יום חמישי, 6 בדצמבר 2012

חלה לשבת


הניחוחות של אפיית החלה ביום שישי ,אי אפשר לעמוד בפניהם. בתוך הבצק של החלה יש את האהבה למשפחה ,הצורך לפנק ולעשות הכי טוב שאפשר למענם.

מאז שיש לי ילדים (בתי הגדולה  כבר בת 16 עוד מעט.) אני אופה גם חלות לאבא/אמא שבת.  לראות את החיוך על הפנים של הילדים. כמה גאווה יש בהם לקחת את החלה של אמא לגן/ביה"ס .


המתכון הזה הוא לחלה בסיסית ופשוטה,ללא תוספות. 
כשאני רוצה להפוך אותה לחלה מתוקה,אני מגדילה את כמות הסוכר או מוסיפה דבש.





חומרים (3 חלות בינוניות או 2 גדולות)
1 ק"ג קמח
50 גר' שמרים טריים (או 2 כפות שטוחות שמרים יבשים)
4 כפות סוכר (לחלה מתוקה 2/3 כוס סוכר או 1/2 כוס דבש)
1 כף מלח
2/3 כוס שמן
2 ביצים (לחלה עשירה יותר אפשר להוסיף עוד 2 חלמונים)
400-500 מ"ל מים  ( 1/2 2 - 2 כוסות)
לציפוי
1 ביצה טרופה
4 כפות שומשום

1 תבנית תנור שטוחה גדולה מרופדת בנייר אפיה

אופן הכנה
  • לנפות  קמח לקערת מערבל, לפורר פנימה את השמרים הטריים ולערבב (שמרים יבשים להוסיף ולערבב) להוסיף סוכר (או דבש) ולבחוש. ליצור גומה ולשים בה את הביצים.
  • בעזרת וו לישה להתחיל לערבל במהירות נמוכה ,להוסיף כוס מים,תוך כדי ערבול להוסיף את השמן והמלח. להמשיך לערבל במהירות נמוכה ולהוסיף עוד כוס מים בהדרגה,להגביר מעט את מהירות הלישה ולראות שמתגבש בצק תוך כדי הלישה, לבדוק אם צריך להוסיף עוד מים (מרגישים ביד אם הבצק יבש או רטוב ואם נאסף כל הקמח מתחתית הקערה)
  • להגביר את מהירות הלישה למהירות בינונית וללוש את הבצק כ- 10 דק' לקבלת בצק אחיד, גמיש וחלק. להעביר את הבצק לקערה משומנת ולשמן את הבצק מכל צדדיו. לעטוף את הקערה בניילון נצמד או מגבת. לתת התפחה להכפלת נפח (זמן ההתפחה כשעה עד שעתיים ,משתנה לפי מזג האויר ולכן בחורף זמן ההתפחה מתארך לעומת זמן ההתפחה בקיץ. )
  • לאחר הכפלת הנפח,להסיר את הכיסוי מהבצק,ללוש מעט את הבצק כדי להוציא את האויר ולהחזיר לקערה המשומנת לתפיחה שניה,שהיא קצרה יותר,כ-20 דק'. לא לשכוח לכסות את הבצק שלא יתייבש.
  • לאחר התפחה שניה להעביר את הבצק למשטח עבודה. לחלק ל- 2 חלקים (להכנת 2 חלות). מכל חלק ניצור חלה. לקליעת צמה נחלק את הבצק לפי סוג הצמה אותה נקלע. אני קולעת חלה מ- 4 חלקים .(ראו תמונה)  כל חלק אני מרדדת למלבן בינוני ומגלגלת לרולדה. מ- 4 רולדות אני קולעת את החלה,חשוב להדק את נקודת החיבור בין 4 הרולדות כדי שלא יתתפרק ויזוז לנו בזמן הקליעה.

