יום שלישי, 2 באוקטובר 2012

מוס שוקולד חלבה

מוס שוקולד חלבה,עוגה חגיגית ויפיפה שאני מכינה לאירועים מיוחדים ימי הולדת,ערבי חג וכד'.
העוגה קלה מאוד להכנה ,ללא ביצים חיות או ג'לטין, וניתן להכין אותה כמה ימים מראש ולשמור במקפיא.


בסיס עוגת שוקולד ,לתבנית בקוטר 26 ס"מ
150 גר' סוכר (3/4 כוס)
15 גר' קקאו מנופה (1/2 1 כפות)
140 גר' קמח (1 כוס)
1/2 כפית אבקת אפיה
1 כפית אבקת נס קפה
1 שקית סוכר וניל
1/3 כוס שמן
1 ביצה
120 מ"ל מים חמים (2/3 כוס)
אופן הכנה
  1. מערבבים יחד סוכר וקקאו,מנפים פנימה קמח ואבקת אפיה. מוסיפיפ נס קפה וסוכר וניל ומערבבים היטב. יוצרים גומה במרכז,שופכים פנימה שמן וביצה. תוך כדי ערבוב עם מטרפה שופכים פנימה מים חמים וממשיכים לערבב עד קבלת תערובת אחידה ללא גושים.
  2. מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפיה ואופים 15 דק' ב-180 מעלות. מצננים היטב.
מוס שוקולד  - שכבת מוס ראשונה
מצרכים
 250 גר' שוקולד מריר קצוץ
120 מ"ל חלב (2/3 כוס)
1 מיכל שמנת מתוקה להקצפה (250 מ"ל)
2 כפות אמרטי (ליקר שקדים)
3 כפות סוכר
אופן הכנה
  1. להמיס יחד שוקולד וחלב במיקרוגל על חום בינוני-נמוך לערבב היטב עם מטרפה לקבלת תערובת אחידה. לצנן לטמפ' החדר. לערבב פנימה את הליקר.
  2. להקציף שמנת מתוקה וסוכר לקצף יציב (אך לא נוקשה מידי) ולקפל  לתןך תערובת השוקולד בתנועות קיפול עדינות. 
  3. הכנת התבנית , להעביר סכין חד מסביב לבסיס עוגת שוקולד שהכנו,בשלב הזה רצוי לשים שקף,לשפוך פנימה את תערובת המוס ,לנער מעט וליישר. להעביר למקפיא לשעה.
 מוס חלבה - שכבת מוס שניה
120 גר' חלבה וניל חתוכה לקוביות קטנות
200 גר' שוקולד לבן קצוץ
400 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה
2 כפות אינסטנט פודניג וניל
אופן הכנה
  1. להמיס יחד שוקולד לבן,חלבה ו - 150 מ"ל שמנת מתוקה במיקרוגל על חום נמוך . לערבב היטב עם מטרפה לקבלת תערובת אחידה וללא גושים. לצנן בטמפרטורת החדר.
  2. להקציף יחד 250 מ"ל שמנת מתוקה ו - 2 כפות אינסטנט פודינג וניל לקצף יציב. לקפל בעינות לתערובת החלבה עד לקבלת תערובת אחידה. לשפוך מעל מוס השוקולד וליישר. להחזיר למקפיא למשך 8 שעות לפחות.
ציפוי שוקולד
100 מ"ל שמנת מתוקה
50 מ"ל חלב
100 גר' שוקולד מריר קצוץ
100 גר' שוקולד חלב קצוץ
אופן הכנה

לשים בקערת זכוכית שוקולד מריר/חלב קצוץ.להרתיח יחד שמנת וחלב ולשפוך מעל השוקולד. לכסות למשך דקה (אני שמה קרש חיתוך מעל). לערבב עם מטרפה לקבלת תערובת אחידה וחלקה. להוציא את העוגה מהמקפיא ולשפוך מעל את הצפוי באופן שווה.
אם רוצים שהציפוי יהיה נוקשה מחזירים למקפיא לעוד כמה שעות. אם רוצים את הציפוי מעט נוזלי מחזירים את העוגה ל-10 דק' לייצוב הציפוי במקפיא, ואז מעבירים אותה לצלחת הגשה ומשחררים מהתבנית.
הציפוי ינזל מעט מהדפנות אך יתייצב במקרר. העוגה מפשירה די מהר. יש לאחסן במקרר עד להגשה.
העוגה טעימה גם כשהיא מעט קפואה - קצת כמו עוגת גלידה.

  • לחיתוך נקי שיראו את השכבות של העוגה
    משתמשים בסכין חדה וחלקה (לא משוננת),טובלים את הסכין במים רותחים,מנגבים במגבת נייר ופורסים חתיכה. כך יש לעשות בכל חיתוך ,במידה ורוצים חיתוך נקי וחלק.
  • את ההשראה למתכון קיבלתי מהספר עוד שוקולד מבית על השולחן,יש שם מתכון נהדר של
    רות אוליבר לעוגת מוס שוקולד וחלבה,.




