יום ראשון, 18 בנובמבר 2012

עוגיות סנדוויץ' - פרח ריבה/נוטלה

נכון אלו העוגיות הכי נדושות שיש. בסך הכל מדובר בעוגיות פשוטות מבצק פריך. ובכל זאת... מי לא אוהב סנדוויץ מתוק ?!  
החלטתי לנסות מתכון אחר הפעם,עם פחות חמאה מהבצק הפריך הקלאסי שאני מכינה בדרך כלל,המתכון מהספר הנהדר של נירה שויאר,עוגות לכל עת.
העוגיות יצאו פריכות ,וטעימות.מחצית מהכמות הכנתי עם ריבה אדומה ואת השאר הכנתי עם ממרח שוקולד (אצלנו בבית זה נוטלה)

חומרים
420 גר' קמח רגיל (3 כוסות)
120 גר' קורנפלור (1 כוס)
1 שקית אבקת אפיה
1 שקית סוכר וניל
200 גר' סוכר (1 כוס)
2 ביצים
2 כפות ברנדי
2 כפות מים קרים
2 כפות מיץ לימון
1 כף קליפת לימון מגוררת
קורט מלח
200 גר' חמאה קרה

מלית
ריבה אדומה חלקה
ממרח שוקולד
אפשר גם לגוון ולמלא ב- ריבת חלב  /ממרח חלווה / חמאת בוטנים וכד'.

1/2 כוס אבקת סוכר לזריה מעל העוגיות

חותכנים בצורות שאוהבים
1/2 כוס קמח לקימוח משטח העבודה

אופן הכנה
  • לנפות קמח וקורנפלור לקערב המערבל,להוסיף אבקת אפיה,סוכר וניל,סוכר,ביצים,ברנדי,מים,מיץ לימון,קליפת לימון ומלח.
  • לחתוך את החמאה לקוביות קטנות ולהניח מעל החומרים ששמנו בקערה. להפעיל את המערבל עם וו גיטרה על מהירות נמוכה-בינונית ולערבל עד לקבלת בצק אחיד. לכסות את הבצק בנילון נצמד והלניח בטמפ' החדר כ- 20 דק'. (אפשר גם להכין את הבצק ללא מיקסר אלא בלישה בעזרת הידיים)
  • לחלק את הבצק לשני חלקים. לרדד כל חלק על משטח מקומח לעלה בעובי של 1/2 ס"מ . לקרוץ עיגולים או כל צורה אחרת שאתם רוצים ולהניח בתבנית מרופדת בנייר אפיה. מחצית מהעוגיות בתבנית יש ליצור חור באמצע העוגיה בעזרת חותכן קטן (אני עשיתי את החור בעזרת צנתר חלק מס' 12)
  • לאפות את העוגיות בתנור שחומם מראש ל - 180 מעלות. זמן אפיה כ- 15 דק' עד להזהבה בהירה.
  • לצנן היטב את העוגיות למרוח על העוגיה ללא החור את המלית שאהובה עליכם. את העוגיות עם החור להפוך ולפזר מעליהן אבקת סוכר ולכסות את העוגיות עם המלית. לאחסן בכלי אטום.




61 תגובות:

  1. את מקסימה!!!
    רוצה את זה פרווה האם אני יכולה לשים מחמאה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך נלי,
      בטח שאפשר להחליף את החמאה למרגרינה ,מחמאה או כל מרגרינה אחרת שאת בוחרת.

      מחק
  2. תודה יקירה על הכיבוד הם יפיפים ...
    את המתכונים של נירה שויאר הם מעולים ומוצלחים..
    יום קסום ומתוק.
    באהבה ענקית .

    השבמחק
    תשובות
    1. תוה לינדוש:)
      נירה שויאר היא קרובת משפחה שלי ואת הספר עוגות לכל עת קיבלתי ממנה לחתונתי (שהיתה לפני כמעט שני עשורים:)) ואנימאוד אוהבת את המתכונים שלה.
      יום נפלא ושקט

      מחק
  3. בוקר טוב אין אפשרות להדפיס את המתכונים?

