יום חמישי, 28 בפברואר 2013

עוגיות חמאה וניל/שוקו עם אקדח עוגיות


עוגיות חמאה במבחר צורות שהכנתי עם אקדח עוגיות
אני מאוד אוהבת להכין עוגיות בצורות מגוונות 
ניתן לשחק עם הטעמים של הבצק,להוסיף קקאו ,קוקוס,אגוזים ועוד. אפשר להכין עוגיות סנדוויץ' בעזרת ממרח שוקולד אהוב,ממרח חלווה או כל ממרח אהוב אחר.



חומרים לבצק עוגיות חמאה וניל

300 גר' חמאה רכה
250 גר' סוכר (1/4 1 כוסות)
קורט מלח
2 ביצים בגודל L
1 כפית תמצית וניל איכותית
400 גר' קמח רגיל (3/4 2 כוסות)
100 גר' פודינג וניל לבישול (לא אינסטנט!)
הערה : אם לא מצאתם פודינג לבישול,ניתן לשים קורנפלור באותה הכמות. כלומר 100 גר' קורנפלור

חומרים לבצק עוגיות חמאה שוקו

300 גר' חמאה רכה
100 גר' סוכר חום כהה רך (1/2 כוס )
150 גר' סוכר לבן (3/4 כוס)
2 ביצים גודל L
1 כפית תמצית וניל
50 גר' קקאו מנופה (1/2 כוס ועוד כפית)
450 גר' קמח רגיל (3 כוסות ועוד כף)


אופן הכנה
  • להקציף יחד בקערת המערבל עם וו גיטרה  ,חמאה וסוכר לקבלת תערובת אחידה. להוסיף פנימה תוך כדי ערבול ביצה אחת אחרי השנייה ואת תמצית הווניל וקורט מלח להמשיך לערבל לקבלת תערובת אחידה.
  • לנפות יחד קמח ופודינג וניל. (בעוגיות בטעם שוקו יש לנפות את הקקאו) להוסיף לתערובת בקערת המערבל ולערבל במהירות בינונית עד לקבלת בצק אחיד.
  • להכניס את הבצק לתוך המכל באקדח העוגיות ולזלף על תבנית אפיה.
  • לאפות בתנור שחומם מראש ל- 190 מעלות כ- 10 דק'.

כללים לעבודה עם אקדח עוגיות
  1. מזלפים ישירות על תבנית האפיה. לא לשמן את התבנית ולא להניח נייר אפיה .
  2. יש לשחרר את העוגיות בעזרת מרית מתכת מייד לאחר הוצאת העוגיות מהתנור .
  3. יש להשתמש בבצק מייד לאחר הכנתו. לא לאחסן במקרר את הבצק כי אז הוא יהפוך לנוקשה ואי אפשר לזלף בצק קר.

 בצק בטעמים נוספים
  •  ניתן להחליף 1/2 כוס קמח ב- 1/2 כוס קוקוס או 1/2 כוס שקדים טחונים או 1/2 כוס אגוזי לוז קלויים וטחונים
  •  ניתן להוסיף לבצק החמאה 100 גר' שוקולד מגורר דק
  • עוגיות קינמון וסילאן - ניתן למצוא כאן בבלוג  עוגיות קינמון וסילאן

 עוגיות סנדוויץ'

להשתמש בממרח שאוהבים,נוטלה, לוטוס,חלווה או ריבה משובחת ולמרוח שכבה נדיבה.



ולכל מי שרוצה לדעת באיזה פודינג וניל מדובר,הנה צילום של המוצר



46 תגובות:

  1. חמודות ומגניבותתתתתתתתתתתת העוגיות האלה.
    זה כל כך חמוד שאני הייתי זוללת את העוגיות כמו שהן, בלי מילוי.
    האמת שאין לי אקדח, אבל עשית לי חשק.
    נדמה לי שאפשר גם לזלף, אבל אין ספק ששימוש באקדח יוצר עוגיות מגניבות לגמרי.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה וויני:)
      אפשר לזלף עם שק זילוף וצנתר משונן רק שזה מאוד מאוד מעייף ..

      מחק
  2. החזרת אותי לילדות עם אקדח העוגיות הזה :)
    אחד הזיכרונות הראשונים שלי מהכנת עוגיות במטבח מגיע מתישהו בגיל הגן,
    אז דווקא אבא שלי, שמעולם לא מעז לדרוך במטבח
    היה מכין אותי עוגיות בעזרת אקדח העוגיות של אמי.
    נראה טעים טעים :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה:)
      גם לי יש זכרונות ילדות שכאלה במטבח אופה עם אמא שלי. זכרונות מתוקים

      מחק
  3. יש לי את המכשיר כל כך הרבה זמן ולא מסדרת איתו ..
    העוגיות שלך ממש ליגה..
    תודה יקירה על השיתוף.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה לינדוש. אולי פשוט צריך להחליף מכשיר?

