יום חמישי, 8 בנובמבר 2012

רולדות מבצק שמרים קר


בצק שמרים קר, מאוד קל לעבוד אתו. אני מכינה אותו ערב קודם (למרות שזה לא חובה) ולמחרת מכינה מליות לפי מה שיש בבית.


חומרים (3 רולדות)

1/2  ק"ג קמח
25 גר' שמרים טריים או 1 כף שמרים יבשים
70 גר' סוכר (1/3 כוס)
150 גר' חמאה רכה מאוד
2 חלמונים
130 מ"ל חלב (1/2 כוס ועוד 2 כפות ) אפשר להחליף ב- מים או מיץ תפוזים או שמנת חמוצה חצי גביע
1/2 כפית מלח
1 כפית תמצית וניל
1 כפית גרידת לימון או תפוז
קמח לקימוח משטח העבודה

מלית שוקולד (ל - 3 רולדות)
500 גר' ממרח שוקולד שאוהבים
פירורי עוגת שוקולד או עוגיות שוקולד (כ- 3 כפות לכל רולדה)
 מי שאוהב,אפשר להוסיף  שערות חלבה או קוביות חלבה

מלית קינמון (ל - 3 רולדות)
100 גר' חמאה רכה או ריבה /קונפיטורה ששאוהבים
1/2 כוס סוכר חום
1 כף (עם בטן) קינמון טחון

מלית תפוחי עץ (ל- 3 רולדות)
5 תפוחי עץ ,לקלוף ולגרד במגררת עבה,לסחוט מעט נוזלים
4 כפות סוכר
1/2 כפית קינמון
4 כפות פירורי לחם או ביסקוויט
4 כפות צימוקים קטנים
 3 כפות ריבה אדומה


ציפוי
1 ביצה טרופה
1 שקית סוכר וניל

אופן הכנה
 בצק שמרים  לנפות קמח לקערת המערבל (אפשר גם ללוש ביד,זה כיף!) להוסיף סוכר,מלח ולערבב. להוסיף את השמרים (אם הם טריים לפורר אותם לתוך הקמח ואת המלח להוסיף בסוף)  ,להוסיף חלמונים,חמאה,שמנת חמוצה או חלב,תמצית וניל וגרידת לימון. ולערבל עד לקבלת בצק אחיד ורך. אם הבצק יבש אפשר להוסיף עוד כמה כפות חלב. לשים את הבצק בקערה גדולה משומנת ולעטוף בניילון צמד. להניח במקרר לפחות שעה,אני אוהבת לשים ללילה במקרר,כ- 8 שעות.
יש להוציא את הבצק מהמקרר כחצי שעה לפני הרידוד. בדיוק הזמן בו מכינים את המליות ומארגנים את משטח העבודה.
לחלק את הבצק לשלושה חלקים שווים,לרדד למלבן באורך של 35 ס"מ על 20 ס"מ. למרוח את המלית האהובה עליכם. לגלגל לרולדה ולהעביר לתבנית מרופדת בנייר אפייה,אני עושה חתכים עם סכין חדה (ראו בתמונה). לתת לרולדות לתפוח כ- 30 דק' ,למרוח בביצה ולפזר מעל סוכר וניל לאפות בתנור בחום בינוני,180 מעלות כ- 20  עד 30 דק'.

מלית שוקולד
למרוח 1/3 מכמות הממרח,לפזר מעל פירורי עוגה ,להוסיף שערות חלבה אם אוהבים,לגלגל ולהניח בתבנית

מלית קינמון
למרוח 1/3 מכמות החמאה או ריבה ,לערבב סוכר וקינמון ולפזר מעל. ניתן להוסיף אגוזים קצוצים או פירות יבשים לפי הטעם. לגלגל לרודלה ולהניח בתבנית.

מלית תפוחי  עץ
למרוח ריבה על הרולדה, לערבב יחד את כל שאר חומרי המלית ולפזר מעל הריבה שמרחנו. לגלגל לרולדה ולהניח בתבנית

במלית קינמון וחמאה
במלית שוקולד

48 תגובות:

  1. המתכון מעולה ..
    תתחדשי על העיצוב החדש לבלוג אהבתי...

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום, רציתי לשאול מדוע לא תפח הבצק אחרי הרבה שעות במקרר, תודה - קורין

      מחק
    2. שלום קורין
      בצק שמרים קר לא תופח במקרר
      הוא כמעט ולא תופח
      באפייה הוא מקבל מעט נפח אך לא כמו בצק שמרים חם ורגיל
      זה סוג אחר של בצק ולכן מיועד רק למאפים מסויימים כמו רולדות או רוגלך
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  2. יאוווווווו הרולדות נראות מעולות
    וכך כך מתאים עכשיו מאפי שמרים :)
    בצק שמרים קר - הכי נוח לעבודה
    מזמינה טעימות מכל רולדה :)

    השבמחק
  3. בצק שמרים קר הוא אחד מהבצקים האהובים עלי, כל כך קל לעבודה ואפשר למלא בטעמים אינספור.
    הרולדות שלך יפות ונראות טעימות מאוד.