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור,צר לי אך אין אפשרות במערכת בלוגספוט להדפיס מתכונים. זו מערכת של בלוג אישי ולא אתר מתכונים ולכן אין כאן את האפשרות הזו לצערי הרב.
      רויטל

      מחק
    2. תודה על התשובה המהירה יום טוב ושקט לתושבי הדרום

      מחק
    3. בכל האתרים האלו אין אפשרות להדפיס מה שאני עושה :
      מעתיקה ללא תמונות רק את המלל (בגלל תמונות באמצע כל פעם מלל אחר) עושה העתק, נכנסת לוורד או למייל ועושה הדבק וכך יש את המתכון מודפס,
      בכל הבלוגים אין אפשרות הדפסה מוזר שאת זה לא המציאו.....
      בהצלחה

      מחק
  4. עוגיות שתמיד כיף לראות מחדש,
    במיוחד שיצאו לך כל כך מקסימות !
    מושלם לנישנוש כייפי,
    ולאירוח ולפינוק כאחד....
    חיבוק להמשך שבוע שקט ורגוע, רויטל מתוקה
    רותי :)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי רותי יקירתי, תודה רבה.
      אמן,שיהיה לנו שבוע שקט ורגוע לכל בית ישראל.
      רויטל

      מחק
  5. נראה מצוין, תודה על המתכון

    השבמחק
  6. היי רויטל
    האם אפשר להחליף את החמאה/המרגרינה בשמן איזה אם כן ומה היחס?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,במתכון הזה אי אפשר להחליף לשמן בגלל שזה בצק פריך.
      אם זה בגלל ענין בריאותי, יש היום טרנד כזה של שמן קוקוס,שהוא די מוצק לעומת שמנים אחרים,אני לא ניסיתי להשתמש בו אבל קראתי עליו פה ושם. נסי לחפש עליו מידע בגוגל בטח תמצאי גם מתכונים בהתאם.

      מחק
  7. האמת אלה העוגיות שהכי אהבתי בנעורי ממש נוסטלגיה .
    רויטל נראה מדהים.
    תודה על השיתוף.
    חיבוק ענק

    השבמחק
  8. אני מאדדדדדדדדדדדד אוהבת את העוגיות האלה
    במיוחד עם ריבה אדומה.
    ולא רק אני אוהבת, אני לא מכירה מישהו שלא אוהב את העוגיות האלה.
    את הספר של נירה שוויאר "החרמתי" לדודה שלי. אני אוהבת אותו :)

    השבמחק
    תשובות
    1. וויני חברה יקרה- תודה רבה
      גם אני אוהבת את מלית הריבה האדומה,הכי פשוט והכי טעים. כנראה זה שילוב של טעמי ילדות שדבקו בבלוטות הטעם.
      מבינה את "ההחרמה" שלך ,אני הייתי עושה אותו הדבר בדיוק:)

      מחק
  9. הכי נדוש אבל גם הכי טעים...
    גם אני מכינה אותן במילוי נוטלה ולא יכולה להפסיק לאכול מהן :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אצלנו בבית מלית הנוטלה אהובה מאוד על הילדים
      תודה ♥

      מחק
  10. אין שום דבר בנדוש :)
    הדברים הכי נדושים ופשוטים הם גם בדר"כ הכי טעימים
    הייתי מאוד שמחה לחופן עוגיות ליד הקפה של הבוקר, נראה נפלא

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ענבל ♥
      מסכימה איתך הכי פשוט הכי טעים.

      מחק
  11. היי
    נראית בשלנית בחסד עליון אשרייך

    השבמחק
  12. היי
    עוקבת אחרי המתכונים שלך ומתמוגגת,ישר כוח!

    השבמחק
  13. היי,
    אני מעוניינת להכין כעת את העוגיות ואין לי ברנדי?
    אפשר להשמיט או להחליף במשהו אחר?
    ולגבי ההכנה פשוט לשים את המצרכים במיקסר עם וו גיטרה ומעל קוביות חמאה קרה ולהפעיל את המיקסר?
    אין צורך לקרר את הבצק?
    תודה וסליחה על כל השאלות

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אם אין לך ברנדי אז שימי במקום מיץ תפוזים/חלב או מים
      וכן שמים את המצרכים במיקסר לפי הסדר שרשמתי בתהליך ההכנה ומערבלים לבצק אחיד.
      אני נותנת לצק לנוח כעשרים דק' לא במקרר ואז מרדדת וקורצת עוגיות
      ואם יש לך עוד שאלות אני בשמחה עונה
      רויטל