קישור לסרטון  המראה איך לקלוע חלה קליעת חלה ,הוא קצת מהיר אבל מדויק. יש הרבה סרטונים
ברשת לקליעת חלות מ-4,6 חלקים ועוד חפשו ותהנו.
  •   לאחר קליעת החלות יש להתפיח אותן.  להכפלת הנפח. זה לוקח בין 30 דק'  לשעה. תלוי במזג האויר .אפשר ליצור סביבת התפחה בתנור, להדליק תנור על 30-40 מעלות. להכניס לתוכו כלי שטוח עם מים רותחים ולהניח בתחתית התנור. להכניס את התבנית עם החלות לאמצע התנור ולסגור את דלת התנור. זמן הפתחה יהיה כ-20 עד 30 דק'.
  • אפיית החלות - לחמם תנור ל-180 עלות. למרוח ביצה בעדינות על החלות ולפזר מעל שומשום (אפשר גם בלי,אפשר פרג או כל תוספת אחרת שאהובה עליכם). זמן האפיה הוא כ- 30 דק' עד לקבלת צבע חום יפה. להוציא את החלות ולהעביר אותן בזהירות לרשת . אני מכסה את החלה במגבת כדי שתהיה רכה.
  • החלה ניתנת להקפאה למשך שבועיים - שלושה.
חלות לאחר הקליעה מסודרות בתבנית


חלות לאחר התפחה ומריחת הביצה
חלות לאחר האפיה ולפני המעבר לרשת הצינון

פורסים את החלה ונהנים מכל ביס. שבת שלום
אפשר לאפות את החלות בתבניות 



95 תגובות:

  1. האמת היא שאין כריח לחם שנאפה זה עתה והחלה יש לריח שלה ערך מוסף, אולי בגלל שהיא נאפת לשבת וחג. החלות שלך יפייפות.

    מגי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה מגי.
      בהחלט לחלה יש ערך מוסף של אוירת חג/שבת.

      מחק
    2. יש לך מתכון לחלות "חלולות" שהחלה תיצא פחות בצקית? בעבר אכלתי ממישהיא שנתנה לי לטעום, וזה היה מדהים. החלה לא הייתה מבוססת על הרבה בצק. (מתאים בדיוק לדג והרוטב של יום שישי)

      מחק
  2. איזה כיף, רויטל !
    פשוט תענוג....
    את צודקת, החלות האלה,
    ממלאים את הלב והנשמה !
    והניחוחות בבית מטריפים ממש.
    נראות משובחות ביותר החלות שלך !
    יישר כוח ורק נחת אמן!
    סופ'ש מקסים,
    רותי

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי יקירה,תודה רבה על המילים החמות.
      שיהיה לך סוף שבוע נפלא

      מחק
  3. אני כל כך אוהבת לראות שאופים חלות בית
    רק מי שאופה בעצמו מבין כמה כייף זה
    בשבילי זה גם מאד רוחני, במיוחד ההכנה עצמה
    החלות שלך יפיפיותתתתתתתתתתתתת !! מאד אוהבת את הצבע שהן קיבלו, ועוד יותר את המרקם
    פשו נהדרררררררררררר

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ויני
      בשבילי את הגורו של החלות. הגיוונים שאת עושה בבצק החלות זה מענין ומרתק וטעים להפליא אני בטוחה.
      תודה לך חברה יקרה:)

      מחק
  4. מדהים...איזה כיף זה חלה ביתית שממלאת את כל הבית בניחוחות של יום שישי.

    השבמחק
  5. נראה נפלא וטוב שצרפת את כל ההסברים המפורטים- אני רוצה לנסות לקלוע כזו בשבת

    השבמחק
  6. החלות שלך נראות מהממות ביופיין.
    מאמצת את המתכון ואת צורת הקליעה בחום.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי רויטל
      אפשר להשתמש בקמח שמרים?


      נ'ב
      יש לך מתכונים מאלפים ניסיתי את חלקם ופשוט ליקקו את האצבעות
      המשיכי בעשייה !!

      מחק
  7. היי רויטל
    אפשר להשתמש בקמח שמרים?


    נ'ב
    אני עושה הרבה מהמתכונים שלך ופשוט מלקקים ת'אצבעות
    כל הכבוד לך המשיכי בעשייה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי תודה רבה
      אפשר להשתמש בקמח שמרים במתכון הזה זה בסדר גמור

      מחק
  8. רויטל בוקר טוב!
    אפשר להכין מס' חלות, לא לאפות הכל וכך להקפיא... פשוט לאפות בעוד מספר ימים (ביום שישי)..
    תודה והמשך יום מקסים!
    אביבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אביבה בוקר אור
      באופן אישי אני לא אוהבת להקפיא מאפי שמרים לפני אפיה.
      שמרים זה בעצם פטרייה שמתרבה וההקפאה עוצרת את התפתחות השמרים.
      אני אוהבת להרגיש את הבצק ולתת לו לתפוח באופן טבעי ואז לאפות.
      זה בסדר גמור להקפיא אם זה מתאים לך ויוצא לשביעות רצונך אז מצוין.
      יום טוב
      רויטל

