יום שלישי, 8 בינואר 2013

עוגיות מעמול



מה שגרם לי להתאהב במעמול אלו שתי סיבות עיקריות. הראשונה הבצק שיש בו קמח בתוספת סולת שמעניקה מרקם נפלא לעוגיה והשניה המלית,האפשרות לשחק עם מגוון מליות  זה נפלא!

כמובן שלא יכולתי להתאפק ואחרי מלית תמרים ואגוזי מלך מייד נוסתה מלית נוטלה שממש רבו כאן על כל עוגיה ואני ניסיתי להתחכם ושמתי את כל הטעמים באותה הקופסא..חה הצחקתי את משפחתי היקרה הם ידעו טוב מאוד את עבודת הבילוש והמעמול במלית נוטלה הוא הראשון שנגמר.
מלית ממרח טופי ,קופסא שקניתי לפני כמה חודשים וחיכתה להיגאל מהארון נוסתה והייתה ממש מפתיעה. לא נזלה מהמעמול אך גם לא התייבשה ובביס הראשון קיבלנו מרקם רך ונעים בפה של טופי טעים.
ממרח חלבה אמנם טעים מאוד אך זקוק למעט חיזוקים,בפעם הבאה אוסיף לו פיסטוקים קצוצים וזה ישדרג את המראה החיוור .
המתכון מהספר של מיקי שמו "שבתות וחגים" ,הורדתי מכמות החמאה והמים והבצק יצא כך לטעמי יותר טוב ולא איבד מהמרקם האופייני למעמול.

חומרים (50 יח' בינוניות או 65 קטנות)

בצק
150 מ"ל מים (2/3 כוס)
1 כפית תמצית וניל
1 כפית מי ורדים (לא תמצית!)
500 גר' קמח רגיל (3.5 כוסות)
240 גר' סולת (1.5 כוסות)
1 שקית אבקת אפיה
200 גר' חמאה רכה חתוכה לקוביות
120 מ"ל שמן (1/2 כוס)

מליות
תמרים - חבילת תמרים בואקום (500 גר'),100 גר' אגוזי מלך קצוצים גס,1/2 כפית קינמון. לערבב יחד את כל חומרי המלית וליצור עיגולים בהתאם לגודל העוגיה ולפי מס' העוגיות שיצרתם מהבצק.
נוטלה-  צנצנת קטנה של שוקולד נוטלה או כל ממרח שוקולד אחר שאהוב עליכם.
ממרח חלבה- ממרח חלבה  רצוי להוסיף לו פיסטוקים קצוצים על מנת שלא יהיה חיוור בצבע וכמובן מוסיף מאוד לטעם.
ממרח טופי - קונים בחנויות המתמחות במוצרי אפייה כמו לגעת באוכל,פורשף ועוד.

אבקת סוכר
והכי חשוב צובטן למעמול. ניתן להשיג בכל חנות לכלי בית.

אופן הכנה

הכנת הבצק - יוצקים לקערת המערבל מים,שמן,תמצית וניל ומי ורדים. מניחים מעל הקמח המנופה,סולת ואבקת אפיה מעל הכל קוביות חמאה. מערבלים עם וו לישה כ- 5 דק' במהירות איטית עד לקבלת בצק רך ואחיד. עוטפים את הבצק בנילון נצמד ומקררים לפחות שלוש-ארבע שעות.

ממלאים במלית הרצויה, מגלגלים לכדור וצובטים עם הצובטן צורות יפות.
כמות מלית התמרים מספיקה לכל הבצק במתכון. אם רוצים לגוון בסוג המליות ,לשים לב לכמויות. אני הכנתי קצת מכל מלית כדי שלא ישעמם ואז לא צריך כמות גדולה מכל סוג מלית.

אפיה ב- 170 מעלות כחצי שעה עד לקבלת צבע זהוב בהיר. לאחר צינון לפזר אבקת סוכר ולשמור בכלי אטום היטב. זמן האפיה תלוי גדול המעמול שתכינו. את אלו הגדולים לקח לי קצת יותר מחצי שעה לאפות ואת הקטנים אפיתי ב-20 דק' בערך.