      מחק
  14. רויטל וש יש לי קמח תפוח אדמה אפשר לשים את זה במקום קורנפלור

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא חושבת שזה מתאים בבצק הזה. אמנם בעוגות גבינה אני נוהגת להחליף קורנפלור בקמח תפוחי אדמה אך זה למטרה שונה של הסמכה ולא כמו כאן בבצק.
      את יכולה לנסות אם מתחשק לך לעשות ניסוי ולקחת בחשבון שלא בטוח שזה יצליח
      אני לא ניסיתי להכין בצק פריך עם קמח תפו"T וגם לא שמעתי על אחרים שעשו זאת:)

      מחק
  15. רויטל, איך את מתנהלת עם הבצק לפני שהוא נכנס לתנור ואחרי שחורצים צורות?! במעבר מהשיש לתבנית מתעותות לי הצורות...

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא אמור לקרות. אם הצורות מתעוותות זה אומר שהרידוד דק מידי או שהבצק עבר לישה מאסיבית . צריך לעבוד עם הבצק בעדינות. לתת לו לנוח מעט אחרי הלישה על משטח העבודה לרדד בעדינות על משטח מקומח ולא דק מידי,רואים גם בתמונותה עוגיות לא דקיקות וכשמעבירים לנייר אפיה יש לעשות זאת בעדינות ואפשר להעזר במרית והכי חשוב כל הזמן משטח מקומח בשכבה דקה של קמח ולא ידיים דביקות.
      וזה נקרא קריצת צורות:)

      מחק
  16. היי רויטל!
    אפיתי את העוגיות יצא נהדר.... האם אפשר להכין מאותו הבצק
    גם אזני המן?
    ראיתי את המתכון לאזני המן אבל יש שם הרבה מרגרינה.
    תודה על תשובתך והמשך יום מקסים!
    אביבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אביבה.
      קודם כל לא מרגרינה! אני לא משתמשת במרגרינה באופן עקרוני אלא אם אני צריכה להכין משהו פרווה למישהו שחשוב לו.
      המתכון לאוזני המן מבוסס על בצק פריך קלאסי 1,2,3 שמשמעו 100 גר' סוכר, 200 גר' חמאה ו-300 גר' קמח כאשר חלק מכמות הקמח החלפתי בקורנפלור.
      הבצק הזה כאן שונה מבצק אוזני ההמן שלי.
      הוא פחות עדין ויותר נוקשה אם זה מתאים לך ואין לך בעיה עם זה ,אז השתמשי בו גם לאוזני המן.

      מחק
  17. אפשר במקום החמאה לשים שמן?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא. ממש לא. זה פשוט ישנה את מרקם הבצק ואת הפריכות שלו
      ובבצק הזה יחס החמאה/קמח באמת לא נורא לעומת הבצק הפריך הקלאסי

      מחק
  18. מתכונים חלביים לא כדאי לשנות.
    זה פשוט הורס הכל.
    פרגולות אלומיניום

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך. יש אנשים שחשוב להם פרווה בגלל האמונה שלהם או סיבות אחרת ואני מכבדת זאת. למרות זאת המתכונים שלי ברובם מבוססים על חמאה כי כך אני נוהגת.

      מחק
    2. שלום רויטל, ברצוני לאודות לך על כל המתכונים המוצלחים ביותר, הכנתי את העוגיות והתוצאה מעולה..
      יישר כוח.. דרך אגב ניתן לשנות. במקום מרגרינה בשמן . שבת שלום ומבורך לך, ולכל בני ביתך..

      מחק
    3. שלום וברכה, תודה על המחמאות:)
      ראשית אין כאן מרגרינה במתכון. מי שרוצה להכין את המגולגלות פרווה אז כן צריך להשתמש במרגרינה וזאת מכיוון שמדובר בבצק פריך
      בצק על בסיס שמן אינו יכול להיות בצק פריך זה כבר בצק מסוג אחר. אני שמחה שטעים לכם בגרסה עם השמן,
      רויטל