      מחק
    2. למה אין מתכון להדפסה

      מחק
    3. שלום לך אין מתכונים להדפסה כי זה בלוג אישי ולא אתר.
      הבלוג עובד דרך מערכת הבלוגרר של גימייל ואין להם כזו אופצייה להוספה של הדפסת מתכונים.
      ולכן מה שנותר לעשות זה העתק הדבק ל-WORD או להעתיק עם כתב ידך הנאה לדף.
      תודה
      רויטל

      מחק
  9. היי!
    החלות שלך מ-ה-מ-מ-ו-ת!!!
    אני מקווה לנסות אותן כבר השבת,
    אבל יש לי שאלה קטנה,
    אפשר להתפיח בתנור גם את ההתפחה הראשונה(אם זה חשוב אז הקערה של המיקסר שלי מנירוסטה)?
    אם כן, על כמה לשים? איך?
    תודה רבה!
    עדי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי עדי,
      אני מציעה לך להכין את הבצק ערב קודם. כלומר אם את מתכוונת להכין את החלות ביום שישי בבוקר אז בחמישי בערב תא לשה את הבצק במיקסר מעבירה לקערה משומנת מכסה בניילון נצמד ושמה במקרר עד למחרת .
      בעיני התפחה ראשונה איטית במקרר עדיפה על התפחה מואצת בתנור.
      מה הסיבה שאת רוצה התפחה מהירה?

      מחק
  10. כדי לחסוך בזמן אבל את צודקת אני אעשה את הבצק ערב קודם ואשים במקרר...
    תודה על התגובה המהירה!

    השבמחק
  11. היי רויטל!
    וואי וואי... הכנתי 3 חלות.. אבל אפיתי רק אחת ע"מ לראות איך יוצא וכמה זמן.... פשוט יצא נהדר אין לי מילים...
    האם אני יכולה להשאיר את 2 החלות הנותרות, תפוחות כמובן, במקרר מכוסות בתוך תבנית האפיה ופשוט לאפות אותן מחר?
    שוב המתכונים שלך פשוט נהדרים.. הריח בבית נפלא!
    תודה תודה תודה!
    שבת שלום והמשך יום מקסים!
    אביבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אביבה
      תודה רבה רבה :-) שמחה שהצליח לך
      את החלות שכבר תפחו את לא יכולה לשמור במקרר עדמחר - הן יחמציו ויתקלקלו את כן יכולה וצריכה לאפות אותן עכשיו לקרר ולעטוף היטב בניילון נצמד ולהקפיא ולהפשיר מחר בבוקר או מתי שאת צריכה חלה.
      סוף שבוע מקסים וטעים
      רויטל

      מחק
  12. היי רויטל אני הכנתי את החלות היום הם בתנור נראות נהדר תודה לך על המתכונים הנפלאים שמחממים את הלב המשגי כך ישר כוח אביבית

    השבמחק
  13. רויטל שבוע טוב!
    כבר שבועיים ברציפות אני מכינה את החלות המהממות שלך... אבל
    בשבוע שעבר הן יצאו לי אויריריות ונהדרות...והשבוע היו קצת
    כבדות מה יכולה להיות הסיבה?
    גילוי נאות בשבוע שעבר השתמשתי בשמרים קוביה והשבוע בשימרית זה קשור? אולי מזג האויר?
    תודה על תשובתך!
    שבוע מקסים!
    אביבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אביבה,אם החלות יצאו כבדות זה אומר שלה היה להן מספיק זמן לישה. שמרים בקובייה או ברגרגרים זה אותו הדבר מבחינת התפחה.
      כבדות במאפי שמרים משמעותה זמן לישה קצר ,רשת הגלוטן לא התפתחה מספיק ובנוסף במזג האויר החורפי והקר מאוד שהיה בימים האחרונים ההתפחה מאוד איטית ולוקחת יותר משעה-שעתים צרך זמן כמעט כפול של 4 שעות או יותר להתפחה הראשונה

      מחק
  14. היי רויטל שאלה: האם אפשר במקום קמח לבן בלבד, לשלב שני קמחים:
    קמח לבן וקמח מחיטה מלאה? אם כן באיזה יחס? תודה אתי

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר להמיר עד מחצית מכמות הקמח הלבן בקמח מלא ולשים לב לכמות הנוזלים,במידה והבצק יבש להוסיף עוד קצת מים.