    מגי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה מגי :-)
      בהחלט מגוון המליות הוא אינסופי.

      מחק
  4. נראה ונשמע מעולה!!
    תמונה מגרה ביותר.

    ויש לי שאלה: מה זה בצק שמרים קר?
    חשבתי שבצק קר זה בצק שלא מתפיחים אותו, אבל אני רואה שטעיתי.
    אז אשמח אם תאירי את עיני.

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי יקירה,תודה רבה:)
      בצק שמרים קר,מכיל פחות נוסלים והוא מעין הכלאה בין בצק פריך לבצק שמרים רגיל. הוא לא צריך זמן התפחה ארוך,מאוד כיף לעבוד אתו כי הוא גמיש וקל לרידוד והכנת צורות מגוונות.

      מחק
  5. מדהים - ונראה מעולה.
    יש אפשרות למלו במלית מוכנה של פרג או תמרים?תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,תודה לך:)
      בטח שאשפר להשתמש במליות מוכנות,מה שאהוב עליכם:) הבצק הזה יקבל כל מלית מתוקה באהבה.

      מחק
  6. מאד אוהבת את הבצק הזה !
    תענוג אמיתי,
    יבורכו ידייך, מתוקה
    לא הייתי מתנגדת למשלוח קטן.. ;-)
    סופ"ש מקסים ומתוק, רויטל
    רותי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רותי יקירה:) אשמח לעשות לך משלוחה.

      מחק
  7. במצרכים לא רשום שמנת חמוצה ובאופן ההכנה כן רשום האם צריך שמנת חמוצה וכמה ?

    השבמחק
    תשובות
    1. הדגשתי במתכון את המצרכים,כדי שלא יהיה ספק. אפשר לשים חלב ואז יש רשימה במה אפשר להחליף את החלב.
      אני אוהבת לשים שמנת חמוצה ולכן רשמתי באופן ההכנה קודם שמנת חמוצה ואח"כ או חלב. כלומר ניתם לשים במקום חלב או שאר התחליפים תלוי מה יש בבית ובמה בוחרים
      רויטל

      מחק
  8. במה אפשר להמיר את המוצר החלבי כך שהמתכום יהיה פרווה?

    הרבה תודות!

    השבמחק
    תשובות
    1. כמו שכתוב,במקום חלב אפשר לשים מיץ תפוזים או מים
      במקום חמאה כמו כל מאפה פרווה שמרגרינה מסוג מחמאה
      בהצלחה

      מחק
  9. האם אפשר להשתמש בקמח אוסם עם שמרים(המוצר החדש)

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשרי. לא צריכה להיות בעיה להשתמש בקמח החדש.

      מחק
  10. רויטל יקירה
    פשוט נפלא אפשר פס מכל מילוי?. הזכרת נשכחות המון המון זמן שלא הכנתי את הבצק הזה.
    תודה יקירה
    ושבת שלום
    חיבוק

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה טובהל'ה. בשמחה כמה פסים שאת רוצה :)

      מחק
  11. היי רויטל-מה הכמות ששמים לשמנת החמוצה?
    ומיץ התפוזים ,זה אותו כמות של החלב?תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      שמנת חמוצה חצי גביע רגיל
      או
      130 מ"ל נוזלים שזה מיץ תפוזים או חלב או מים

      זה לא שמנת חמוצה ונוזלים אלא לבחור בניהם את מה שיש בבית רוצים לשים בבצק.
      רויטל

      מחק
  12. היי רציתי לאמר לך שלפני כמה דקות העוגות יצאו מהתנור ורק ריח שיש מהן שווה הכל! הספקתי לטעות כמובן והן טעימות מאוד, תודה ושבת שלום

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ליבנת תודה רבה :) שמחה שהיה לך טעים ,שבוע נהדר

      מחק
  13. בוקר אור -מתכננת להכין בערב את הבצק.
    במיקסר-הכל שמים ישר מההתחלה? כמה זמן לישה ואיזו מהירות?תודה ויום מקסים

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר נפלא,כן לשים יחד את כל החומרים מההתחלה במיקסר עם וו לישה,מהירות בינונית שמתאימה לבצק שמרים (תלוי גם במיקסר בו את משתמשת) זמן לישה כחמש דקות לקבלת בצק אחידה,לא מדובר בבצק לחם ולכן זה זמן לישה קצר יותר.
      רויטל

      מחק
  14. המתכונים טעימים מאד הכנתי כמה מהם אודה לך אם תוכלי לאמר לי איך ניתן להדפיס אותם . תודה shila

    השבמחק
    תשובות
    1. שילה,את כל פעם שואלת ואני מאוד שמחה שאת אוהבת את המתכונים שלי,זה באמת מחמם מאוד את ליבי אבל בגלל שזה לא אתר מתכונים אלא בלוג אישי עם מערכת מסויימת שלפיו עובד הבלוג שלי,אין כאן אפשרות להוסיף הדפסת מתכונים. מצטערת אבל זה המצב.