121 תגובות:

  1. מקסימהההההההההההההההההההה
    ממש יופי של עוגה :)
    מדהים שהיינו באותו קו, כי יש לי בראש להכין עוגת מוס על בסיס ביסקוויטים (או עוגיות) והנה - זה מה שאת הכנת :)
    אוהבת מאדדדדדדדדדדדדד

    השבמחק
    תשובות
    1. וויני יקירתי.תודה לך:)
      כבר הסכמנו בנינו בעבר על קו החשיבה הדומה ו.. זה כייף!

      מחק
  2. ואו מה זה הדבר המהמם הזה?
    נראה מושלם
    לקחת כל מה שטוב, הוצאת ביצים חיות וג'לטין, אין יותר שווה מזה

    השבמחק
    תשובות
    1. המון תודות טל:)
      הגדרת את המתכון של העוגה כל כך יפה. אלופה את!

      מחק
  3. וואוו.. עוגה יפה..וניראית טעימה....יש לך בלוג הכי יפה ומעניין,אהבתי.
    שאלה- מה אפשר במקום חלבה,לא הכי אוהבת?

    השבמחק
    תשובות
    1. חן חן על המחמאות.
      לא אוהבת חלבה..איך זה קרה?
      וברצינות... אפשר לוותר על החלבה ולשים במקום עוד 100 גר שוקולד לבן או במקום להשתמש בג'לטין כדי לייצב את המוס. אם תרצי כמויות מדוייקות אשמח לעזור.
      רויטל

      מחק
    2. רויטל המדהימה!!! עוגה משגעת!!!!!!! והאתר שלך מושקע ברמה גבוהה!!! לגבי העוגה הזו.. אני רוצה להכין אותה אבל הבן שלי אלרגי לחלבה.. האם תוכלי לתת לי מתכון מדוייק בלי החלבה? אני רוצה להכין לו את העוגה לשבת הקרובה.. המון המון תודות!!!בע"ה שתמשיכי לעשות חיל!!! שבוע טוב ומבורך וחודש אדר שמח :)

      מחק
    3. תודה רבה וחודש אדר שמח
      במקום חלבה את יכולה להוסיף עוד 100 גרם שוקולד לבן ולעבוד לפי ההוראות, להמיס שוקולד לבן בשמנת,לצנן ולהקציף עם השמנת הנותרת ואינסטנט פודינג וניל
      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
  4. נו טוב באתי לבקר כמו שהבטחתי ...העוגה עשירה ~!~

    נראת מעלפתתתתתתתתתתתת...

    תודה אשה מקסימה על השיתוף למתכונים מעולים@#@#@

    חיבוקי .

    השבמחק
    תשובות
    1. לינדוש מקסימה. המון תודה לך. חיבוק ענק:)

      מחק
  5. רויטל אני לא מאמינה איזה מוס והעיקר בלי ביצים חיות.
    ותענוג מושחתתתתתתתתת.לא יודעת איך אעמוד בפיתוי לא להכין אותה .:)אהבתייייייייייייי
    חג שמח

    השבמחק
    תשובות
    1. טובל'ה יקירתי. תודה רבה. זה בהחלט טעים וכמו שכתבתי אני מכינה את העוגה הזו ממש לעיתים רחוקות ורק לאירועים ממש חגיגיים:)

      מחק
  6. מה הכוונה במים חמים ?
    מים רתוחים או סתם חמים מהברז?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה.
      מים חמים אלו מים שרתחו לפני כמה דק' (כ- 5 דק' עד 10 דק') הם כבר לא רותחים אלא חמים:)
      רויטל

      מחק
  7. WOW אהבתי מאוד-מאוד, אוהבת את השילוב של חלבה ושוקלד, אחד מהשילובים המוצלחים ביותר.
    העוגה יפייפיה אמיתית.

    חג שמח,

    מגי

    השבמחק
    תשובות
    1. מגי,תודה לך על המילים החמות:)
      מועדים לשמחה
      רויטל

      מחק
  8. מהממת וכל כך מקסימה אני כמובן
    נוצרת לי אותה לאירוע חגיגי .
    מדהים שבלי ג'לטין היא נחתכת כה
    יפה .
    התמונות שלך נהדרות ♥

    השבמחק
    תשובות
    1. תמר ,תודה רבה לך יקירה:)
      העוגה בצילום היא חצי קפואה,כמו שאוהבים לאכול אותה אצלי בבית.
      אבל גם כשהעוגה מופשרת לגמרי היא יציבה וטעימה.

