המהיר :)

      מחק
  23. היי רויטל,
    קודם כל אני חייבת לציין שהעוגה נראית מעולה! אצלי בבית יש אוהבי שוקולד מכורים ולכן אשמח לדעת אם אפשר להכין את העוגה הבחושה בטעם שוקולד?
    מה צריך להוסיף או להחליף וכמה?

    תודה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      תודה רבה:)
      כדי להמיר את העוגה לעוגת שוקולד יש להמיר 10% מהקמח לקקאו ואני ממליצה
      להרתיח מיכל של שמנת מתוקה (זה שמוסיפים לביצים כנוזל) יום לפני הכנת העוגה להרתיח את השמנת עם 100 גר' שוקולד מריר ולתת לזה להתקרר ולהמשיך את הכנת העוגה כרגיל
      חזרי לספר אם אהבתם ואיך יצא
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  24. הי רויטל,
    האם החתיכות ששמים באמצע לא שוקעות לתחתית? הבלילה מספיק יציבה להחזיק אותן?
    תודה וחג שמח,
    רינת

    השבמחק
    תשובות
    1. הי רינת
      החתיכות לא שקעו אצלי בכל הפעמים שהכנתי
      כמובן חשוב לחתוך לחתיכות בגודל סביר-בינוני ושלא יהיו גדולות מידי
      ןלשים כפי שכתוב במתכון לאחר ששמים בתבנית מחצית מכמות הבלילה לפזר מעל את החתיכות לכסות בשאר הבלילה ושוב לפזר
      בהצלחה וחג שמח
      רויטל

      מחק
    2. הי רויטל, אני מתכננת להכין את העוגה ליום שישי הקרוב, במה אפשר להחליף את היוגורט ולא מטעמי פרווה האם מיץ תפוזים או שמנת חמוצה יתאימו? ועוד שאלה היכן את ממליצה לשמור את העוגה במקרר או מחוץ? תודה ראש.

      מחק
    3. היי ליאורה
      במקום יוגורט אפשר להשתמש במיכל שמנת מתוקה אחד של 250 מ"ל
      מיץ תפוזים לא מתאים לטעמי האישי ושמנת חמוצה מעט כבדה אבל אפשרית.
      מומלץ לשמור את העוגה במקרר אבל לא כול אותה בטמפרטורת החדר
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  25. היי רויטל, אחרי הצלחה סוחפת של כמה מהמתכונים שלך אני ממש מעוניינת לעשות את העוגה. אבל בעיה. אני צליאקית. יש איזושהי דרך לעשות את העוגה הזו ללא גלוטן ולקבל תוצאות טובות?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נטע
      הפתרון הקל והמהיר הוא להשתמש בקמח תמי לעוגות בחושות או בקמח כרגיל.
      כל פתרון אחר לא אפשרי כי יש כאן כמות גדולה של קמח
      בהצלחה:)
      רויטל

      מחק
  26. תודה רבה על התשובה המהירה. אני אנסה

    השבמחק
  27. אך לעשות את העוגה בלי חלב ובלי שמנת לאלה שלא אוכלים חלבי תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      משתמשים בקצפת צמחית במקום שמנת מתוקה
      ואת היוגורט מחליפים במיכל נוסף של שמנת צמחית
      את התוספות עושים עם חטיפים פרווה שאינם מכילים חלב
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...