      מחק
  15. שלום,
    זה הרגע התוודעתי לאתר שלך... נראה מקסים ובטוחה שגם הטעם...
    מעוניינת לנסות את החלות לשבת.
    משתמשת בקמח שמרים. האם רק להפחית מהמרכיבים את השמרים או שיש להתייחס אחרת לכמות המים?
    תודה
    ענת

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ענת וברכוה הבאה:)
      שמשתמשים בקמח שמרים, אין צורך להפחתי או הלחסיר במקרה של המתכון הזה. היחס בין שמרים לקמח נשמר. לשים לב לכמות הנוזלים,ביחוד שהיום האויר קצת יבש ואולי הבצק יצטרך קצת יותר נוזלים.
      בהצלחה.

      מחק
  16. איזו חלה יפה וריחנית, נראה מעולה!
    אין כמו חלה טרייה תוצרת בית בשבת,
    פשוט אי אפשר להפסיק לנשנש...

    השבמחק
  17. שלום,
    החלות מדהימות ונראות נפלא. יש לי כמה שאלות :
    א. מה נפח הכוס שאיתה את משתמשת?
    ב. אם לשים את הבצק בערב ומתפיחים במקרר האם ניתן ללוש שוב בבוקר ולהתפיח התפחה שנייה במקרר. ובשעות הצהריים לקלוע צמות? אני שואלת בגלל אילוצי עבודה.
    ג. מה עושים כדי שהחלות תהיינה יפות וגבוהות כמו שלך ולא יתפחו לרוחב וישטתחו ?
    תודה !

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נורית,שלום לך.
      א. אני לא משתמשת בכוס אלא במשקל דיגיטלי. כוס אינה מדויי'ת כמו משקל. הכוס בנפח של 200 מ"ל.
      ב. לא. אי אפשר לצערי יש זמן מקסימלי שאחריו השמרים פשוט יתססו יותר מידי ויהיה טעם לוואי והבצק לא יתפח כראוי.
      מה שאת יכולה לעשות,בגלל אילוצי הזמן שלך להכין את הבצק ממש לפני שאת הולכת לישון רצוי כמה שיותר מאוחר בלילה ולהמשיך את העבודה על הבצק למחרת בצהרים.
      ג. חלה שתופחת לרוחב ומתפשטת לצדדים זה אומר שזמן הלישה לא היה מספיק ביחוד אם לשים ביד. ההתפחה במקרר יכולה לעזור במקרה הזה. ולשים לב לא להתפיח יתר על המידה לאחר קליעת הצמות. החלות צריכות להכפיל נפח אך לא יותר מזה
      רויטל

      מחק
    2. היי רויטל,

      האם את שוקלת במשקל את הנוזלים ? לזה התכוונת בתשובה א'?
      כי יש לי משקל דיגיטלי אבל מעולם לא שקלתי איתו נוזלים.
      נורית

      מחק
    3. היי נורית, לא . אני התכוונתי שבכוס אני משתמשת רק למדידת נוזלים ואת כל השאר אני שוקלת במשקל דיגיטלי ולא בכוסות.
      רויטל

      מחק
  18. אין עלייך,
    תודה שולמית

    השבמחק
  19. היי רויטל-החלות נראות מדהים-את מוכשרת בטירוף.
    תוכלי לרשום מתכון לחצי קילו?
    רציתי גם לשאול : אם אני מכינה את הבצק ביום חמישי ,ושמה במקרר לכל הלילה -מה נכון לעשות בבוקר יום שישי? האם צריך ללוש את הבצק,ולתת לו עוד תפיחה?
    את שמן את מודדת בכוס מידה?תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      המתכון לחצי ק"ג קמח הוא פשוט לחלק ב- 2 את כמות שאר המצרכים
      1/2 ק"ג קמח
      25 גר' שמרים טריים (או 1 כף שטוחות שמרים יבשים)
      2 כפות סוכר (לחלה מתוקה 2/3 כוס סוכר או 1/2 כוס דבש)
      1/2 כף מלח
      1/2 כוס שמן
      1 ביצה (לחלה עשירה יותר אפשר להוסיף עוד 2 חלמונים)
      200-250 מ"ל מים ( 1/2 2 - 2 כוסות)
      בבוקר שישי מוציאים את הבצק ומביאים אותו לטמפ' החדר זה לוקח כשעה ותלוי במזג האויר ואז מוציאים את האויר מהבצק ונותנים לו תפיחה שנייה והשאר כמו ההוראות במתכון
      אני משתמשת במד ליטר או בכוס של 200 מ"ל
      לציפוי
      1 ביצה טרופה
      4 כפות שומשום

      מחק
  20. תודה רבה רויטל על הסבלנות.

