יום חמישי, 21 בפברואר 2013

עוגת פרג בחושה


 עוגת פרג בחושה,עם הרבה פרג,אגוזים וצימוקים. 
במשפחה שלי לא מחכים לפורים כדי לאפות,
ל
אכול ולהנות מעוגות פרג. 
העוגה כאן מבוססת על מתכון של חנה שאולוב מהספר הנצחי שלה עוגות ועוגיות.
זו עוגה שאני מכינה מהרגע שפרצתי את מחסום עוגות השוקולד בגיל העשרה ולמדתי להכין עוד סוגים שונים של עוגות
ועם השנים ערכתי בה שינויים והתאמות לטעם המשפחתי שלנו.



חומרים (לתבנית בקוטר 24 או 2 תבניות אינגלישקייק)

5 חלמונים (גודל L)
100 גר' חמאה רכה
50 מ"ל שמן (1/4 כוס)
100 גר' סוכר (1/2 כוס)
1 כפית גרידת לימון
1 שקית סוכר וניל
100 גר' קמח תופח (3/4 כוס) או 3/4 כוס קמח ועוד כפית שטוחה אבקת אפיה
200 גר' פרג טחון טרי
70 מ"ל חלב או מיץ תפוזים (1/3 כוס)
3 כפות צימוקים קטנים לבנים
50 גר' אגוזי מלך קצוצים גס
5 חלבונים
100 גר' סוכר (1/2 כוס)

ציפוי שוקולד
100 גר' שוקולד מריר קצוץ
50 גר' שוקולד חלב קצוץ
50 מ"ל חלב (1/4 כוס)
30 גר' חמאה
לעיטור  - שוקולד לבן קצוץ או מקופלת לבנה קצוצה

אופן הכנה
  1. לחמם תנור ל-170 מעלות. לשמן היטב את תבנית האפיה
  2. להקציף יחד חמאה,שמן,100 גר' סוכר (1/2 כוס) במהירות בינונית. להוסיף בהדרגה חלמונים (צהוב של הביצה),סוכר וניל וגרידת לימון. להמשיך להקציף עד קבלת תערובת אחידה.
  3. לנפות קמח. להוסיף אליו את הפרג ולערבב היטב שלא יהיו גושי פרג. 
  4. להוסיף את תערובת הקמח עם הפרג לתערובת החמאה המוקצפת , ואת החלב לסירוגין (כלומר בשתי פעמים,כל פעם חצי כמות קמח עם פרג וחלב)
  5. להוסיף לתערובת אגוזים וצימוקים ולערבב רק לקבלת תערובת אחידה .
  6. להקציף חלבונים להוסיף בהדרגה 100 גר' סוכר (1/2 כוס) לקבלת קצף יציב וגמיש לקפל פנימה לקבלת תערובת אחידה .להעביר לתבנית ולאפות כ- 40 דק' ב-170 מעלות.
  7. הכנת ציפוי שוקולד- בקערה זכוכית לשים את שני סוגי השוקולד  יחד עם החלב והחמאה. לחמם במיקרוגל בחום בינוני כדקה. לערבב היטב לקבלת תערובת אחידה וללא גושים.
  8.  לצנן היטב את העוגה ולצפות בציפוי שוקולד.
  9. העוגה יכולה להיות מחוץ למקרר יומיים עם ציפוי שוקולד וארבעה ימים ללא ציפוי שוקולד.
הערה לגבי הגדרת העוגה כ- עוגה בחושה
 לכל המתלבטים,המתחכמים ושאר מני ומני, כן המתכון הזה הוא לעוגה בחושה ולא טורט
יש משפחה של עוגות בחושות בהן מקציפים את החלבונים אבל העוגה עדיין נותרת בהגדרה של עוגה בחושה בגלל יחס החומרים של חמאה-סוכר -קמח
ולא לא אני המצאתי את ההגדרה זה פשוט הגדרה בעולם הקונדיטוריה
בבקשה קישור עם הסבר מפורט לנושא העוגות הבחושות מאת יעל גרטי האלופה


16 תגובות:

  1. נראית מדהימה וטעימה
    היום אכין לכבוד מחר פורים שמח לכולנו
    ותודה על מתכונים מעולים!!

    השבמחק
  2. עוגה חגיגית ומיוחדת בעיני אין עליך אשה יקרה כל מתכון פיצוץ...
    חג פורים שמח.