      מחק
  9. ואוו העוגה הזאת נראית משהו משהו!
    יפה וחגיגית
    אשמור לי את המתכון לאירוע מיוחד

    חג שמח, שרון

    השבמחק
  10. וואוו....איזו עוגה מדהימה!!!
    בד"כ אני לא מתחברת לעוגות מוס בשל כמויות הג'לטין שיש בהן. מפתיע למצוא מתכון ללא ג'לטין כלל. אני בטוח מתכוונת לנסות בקרוב :)
    חג שמח!!

    השבמחק
  11. עוגה מדהימה ואהבתי שאין ביצים במוסים שילוב טעמים מנצח
    חג שמח יקירתי
    סיגל

    השבמחק
  12. וואו! נראה יאמי!!

    השבמחק
  13. אפשר להקפיא. לכמה זמן כדי שהטעם לא יתקלקל.העוגה מדהימה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך.
      ניתן להקפיא למשך שבועיים שלושה בתנאי שהעוגה בקופסא אטומה שלא תספוג ריחות וטעמים מהמקפיא

      מחק
  14. מקסים!
    עוגה מרשימה ביותר
    ושילוב הטעמים נפלא
    תודה רבה :)

    השבמחק
  15. ואוו זה נראה מהמם , חייבת להכין
    האם חייבים שקף ? אין לי מושג איך משתמשים בזה ואיפה קוני

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה. שקף רוכשים בחנויות למוצרי אפיה-זה לא משהו שקשה למצוא.
      השקף עוזר לחלץ את העוגה מהתבנית בצורה חלקה ויפה.

      מחק
  16. איזו עוגה מדהימה!
    עכשיו סיימתי להכין את השלב האחרון בעוגה.
    העוגה נראת נהדר אני הטוחה שגם טעימה מאוד והיה כיף להכין אותה.

    השבמחק
  17. היי רויטל,
    אין לי ליקר אמרטו, ניתן להחליף במשהו אחר? או פשוט להשמיט?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,אפשר במקום הליקר לשים ברנדי או רום (לא תמצית) ואם אין לך אז פשוט לוותר:)

      מחק
  18. שלום רויטל,
    חייבת לכתוב לך - אני כמעט אף פעם לא אופה ומאד חסרת ניסיון... ראיתי את הבלוג שלך ומכיוון שלבני היתה יום הולדת ולא היתה ברירה - ניסיתי קודם את העוגת גבינה ואוריאו - יצא מעולה! ואז קיבלתי קצת ביטחון וניסיתי את העוגה הזאת (מרוב חששות ביקשתי מגיסתי שתכין עוגת גיבוי...) והעוגה יצאה נפלאה! אף אחד לא האמין שאני עשיתי אותה... גם אני לא. וזה ממש בזכותך - המתכון המצוין, ההסברים הבהירים בליווי התמונות וגם אופן הכתיבה - ועכשיו ממש נדבקתי בעניין האפיה והעוגות ומתכוונת לנסות עוד ועוד. המון תודה וכל הכבוד על הבלוג הנהדר הזה. אני כבר ממליצה לכולם

    השבמחק
  19. עוגה מדהימה! אפשר לוותר על החלבה ולעשות את העוגה רק עם שוקולד לבן? תודה ויום טוב :)

    השבמחק
  20. הכנתי את העוגה לשבת היא יצאה פשוט מדהימה !!! תודה ואשמח לאמץ מתכונים נוספים.

    השבמחק
  21. הכנתי את העוגה לאירוע והיא יצאה ממש טעימה ומרשימה!!.תודה על המתכון.קיבלתי המון מחמאות.רק שהשכבה של החלבה לא יצאה לי לבנה כמו בתמונה אלא צהבהבה (בגלל השוקולד הלבן) והיא קצת התערבבה לי עם השכבת שוקולד.לטעם בכל אופן זה ממש לא הפריע

    השבמחק
    תשובות
    1. היי גלי, תודה רבה :-)
      לגבי השוקולד הלבן- תלוי בסוג בו משתמשים. ואולי זה יפתיע אבל תלוי בעיקר בסוג האינסטנט פודינג בו השתמשת כי יש כאלה שהם צהבהבים ומשפיעים יותר מהשוקולד הלבן על הצבע שמתקבל בתוצאה הסופית.
      לגבי התערבבות הצבעים,לפעם הבאה פפשוט להקפיא לזמן יותר ארוך את שכבת מוס השוקולד לפני שאת מורחת את מוס החלבה
      וכמו שאמרת הכי חשוב הטעם

      מחק
  22. הכנתי את העוגה והיא נראית בנתיים ממש טוב..
    אממה היו לי קצת גושים במוס החלבה, חשבתי שזה בגלל שהחלבה לא יכולה להינמס לגמריו לא שמתי לב שכתוב במתכון שצריך שזה יהיה ללא גושים כלל.
    שאלתי היא האם זה נורא?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,הגושים הם גושי חלבה..אז רע זה לא
      פשוט לא יהיה לזה מרקם חלק :)

      מחק
  23. שאלה קטנה... כמה ימים העוגה אמורה להחזיק במקפיא/ מקרר?