הבצק מוכן,הכנתי גם כדורים ממלית התמרים וגם הצובט של המעמול מחכה ליד.
שלב אחר שלב..מעמול במלית תמרים
מעמול במלית תמרים לפני הכניסה לתנור
מעמול במלית תמרים לאחר האפיה
מעמול במלית שוקולד נוטלה
מעמול במלית נוטלה לאחר האפיה
מעמול במלית טופי
מעמול במלית טופי לאחר האפיה

58 תגובות:

  1. מדהים כמה שהקטנים מדליקים ..קורצים לכולם לעין רק לקחת ביס ויש הפתעה לפה...

    תודה יקירתי על השיתוף המתוק...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה לינדוש יקירה. תרגישי טוב:)

      מחק
    2. ניסיתי יצא משהווווו

      מחק
    3. ינוסה בקרוב. עושה חשק לקפה ולביס מהמעמול.
      תודה

      מחק
  2. זה נראה משגע, רויטל מתוקה
    הבצק הזה מהפנט לגמרי !
    אוהבת את שילוב הטעמים במילויים,
    ואת המשחק היפה בהם,
    פינוק נפלא !
    חיבוק ממני,
    רותי

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי,מקסימה שכמותך. תודה לך ויום נהדר.

      מחק
  3. אפשר גם להכין את הבצק בידיים או רק במערבל מזון ?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,אפשר להכין את הבצק גם בלישה ידנית וללא מיקסר

      מחק
  4. פעם, עקרת בית טובה, נמדדה בכמות צורות קריצות המעמולים שלה, שזו אומנות שלמה :-)
    המעמולים שלך נראים מפתים מאוד, נזכרתי שכבר המון זמן לא הכנתי. אוהבת את המליות שלך ואת הדיוק בקריצות.

    מגי

    השבמחק
    תשובות
    1. מגי ,ריגשת אותי מאוד!
      תודה רבה, אני לא באה מבית שיש בו מסורת של הכנת מעמול ובאמת הכנתי הרבה עוגיות מעמול וצפיתי באמנות הזו אצל יודעי דבר כדי לנסות להתקרב למעמול המסורתי הנפלא.

      מחק
  5. הי רויטל ואם אין צובטן?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,אם אין צובטן אז אפשר לעשות עיגולים ממולאים ולחורר עם מזלג. לא תתקבל הצורה הקלאסית של מעמול אבל העוגיה תהיה לך טעימה בכל מקרה.

      מחק
  6. רויטל תודה יקירה הם נראים להלל ולשבח את המבצעת.
    התגריתי.
    תודה יקירה
    יום נעים וחמים

    השבמחק
  7. היי ... איך אפשר לעשות את המעמולים ללא גלוטן במקום קמח יש קמח תמי אבל מה לעשות במקום הסולת?
    חשובה לי תשובה כי אני רוצה להכין ולהנות מהם .
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך, יש אפשרות להשתמש רק בקמח תמי ולוותר על הסולת. כלומר להגדיל את כמות הקמח במקום סולת.
      וויני ,חברתי היקרה הציעה אולי להמיר את הסולת בקמח אורז. אין לי מושג מה יתקבל אבל זו הצעה מאוד מעניינת ויכול להיות מוצלחת ביותר.
      יום טוב
      רויטל

      מחק
  8. וואייי רויטל איזה יופי המעמולים נראים
    הצורה שלהם ממש מגניבה. ושלא תצחקי ממני אבל אין לי עדיין צובטן כזה.
    אני ממש מקווה לקנות שבוע הבא שאני אגיע סוף סוף לחנות אפייה (אני רוצה כמה תבניות)
    חחחחחחח הצחקת אותי עם מילוי הנוטלה. אני מאד אוהבת מילוי תמרים ואגוזים, אבל כאשר מכינים גם עם מילוי שוקולד אז....... אין מה לעשות זה תמיד יותר טעים :)

    אגב - אולי קמח אורז יכול להחליף את הסולת....

    השבמחק
    תשובות
    1. וויני חברה יקרה, תודה רבה לך:)
      ממ..אני מדמיינת אותך בחנות הזאת של מוצרי האפייה..כדאי שיתלווה אלייך מבוגר אחראי:) אחרת... חה חה .

      רעיון מענין להמיר את הסולת בקמח אורז. נשמע טוב ושווה נסיון.

