יום שלישי, 27 בנובמבר 2012

לביבות כרובית ותפוח אדמה אפויות

אצלנו בבית לביבות הכרובית עם תפוחי אדמה מככבות כל השנה ולא רק לכבוד חג החנוכה. 
הלביבות אפויות כי במשפחתי הרוב קבע שהאפיה מעניקה ללביבות פריכות נפלאה וגם חוסכת לאמא (כלומר לי..) עמידה של שעות טיגון מול המחבת שזה נימוק לא פחות חשוב. 
(אני לא אוהבת אוכל מטוגן ועוד יותר לא אוהבת לעמוד ולטגן ולכן מלבד סופגניות שאני מכינה פעם בשנה אין טיגונים אצלי במטבח!)


חומרים (12-15 לביבות)
1 כרובית בינונית,שטופה ומחולקת לפרחים בינוניים
3 תפוחי אדמה בינוניים קלופים וחתוכים לקוביות קטנות
2 ביצים
1/4 כוס קמח רגיל
1/4 כוס קמח תירס
1 כפית מלח
1/4 כפית פלפל שחור
לציפוי
1/2 1 כוסות פירורי לחם
2 כפות קמח רגיל
2 כפות שומשום
1/4 כפית מלח
מעט פלפל שחור

תבנית שטוחה מרופדת בנייר אפייה. בעזרת מברשת למרוח מעט שמן על נייר האפייה

1/4 כוס שמן תירס/קנולה

אופן הכנה
  1. בסיר גדול לשים יחד קוביות תפוחי אדמה ופרחי כרובית,למלא מים לכיסוי ,להרתיח על אש גדולה ולתת לרתוח כ-5 דק', להחליש את האש ולשים מכסה (אני שמה מכסה חצי סגור) לבשל עד לריכוך תפוחי האדמה,כחצי שעה.
  2. להעביר למסננת את הכרובית עם תפוחי האדמה, בעזרת מזלג ללחוץ על פרחי הכרובית על מנת שהמים ישתחררו ממנה וככה גם אנחנו מועכים את התערובת וגם מרחיקים את הנוזלים המיותרים. לתת לתערובת להתקרר כחצי שעה.
  3. להעביר את מחית הכרובית ותפוחי האדמה לקערה גדולה. מוסיפים פנימה ביצים,קמח רגיל,קמח תירס,מלח ופלפל שחור. מערבבים היטב. אם התערובת נראת לא מספיק מוצקה ניתן להוסיף עוד 2-3 כפות קמח רגיל או קמח תירס.
  4. לערבב את חומרי הציפוי , פירורי לחם,קמח רגיל,שומשום,מלח ופלפל. 
  5. ליצור כדורים בינוניים של תערובת הלביבות ,לתבול בפירורי לחם ,לשטח מעט ולהניח בתבנית.המרופדת בנייר אפיה משומן. לאחר שהכנו את כל הלביבות,למרוח אותן בעזרת מברשת במעט שמן.
  6. לאפות בתנור שחומם מראש ל- 200 מעלות  עד להזהבה,כחצי שעה.
    אני מקפיאה את הלביבות ולכן אופה אותן רק עד צבע זהוב בהיר ולאחר ההקפאה מחממת אותן בתנור לצבע חום-זהוב.
הערות והצעות
  •  ניתן להוסיף לתערובת הלביבות ירקות כמו תירס/אפונה בכמות של 3/4 כוס.
  • לאוהבי הבטטה,החליפו את תפוחי האדמה בבטטות,יוצא נהדר.
  • לאוהבי הגבינות, להוסיף לתערובת גבינת חמד מגוררת וקשקבל,תקראו לי שאתם מכינים,כי זה טעים ביותר.
  • עירית קצוצה ושאר עשבי תיבול ירוקים משדרגים נפלא את הלביבות.
  • בגלל הילדים אני לא משתמשת בתיבול חריף ,אך לאוהבי הז'אנר הוסיפו צ'ילי גרוס גס.