    השבמחק
    תשובות
    1. כאן מתקבלות גם שאלות גדולות :-)
      במקפיא עד חודש
      במקרר ארבעה ימים-חמישה ימים.
      אם נשארת כמות גדולה של עוגה לאחר האירוע כשהעוגה עדיין טרייה,ניתן לחתוך למנות ולהקפיא ואז קל יותר להפשיר לפי כמות.

      מחק
  24. היי רויטל נראה מעלף ואני רוצה להכין את העוגה לעבודה
    יש לי חצי שעה נסיעה, האם העוגה תשרוד? :)
    ומתי כדאי להכין את הציפוי, לילה קודם או בבוקר?
    תודהה! לירון

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לירון.
      תכיני את העוגה גם שבוע לפני אין בעיה. כולל הציפוי ותקפיאי אותה ,כמובן לשים בקופםא גדולה ואטומה שלא יצטבר קרח סביב העוגה.
      שאת נוסעת לעבודה קחי את העוגה קפואה. היא תפשיר לך במקרר של העבודה.
      בהצלחה

      מחק
    2. תודה על התשובה! העוגה במקפיא נשאר רק הציפוי. עוד שאלה על הציפוי.. לפי המתכון יש 200 גרם שוקולד, זה יוצא שכבה מאסיבית? ראיתי במתכון של על השולחן ציפוי (לעוגה 24) 80 גרם שוקולד מריר ו80 מ"ל שמנת מתוקה ועל זה מטפטפים שוקולד לבן מומס, האם זה יעבוד על העוגה שלך? שאני בטוחה שהיא מושלמת כמו שהיא !

      מחק
    3. היי לירון
      כמות הציפוי מחושבת לפי קוטר העוגה
      תבדקי במה בהצעת מעל השולחן לאיזה קוטר של עוגה מכוון כמות הציפוי כי לפי מיטב ידיעתי הכמות הזו אינה מספיקה לעוגה בקוטר 26 כמו זו שאני הכנתי.
      הציפוי שאני מציעה היא אינה שכבה עבה מאוד אלא מאוזנת.
      אם את רוצה להכין ציפוי אחר כמובן שאין בעיה רק שימי לב ליחס כמויות החומרים.
      רויטל

      מחק
    4. אהההושכחתי להגיד שיצא סוף :) השוקולד הלבן קצת השתלט על החלבה במוס חלבה אבל יצא פצצות! אולי פעם הבאה אוסיף קצת חלבה ואוריד קצת מהשוקולד הלבן. תודה על מתכון מוצלח במיוחד!!

      מחק
    5. היי לירון,תודה.
      לגבי השוקולד להבן,שימי לב הסיבה לכמות של השוקולד הלבן היא שהוא מחזיק את המוס. אם את מורידה את כמות השוקולד הלבן ומוסיפה עוד חלבה,התערובת תהייה יותר נוזלית ופחות יציבה ואז צריך לשים ג'לטין שיחזיק את התערובת.
      רויטל

      מחק
  25. נראית נהדר! אני מכינה מחר.
    כמה שאלות -
    אפשר להשתמש בממרח חלבה לעוגות במקום בחלבה מומסת? מה הכמות הנדרשת?
    ובמידה ואני מכינה בתבנית 24- העוגה תצא ממש נמוכה אם אשתמש באותן כמויות? כי להגדיל נראה לי קצת מוגזם אבל מצד שני אני רוצה לשים מסביבה גליליות עבות ולקשור בסרט אז אני רוצה שהיא תהיה בערך בגובה שלהן שזה לא ייראה מצחיק... מה לעשות?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ליהי :)
      1. עדיף לא ממרח חלבה כי המרקם שונה וכל המתכון מותאם לחלבה בגוש ולא לממרח שיש לו הרכב שונה וגם הוא הרבה יותר מתוק.
      2.המתכון מיועד לתבנית בקוטר 26
      אם את מכינה בתבנית 24 העוגה לא תצא נמוכה לא הליפך מאוד מאוד גבוהה אפילו תגלוש לך מהתבנית ולכן יש להוריד את כמות החומרים של העוגה ב- 20%
      3. היא לא תראה מצחיק עם גליליות וסרט. ואני מחכה לתמונה

      בהצלחה ואם יש לך עו שאלות אשמח לעזור

      רויטל

      מחק
  26. מעולה :-) שאלה אחרונה- במידה ואני מקפיאה אותה, כמה זמן הפשרה במקרר היא צריכה כדי להגיע למצב אכיל?