    השבמחק
  3. העוגה ממש ניראית נהדר!!!
    וגם התמונות מקסימות לגמרי
    אני מתחילה לאהוב פרג יותר ויותר, וזה לא חייב להיות דווקא לפורים (הבעיה היא עם החצי שלי....)
    אין לי ספק שיום אחד אני אכין אותה

    פורים שמח רויטל!!

    השבמחק
  4. מעולה, הכנתי אותה בפורים, הורדתי את האגוזים ואת החמאה, בגלל כשרות, והורדתי את הצימוקים כי לא היה לי.....פשוט מעולה. תודה!

    השבמחק
  5. רויטל העוגה נראית מדהימה וטעימה אהבתי מאודדדדד
    חיבוק ממני יקירתי
    טובה

    השבמחק
  6. נראית נפלא. חוששת שמא התבנית קטנה מדי לכמות כזו. כבר קרה לי פעם. האם זמן האפייה מדוייק?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      אני לא יודעת איזה מתכון הכנת בעבר ומה היה יחס החומרים.
      אני יכולה להעיד רק על המתכון הזה שהכנתי לא מעט פעמים והוא מתאים לתבנית בקוטר 24. אם את כל כך חוששת האינדיקצייה היא להכניס את הבלילה לתבנית ולראות שהיא ממלאה עד גובה 2/3 התבנית. מעבר לזה סביר להניח שלא יהיה מקום לעוגה לעלות והיא תגלוש מחוץ לתבנית
      לגבי זמני אפייה אין דבר כזה מדוייק זו תמיד הערכה והסיבה היא שלכל תנו ריש סטייה מסויימת במעלות ומשתנה מתנור לתנו רולכן זמני אפייה הם הערכה ולא מדע מדוייק ותמיד תמיד יש להשגיח ולבדוק את העוגה 10 דק 'לפני הזמן הקצוב במתכון ולפי הקיסם שיוצא להעריך כמה זמן עוד להוסיף על מנת העוגה תהייה אפויה היטב אך לא תהיה יבשה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. העוגה אינה בחושה מאחר ויש בהכנה פעולת הקצפה...הכותרת אינה נכונה

      מחק
    3. מי את/ה?
      אם את/ה רוצים לנהל איתי דיון מקצועי בנושא קונדיטוריה
      אז לא בצורה כזאת חסרת כבוד ולא מקצועית

      מחק
    4. וכדי שקצת תלמד/י על עוגות בחושות בבקשה קישור
      http://www.teamim.co.il/Default.aspx?tabid=2841

      מחק
  7. העוגה נראית טעימה ונהדרת, רק תיקון קטן: זו לא ממש עוגה בחושה. יש שם הפרדה וערבוב לחוד של חלבונים וחלמונים.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה
      אבל
      את טועה
      זו בהחלט עוגה בחושה
      יש עוגות בחושות בהן מקציפים חלבונים ועדיין הן בחושות בגלל היחס בין חמאה-סוכר-קמח
      רויטל

      מחק
  8. הכנתי את העוגה אתמול והיא קלה ומעולה ממש לטעמי.
    תודה וחג שמח.

    השבמחק
  9. רויטל שלום אני מעריצה של הבלוג שלך שמי חן וברצוני להכין את העוגה הזו לכבוד השבת רק ש.. תהיתי האם ישנה טעות בחומרים?? רשום פעמיים 1/2 כוס סוכר פעם למעלה ופעם למטה כמה סוכר צריך לעוגה האם כוס או חצי אודה לך על תשובתך המהירה
    שבת שלום :-)

    השבמחק
  10. זו שוב אני ( חן ) סליחה על השאלה כניראה זה מה שקורה כשלא קוראים נכון עד הסוף את המתכון
    עכשיו שקראתי אני מבינה שחצי כוס אחת היא יחד עם הבלילה והשניה הינה לקציפת החלבונים
    מצחיקה שכמותי עכשיו למדתי לקח לא שואלים שאלות עד שקוראים עד הסוף!!!
    ( נזכרת במורה שלי עושה לי נו נו נו עם היד חחחח )
    שבת שלום :-)

    השבמחק
  11. מעולה עוגה בחושה פרג עם שילוב של שוקלד

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...