27 תגובות:

  1. הן נראות כל כך פריכות ונהדרות
    יאוווווווווווווו
    אני אוהבת גם לביבות מטוגנות אבל אני מפחדת מטיגון, אז אני מאד מאד שמחה שאלה דווקא אפויות.
    אני גם מעדיפה בטטה, אז נראה לי שאנסה להכין איתן.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה וויני ♥
      אני אוהבת להחזיק קופסא עם לביבות כאלה במקפיא ואז מחממים באובן טוסט ,עם סלט ליד זו ארוחה נהדרת.

      מחק
  2. אווווווווווו...זה נראה מעלף.
    טעים לי ...וכמובן גם בריא ...
    תודה על השיתוף.

    השבמחק
  3. תודה רבה מקרב לב למתכון הזה, אשמח להתנסות בלביבות אפויות ולחסוך את השמן.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה חיה.
      אשמח לשמוע איך יצא לך הנסיון ואם אהבתם.

      מחק
  4. לביבות מקסימות, רויטל יקרה !
    השילוב של הכרובית טעים ביותר,
    הפריכות מושלמת !
    נראות מזמין כל כך,
    חיבוק ממני,
    רותי

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי יקירתי,חיבוקים חזרה ♥
      הכרובית בהחלט מוסיפה המון- אני מאוד אוהבת כרובית.

      מחק
  5. נראה כ"כ מזמין וטעים!!!
    לא להאמין שלביבות אפויות יכולות להיראות כ"כ טוב...יאמי!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה שמרית:)
      בהחלט לא יאומן... אבל זה אפשרי ואפילו טעים.

      מחק
  6. איזה טעים!!!
    עוד מתכון לאוסף הלביבות שלי.
    אהבתי שהן אפויות, קצת בריאות בחג המושחת הזה.
    למרות שאני דווקא מעדיפה לביבות מטוגנות, כל עוד מישהו אחר מתנדב לטגן אותן :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אם מצאת מתנדב אולי הוא יבוא גם לטגן אצלי ? :-)
      תודה רבה ♥

      מחק
  7. בשבילי לא צריך להכניס ללביבות שום ירק הכרובית עושה את שלה נראה כל כך טעים אנסה
    תודה יקירה מדהים

    השבמחק
    תשובות
    1. טובהל'ה ,תודה רבה לך חמודה:)
      אני דווקא אוהבת ירק והרבה אבל האחרים כאן בבית כל כך אוהבים כרובית שלא מוכנים לקבל תוספות אחרת בתוך הלביבה:)

      מחק
  8. הכנתי אתמול לארוחת ערב.יצא מוצלח.
    תודה

    השבמחק
  9. הכנתי ממש טעים מומלץ...תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אודליה, תודה רבה:) שמחה שחזרת לספר לי ♥

      מחק
  10. שלום, האם חייבים לשים קמח תירס? יש אפשרות לוותר או להחליף במשהו אחר?


    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      קמח התירס מעניק פריכות וצבע ללביבות.
      אפשר במקום לשים פירורי לחם זהובים או עוד קמח. קמח יתן גרסה יותר חלקה במרקם ופחות פריכה.

      מחק
  11. נראה מעולה.... אין אפשרות להדפסה חסכונית?

    השבמחק
    תשובות
    1. תעתיקי את המתכון בלבד לקובץ WORD ....
      כך אני עושה עם מתכונים מהאינטרנט....
      ובמיוחד שיש לי שלל מתכוני המערוך המקפץ :)

      מחק
  12. יצא פשוט מעולה!

    שמתי קמח חומוס במקום קמח תירס והוספתי בצל ירוק.

    תודה רבה על המתכון, ממש טעים ובטוח אכין אותו שוב.

    ניצן

    השבמחק
  13. יש תחליף אחר לקמח תירס?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...