    השבמחק
    תשובות
    1. הפשרת העוגה, אני מוציאה אותה מהמקפיא ונותנת לה כשעה בחוץ אבל לא יותר כי אז היא תנזל ואם זה יום ממש חם אז חצי שעה ואחר כך עוד כשעתיים-שלוש במקרר לפני ההגשה

      מחק
  27. היי רויטל
    משום מה ההודעה שלי לא עוברת פה אז אני כותבת שוב
    קודם כל עוגה מדהימה ויפה
    השאלה שלי היא איך העוגה מחזיקה מעמד בלי ג'לטין?
    ולמה צריך לשים מים חמים בבצק? ליאורה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליאורה,
      לא יודעת איך ניסית קודם לכתוב הודעה אבל זאת עברה מצוין:)
      העוגה מחזיקה בזכות השוקולד והקצפת - כלומר היחס בין החומרים הוא זה שמחזיק את המוס.
      המים החמים עוזרים לקשור בין החומרים של הבסיס,בגלל שוב יחס החומרים,זה ענין כימי והמים החמים גורמים לפעולת הקשירה בין החומרים להתבצע בצורה מהירה וטובה.

      בהצלחה
      רויטל

      ודרך אגב, את יכולה גם לכתוב לי שאלות בדף הפייסבוק או במייל אם את לא מצליחה להעלות כאן שאלות

      מחק
  28. רויטל שלום!
    קודם כל רציתי להגיד לך שהבלוג שלך מקסים!!! כל מה שהכנתי (והכנתי המון עוגות ועוגיות שלך) יצא לי מושלם!!! הכל טעים, ההסברים מעולים, במילה אחת מדהים!!!
    ויש לי שאלה לגבי המסה, האם אפשר להחליף את מיקרוגל בבן מארי? אני מתכוונת בכל ההמסות בעוגה הזו(יש כמה)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      תודה רבה לך,שמחה שאת נהנת מהבלוג שלי,זה כייף גדול!
      הסמקתי מרוב מחמאות.

      ודאי שאפשר על בן מארי, זו השיטה הקלאסית ,הבטוחה והכי אמינה להמסת שוקולד (אני פשוט עצלנית להתעסק עם בן מארי :) )

      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  29. תודה רבה על התשובה המהירה!!!:)
    ננה

    השבמחק
  30. העוגה ניראת מדהים אבל עים כל כך הרבה שוקולד והמון שמנת לא יוצאת כבדה?

    השבמחק
    תשובות
    1. המון שוקולד
      המון שמנת

      זה מה שמחזיק את העוגה

      יש המון המון מתכונים למוס שוקולד יותר קלילים על בסיס ביצים מוקצפות אז זה בהחלט ענין של בחירה ,תחליטי מה עדיף לך
      העוגה לא כבדה
      היא עשירה וטעימה

      מחק
  31. היי,
    רציתי לדעת איך את עושה את השוקולד הלבן שאיתו כתבת על העוגה?
    מה היחס בין השוקולד הלבן ובין השמנת מתוקה/חמאה?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      השוקולד הלבן אתו אני כותבת הוא שוקולד לבן נטו ללא שום תוספות
      חשוב שהשוקולד הלבן יהיה טרי מאריזה סגרוה, ושהיה מאוחסן בתנאים המתאימים לשוקולד,אחרת הוא לא יימס טוב
      שוקולד לבן הוא מאוד מאוד עדין
      רצוי להמיס על בן מארי (סיר מים רותחים ומעליו עוד סיר ובו השוקולד)
      או במיקרוגל על החום בינוני נמוך ולזמנים קצרים כלומר מחממים 30 שניות בודקיים אם נמס ואם לא מוסיפים עוד כמה שניות אחרת יש לשוקולד נטייה להישרף גם במיקרוגל
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  32. היי
    רציתי בבקשה לדעת האם אפשר להשתמש בחלבה מסולסלת במקום החלבה הרשומה במתכון?

    תודה

    מרים

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מרים
      אם החלבה המסולסלת נמסה באופן מלא וללא גושים אז אפשר להשתמש בה.
      רויטל

      מחק
    2. אפיתי את העוגה ליום הולדתי יצאה טעימה לפי דברי האורחים, אני לא הספקתי לטעום. כנראה הוצאנו אותה מוקדם מדי מההקפאה, ושחתכנו אותה היא נמסה קצת, אבל בסך הכול יפה וטעימה מאוד.
      תודה על המתכונים הנפלאים והמוצלחים שלך.
      מרים

      מחק
  33. היי רויטל!
    קודם כל תודה על המתכונים המדהימים, כבר ניסיתי כמה ויצאו ממש מעולה!
    לגבי המתכון הזה רציתי לשאול, מכיוון שיש לי בת רגישה לגלוטן, האם יש לך רעיון במה ניתן להחליף את התחתית כך שלא יפגע במרקם ובטעם של העוגה אך יהיה ללא גלוטן?(פשוט העוגה נראית משהו משהו והלדים לוחצים שאעשה אותה ליומולדת הקרוב...)
    שוב תודה ושבת שלום

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, תודה רבה:)
      לחולי צליאק יש קמח שנקרא קמח תמי וניתן לרכוש אותו בחנויות טבע וכד'. קמח תמי מחליף את הקמח הרגיל שאר המתכון נשאר כמו שהוא.
      ואם את לא רוצה להשתמש בקמח תמי, יש בבלוג מתכון לעוגת שוקולד ללא קמח והיא לא עוגה גבוהה את יכולה להכין אותה התבנית קוטר 26 והיא תהייה נמוכה כי במקור המתכון הוא לתבנית 24.

