יום חמישי, 13 בדצמבר 2012

עוגת שוקולד קפה

עוגת שוקולד קפה,קלה להכנה. בוחשים בקערה אחת את כל החומרים,בלי מיקסר.
העוגה עסיסית ועשירה. אני ממליצה לא לוותר על הזיגוג הוא החלק המפנק של העוגה.



חומרים (לתבנית בקוטר 20 ס"מ)

100 גר' שוקולד מריר (קצוץ)
100 גר' שוקולד חלב (קצוץ)
50 גר' חמאה
50 מ"ל שמן (1/4 כוס)
100 גר' סוכר חום (1/2 כוס)
100 גר' סוכר לבן (1/2 כוס) למי אוהב פחות מתוק אפשר לשים 50 גר' סוכר לבן (1/4 כוס)
1 כפית תמצית וניל
4 ביצים בגדול M
140 גר' קמח (1 כוס)
1/2 כפית אבקת אפיה
2 כפות קקאו
קורט מלח
150 מ"ל מים חמים (3/4 כוס)
2 כפיות נס קפה

זיגוג 
3 כפות ממרח שוקולד (אני השתמשתי בנוטלה)
100 גר' שוקולד לבן
25 גר' חמאה
2 כפות חלב
1 כפית נס קפה מומס ב - 1 כף מים רותחים
2 כפות אבקת סוכר

עיטור
פקאן מסוכר (סיני) חצאים שלמים ויפים
מעט שוקולד מריר מומס או תלתי שוקולד

אופן הכנה
לשמן את התבנית (מדובר בתערובת יחסית נוזלית ,רצוי תבנית לא קפיצית או לעטוף בנייר כסף את התבנית הקפיצית כדי שלא יהיו נזילות בזמן האפיה)
  1. להוסיף למים החמים 2 כפיות נס קפה ולשים בצד.
  2.  בקערת זכוכית שמתאימה לחימום במיקרוגל לשים שוקולד מריר,שוקולד חלב וחמאה. להמיס יחד בחום בינוני-נמוך דקה או שתיים ולערבב עם מטרפה להמסת השוקולד וקבלת תערובת אחידה וללא גושים.
  3. להוסיף לתערבות השוקולד את השמן,לערבב היטב ואז להוסיף סוכר חום ,סוכר לבן ותמצית וניל. לערבב.
  4. להוסיף את הביצים בהדרגה,אחת אחרי השניה ולערבב היטב בין כל הוספה.
  5. לנפות יחד קמח,אבקת אפיה וקקאו בקערה נפרדת ,להוסיף קורט מלח ולערבב. להוסיף לתערובת השוקולד נס קפה (שהכנו בשלב 1) וקמח לסירוגין ותוך כדי ערבוב לקבלת תערובת אחידה. להעביר את התערובת לתבנית ולאפות בתנור שחומם לחום של 170 מעלות כחצי שעה- 40 דק'. לקבלת קיסם עם פירורים לחים סביבו. לצנן ולהעביר לצלחת הגשה
  6. לערבב את ממרח השוקולד שיהיה חלק וללא גושים ולמרוח בעזרת מרית את הממרח על העוגה כולל הדפנות.
  7. לשים בקערת זכוכית קטנה שוקולד לבן קצוץ,חמאה,חלב ונס קפה. לחמם על חום נמוך במיקרוגל בערך דקה ולערבב אם לא נמס לגמרי להוסיף עוד כמה שניות ממש בהזירות שלא ישרף השוקולד הלבן. לערבב עם מטרפה ולהוסיף אבקת סוכר לקבלת זיגוג חלק. לשפוך את הזיגוג למרכז העוגה ולתת לו להתפשט ולהמרח על העוגה בצורה חופשית. לשים לב לא לשפוך את הזיגוג על העוגה כשהיא חמה או חמימה כי אז רובו יזלוג לצדדים ומחוץ לעוגה (מה שקרה לי כי לא יכולתי להתאפק:)) לעטר עם שוקולד מריר מומס או תלתלי שוקולד ולפזר פקאן סיני.
  8. העוגה נשמרת כשלושה ימים מחוץ למקרר.