      מחק
    2. יש לי את המכשיר ואף פעם לא היצלחתי לעשות את הבצק שיצא מהמכשיר. אז תודה על מתכון נהדר ומוצלח

      מחק
  4. כמה זמן לא ראיתי אקדח עוגיות...
    בכל פעם שאני רואה עוגיות בצורות הללו אני נזכרת בסבתא שלי שהיתה אופה עוגיות כאלו עם אקדח העוגיות שלה. לצערי הוא אבד במהלך השנים..ממש נוסטלגיה.

    השבמחק
    תשובות
    1. היה לי מכשיר ישן שהיה של אמי ושכחתי ממנו ואז גיסי הביא לי מתנה מארה"ב אקדע עם מגוון של צורות ופשוט הביא לי חשק להכין.
      הילידם שלי מאוד אוהבים את העוגיות בצורות שונות זה כייף שכזה.

      מחק
  5. העוגיות נראות יאמיי
    פעם היה לי אקדח פרימיטיבי חח אף פעם לא יצאו עוגיות תמיד משהו התחרבש שםחח.
    אבל זה נראה אקדח איכותי. והעוגיות טעימות.
    שבת שלום יקירה
    טובה

    השבמחק
  6. העוגיות עם האקדח נראות משגעות, יש לי מתכון ללא ביצים ואשמח לפרסם את המתכון - חייבים אקדח עוגיות

    השבמחק
  7. העוגיות נראות נפלאות- אשמח לשתף בצק חמאה לעוגיות ללא ביצים אך חייבים אקדח עוגיות להלן המרשם: 5 כוסות קמח רגיל מנופה, 200 גר' חמאה מלוחה, 1 חבילה מחמאה, 3/4 כוס אבקת סוכר, מעט תמצית וניל איכותית. הכל במערבל עם וו גיטרה ולעבודה . בתאבון

    השבמחק
  8. היי רויטל, אני מאוד אוהבת את המתכונים שלך, ניסיתי הרבה מתכונים וכולם מוצלחים ביותר. שאלה לגבי העוגיות, אין לי אקדח עוגיות, איך אפשר לעצב את העוגיות אחרת? תודה אתי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אתי
      אפשר לזלף עם שק זילוף וצנתר גדול משונן רק שזה הרבה עבודה ומאוד מעייף.
      אפשרות נוספת היא ליצור מהבצק גלילים,להקפיא כשעה ולחותך לעוגיות עגולות בעובי 1/2 ס"מ ולאפות
      בהצלחה

      מחק
  9. שלום שמי אורלי ואני חייבת לציין שזו פעם ראשונה באתר הזה ואומרת שאפו ......שאפו על המתקונים הברורים שאפו על התמונות הברורות והמושכות ......בהצלחה רבה מאחלת אנוכי

    השבמחק
  10. שלום איזה מכשיר עוגיות זה?

    השבמחק
    תשובות
    1. מדובר על אקדח עוגיות. אני לא יודעת של איזה חברה מה שיש אצלי כי קיבלתי אותו מתנה לפני הרבה שנים ולא שמרתי את האריזה
      בכל מקרה הקישי בגוגל אקדח עוגיות ותראי שניתן להשיג במבחר חנויות מכל מיני סוגים

      מחק
  11. תודה על תגובה מהירה-יש לי אקדח של פלנרו-לא הצלחתיעם מתכונים אחרים-למרות שלא שימנתי את התחתית העוגיה לא נחלצה מהמכשיר בסוף רידדתי וקרצתי עוגיות. אנסה את המתכון שלך עם כל הטיפים ואעדכן-שבת שלום..

    השבמחק
  12. מקסימות העוגיות האלה, רויטל
    אני זוכרת שאחיות הגדולות שלי היו,
    מכינות את זה עם המכשיר הזה - ממש אוהבת !
    בצק טעים ברמות ממכרות !!
    כל הכבוד יקירתי
    חופשה שפויה, מהנה ובטוחה לך ולמשפחה,
    רותי

    השבמחק
  13. לום לך היתי שמחה לדעת אם העוגיות יוצאות פריכות כי אני מכירה בלי הפודינג וניל מה הוא עושה לעוגיות בדיוק?
    תודה על תשובתך

    השבמחק
    תשובות
    1. העוגיות פריכות.
      פודינג וניל מעניק טעם נהדר ומרקם פריך לעוגיות.