      המון מזל טוב
      רויטל

      מחק
  34. היי, מדוע את תחתית העוגה מניחים על נייר אפייה? את מנתקת אותה מהבסיס של התבנית?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם לא ננתק את הבסיס מהתבנית לא נוכל לשחרר את העוגה מהתבנית לאחר ששמנו עליה אתה מוסים
      חובה לשחרר את העוגה-הבסיס מהתבנית ,מנסיון:)
      רויטל

      מחק
  35. היי רויטל צריכה עזרה דחוף ברגע זה מכינה את העוגה ואני בשלב של המוס חלבה ושפחתי את כל השמנת מתוקה לשוקולד הלבן והחלבה והמסתי מה עושים עכשיו?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      1. אני לצערי לא נמצאת ליד המחשב כל הזמן באון ליין

      2. במקרה הזה בו שפכת את כל הכמות של השמנת המתוקה, זה בעייתי. תצטרכי לקרר את התערבות לילה במקרר ומחר להקציף אבל לא לקצפת קשה מאוד
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  36. היי רויטל,
    אם אני רוצה לאחר שאני מכינה את העוגה להעביר אותה לצלחת הגשה (בשלמותה)כשהיא קפואה הנייר אפיה לא ידבק לי לעוגה? לא עדיף בלעדיו?
    ועוד שאלה - אם אין לי את כל הכמות של החלבה אני יכולה להוסיף חלק מהכמות וחלק ממרח חלבה?
    ואחת אחרונה- אני מכינה את העוגה היום ולוקחת אותה לארוע בשני בערב- עדיף להוציא אותה מהקפאה למקרר בשני בבוקר? בהנחה שאין לי זמן בערב להשאיר אותה שעה בחוץ ועוד שלוש שעות במקרר....
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      לא לוותר על הנייר כי הוא כלי עזר להעברת העוגה. ברור שהנייר נדבק ,בשביל זה הוא שם אחרת העוגה תדבק לתבנית ואז בלתי אפשר להעביר אותה לצלחת ההגשה.
      ממרח חלבה אינו שווה ערך לחלבה הרגילה בגוש. הוא יותר דליל ויגיב אחרת. אם החלטת להשתמש בממרח יש להוסיף עוד אינסטנט פודינג וניל - 2 כפות נוספות מעבר למה שרשום במתכון
      להוציא את העוגה ביום שני בבוקר למקרר, וכמו שכתבת להעביר אותה בעודה קפואה לצלחת הגשה,לשים מעליה את הפעמון או בקופסת קרטון גדולה שלא תספוג ריחות מהמקרר והיא תפשיר לה לאט לאט עד הערב,זה יהיה מצוין.

      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  37. הי רויטל
    אני רוצה לעשות את העוגה אבל צריכה אותה פרווה. לגבי השוקולד הלבן והשמנת אין בעיה כי יש פרווה אבל מה יכול להחליף את החלב במוס השוקולד?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי קרן,
      במקום חלב פרה אפשר לשים חלב סויה וניל או חלב קוקוס או שמנת פרווה לבישול

      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  38. היי רויטל עוגה מדהימה!!!!אני חייבת לנסות איך אפשר לצפות אל כל העוגה מסביב ושהשוקולד יהיה קשה קצת....אני צריכה את זה ליום הולדת ואני רוצה לקשט מסביב על שוקולד....תודה לך יש לך בלוג אלוףף כל הכבוד!

    השבמחק
  39. הי, הכנתי את העוגה ויצא מטריף! ההוראות שלך מצוינות ויצא לי בדיוק כמו בתמונה.
    גרף המון מחמאות:)

    תודה רבה

    השבמחק
  40. רויטל העוגה נראית מהמםםםם והיא בדיוק בסגנון שאני מחפשת כדי להכין ליומלדת של חברה, אני רוצה להכין בתבנית 24 ורק עם המוס שוקולד, והכי חשוב - לשמור במקרר ולא במקפיא, אז אם אפשר לדעת אם צריך לשנות כמויות ואופן הכנה של המוס כדי שיהיה מספיק יציב לשמירת העוגה במקרר, תודה מראש ושבת שלום :)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לינדה,שבוע טוב לתבנית בקוטר 24 יש להכין פעם וחצי את כמות השוקולד במתכון. כלומר להגדיל ב % 50 את הכמות של שכבת מוס השוקולד
      אני ממליצה להכין מראש ולהקפיא כך יותר קל לשחרר את העוגה מהתבנית ואז להעביר לצלחת הגשה ולאחסן במקרר סגור עם מכסה תואם עד ההגשה
      בהצלחה רבה
      ואם יש עוד שאלות אשמח לעזור
      רויטל

