יום רביעי, 14 באוגוסט 2013

עוגת לב בהפתעה


את עוגת הלב גיליתי בערך לפני שנה בבלוג הנהדר של וויני שנקרא משהו מתוק.
קישור למתכון של וויני כאן .
כדי להכין את העוגה יש לרכוש תבנית של ווילטון ,למעשה אלו 2 תבניות שאופים בהן את העוגה ולאחר ההרכבה נוצר לב ההפתעה שמגלים אותו לאחר חיתוך העוגה.
פעם ראשונה שהכנתי את העוגה הייתה לפני שנה,ואז הכנתי עוגת שוקולד במלית קרם וניל.
השנה חגי ביקש "משהו עם פירות" אז הכתי עוגת וניל עם קרם דומדמניות שחורות מה שיצר קרם בצבע נפלא ללא שימוש בצבעי מאכל.




עוגת וניל מבוססת על המתכון של עוגת וניל עם הפתעות,ערכתי בה מעט שינויים וכמובן לא הוספתי את ההפתעות. קישור למתכון כאן
אפשר להכין גם טורט וניל שמתאים לעוגת בקוטר 26 כמו במתכון כאן
לעוגת שוקולד השתמשתי במתכון לעוגת שוקולד אורירית. קישור למתכון כאן
חומרים לעוגת וניל
250 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה
4 ביצים גודל L
300 גר' סוכר (1/2 1 כוסות)
300 גר' קמח
120 גר' קורנפלור
1 שקית אבקת אפייה (10 גר' )
2 גביעי יוגורט קטנים (300 גר' סה"כ)
1 כף תמצית וניל

לחיבור בין העוגות
3 כפות ריבת משמש חלקה
חומרים לקרם דומדמניות
500 מ"ל שמנת מתוקה
200 גר' שוקולד לבן
200 גר' דומדמניות שחורות (אני השתמשתי בקפואות)
1 כף מיץ לימון
1 כף גדושה אבקת סוכר

אופן הכנה עוגת וניל


  1. מחממים תנור ל- 170 מעלות.
  2. משמנים היטב את התבניות בחמאה מומסת ומקמחים
  3. מקציפים יחד ביצים וסוכר לקצף סמיך ובהיר. מוסיפים שמנת מתוקה תוך כדי ערבול במהירות נמוכה. ממשיכים להקציף במהירות בינונית כשלוש-ארבע דקות
  4. מנפים יחד קמח,קורנפלור ואבקת אפייה
  5. מוסיפים גביע יוגורט לקערת המערבל עם הביצים והשמנת, ושליש מכמות הקמח מערבלים במהירות נמוכה. מוסיפים עוד גביע יוגורט ושליש מכמות הקמח ממשיכים לערבל במהירות נמוכה מוסיפים את שארית הקמח ומערבלים רק עד קבלת תערובת אחידה.
  6. מחלקים את התערובת בין התבניות.מיישירם ואופים כ- 30 דק' לקבלת קיסם ללא פירורים.
  7. מחכים 10 דק' ומשחררים את העוגות מהתבנית. אני הכנתי נייר אפייה על צלחת ומעליו שחררתי את העוגות. ניתן למלא את העוגות בקרם רק שהן קרות לגמרי.


אופן הכנה קרם דומדמניות


  1.  לילה קודם להרתיח 250 מ"ל שמנת מתוקה ,לקצוץ שוקולד לבן ולשפוך מעליו את השמנת הרותחת. לערבב היטב במטרפה לקבלת נוזל אחיד לכסות בניילון נצמד ולקרר לפוחת 8 שעות.
  2. להפשיר את הדומדמניות (אני הפשרתי במיקרגול,חשוב לא לחמם רק להפשיר),להעביר למעבד מזון ולהוסיף מיץ לימון ואבקת סוכר לטחון הייטב,לפחות 5-7 דקות. להעביר למסננת ולסנן הייטב ,התערובת סמיכה ויש להעזר בכף על מנת שיעבור כל הקרם ובמסננת יישארו רק הקליפות. המטרה היא לקבל קרם חלק,ללא קליפות.
  3. בקערת מערבל לשים 250 מ"ל שמנת מתוקה ואת קרם השוקולד לבן שהכנו ערב קודם. להקציף היטב לקבלת קרם יציב וסמיך (לשים לב לא להקציף יותר מידי שלא נקבל חמאה)
  4. לקפל את קרם הדומדמניות לתוך קצפת השוקולד הלבן שהכנו לקבלת קרם דומדמניות אחיד.
הרכבת עוגת הלב