    השבמחק
  21. הי רויטל! הבן שלי אמור להביא מחר ב7.30 בבקר מאפה טרי וביתי לגן, כך שממש שמחתי למצוא את הבלוג שלך! שאלות-
    1. אפשר להכין מאותו הבצק לחמניית אישיות עגולות?
    2. איך לתכנן את ההכנה? חשבתי להתפיח התפחה ראשונה כל הלילה. ולהמשיך להתפחה שניה של חצי שעה בשש בבקר ואז אפיה של חצי שעה עד שבע ורבע. זה נשמע לך הגיוני?
    תודה רבה!! יעל

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יעל,תודה רבה
      אני מכינה כבר הרבה שנים את החלה הזו ליליד שהם אבא/אמא שבת ואני מכינה ואופה את החלה ערב קודם וכשהיא מתקרר אני עוטפת אותה בניילון נצמד ולמחרת היא עדיין טרייה וכייף לאכול ממנה.
      את לא תספיקי בבוקר את כל השלבים כי היום קר ותפיחה שנייה לוקחת לפחות שעה אם לא יותר כי גם שהבצק תפח במקרר עדיין הוא צריך להגיע לטמפ' החדר ורק אז להוציא אויר ולתת תפיחה שניה.
      המלצה שלי -תכיני היום. תאפי את החלה בערב ויהיה לה מספיק סמן להתקרר והכל טוב:)
      בהצלחה

      מחק
  22. שלום,
    האם אפשא להוסיף עגבניות מיובשות לחלה המדהימה הזו. ואם כן האם זה מצנצנת בשמן או היבשות... ובאיזה שלב להוסיף....

    תודה רבההה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אפשר להוסיף עגבניות מיובשות אבל שלא יעלה על כמות של 150 גר' לכל מתכון החלה.
      רצוי עגבניות מצנצנת עם שמן (בשמן אפשר להשתמש למתכון החלה באותה הכמות)
      או עגביות מיובשות רגילות אבל להשרות אותם במים חמים כ- 20 דק' כדי שיתרככו.

      מחק
  23. שלום רציתי לשאול כמה חלות יוצאות מקילו קמח?.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      שלוש חלות בינוניות או שתי חלות גדולות

      מחק
  24. החלות שלך ממש יפות!!!!! יש לי שאלה: אם אין לי מיקסר אני יכולה ללוש את הבצק בידיים?האם אני יצטרך ללוש את הבצק יותר זמן?תודה מראש...נויאל

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה נויאל:)
      כן. בטח שאשפר ללוש ביד אני שנים הכנתי בלישה ידית חלות עד שקיבלתי את המיקסר שלי.
      זמן הלישה ארוך יותר וצריך סבלנות כדי לקבל בצק גמיש

      מחק
  25. נראות מדהימות ואווריריות כל כך

    השבמחק
  26. שבת שלום
    הייתי בהפרשת חלה וניסיתי להכין חלות, אבל אחרי 2 נסיונות שלא הצליחו.
    איזה מים צריך להוסיף חמים או פושרים?
    אומרים תמיד להוסיף את המים בהדרגה, ויוצא לי תמיד דביק כמו מסטיק, ואחכ באפיה קרשים
    ניסיתי כל מיני מתכונים. מה סוד הצלחת החלה לטעימה ורכה? ליאורה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליאורה,
      אני מוסיפה מים רגילים בטמפרטורת החדר. בקיץ אפילו כדאי לשים חלק מהכמות מים קרים. אבל מים חמים אף פעם לא!