      מחק
  41. רויטל, מעולה, ענית לי על כל מה שרציתי, תודה רבה ושבוע טוב :)

    השבמחק
  42. היי, העוגה נראית מדהימה, אני רוצה להכין אותה אך יש לי נסיעה של שעתיים וחצי לעבור איתה, אם אני מכינה אותה היום ומהיום אקפיא אותה עד שישי היא תצליח לשרוד שעתיים וחצי נסיעה ולהגיע ליעד בשלום? ( זה יוצא כמעט 48 שעות של הקפאה). תודה ויום נפלא עינב

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      טוב מאוד מה שאת מתכננת. העוגה תהייה קפואה היטב
      ואם בנסיעה לא יהיה רותח בתוך הרכב אז העוגה תגיע ליעדה בשלום (אני ממליצה לשים בתא המטען בתוך ארגז)
      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
  43. ואווו איזו מדהימה את במהירות שאת מגיבה! תודה רבה!! מבטיחה לעדכן איך יצאה!!!!

    השבמחק
  44. אין דברים כאלה בעולם!!! כמה מחמאות קצרתי! חייבת את המייל שלך לשלוח תמונות!! מדהימה!!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כייף. תודה רבה :)
      המייל שלי הוא : hamaroch@gmail.com
      אשמח לקבל תמונות
      יום מקסים
      רויטל

      מחק
  45. היי רויטל ,
    אני בדיוק מכינה את העוגה !
    הכול הלך מושלם עד לרגע שערבבתי את החלבה המומסת עם השוקולד הלבן והשמנת בשמנת המוקצפת עם האינסטנט.. בקיפול הכול הפך לגושים גושים. ורק כשהקצפתי את הכול יחד הגושים נעלמו .
    מה קרה שם ?
    מקווה שהעוגה תצא בסדר :(

    השבמחק
    תשובות
    1. היי קלרה
      לא אמורים להיווצר גושים!
      או שהקצפת את הקצפת חזק מידי ואז נוצרים גושים קשים . האם קיפלת עם מטרפה או מרית?
      תכתבי לי בפירוט את השלבים שעשית כדי שאבין בדיוק מה קרה שם
      אם בהקצפה הגושים נעלמו אז זה בסדר גמור. המלית תתייצב בקירור
      אני כמעט בטוחה שהקצפת הייתה קשה מידי ולכן נוצרו הגושים. כשמכינים עוגות מוס יש להקציף לגבעות רכות ולא לקצפת חזקה כמו קצף חלבונים
      בהצלחה ושבת שלום
      רויטל

      מחק
  46. היי רויטל ותודה על תגובתך !
    המסתי את השמנת , שוקולד לבן והחלבה במיקרו בפולסים קצרים תוך ערבוב מתמיד שחס וחלילה לא ייווצרו לי גושים והמתנתי לצינון מלא.
    הוצאתי את השמנת מהמקרר הוספתי את האינסטנט והתחלתי להקציף במהירות גבוהה (5 בKMIX) כ2 דקות . הקצפת היתה עמיד ולא זזה ממקומה .
    הוספתי את הקצפת לתערובת המומסת והתחלתי לקפל אותם ואז הבלגאן התחיל חחח גושים לבנים גדולים צצו לי ולא ידעתי מה לעשות ! פשוט הכנסתי את התערובת הגושית לסיבוב במיקסר ואז המרקם הסתדר.
    המקרם יצא מעט נוזלי ולא הזכיר ממש מוס אבל זרמתי על העניין והכנסתי ישר למקפיא .

    אני ממש מדויקת במתכונים ולרוב אין לי טעויות .

    הלוואי שתגידי לי שהכול יסתדר והעוגה לא נהרסה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. נתחיל מהסוף - אין שום סיבה שמשהו ייהרס מכמה סיבובים במיקסר.
      מוס עדיף לקפל עם מטרפה ולא עם מרית :)
      העוגה לא נהרסה
      מוס לפני התייצבות במקרר אמור להיות מעט נוזלי -זה בסדר גמור
      את יכולה להיות רגועה
      המתכון מדויק והמון אנשים הכינו אותו מלבדי ותמיד יצא מוצלח ביותר
      את בסדר גמור ואני בטוחה שהעוגה תככב אצלך
      שבת שלום
      רויטל

      מחק
  47. תודה רבה לך !
    היא יצאה שלמות

    השבמחק
  48. היי רויטל
    ליקר השקדים הוא הכרחי?
    אני לא מוצאת.....
    תודה מראש ושבת שלום

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יעל
      אפשר לוותר או לשים במקומו רום או ברנדי
      בהצלחה ושבת שלום
      רויטל

      מחק
  49. כמה זמן לפני צריך להוציא מהמקפיא?