66 תגובות:

  1. וואיייייי העוגה נראית פיצוץ!!
    ממש לא להאמין שלא צריך מיקסר והכל ביד.
    חייבת לשאול משהו - אני לא מתה על קפה, הטעם פה ממש מורגש או שהוא עדין?
    כי טעם עדין של קפה זה טעים

    אהה - הזיגוג מגניב לגמרי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה וויני.
      אני אוהבת עוגות מהירות שכאלה שבוחשים הכל בעקרה אחת עם מטרפה והתוצאת נפלאה.
      טעם הקפה עדין ואפשר להכין את הקפה חל שלפי הטעם האישי שלך.
      בהחלט הזיגוג כאן הופך כל ביס לפינוק אמיתי.

      מחק
  2. אוקיי זה נראה פשוט ואוו! הולכת להכין את זה ולא מוותרת על הזיגוג!

    השבמחק
  3. נראה נהדר. ואני מאוד אוהבת טעם קפה(:

    השבמחק
  4. הזיגוג הזה - הרגת אותי, רויטל !
    עוגה שנראית מיליון $$$
    בכלום עבודה !
    שילוב טעמים נהדר,
    וברורררררר שלא מוותר על הזיגוג הזה, חח... ;)
    חיבוק לסופ"ש מקסים וחמים, יקירתי
    רותי

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי יקירה,תודה על המילים החמות . יום נפלא לך

      מחק
  5. יפהפיה! ממש אוהבת את השילוב, נראית עסיסית ומעולה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה טל. בהחלט עוגה עסיסית. הכנתי אותה ככל כך הרבה פעמים עקב הביקוש הרב כאן בבית.

      מחק
  6. איזו עוגה מקסימה!! אהבתי מאוד את הציפוי שעשית לה
    אני מתה על עוגות פשוטות כאלו..סיפוק מיידי כשמתעורר חשק לעוגת שוקולד :)

    השבמחק
    תשובות
    1. קלעת בול - סיפוק מיידי. לפעמים מרוב מתכונים מורכבים אני מחפשת האת העוגה האחת של ערבוב בקערה אחת והופ לתנור לסיפוק מיידי . וכולם יוצאים מרוצים:)

      מחק
  7. הרגע יצאה מהתנור נראית מעולה!!! סיון

    השבמחק
  8. זה נראה פשוט מעלףףףףף הזיגוג הזה מדהים!!!!! אלופה :)

    השבמחק
  9. מדהיםםםם וטעים משקיענית רצינית תענוג אמיתי לגלוש בבלוג שלך.
    שבוע נפלא יקירה
    חיבוק
    טובה

    השבמחק
  10. אפיתי לכבוד היום הולדת כעוגה נוספת ולא נשאר פירור . מדהים איזה קרם מנצחחחחחחחחח
    תודה
    שושי עיני


    השבמחק
  11. מתה על שילוב טעמים של שוקולד וקפה!
    העוגה נראית נהדרתתתתת
    מתאימה לי בדיוק עם הקפה של הבוקר :)
    וגם ההגשה מפתה ביותר

    השבמחק
  12. אוףףף למה זה חלבי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין שום בעיה להפוך אותה לפרווה. במקום שוקולד חלב ,לשים שוקולד מריר רק חצי כמות כלומר 50 גר' במקום 100 גר' שוקולד חלב.
      במקום חמאה,לשים מרגרינה בטעם חמאה.
      ציפוי,במקום שוקולד לבן לעשות ציפוי שוקולד מריר או לוותר על הציפוי.

      מחק
    2. אפשר גם להשתמש בשוקולדצ'יפס לבן של אופנהיימר. הוא פרווה.

      מחק
  13. יש לכם רק בעיה אחת "קטנה" שאי אפשר להדפיס את המתכונים.
    טפלו בעניין בבקשה חוץ מזה הכל 10

    השבמחק
    תשובות
    1. אין כאן שום בעיה. על דף ועט שמעת? או על העתק הדבק לתכנת WORD?
      ודרך אגב זה לא אתם זו את. אני רויטל והבלוג הזה הוא בלוג אישי שלי יש כאן אוסף מתכונים שאני חולקת עם הקוראים שלי.
      הבלוג שלי מופעל דרך גוגל-בלוגספוט ואין כאן אופציית הדפסה. זה לא ענין אישי שלי. לכל הבלוגים שעובדים דרך בלוגספוט איין אופציית הדפסה.
      יום טוב
      רויטל