      מכיוון שאת לשה בידיים , את מנפה את הקמח,עושה בו גומה ובה את שמה את השרמים וחצי מכמות המים בצדדים את שמה ביצים וסוכר. מתחילה ללוש ותוך כדי לישה מוסיפה את השמן והמלח. ממשיכה ללוש ומוסיפה עוד מים אבל לא הכל בבת אחת אלא תוך כדי לישה.
      אם הבצק מסטיק זה אומר שאת לא לשת מספיק ושמת בבת אחת את כל כמות המים המומלצת
      חלה רכה צריכה לפחות 10 דק' לישה ובלישה בידיים לפחות 15 דק' עד לקבלת בצק גמיש. הוא צריך להיות מעט דביק ולא יבש אחרת החלה תצא לך יבשה

      בהצלחה

      מחק
  27. עוד שאלה נזכרתי
    אין לי מיקסר, אני לשה בידים את הבצק ליאורה

    השבמחק
  28. עשיתי השבת יצא מעדן בעלי והילדות כל כך התלהבו שעכשו הילדה מבקשת להכין לה כל יום לגן...

    השבמחק
  29. דקה לפני שבת, רק להגיד תודה על המתכון והאתר, תוצאה נראה מעולה קשה להתאפק! שבת שלום
    עמית

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה עמית
      שמחה שאהבתם את המתכון
      שבת שלום
      רויטל

      מחק
  30. רויטל קראתי פה את כל התגובות ואת כל השאלות ואת כל התשובות שלך ואני רוצה לומר לך כל הכבוד על כל ההשקעה שלך והסבלנות ושאת נותנת תשובה לכל שאלה יותר טובה מהשנייה ולכל בקשה יש לך פיתרון. זה ממש לא מובן מאליו את באמת אוצר תמשיכי כך

    השבמחק
  31. יצאה חלה מדהימה!!! שבת שלום:)

    השבמחק
  32. חלות מעולות, ההסבר פשוט וגם אני, שממש לא אמונה על מאפים, הצלחתי
    תודה רבה!

    השבמחק
  33. רויטל, החלות נהדרות! התלבטתי אם לאפות השבת ... שכנעת אותי.

    שבת שלום!

    נורית

    השבמחק
  34. רויטל החלות שלך מדהימות, הכנתי שבת שעברה ויצא טעים מאוד!!! עכשיו בעלי ביקש שאכין כל שבת וחגים))) אני כבר הכנתי לא מעט עוגות ועוגיות שלך אבל עם בצק כזה עוד לא יצא לי לעבוד ועם ההסברים שלך הכל יוצא פשוט מושלם!!! תודה לך על האתר ומחכה לעוד מתכונים שלך)
    גמר חתימה טובה:-)

    השבמחק
  35. צהריים טובים, אני מאוד רוצה לאפות חלה לשבת, רק מנסיון לא מוצלח שהיה לי אשמח לעזרה קצת:)
    את הבצק אני רוצה להכין יום קודם (מתגובות שלך הבנתי שאפשר). העניין הוא, שכאשר אני מכינה את החלות למחרת, האם הם לא ייתיבשו עד הערב? איך אני שומרת עליהם שיהיו בדיוק כמו שהן יוצאות מהתנור, והאם לכסות עם המגבת איך שהם יוצאות מהתנור, בעודם חמות?
    אשמח לכל מידע ע"מ שייצא מוצלח.
    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      1. להכין את הבצק בערב לשים בקערה משומנת לשמן את הבצק בקערה ולכסות בניילון נצמד. קערה גדולה שיהיה מקום לבצק לתפוח. להעביר למקרר
      2. חלה יבשה אומר שלא שמת מספיק מים במתכון. לא לשת מספיק זמן את הבצק.
      3. נותנים לחלות להתקרר על רשת צינון מכוסות במגבת. המגבת נועדה להפוך את החלות לרכות גם מבחוץ כי באפייה נוצר קרום מעט קשה
      4. לאחר שהן התקררו לגמרי עוטפים כל חלה בנפרד בניילון נצמד והן ישמרו על טריותן
      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
  36. שלום רויטל היקרה
    שכחת לרשום את הדבר החשוב ביותר
    לקיים מצוות "הפרשת חלה" ולהתפלל על כל מה שרוצים
    אשרייך, תמר.

    השבמחק
  37. היי רויטל,
    תודה רבה על המתכון הנהדר! אני גרה בשיקגו וקשה למצוא פה חלות טובות לשבת אז החלטתי לנסות להכין בעצמי - יצא מצוין על הניסיון הראשון. אין לי מיקסר ועשיתי את כל העירבובים והלישות עם מזלג ועם הידיים ולא הייתה שום בעיה. תודה תודה! עכשיו שאני מכירה את הבלוג בטח אנסה עוד מתכונים.
    ענת

    השבמחק
  38. היי רויטל

    אפיתי את החלות ויצאו חלות מדהימות!!! מרקם מושלם !!!
    שאלה קטנה: באפיית החלות, בתנור, בזמן האפייה נפתחו באמצע והקליעה נהרסה מעט...