    השבמחק
  50. ניראת מדהים!! רוצה להכין לעבודה.
    אם אני מכינה כמה ימים קודם ושמה בהקפאה. איך היא תפשיר למחרת לעבודה?
    להוציא בלילה ולשים במקרר? היא לא תהיה רכה מדי? (עד שתגיע לעבודה)
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      תלוי כמה זמן הנסיעה לעבודה ומתי את מתכננת להגיש אותה. אם בעבודה תגישי את העוגה על הבוקר אז כן כדאי להעביר אותה בלילה למקרר (לפני השינה)
      ואם תגישי את העוגה בצהרים אז מספיק להוציאה בבוקר מהמקפיא ושאת מגיעה לעבודה לשים במקרר אבל כדאי חצי שעה לפני ההגשה בעבודה להוציא את העוגה החוצה כדי שתהייה מופשרת טוב אלא אם לא אכפת לך שתהייה חצי קפואה שזה גם טעים (יותר מתאים לקיץ לדעתי)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  51. היי עוגה מדהימה שבטוח אכין לשבת 😊
    רציתי לשאול מה אפשר במקום ליקר שקדים ואם באמת חייב אותו ?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי דנה, תודה רבה
      ליקר השקדים מוסיף טעם. אפשר לוותר או להחליף בליקר או אלכוהול אחר כמו ברנדי או רום שטעים לך
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. תודה רבה 😊😊😊
      אני מעדיפה בלי אלכוהול אבל אני אולי בכל זאת יוסיף 💗💗💗

      מחק
    3. אין בעיה גם לוותר על האלכוהול לגמרי
      מדובר בכמות קטנה שמשפיעה על הטעם אך לא על מבנה העוגה
      בהצלחה

      מחק
    4. תודה וחפירה אחרונה...סליחה D:
      יש אפשרות להחליף רום שקדים בתמצית שקדים?
      ושוב עוגה מדהימה שאני נגינה בטוח לשבת ^-^

      מחק
    5. תמצית שקדים היא מאוד דומיננטית. אם את רוצה להשתמש בה צריך לשים טיפה אחת לא יותר :)

      מחק
    6. אוקי תודה רבה ;)

      מחק
  52. נראה מצוין - יש לך רעיון אם אני רוצה אתה העוגה יותר דומיננטית בחלבה ופחות שוקולדית? כל עוגות מוס החלבה הן מאוד שוקולדיות.. תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום תמר
      לא ברור לי האם את מתכוונת לשוקולד הלבן או למוס השוקולד המריר
      את יכולה להכין רק את מוס החלבה ולאפות בסיס בטעם וניל ולא בטעם שוקולד ולא לשים ציפוי שוקולד למעלה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  53. אני יושבת בעבודה ומשוטטת בבלוג המהמם שלך. נעשיתי רעבההההה והעוגה הזו פגזית

    השבמחק
  54. היי אני רוצה לדעת האם אני יכולה להכין במקום המוס חלבה מוס שוקולד לבן בדיוק כמו המוס שוקלד במתכון(רק לבן) למעלה אני רוצה שוקולד מומס לבן ולא שחור
    העוגה מיועדת לכלה וחשוב לי שתצא לבנה יותר
    ושאלה שניה אני רוצה לקשט מלמעלה גם בקצפות וגם באותיות משוקולד האם העוגה לא תצנח??

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום רותם
      זה לא יעבוד עם המתכון הזה
      את מחפשת מוס שוקולד לבן נקי והוא צריך להיות מחוזק בג'לטין כדי שיהייה מספיק יציב לאותיות
      שוקולד מריר הרבה יותר חזק משוקולד לבן לכן המתכון הזה לא מתאים
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  55. אוקיי..אז את אומרת שעם ג'לטין זה כן יצליח( אם כן כמה)
    או שעדיף להכין את המתכון המקורי?

    רק אל תשכחי שאני רוצה לקשט מלמעלה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום רותם
      לא
      מה שאמרתי זה שהמתכון הזה לא מתאים למתכון שאת רוצה
      את צריכה לחפש מתכון למוס שוקולד לבן שיתאים למה שאתה רוצה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  56. שלום!
    תודה על המתכון.
    האם ניתן לעשות את העוגה בלי הליקר שקדים? או להחליפו במשהו אחר?
    תודה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אפשר לשים במקום ליקר שקדים ברנדי או רום (משקה אלכוהולי לא תמצית) ואפשר לוותר. זה מוסיף טעם למוס

      חג שמח ותודה רבה
      רויטל

      מחק
  57. העוגה נראית מדהימה!
    האם יש תחליף לליקר שקדים? אני רוצה להכין ואין לי כזה...

    השבמחק
    תשובות
    1. הי חן
      תודה רבה:)
      אפשר לשים במקום ליקר שקדים ברנדי או רום ואפשר לוותר לגמרי
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...