      מחק
    2. צריך לסמן את הטקסט שרוצים להדפיס , לבחור בתפריט קובץ , אח"כ הדפסה , ולבחור הדפס אזור נבחר (באנגלית : print selection)

      מחק
  14. היי רויטל
    אם אין לי תבנית 20 קוטר עגולה. ניתן להכין בתבנית מלבנית חד פעמית? או באינגליש קייק? תודה (ליאורה. איזה עוגות יש לך סוף הדרך)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליאורה,תודה רבה :-)
      אפשר תבנית מלבינת אבל שתתאים בתכולה שלה לתבנית 20. או לחילופין להגדיל את כמות החומרים. אם יש לך תבנית 22 מגדילים ב- 20% את כמות החומרים.
      בהצלחה

      מחק
  15. שאלה לגבי הזיגוג:
    צריך למרוח את ממרח השוקולד ועל זה למרוח את הקרם משאר החומרים?
    אפשר לערבב הכל ביחד במיקרו ואז לשפוך על העוגה?
    אם לא נשאר לי נוטלה, ממרח לוטוס או שוקולד השחר הם תחליף מתאים לדעתך?

    השבמחק
    תשובות
    1. תשובה: כמו שהבנת בדיוק,מורחים את ממרח השוקולד,את יכולה איזה ממרח שאת אוהבת ויש לך בבית.
      לא לא מערבבים הכל יחד כי אז אין שום משמעות לטעם ולמרקם. הסיבה שמורחים קודם את הנוטלה זה כדי שהזיגוג שוקולד לבן ישפך בצוה יפה ומושלמת מעל העוגה.
      אז כמו שאמרתי גם ממרח לוטוס או השחר יעשו את העבודה.
      בהצלחה

      מחק
  16. סליחה מראש על השאלה אבל אף התבנית הכי קטנה שלי היא של 24״ כיצד להגדיל עת החומרים?

    השבמחק
    תשובות
    1. אין צורך לבקש סליחה.
      על מנת להגדיל את החומרים מתבנית סקוטר 20 לתבניתב קוטר 24 יש להגדיל את החומרים ב- 50%. בהצלחה

      מחק
  17. היי רויטל!
    העוגה נהדרת מעוניינת להכין פעם נוספת אבל האם יש דרך להפוך את הזיגוג לפחות נוזלי?
    ואיך עשית את השוקולד שמעל?
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,לגבי הזיגוג הוא נוזלי כי או שהעוגה הייתה חמאה או שהזיגוג היה חם מידי אחד מהשניים. העוגה צריכה להיות קרה כדי שהזיגוג יוכל להתגבש מעליה.
      השוקולד מעל-כלומר פסי השוקולד הם זיגוג בעזרת קונוס מנייר אפייה אליו הכנסתי שוקולד מריר מומס וגזרתי את קצה הקונוס וציירתי על העוגה פסים שתי וערב.

      מחק
  18. אז גם העוגה צריכה להתקרר וגם הזיגוג? הוא לא יתקשה מדי ?
    ועוד שאלה שכרגע גילתי יש לי רק ביצים בגודל XL יש הבדל בכמות ?
    תודה ענקית!!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. עוגה קרה וזיגוג חמים אבל לא רותח
      לגבי הביתים שימי 3 ביצים במקום 4 ביצים
      בהצלחה רבה:)

      מחק
  19. וואי נראית מעולה!
    נראה לי שאכין לילדים לסוף שנה ...בכמה להגדיל לתבנית 26?
    והאם את חושבת שלתבנית מרובעת מהגדולות להכפיל כמויות ?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי קרן,העוגה מתאימה לתבנית בקוטר 20. כדי להגיע לכמות מתאימה לתבנית 26 צריך להגדיל ב- 60% את כמות החומרים כדי שבתנית העגולה תצא לך עוגה גבוהה ויפה.
      לגבי תבנית מרובעת חד פעמית זו הגדולה ביותר לא מספיק להכפיל כמויות אלא פי שלוש כי מדובר בתנית מאוד מאוד גדולה. אני מציעה לך להכין את העוגת שוקולד מהמתכון של עוגת שוקולד עם קצפת ותותים (את יכולה לראות קישור למתכון באינדקס מתכונים בעוגות שוקולד) המתכון מתאים שם לתבנית 26 ולתבנית חד פעמית הגדולה תכיני כמות וחצי. זו עוגה נהדרת שאני מכינה למסיבות סוף שנה וימי הולדת של הילדים שלי בלי הקצפת והתותים אלא עם ציפוי שוקולד.
      אם את צריכה עוד עזרה או יש לך עוד שאלות אשמח לעזור
      רויטל

      מחק
    2. תודה על התשובה הזריזה
      אני מאוהבת בבלוג ובמתכונים שלך .