    למה זה קורה? איך אפשר למנוע את זה ושצורתן תישמר באפייה???

    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לך
      הסיבה שהחלות נפתחו באמצע - או שהבצק היה רטוב מידי או זמן לישה לא מספיק ואז חוטי הגלוטן לא התפתחו כמו שצריך או שזמן ההתפחה היה קצר מידי

      בהצלחה לפעם הבאה
      רויטל

      מחק
  39. הכנתי וזה יצא אליפות , ככ רכות ופשוט כיף לאכילה

    השבמחק
  40. הי, החלות יצאו מאד טעימות אבל שתי שאלות:
    1. הן תופחות יותר לרוחב מאשר לגובה
    2. בסיום האפיה יש להן "סימני מתיחה" בין הקליעות
    יש פתרון?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      1.חלה שתופחת לרוחב משמע הלישה לא הייתה מספקת כלומר לא נבנתה רשת גלוטן מספיק חזקה שתחזיק את החלה לגובה ולא לרוחב
      2.סימני מתיחה בין הקליעות נוצרים כאשר החלות לא תפחו מספיק. אלו ימים קרים וצריך סבלנות :)
      חג שמח והמשך שבת נפלאה
      רויטל

      מחק
  41. רויטל,
    רק רציתי לומר תודה על מתכון מושלם...
    החלה כל כך טעימה שאי אפשר להפסיק לאכול ממנה :)
    תבורכי.

    השבמחק
  42. רויטל שלום,
    לא קראתי את המתכון אבל נראה שהוא מצוין..
    הכנתי היום בצק ואני רוצה שילדי יעשו ממנו צורות ורק אז נאפה. זה יותר משתיים עשרה שעות.
    האם זה יצא טוב?
    לשים את הבצק במקרר או בחוץ בשולחן?
    מקווה שתעני לי היום......
    תודה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      12 שעות זה יותר מידי זמן. הבצק יעבור התפחת יתר ויחמיץ.
      אפשר לעשות התפחה ראשונה של הבצק במקרר אבל לא ל- 12 שעות ולא בצק של חלות
      בכל מקרה התפחה מעל לשעה חייבת להיות במקרר ולא בחוץ
      רויטל

      מחק
    2. אז במקרר אני יוכל לשים פעם הבאה ל-12 שעות ואז להתפיח בחוץ שעה?
      בצק שהוחמץ- מותר לאכול אותו?

      מחק
    3. לפעם הבאה
      לא יותר מ - 10 שעות כאשר מיד לאחר הכנת הבצק יש לשים בקערה,לשמן את הבצק לכסות בניילון ולהשאיר מקום לבצק לתפוח (קערה גדולה ושקית לא הדוקה מידי) ולהכניס למקרר הבצק תופח תפיחה איטית במקרר ולאחר 10 שעות יש להוציא את האוויר מהבצק ולתת לו התפחה שנייה שתיקח כשעה בערך ואז לקלוע צמות ושוב התפחה ואפייה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    4. תודה לך!
      מתביישת על הבורות בנושא.. בכל אופן זה לא רעיל לאכול בצק מוחמץ נכון?

      מחק
    5. לא בורות ויפה שאת שואלת,כך לומדים.
      עדיף לא לאכול בצק שעבר התפחת יתר.זה לא רעיל אבל זה גם לא ממש טעים וגם לא יפתח יפה בתנור
      רויטל

      מחק
  43. היי רויטל רציתי לשאול האם אפשר לעשות את הבצק גם ללא מיקסר

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      בטח שאפשר ללוש בלי מיקסר..רק צריך סבלנות וכוח בידיים :)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  44. היי , זה התחיל בכדורי השוקולד שלך שקיבלו מחמאות ועבר לחלה מצוינת ! שהכנתי בראש השנה -תודה רבה :)

    השבמחק
  45. היי רויטל. היה לי קשה לרדד את הבצק וכשגילגלתי אותו הוא נקרע. מה הסיבה לדעתך? אשמח לשמוע
    סיגלית