      מחק
  9. אף פעם לא הכנתי מעמולים! נראים מעולה ועשית לי חשק לנסות, במיוחד עם הסולת בבצק, נשמע מיוחד :)

    השבמחק
  10. שיחקת אותה עם מלית הנוטלה. איזה שדרוג מטורף לעוגיות המדהימות האלו. גם אני מכינה אותן עם סולת, זה נותן מרקם מעניין לבצק (למדתי את זה מהסבתא המצריה של חברה שלי).
    יצאו לך עוגיות פשוט יפיפיות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:) אין ספק עם הסולת זה משהו אחר לגמרי.
      בעבר הכנתי ללא סולת עד שדודתי ז"ל תפסה אותי לשיחה צפופה ואמרה לי שמעמול אמיתי-רק עם סולת! נו ועם דודה שלי אף פעם לא התווכחתי.

      מחק
  11. אוהבת מאד מעמולים-אבל שלך נראים נהדר!!

    השבמחק
  12. הכנתי את המעמולים והם באמת מוצלחים רק שהייתי מוסיפה קצת סוכר לבצק

    השבמחק
    תשובות
    1. לבריאות
      מתוק זה ענין של טעם. לטעמי המליות מספיק מתוקות ועוד אבקת סוכר למעלה ,כל הטועמים אמרו שזה לטעמם מספיק מתוק אך כמובן שניתן להוסיף מעט סוכר לבצק בהתאם לצרכים האישיים שלך ולפי טעמך

      מחק
  13. היי רויטל הייתי לשתף אותך הכנתי להיום 5 מתכונים שלך! וכולם יצאו מוצלחים!!! אומנם לא יפים כמו שלך אבל מאוד טעימים! אז המון תודה לך..! וכמובן תמשיכי לשתף אותנו !

    השבמחק
  14. עדיין לשאלה מה עם בצק בלי סולת

    השבמחק
    תשובות
    1. עניתי לך! תסתכלי על התגובה הקודמת שלך ותראי שמחכה לך שם תשובתי.

      מחק
    2. האם ניתן להקפיא?

      מחק
    3. עדיף לא להקפיא מעמול. הן נשמרות לפחות שלושה שבועות בקופסא אטומה. או שתכיני כמות קטנה יותר.

      מחק
    4. היי רויטל
      נשמע ונראה מדהיםםם.
      בעברי הרחוק אכלתי אצל חברה ממוצא לבנוני מעמול במילוי פיסטוק קצוץ-כתוש, סוכר, מיי זעאר ולא זוכרת אם היה עוד משהו, אולי מוכר לך וידוע לך כי אני מאוד רוצה להכין, הטעם נשאר לי עוד מהזכרון כזה שמתפצפץ בפה...תודה..גילה.

      מחק
  15. היי, נראה מדהים טעים, רוצה לשאול אותך בהקשר למילוי נוסף שטעמתי בעבר ואין לי קשר עוד....מלית של פיסטוק קצוץ בחלקו כתוש מעורב עם עוד משהו פרט לסוכר ולמיי זעאר, אשמח אם תדעי ותעירי את העבר, הטעם היה גן-עדן שהתפצח בפה.
    תודה...גילה.

    השבמחק
  16. ג'ודי הלוחשת לאוכל1 במאי 2013 בשעה 21:19

    יצאו לך מהממים רויטל!! תודה על הטיפים לגבי המליות......

    השבמחק
  17. איזה מעמולים מדוגמים!!! כל הכבוד עשית לי חשק להכין שנים שלא הכנתי ושלך נראים מופלאים שבא לתת ביס למסך ובכלל כל המתכונים ערוכים בצורה ברורה וכייף לכין אותם ולהסתכל. שאפו על האתר ותמשיכי להפתיע בעוד מתכונים חדשים:)

    השבמחק
  18. אורלי-הכנתי את העוגיות בראש השנה,ההסבר פשוט ומובן,יצא טעים מאד.תודה על המתכון,אמשיך לנסות עוד מתכונים ובטוחה שכולם יצאו טעימים ומוצלחים.המשיכי בעשייה ובהצלחה

    השבמחק
  19. אפשר להמיר את החמאה בשמן???

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך.
      אני לא מכינה בצקים מסוג זה רק על בסיס שמן,התוצאה פשוט לא אותו הדבר לא בטעם ולא במרקם
      אם בכל זאת את רוצה להכין רק על בסיס שמן נסי להכין בצק בכמות קטנה ותראי אם זה טעים לך ואם הבצק נוח לעבודה ולא מתפורר.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  20. במה אפשר להמיר את מי הורדים?

