יום שלישי, 6 באוגוסט 2013

עוגת גלידה


חום יולי אוגוסט
ואני אישה של חורף. 
תנו לי גשם,ברד,ברקים ורעמים
שכבות של בגדים וסוודרים לרוב
צעיפים צבעוניים וכוס משקה חם ומהביל
שמגיע הקיץ אני רק מחכה שיבוא כבר הסתיו..
או אז החורף נראה קרוב מתמיד
כדי להתקרר קצת,לכמה רגעים קטנטנים
הכנתי עוגה גלידה.
טוב זה סוג של גלידה, לא כמו זאת שקונים בחנות
אבל זה קפוא וטעים
הכנתי את העוגה בתבנית סיליקון כדי לקבל את 
המעדן הקפוא הזה בצורה יפה וחיננית
מכינים בסיס בטעם וניל ,מחלקים ל- 3 
ומתחילים לשחק בטעמים ובצבעים.


חומרים
לתבנית סיליקון בקוטר 24 או תבנית פיירקס מלבנית

250-500  גר' ביסקוויטים (אני שמתי ביסקוויט לוטוס)
250 מ"ל שמנת מתוקה
200 מ"ל חלב (1 כוס)
80 גר' אינסטנט פודינג וניל (חבילה אחת)
250 גר' גבינה לבנה 5%
250 גר' גבינת שמנת 30%
100 גר' סוכר (1/2 כוס)
1 כפית תמצית וניל איכותית
200 גר' חלב מרוכז (1/2 פחית)
4 כפות ממרח נוגט אגוזים
4 כפות ממרח שוקולד (נוטלה או אחר )

אופן הכנה
  1. מקציפים יחד : שמנת מתוקה,חלב ואינסטנט פודינג וניל לקצפת יציבה.
  2. מערבבים יחד בקערה בינונית :גבינה לבנה,גבינת שמנת,סוכר,תמצית וניל וחלב מרוכז. מקפלים פנימה את הקצפת לקבלת תערובת אחידה ללא גושים.
  3. מחלקים את התערובת ל- 3 קערות בצורה שווה.
  4. קערה אחת מעבירים לתבנית הסיליקון,זה יהיה טעם הוניל ללא תוספות. מסדרים מעל ביסקוויטים ומכניסים למקפיא למשך 20 דק'.
  5. לקערה מס' 2 מוסיפים 4 כפות נוגט אגוזים ומערבבים היטב. מעבירים את התערובת לתבנית הסיליקון,זו השכבה השנייה . מסדרים מעל ביסקוויטים ומעבירים למקפיא למשך 20 דק'.
  6. לקערה מס' 3  מוסיפים 4 כפות ממרח שוקולד,מערבבים היטב. מעבירים את התערובת לתבנית הסיליקון,זו השכבה השלישית. מסדרים מעל ביסקוויטים ומקפיאים למשך 8 שעות לפחות.
  7. לאחר ההקפאה,הופכים את תבנית הסיליקון מעל צלחת הגשה ומקלפים בעדינות את התבנית מהעוגה.  את העוגה שומרים עטופה הייטב במקפיא. 
  8. כדיי לפרוס בצורה קלה את העוגה יש לטבול סכין עבה וחדה (לא משוננת) במים רותחים ולפרוס פרוסות מהעוגה. אני פרסתי את כל העוגה והעברתי לקופסא גדולה ואטומה כך היה נוח להוציא פרוסה להגשה בקלות ובכייף.
  9. מומלץ לזלף מעל פרוסת עוגת הגלידה סירופ שוקולד תוצרת בית. המתכון כאן







29 תגובות:

  1. אני רואה שגם בעניין עונות השנה יש ביננו דימיון :)
    העוגה מקסימה ביותר!
    אני לא אוהבת את תבניות הסיליקון (יש לי לא מעט), ואולי אוכל לנצל אותן סוף סוף לעוגה כזאת.
    אהבתי מאד את שילוב הטעמים והצבעים

    השבמחק
  2. עוגת הגלידה נראית משגעת, גם צבעונית וגם יפה.
    כמוך-כמוני, מגיע הקיץ אני משתבללת ולא רוצה לצאת כמעט, עד שיעבור זעם, לא אוהבת קיץ ובמיוחד זה הים תיכוני שהורג אותי. תני לי קרירות, גשם וחורף - ואין שמחה ממני.
    אאמץ את עוגת הגלידה, נראה לי נפלא.

    תודה ויום נפלא,

    מגי

    השבמחק
  3. רויטל - פשוט מקסים !
    גן עדן של טעמים,
    מרענן וכייפי מה עוד צריך?
    רותי

    השבמחק
    תשובות
    1. פרווה......איך עושים פרווה?

      מחק
    2. אח אפשר להכין את המתכון הזה פרווה כי הוא מבוסס על חלב מרוכז וגבינות.