      מחק
  20. היי רויטל,

    הבלוג שלך פשוט מקסים!! העוגות סוף!!
    הכנתי כבר את עוגת השוקולד עם הוופלים ופעמיים את עוגת המוס חלבה. יצאו מעולה! ליקקו את האצבעות! :)

    רציתי לשאול לגבי העוגה הזו, יש לי תבנית חדש פעמית בערך בגודל 28X17. החומרים במתכון מתאימים לי לתבנית?

    תודה מראש,
    אביטל

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אביטל
      תודה רבה רבה,שמחה שנהנתם מהמתכון והיה לכם טעים:)
      המידות של התבנית מתאימות לעוגה בקוטר 24 אני חושבת,כי לא ציינת את הגובה של הדפנות לכן קצת קשה להעריך
      כאן המתכון הוא לעוגה בוקטר 20 לכן יש להגדיל את כמות החומרים לפחות ב- 50%. אם השוליים של הבתנית בגובה של יותר מ- 5 ס"מ הייתי אפילו מכינה את המתכון כפול כלומר להגדיל את כמות החומרים ב - 100%.
      הכלל הכי חשוב הוא שהבלילה לא תמלא יותר מ- 2/3 גובה התבנית. אם הכנת כמות כפולה ונשארה לך בלילה ,תאפי את מה שנותר בתבניות מאפינס אישיות
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  21. העוגה נאפית אצלי ברגעים אלה ממש..... אני במתח :)

    השבמחק
  22. בוקר טוב,
    העוגה נראית נפלא!
    האם ניתן לאפות את העוגה ב 2 אינגליש קייק?
    תודה רבה,
    הדס

    השבמחק
    תשובות
    1. היי הדס
      מדובר בעוגה קטנה, לכן 2 אינגלישקייק אני לא בטוחה שיתמלאו מכל התערובת
      מציעה לך לרפד בנייר אפייה תבנית אחת, לראות שהיא מתמלאת בתערובת עד 2/3 הגובה ולפי זה לחשב האם את זקוקה לעוד תבנית אינגלישקייק או שאם נשארה לך מעט בלילה ניתן לאפות אותה בתבניות מאפינס קטנת
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  23. ערב טוב
    איזה עוגה יפה ומושקעת
    למה חשוב שיהיה ביצה גודל m? ליאורה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ליאורה
      כי גודל הביצה משפיע על היחס בין החומרים
      לכל ביצה יש משקל שונה וכך יש ביצים בגודל XL וביצים בגודל L או M ויש לכך משמעות רבה בהכנת המאפים
      רויטל

      מחק
  24. היי רויטל,
    אני רוצה להכין את העוגה בתבנית 26, כמה צריך למלא את התבנית? כי אני חושבת להכפיל כמויות ולמלא את התבנית בגובה שמתאים לעוגה.. היא תופחת הרבה? או באמת מספיק להגדיל ב- 60% לתבנית 26 כדי שתצא עוגה יפה?
    עוד שאלה.. היא לא יבשה מבפנים? כדאי להרטיב אותה קצת או לא מומלץ?
    אני מכינה אותה בבוקר..ואני אשאיר אותה בחוץ , ובערב לפני ההגשה אני אצפה אותה, נראה לך בסדר?.
    המון תודה מראש!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי דנה
      העוגה לא צריכה להיות גבוהה מאוד כי היא מאוד עשירה בטעמים ויש בה הרבה שוקולד
      אני הייתי מכינה כמות כפולה כלומר פעמיים את המתכון אם את רוצה עוגה גבוהה ומרשימה
      עדיף להכין את הציפוי מראש ולא לפני ההגשה אם את רוצה שיתקבל ציפוי יציב שקל לפרוס
      לגבי יבשה - אם לא אופים יותר מידי ומקפידים על קיסם לח עטוף במעט פירורים העוגה תהייה עסיסית וטובה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  25. היי רויטל, יש לי שאלה לגבי התבנית... אם אני רוצה להכין אותה בתבנית עם החור באמצע שלאחר האפיה הופכים ומתקבלת צורה למעלה זה אפשרי? רוצה להכיןןן אותה בצאת הצום אשמח לתשובה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נועה
      סליחה על האיחור בתשובה
      אפשר להכין את העוגה בתבנית עם חור
      רק חשוב מאוד מאו דלשמן היטב את התבנית ולקמח אותה
      תבניות עם צורות חייבות להיות מאיכות טובה אחרת יכול להיווצר מצב בו העוגה לא תשתחרר היטב מהתבנית (מנסיוני..:))
      רויטל