    השבמחק
    תשובות
    1. מי ורדים הם חומר טעם וריח
      ואין להם תחליף
      אפשר פשוט לא להשתמש בהם אבל אין משהו במקום
      יש מי זהר שהם לכיוון יותר תפוזי שכזה וצריך לאהוב זאת
      רויטל

      מחק
  21. תודה רבה על מתכון א ל י פ ו ת !!!! הכנתי אותם אתמול עם מלית תמרים, כל הכבוד על הדיוק במרכיבים, יצא פשוט מאוד מאוד טעים!!!!

    השבמחק
  22. היי, עשיתי את המתכון הערב אחד לאחד (חוץ ממי הורדים) והבצק פשוט יצא לי פירורי והיה מאד קשה לעבוד איתו. בכל פעם שניסיתי לגלגל לכדור הוא פשוט נשבר. מה יכולה להיות הבעיה?

    השבמחק
  23. הי המעמולים נראים מדהים. אם אין לי תמציות זה קריטי אם אוותר עליהם? ושאלה נוספת איך מכינים מלית תמרים עם ממרח תמרים?? תודדדהה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי תהילה
      לא קריטי ,זה פשוט הטעם והריח האופייניים למעמולים:)

      ממרח תמרים יותר רך וכדי להשתמש איתו למלית המעמול פשוט לערבב אותו עם אגוזים קצוצים ובעזרת כפית למלא
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  24. מתכון אלוף אלוף אלוף!!!
    מתוק במידה. פריך. פשוט טעים!
    תודה ודנה טובה ומתוקה!

    השבמחק
  25. היי, יש לי שאלה,
    האם ניתן להכין את המעמולים ולהקפיא לפני אפייה ולאפות בעוד שבוע?
    עשיתי כמות ואני רוצה שיהיה לי גם לערב חג סוכות.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי בטי
      לא כדאי להקפיא לפני האפייה
      מעמולים שורדים מצוין לפחות שבועיים בקופסה אטומה היטב
      חג שמח
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  26. שלום, רויטל.

    עשיתי את המעמולים היום.
    הבצק נראה לי קצת מתפורר יתר על המידה . (אני מתכוון לאחר האפייה), מה יכולה להיות הסיבה לכך?
    או שכך הוא אמור להיות, אף שלא נראה לי סביר.

    תודה
    ארז

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ארז
      הבצק לא אמור להיות מתפורר בכלל
      האם שקלת את המצרכים או מדדת בכוס?
      כשבצק מסוג זה לא מספיק מגובש יש להוסיף מעט מים קרים
      כפי שרואים בצילומים שהכנתי את המעמולים הבצק היה רך ומאוד מאוד נוח לעבודה
      לאחר האפייה
      מעמול תמיד יהיה מתפורר ברגע שנוגסים בו
      זהו המעמול עם סולת אמור להיות נימוח ומתפורר בפה אחרת אינו מעמול אמיתי :-)
      חג שמח
      רויטל

      מחק
  27. היי אני רוצה להכין פרווה אפשר פשוט להמיר את החמאה במחמאה?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      נכון מאוד
      להמיר את החמאה במרגרינה לטעמך ,יש כל מני סוגים
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  28. שלום לך רביטל רציתי לשאול אותך למה צריך לשים את הבסק במקרר ותודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      בגלל השימוש בחמאה ואופן הכנת הצבק
      השהייה במקרר מגבשת את הבצק והופכת אותי יותר נעים ונוח לעבודה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  29. תודה לך אחשב אני יכולה לעשות המעמול בלי לכנס אותו למקרר? אני תמיד עוצה מעמול רק סולת וחמאה ונוח בעבודה ולא מכניסה אותו למקרר🙂

    השבמחק
    תשובות
    1. את יכולה לנסות להכין בלי להכניס למקרר
      לדעתי עדיף לשים במקרר במיוחד בקיץ

      מחק
  30. היי רויטל
    סליחה על הבורות :) תוכלי להסביר איך משתמשים בצובתן לקבלת צורות כאלה יפות?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      זה פשוט עניין של משחק עם הצבטן כדי לראות עד איזה עומק לצבוט את הבצק ואז להחליט אם רוצים שכל הסימונים יהיו בכיוון אחד או באיזה מקצב אחר
      תהני מההתנסות ומהדרך בטוחה שיצא לך מקסים:)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  31. מתכון מ ו ש ל ם !!! הכנתי המון פעמים וקבלתי מלא מחמאות. בצק מעולה ונוח לעבודה. (ניסיתי הרבה מתכונים- פשוט לא מתקרב לאחרים).

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...