      מחק
  4. העוגה נראית משגעעעעעעעעע

    השבמחק
  5. גודי הלוחשת לאוכל6 באוגוסט 2013 בשעה 17:21

    וואוווווווווו, תקשיבי זה מעלףףףףףףףףף.....גם זה ינוסה בקרוב.

    השבמחק
  6. גודי הלוחשת לאוכל6 באוגוסט 2013 בשעה 17:23

    אגב, למה זה לא מאפשר לי להירשם לבלוג?? זה מבקש סיסמא של gmail ולי יש וואלה........רוצה להירשם

    השבמחק
  7. איזה רעיון מקסים והעוגה יפיפיה.ננסה בהקדם.

    השבמחק
  8. גם אני בעד חורף..
    אבל העוגה שלך בכל זאת עושה קצת חשק שהקיץ יישאר עוד קצת :)

    השבמחק
  9. נראה מדהים ולא קשה מכינה לשבת אם ייצא לי טוב תקבלי תמונה...

    השבמחק
  10. יפה ובטוח גם טעים אפשר לשלב מחית פטל או אפרסקים ומאחר שאני צריכה להכין ללא גלוטן בין השכבות פרוסות פרי יוסיפו המון תודה על הרעיון
    שמחה ו.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה
      לגבי הפירות - הם עם נוזלים וישפיעו על מרקם הגלידה,כדאי לשים לב לכך כי מה שיקרה שהגלידה תהייה קשה והפירות ינזלו וכך הגלידה לא תעמוד יפהמכיון הפרדת הפירות תפשיר יותר מהר ויצאו נולזי הפרי
      יש מגוון גדול של ביסקוויטים ללא גלוטן בחנויות ואפשר גם להכין ללא הביסקוויטים
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  11. רויטל זה פשוט אלוהי חלומי אין לי מילים.
    כל הכבוד גלידה לתפארת הקיץ :)
    חיבוקי

    השבמחק
  12. היי רויטל
    האם צריך לשמן את התבנית?
    האם יישלף בקלות מהתבנית סיליקון ?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      אין צורך לשמן את התבנית זו לא עוגה אפויה.
      העוגה לא נדבקה לי לתבנית.
      חשוב שהתבנית תהייה רחוצה היטב ויבשה
      את התבנית מקלפים מעל העוגה כשהיא קפואה ולי היא נשלפה מהסיליקון ממש בקלות

      מחק
  13. העוגה ניראת ממש טוב ננסה בקרוב

    השבמחק
  14. באיזו גבינת שמנת להשתמש? איפה קיים חלב מרוכז? איזה קרם נוגט?
    סליחה על השאלות. .
    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום סיון
      גבינת שמנת רגילה,לא של 5% אלא מעל 28% שומן
      חלב מרוכז יש בכל סופר באזור של החלב העמיד
      קרם נוגט יש של חברת השחר העולה גם בכל סופר ליד ממרח השוקולד הרגיל
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  15. וואו שאפו!! זה נראה מעולה וטעיייים אשמח לדעת מאיפה רכשת את תבנית הסליקון המהמת ומיוחדת

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה.
      אוי התבנית נרכשה לפני המון המון זמן ודווקא בשופרסל לא בחנות מיוחדת
      לדעתי בחנויות כלי בית אפשר למצוא את הדגם הזה או משהו דומה
      בחנויות אפייה כמו לגעת באוכל תמיד יש מבחר גדול של צורות
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  16. כמה חבילות של לוטוס השתמשת למתכון הזה?

    השבמחק
    תשובות
    1. כ- 400 גר' שזה תלוי בסוג החבילה שאת קונה,תראי לפי המשקל שרשום על החבילה:)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  17. אפשר להחליף את הגבינת שמנת בגבינה רזה? 5%?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אדווה
      לא ניסיתי להכין עם גבינת שמנת 5%.
      יש משמעות לאחוזי השומן בגבינה מבחינת הצטברות הקרח ורכות הגלידה
      יכול להיות שעם גבינת שמנת דלת שומן זה בכל זאת יהיה בסדר -שווה לנסות:)
      רויטל

      מחק
  18. שלום
    אם אני אעשה את העוגה בלי העוגיות לוטוס באמצע (בין כל שכבות) זה עדיין יצא לי ??
    האם אני יכולה להחליף את הממרח נוגט בממרח אחר כמו לוטוס למשל ??
    סליחה על השאלות ותודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר לעשות בלי העוגיות בין השכבות רק אז כדאי להקפיא בין הוספת שכבה שנייה ושלישית כדי שלא יתערבבו הטעמים והצבעים
      אפשר להחליף את ממרח הנוגט בממרח לוטוס
      בהצלחה:)
      רויטל

      מחק
  19. היי אני רוצה להכין את העוגה עם תחתית קראנץ זה יתאים? ולעשות עם בסקוויט רגיל
    וציפוי שוקולד.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אין בעיה
      מה שלטעמך ויעבור טוב הקפאה זה נהדר
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...