      מחק
  26. היי האם יש דרך לעשות את העוגה פרווה?..

    השבמחק
    תשובות
    1. יש שוקולד לבן פרווה. ובמקום שוקולד חלב אפשר להשתמש בשוקולד מריר ובמקום חמאה במרגרינה.
      חשוב לדעת איך לעבוד עם תחליפי הפרווה כי טעמם ומרקמם שונה מאלו החלביים
      רויטל

      מחק
  27. היי רויטל!
    רוצה לאפות את העוגה היום... אפשר להכין אותה כמאפינס?
    יש לי 2 תבניות מאפינס (12 שקעים ס"ה).
    תודה... אחלה אתר משתמשת בו המון.
    אביבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום אביבה
      אפשר להכין כמאפינס
      רק לשים לב לא למלא יותר מ- 2/3 גובה המאפינס
      וזמן האפייה מתקצר - אחרי 15 דק' לבדוק עם קיסם ולהוציא מהתנור כשיש קצת פירורים סביב הקיסם
      כדי שהמאפינס יהיו רכים ולא יבשים

      המון תודה אביבה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  28. רויטל יקרה, העוגה נראית פצצה!!! יש לי ביצים L, כמה לשים 3 או 4?
    תודה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה שי
      יש להשתמש בשלוש ביצים בגודל L
      בהצלחה :)
      רויטל

      מחק
  29. הי, אין לי תבנית 20.. איזה מהתבניות החד פעמיות שקונים בסופר אמורה להתאים? תודה רבה (:

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      גם לתבניות חד פעמיות יש מידות :) את צריכה לבקש מהמוכר בחנות החד פעמי תבנית עגולה בקוטר 20 ס"מ וגובה של כ- 8 ס"מ. יש כאלו תבניות חד פעמיות
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. נהדרת. תודה

      מחק
  30. היי רויטל,
    נראה מעולה אני רוצה להכין ליום הולדת של בעלי.
    האם אפשר להחליף את הסוכר החום בסוכר לבן והאם אפשר לוותר על אבקת הסוכר בציפוי ובבלילה? פשוט אין לי בבית
    תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אפשר לשים סוכר לבן במקום סוכר חום - זה ישפיע על הטעם אבל עדיין ימלא את התפקיד של המתיקות והמרקם
      לגבי אבקת הסוכר - יש אותה רק בציפוי ולא בבלילה התפקיד שלה להסמיך ולהמתיק את הזיגוג. בלעדיה הזיגוג יהיה יותר דליל ופחות מתוק - לשיקולך
      בהצלחה והמון מזל טוב :)
      רויטל

      מחק
  31. הי.. נראית עוגה מדהימה. האם ניתן לוותר על החמאה? יש לי בעיה עם על החמאה/מרגרינה/מחמאה למינהן... תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי
      תודה רבה
      לא ניתן לוותר אפשר במקום להשתמש בחמאת קוקוס או בשמן
      בהצלחה,זה אמנם ישנה מעט את המרקם ןהטעם אך עדיין התוצאה תהייה טובה וטעימה
      רויטל

      מחק
  32. רויטל,
    אני משתמשת בציפוי המדהים הזה לעוגת קצפת, וטעים לנו מאד!!!
    אין לי ממרח לשים על העוגה אפשר לשים שוקולד מריר מומס במקום הממרח שוקולד?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה רעות.
      אפשר למרוח שוקולד מריר מומס ואפשר גם ריבה טעימה אם אוהבים
      בהצלחה והמון תודה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...