      מחק
  19. הי רויטל... אני מאד אוהבת את המתכונים שלך.
    רציתי לשאול... איך אני עושה את החור באמצע בצורת לב? היכן קונים כזו צורה קטנטנה? תודה...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ריקי:)
      מדובר בחתכנים קטנים ,ניתם למצוא בחנויות כלי בית,חנויות המתמחות באפייה ויש גם המון חנויות כאלה באינטרנט שאת קונה ושולחים לך בדואר כמו מר.קייק שהחנות שלו בנתניה או מתונ.נט שהחנות שלהם בראשון לציון ויש עוד המון חנויות כאלה כך שאין בעיה למצוא.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  20. רויטח שלום,זה בצק פריך, לא צריך להכניס את הבצק למקרר לפני הרידוד?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      כל בצק יש לו את אופן ההכנה שלו ודרך טיפול שונה
      אם היה צריך לקרר את הבצק הזה הייתי כותבת זאת במתכון
      אבל אין צורך לקרר. הבצק יוצא מוצלח ביותר ללא מנוחה וקירור
      רויטל

      מחק
  21. נהדרת. שאלות. אם לא עושים חור אז הבעיה היא רק בדוגמא? ומה ההבדל בין וו גיטרה לוו לישה במתכון הנל? תודה ♡♡

    השבמחק
    תשובות
    1. תשובות:
      אם לא עושים חור אז אין שום בעיה פשוט הדוגמא תראה אחרת וגם לא יראו את סוג המילוי ללא החור באמצע
      וו לישה נועד לבצק שמרים וו גיטרה נועד לבצק פריך ועוגות בחושות
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  22. האם אפשר להכין את הבצק יום קודם וילשמור במקרר ולאפות את העוגיות יום למחרת ?

    השבמחק
    תשובות
    1. הבצק הזה מיועד לשימוש מיידי ולכן אין שום צורך להכינו מראש
      רויטל

      מחק
  23. ללא ספק העוגיות הבאות שלי!!! מהמם וקליל!

    השבמחק
  24. שאלה...
    ציינת כי כמות הקורנפלור וכמות הסוכר - כוס אחת- ובגרמים ציינת 120 גרם קורנפלור ו- 200 גרם סוכר..
    לא הבנתי מה הכמות המדויקת לפי כוסות..
    לאיזה כוס את מתכוונת?

    השבמחק
    תשובות
    1. כוס קורנפלור לא שוקלת כמו סוכר
      קורנפלור הוא חומר יותר קל וסוכר יותר כבד
      הכוס היא אותה הכוס בדיוק. כוס מידה בינלאומית
      רויטל

      מחק
  25. היי רויטל!!
    אין לי קורנפלור, זה קריטי??

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      בוקר טוב
      אם אין קורנפלור לשים במקומו קמח
      לא להוריד מצרכים מהמתכון בלי תחליף אחרת זה לא יצא טוב וחבל
      חג שמח
      רויטל

      מחק
  26. הי רויטל האם ניתן להכין מבצק זה אלפחורס?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אפשר למלא את העוגיות בריבת חלב אבל לא ניתן לקרוא להן אלפחורס מכיוון
      שבצק אלפחורס שונה במרקמו וביחס בין קמח לקורנפלור :)

      רויטל

      מחק
    2. תודה רבה לך! נהנית מהמתכונים הנפלאים. תמשיכי כך

      מחק
  27. אפשר לשאול כמה עוגיות יוצאות בערך מהמתכון?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי יעל
      יוצאות דיי הרבה עוגיות. אף פעם לא ספרתי כמות:) אני תמיד מחלקת קופסאות למשפחה ומשאירה לנו קצת.
      שבת שלום
      רויטל

      מחק
  28. היי רויטל
    האם המתכון הזה מתאים לאזני המן? והאם מילוי של ממרח שוקולד של עלית עם קצת הוספת אגוזים קצוצים מתאים?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      אפשר להכין מהבצק הזה אוזני המן רק לשים לב לרדד את הבצק פחות מחצי ס"מ עובי אחרת יצא בצק עבה מידי ולא נעים לנגיסה
      אפשר בהחלט ממרח שוקולד עם אגוזים קצוצים בפנים אני לא מכירה אצ הממרח של עלית אבל ממרחי שוקולד כמו נוטלה ושחר עבדו אצלי יפה כמלית לאוזני המן
      בהצלחה וחג שמח
      רויטל

      מחק
  29. היי רויטל
    אפשר להכין כמות גדולה מהעוגיות ולהקפיא?
    תודה אביבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר טוב אביבה
      אפשר להכין את העוגיות ולהקפיא בקופסה אטומה
      בדגש על קופסה אטומה והרמטית לגמרי
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...