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום סיגלית
      הבצק אמור להיות רך ונוח לרידוד
      כנראה שלא שמת מספיק נוזלים ואז הבצק יוצא יבש,מזג האוויר עכשיו מאוד יבש וצריך לשים לב בזמן הלישה אם יש להוסיף עוד נוזלים ואת זה אי אפשר ללמד מרחוק אלא לומדים עם הנסיון:)
      או שלא נתת לבצק מספיק זמן תפיחה-מנוחה
      בהצלחה וחג שמח
      רויטל

      מחק
  46. הי רויטל, לשתי את הבצק 10 במיקסר. לאחר האפיה הצמות נעלמו ויצאו חלות חלקות ללא סימני הצמות. בנוסף, בזמן הרידוד הבצק נדבק המון למרות שקמחתי מדי פעם את המשטח ולאחר שעשיתי גלילים הם נימתחו יותר מדי והפכו מאוד דקים בחלקם. מה לא עשיתי בסדר?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך אנונימית
      לפי התיאור שלך שמת יותר מידי מים בבצק (שימי לב שבתאור הכנת הבצק הדגשתי שיש להוסיף מים בהדרגה)
      וזה מסביר את דביקות הבצק. הייתי יכולה להתמודד עם זה בלישה הידנית לאחר הלישה במיקסר ולהוסיף מעט קמח וללוש ביד עד שמרגישים שהבצק כבר לא דביק. וקצת דביק זה בסדר גמור!
      הצמות נעלמו כי כנראה הן עברו תפיחת יתר - עכשיו קיץ. חם מאוד זמני התפיחה משתנים לגמרי וחשוב לשים לב לא רק לזמן המומלץ אלא איך הבצק שלך מגיב
      גלילים לא נמתחים לבד - כנראה שמשכת בהם או גלגלת אותם דק מידי ואז הם נמתחו עוד יותר ושוב במקרה של התפחת יתר זה משפיע גם על אורך הגלילים הבצק מראה פחות התנגדות
      בהצלחה בפעם הבאה

      רויטל

      מחק
  47. היי.. החלות יצאו לי כבדות וקצת צמיגיות.. לא נאפו לי כמו שבדרך כלל. מה לדעתך יכולה להיות הסיבה? והאם יש לך רעיון מה אפשר לעשות איתם במצב הזה? תודה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      כבדות וצמיגיות אומר שלא לשת את הבצק מספיק
      והתפיחה לא הייתה מספקת
      אם זה לא כמו בדרך כלל תחשבי מה עשית אחרת - מה שונה מהפעמים הקודמות בהן הכנת את הבצק
      את יכולה להכין מהן פירורי לחם או קרוטונים
      שבת שלום
      רויטל

      מחק
  48. היי לך,
    איך יוצא לך צבע מאוד יפה וזהוב? אצלי החלות יוצאות קצת בהירות
    אשמח לתשובה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אני משתמשת בביצה בדיוק כמו שאני ממליצה כאן במתכון
      חשוב לטרוף היטב את הביצה על מנת שתתקבל תערובת אחידה של החלמון והחלבון
      תבדקי את טמפרטורת התנור שלך אולי את אופה בטמפרטורה נמוכה מידי
      רויטל

      מחק
  49. בהמשך לשאלה הקודמת, איפה את שמה את המגש בתנור?
    למטה או באמצע התנור? תודה מראש

    השבמחק
  50. האם האפייה ב-180 מעלות טורבו? איך יודעים מתי זה מוכן? אצלי החלות מקבלות צבע שחום כבר ברבע שעה הראשונה. איך אפשר לדעת אם זה נאפה גם בפנים ולא נשאר בצקי?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      לא אופים מאפי שמרים בטורבו זה מייבש את האמפים לגמרי
      אופים בתכנית רגילה של חום עליון ותחתון ,יודעים שזה מוכן לפי הזמן (לפות חצי שעה אפייה) ולפי הצבע (צבע זהוב יפה)
      אם החלות שחומות מהר מידי זה אומר שהפעלת טורבו או כיוונת לחום גבוה מידי בתנור או שהתבנית יושבת על המסילה העליונה כלומר הכי קרובה לחלק העליון של התנור וזה לא בסדר
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  51. חלות מדהימות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    תודה!

    השבמחק
  52. חלות מדהימות. כמה יוצא במד ליטר כמות השמן?תודה

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...