      מחק
  14. עוגיות ממש טעימות.הכנתי לחג. הפודינג משדרג את הטעם. אבל אני לא אוכל להכין אותן שוב עם האקדח :-( הוא פשוט התפרק... יש לי אקדח עם אותן צורות אבל ממתכת. בכל אופן אשמור את המתכון ותודה רבה וחג שמח, מיכל

    השבמחק
  15. היי רויטל!
    יש לי רק בעיה אחת עם המתכון הזה . הוא נראה ממכר מדי :)
    מה מייחד את הבצק הזה לבצק לאקדח עוגיות? או שבעצם כל בצק עוגיות אפשר לעשות צורות עם האקדח?
    תודה רבה ושבת שלום!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      תודה רבה :)
      לא כל בצק מתאים לאקדח עוגיות.
      בצק לאקדח עוגיות צריך להיות רך ויחסית עם הרבה חמאה/מרגרינה
      על מנת שיהיה מספיק רך וכדי שתשמר הצורה שיוצרים.
      וכמו שכתבתי בהסברים אסור לקרר את הבצק לפני השימוש כי אז לא ניתן יהיה לעבוד אתו באקדח העוגיות וגם זה עלול להרוס את המכשיר וחבל

      בהצלחה ושבת שלום
      רויטל

      מחק
  16. היי,
    אפשר להשתמש במתכון גם אם אין לי את האקדח ואני מתכוונת לעבוד עם תבניות? או שזה יותק מדיי נוזלי?
    תודה רבה

    השבמחק
  17. הי הכנתי לצערי יצא הקורנפלור קלקל כי ממש מרגישים שיש טעם ומקרם של הקורנפלור.אוליי בגלל שהפחתתי מעט מכמות הסוכר.

    השבמחק
  18. תודה על המתכון

    למה אי אפשר על נייר אפיה שמונח בתבנית ?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אורנה
      נייר האפייה לא תופס את הבצק אי אפשר להניח עלי את המכשיר באופן יציב והאקדח לא יניב צורת עוגייה טובה
      רויטל

      מחק
  19. שלום רויטל!
    אני מעוניינת להכין את העוגיות ולהמיר חלק מהקמח לשקדים טחונים
    אם תוכלי לומר לי בבקשה כמה זה חצי כוס שקדים טחונים במשקל
    והקמח שנישאר במשקל (במקום 400 גר).
    ד.א העוגיות שלך דוגמניות

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:)
      שקדים טחונים 100 דק' זה כוס
      כלומר חצי כוס=50 גרם
      חצי כוס שקדים טחונים כלומר קמח שקדים מחליף 50 גרם קמח
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  20. קמח תופח? לא כתוב אם זה קמח תופח או שצריך להוסיף אבקת אפייה

    השבמחק
    תשובות
    1. כתוב קמח רגיל :)
      קמח רגיל זה אומר לא קמח תופח ולא להוסיף אבקת אפייה
      העוגיות האלו לא זקוקות לחומרי התפחה
      תודה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. הי
      מתי ממלאים את העוגיות? לפני או אחרי האפיה?..
      תודה

      מחק
    3. הי שירלי
      את המילוי שמים רק לאחר שהעוגיות אפויות
      לפני האפייה אי אפשר לשים את המילוי כי העוגיות נאפות על הצד שאותו הופכים כדי למרוח את המילוי
      בהצלחה ושבת שלום
      רויטל

      מחק
  21. אפשר להשתמש בשמן במקום בחמאה, או לחילופין בשמן קוקוס? ואם כן, מה המינונים?
    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אלו עוגיות חמאה ולכן לא ניתן להמיר בשמן.
      לגבי חמאת קוקוס/שמן קוקוס לא ניסיתי להמיר ולכן לא יכולה לומר לך מהו המינון ומה תהייה התוצאה הסופית
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  22. עשיתי את העוגיות עם מכשיר שקניתי מרמי לוי ב 10 שקלים במבצע(על הקופסא כתוב 30 שקל)ויצא לי מצוין,כשהם קרות הם נפרדות מהתבנית יותר בקלות בדחיפה קלה עם האצבע והזרקתי עוגיות גם על נייר אפייה(בעלי החזיק את הנייר)והצליח לי גם

    השבמחק
  23. שלום אני מאוד אשמח לדעת מאיפה ניתן לרכוש את האקדח כמו שאתם קוראים לו.. סבתא שלי ז"ל הייתה מכינה עוגיות שאני מאוד אוהבת ואני מאוד אשמח להכין אותם..

    השבמחק
  24. היי רויטל, שווה להשתמש עם הקורנפלור?
    נראה לי שיהרוס..לא?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא אמליץ על משהו שיכול להרוס
      הקרונפלור מוסיף עדינות ופריכות לעוגיות
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  25. חזרתי כדי לספר....
    לאחר נסיונות רבים, אין ספק שזהו ה-מתכון ב"הא הידיעה".
    העוגיות יצאו מעולה והן בדיוק כמו שאני זוכר מתקופת ילדותי.
    תודה רבה.

    השבמחק
  26. היי רויטל.
    כמה עוגיות יוצאות מהכמות הזאת?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...