יום חמישי, 21 במרץ 2013

מעדן שוקולד וקצפת תוצרת בית


מעדן שוקולד תוצרת בית,בלי חומרים משמרים ובלי קורנפלור או מסמיכים למניהם.
 המעדן מבוסס על רוטב אנגלז,זהו רוטב שנוצר מבישול חלמונים ,סוכר וחלב שהופך את המעדן לעשיר עם מרקם עדין ומשובח. 
אני הכנתי את המעדן עם שוקולד חלב,אוהבי שוקולד מריר יכולים להחליף שוקולד חלב בשוקולד מריר


חומרים (ל 8-6 מנות בכוסות או צלוחיות של 150 מ"ל)
4 חלמונים
70 גר' סוכר (1/3 כוס)
200 מ"ל חלב (1 כוס)
200 מ"ל שמנת מתוקה (1 כוס)
200 גר' שוקולד חלב קצוץ

ציפוי
250 מ"ל שמנת מתוקה
1 כף גדושה אבקת סוכר

תוספות

תותים ,מקופלת,קליק,סוכריות וכד'

אופן הכנה
  1. בקערה בינונית טורפים יחד חלמונים וסוכר במשך חמש דקות לקבלת תערובת אורירית ובהירה.
  2. לשפוך את החלב והשמנת לסיר בינוני,להרתיח על להבה גבוהה ולהסיר מהאש.
  3.  לצקת 1/3 מכמות החלב והשמנת שהרתחנו על תערובת החלמונים המוקצפת,תוך כדי ערבוב עם מטרפה.
    מעבירים את התערובת חזרה אל הסיר עם החלב והשמנת דרך מסננת ומחזירים לבישול על אש נמוכה ותוך כדי בחישה רצופה. זמן הבישול כ-5 דק' לקבלת נוזל סמיך,בודקים על ידי כף העץ איתה מערבבים את התערובת טובלים את הכף בנוזל ומוציאים . צריכה להשאר על הכף שכבה של רוטב  שניתן להעביר בו אצבע (ראו תמונה) אסור לתת לתערובת לרתוח.
  4. שמים את השוקולד בקערה גדולה, מניחים מעל הקערה מסננת ושופכים את הרוטב שבישלנו. נותנים לתערובת לעמוד כמה דקות ואז מערבבים עם מטרפה להמסה מלאה של השוקולד.
    מעבירים את קרם השוקולד לכד (אני השתמשתי במד-ליטר) ושופכים לצלוחיות/כוסות שהכנו מראש. עוטפים את כל הכוסות בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך שלוש שעות להתייצבות הקרם
  5. מקציפים את הקצפת עם אבקת הסוכר ומזלפים מעל קרם השוקולד. רצוי לעשות זאת סמוך להגשה. מפזרים על הקצפת תוספות שאוהבים. המעדן יישמר כשלושה ימים בקירור.
הכנתי את המתכון בהשראת המתכון של מורן לילה שהופיע בעיתון על השולחן מילקי תוצרת בית



19 תגובות:

  1. זהו עכשיו יש לי קינוח טעים לחג...
    תודה יקירה על השיתוף ועל הניצול לחלמונים...
    חיבוקי.

    השבמחק
  2. הכי יפה התמונה על הפה הפתוח והחיוך המקסים :-)
    אני אוהבת קינוחים קטיפתיים עם קרם אנגלז והקינוח השוקולדי שלך נראה מעולה.

    חג שמח,

    מגי

    השבמחק
  3. יאמי נראה הרבה יותר שווה ממילקי חייבת להכין לילדים בהזדמנות הראשונה

    השבמחק
  4. אין לי מילים - זה ניראה נהדרררררררררררררר
    גם מאד מרשים ואפילו אלגנטי!
    והייתי חוטפת עכשיו כוס אחת או אפילו שתיים ואוכלת בהנאה.
    תודה על ההסברים המפורטים של ההכנה :)

    השבמחק
  5. שלמות לא מהעולם הזה!
    אין כמו שוקולד במיוחד כשהוא קרם אינגלז מדהייייים!!

    השבמחק
  6. אחרי שנכין את כל המעדנים המדהימים האלו וגם נאכל כמובן רמת הסוכר תעלה לשחקים.
    נראה משהו איך אפשר לא להכין :).
    תודה רויטל
    חג שמח
    שבת שלום

    השבמחק
  7. נראה מקסים וטעים!!!
    אחלה קינוח לחג!
    חג שמח רויטל היקרה!

    השבמחק
  8. קינוח מדהים!!
    באלי להכין אותו עכשיו..:-)

    השבמחק
  9. איזה יופי - קינוח מקסים, רויטל !
    כיף לראות את הילדים נהנים כל כך,
    חיבוק לחג שמח לך ולמשפחה,
    רותי

    השבמחק
  10. שלום המתכון ניראה מאוד טעים יש לי שאלה מתי מוסיפים את ה2 שליש של החלב והשמנת לתערובת?
    תודה על המתכון

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, 2/3 חלב ושמנת מחכים בסיר, אחרי שמערבבים את ה-1/3 ם החלמונים מוסיפים אותם לסיר מערבבים ואז מבשלים להסמכה. בהצלחה

      מחק
  11. מתכון קל להכנה וכל בני הבית אהבו מאוד...

    השבמחק
  12. שלום רויטל,
    רציתי להגיד לך תודה על המתכון הטעים. הכנתי אותו, ומיד הוא הפך למתכון הבית.
    רציתי לדעת אם אני יכולה להכפיל את כל הכמויות במתכון כדי לקבל כמות מנות כפולה, האם זה לא משנה לתהליך?
    תודה, שלי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שלי, איך אני שמחה לשמוע. איזה יופי
      אין בעיה להכפיל כמויות זה בסדר גמור:)
      תהנו ובתאבון
      רויטל

      מחק
  13. גודי הלוחשת לאוכל27 באוגוסט 2013 בשעה 17:50

    זה נראה מעדןןןןןןןןן!! אצלי מתים על מילקי......אני צריכה השבוע להכין נשיקות מרנג אז נראה לי שהחלמונים יילכו על המעדן הזה.....תודה על השיתוף. מקסים!!

    השבמחק
  14. נפלא רויטל אכין לנכדים הם יהנו וגם אני.:)
    שנה טובה ומבורכת לך ולמשפחה

    השבמחק
  15. שלום רויטל ,

    לבת שלי יש יום הולדת בכיתה ורציתי לשאול
    , אם אני רוצה לעשות את זה ל 40 ילדים - מה הכמויות שאני צריכה ?


    תודה , והמשך שבוע טוב !!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אם את מכינה את זה פעם ראשונה,אני מציעה קודם כל להכין את המתכון כמו שהוא ולראות שזה טעים לכם ואתם אוהבים את זה :)
      אם זה לילדים בכיתה הייתי מכינה בכוסות חד פעמיות ומחלקת לכמויות יותר קטנות,כלומר לחלק לכ- 10 כוסות את המתכון הזה ואם את צריכה ל- 40 ילד אז להכין 4 פעמים את המתכון.
      אם יש לך עוד שאלות אשמח לעזור
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  16. רויטל שלום. הכנתי כמות כפולה לילדים. מעולה וטעים ! תודה רבה.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...