      מחק
    2. להעתיק, להדביק בקובץ וורד ולהדפיס משם.

      מחק
  15. מתכון מדהים. אני מאוהבת בכל מה שקשור לעוגות שמרים ותמיד מחפשת מתכונים חדשים.
    אהבתי את ההצעות השונות למליות. בא לי להכין את כולן...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה:) גם אני מאוד חזק בעניני העוגות שמרים. וראיתי את שושני הנוטלה שלך-נראות מעולות. אני עוד אגיב לך בבלוג.

      מחק
  16. הי האם אפשר להשתמש במקום בשני חלמונים- בביצה שלמה אחת?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי רוני
      צר לי אבל התשובה היא לא.
      הבצק הוא בצק שמרים פריך ולכן אנחנו לא רוצים את החלבון בתוך הבצק אלא רק את החלמונים (הצהובים)
      רויטל

      מחק
  17. העוגות שלך מוצלחות אוהבת לאפות אותם

    השבמחק
  18. רויטל ,הרולדות שלך נראות נהדר עשית לי חשק להכין ,
    מושלם אהבתי מאוד ,
    אתי

    השבמחק
  19. שוב אומר לך, יקירתי שאני מאד אוהבת את הבצק הזה,
    הרולדות נראות פשוט נפלא !
    סופ'ש מקסים לך ולמשפחה, רויטל
    רותי

    השבמחק
  20. היי רויטל,
    האם אפשר אחרי הכנת הרולדות טרם האפיה להכניס למקפיא (למשל אחת מהשלוש) ולאפות ביום אחר?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      באופן אישי אני לא אוהבת להקפיא שמרים טרום אפייה.
      שמרים זה יצורים חיים ולאחר הקפאה לא תמיד הזה עובד כמו שצריך במטבח הבייתי (בתעשייה משתמשים בתוספים וכד' כדי שזה יקרה בצורה טובה)
      מה שאני עושה זה מקפיאה לאחר האפייה ויוצא מעולה
      מקפיאים עטוף היטב בנילון נצמד.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. תודה רבה על המענה המהיר :)
      אז בעצם אחרי האפיה שהרולדה מתקררת לעטוף בניילון נצמד ולהקפיא? על איזו טמפרטורה את ממליצה לחמם ובמשך כמה זמן כדי שהאמצע גם יתחמם ולא יישאר קפוא?
      אני חייבת לציין שאני מאוהבת בבלוג שלך!! במיוחד בעוגות שמרים. אני מכינה על דרך קבע את השמרים שושנים והכרוכיות עם מלית הגבינה ובא לי לגוון עם הרולדת שמרים :)
      ענת.

      מחק
    3. ענת,המון תודות :)

      כן ,כמו שכתבת מחכים שהרולדה תהייה בטמפ' החדר, עופים היטב בניילון נצמד. השיטה בה אני מקפיאה היא ,שמה נייר אפייה על קרש חיתוך או מגש עליו מניחה את המאפה מכניסה למקפיא למשך כמה שעות,ככה פתוח ולא עטוף ולאחר שהמאפה קפא לחלוטין אז אני עוטפשת בניילון צנמד כמה סיבובים הסיבה היא שלעיתים המאפים מאוד שבירים ועדינים לאחר האפייה ועדיין לא התייצבו ולכן אני עושה הקפאה פתוחה ורק אחרי כמה שעות עוטפת ואוטמת הייטב

      ההפשרה היא בטמפ' החדר עניין של כמה שעות. אין צורך לחמם. אפשר להפשיר כמה שניות במיקרוגל אבל זו המלצה לממהרים

      מחק
    4. מודה לך מאד!!

      מחק
    5. שלום לך, הכנתי בלילה את הבצק והוא בכלל לא תפח למרות שעשיתי הכל לפי המתכון, מה לעשות עכשיו, הוא הרבה שעות במקרר, אשמח לתשובה מהירה בבקשה אם יש אפשרות, תודה - קורין

      מחק
    6. אני מאשרת ומחכה לתשובה מהירה מכל מי שרואה את השאלה ויודע מה לעשות, תודה

      מחק
  21. רויטל, העוגות נהדרות. תודה.
    1. יש אפשרות להחליף את החמאה/מחמאה בשמן?
    2. הבצק נשמר גם לזמן ממושך יותר כמו בעוגיות מבצק פריך?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:)
      לא ניסיתי להכין רק משמן
      אולי תמירי את החמאה לשמן קוקוס? עם שמן רגיל יתקבל מרקם אחר של בצק

      את מתכוונת לפני האפייה או אחרי?
      לפני האפייה הבצק נשמר עד 12 שעות במקרר
      אחרי האפייה עד שלושה ימים וכמובן שניתן להקפיא
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...