  1. מניחים את עוגת הבסיס (זאת בלי הקו באמצע) על צלחת הגשה. 
  2. מחממים את ריבת המשמש במיקרוגל למשך כמה שנייות,מערבבים היטב עם מטרפה ובעזרת מברשת מברישים את החלק העליון של העוגות (ראו צילום)
  3. ממלאים את העוגות בקרם דומדמניות. חשוב להדק את הקרם אבל למלא רק עד הקו העליון של העוגה ולא מעבר לכך אחרת הלב לא יצא סימטרי ויפה.
  4. מרימים את העוגה (לא זאת שהנחנו על צלחת הגשה) ומכסים איתה את העוגה שמונחת על צלחת ההגשה. כאשר הקרם כלפי פנים.
  5. עם שארית הקרם מצפים את העוגה מבחוץ,ניתן להשאיר חלק מהקרם ולזלף איתו קישוטים על העוגה. את הכיתוב עשיתי עם שוקולד לבן מומס



והעוגה בגרסת השוקולד עם קרם וניל
עוגת שוקולד ( קישור למתכון כאן )
ממרח שוקולד רך להדבקת העוגות (ראו הסבר בשלבים למעלה עם ריבת המשמש)
לקרם וניל - 1 מיכל שמנת מתוקה,1 כוס חלב ו- 80 גר' אינסטנט פודינג וניל להקציף יחד לקרם יציב.
לציפוי שוקולד- גאנאש שוקולד מריר, 250 מ"ל שמנת מתוקה ,300 גר' שוקולד מריר. מרתיחים שמנת מתוקה ושופכים מעל שוקולד מריר קצוץ מערבבים היטב לקבלת קרם חלק.






37 תגובות:

  1. עוגה מ ה מ מ ת !!!
    אני חייבת להגיד לך כל הכבוד על צילום שלבי ההכנה. לי מאדדדד קשה וזה משגע אותי.

    אהבתי מאד את העוגה הבהירה עם הדומדמניות (זה blueberry נכון?). צבע מקסים, ונראה פשוט מושלם!!

    מקסים מקסים מקסים מקסים

    השבמחק
  2. שתי העוגות פשוט מקסימות, אני אוהבת את הלב בתוכו, זה פשוט שובה. העוגה הוורודה מאוד מיוחדת.

    מגי

    השבמחק
  3. איזו חגיגה, רויטל כל הכבוד !
    נראה מקסים וטעים
    מאחלת המון מזל טוב ושמחות !
    רותי

    השבמחק
  4. אהבתי את שתיהן והקרם הסגול הצבע??????? מדהים. והלב מרטיט..פשוט נפלא
    רויטלללל לייקקקקקק ענק.
    וגם למורה וויניייי על הרעיונות שלה

    השבמחק
  5. עוגה מדהימה. והצבע שמתקבל מהדודמניות מהמם.
    שרה פאול

    השבמחק
  6. גודי הלוחשת לאוכל14 באוגוסט 2013 בשעה 17:38

    וואווווווו הייתי בטוחה שהשתמשת בצבע מאכל ואני ממש נגד הלא טבעיים כמובן. צבע כזה מדהים ועז........מהמם!!! לכאורה תבנית פשוטה.....אי אפשר לנחש שיוצא ממנה צורת לב. מקסים!! קנית באי ביי??

    השבמחק
  7. רויטלי אמא!!!! איזה עוגה מעלפת והתמונות משגעות אלופה!!!! המון מזל טוב לבר המזל
    סיגל

    השבמחק
  8. זה נראה פשוט מקסים! (והקרם דומדמניות -ממש הברקה!)

    השבמחק
  9. האתר מקסים ! המתכונים נהדרים ! תענוג ! תודה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    יש רק בעיה אחת - לא ניתן להדפיס את המתכונים ! בדף השני יש הדפסה על הדפסה ולא ניתן לקרוא את הכתוב. האם יש אפשרות לשפר את הדבר ? אשמח מאוד אם הדבר יוסדר !
    ושוב - תודה !

    השבמחק
  10. רויטל - מהמם. איפה קונים תבנית כזאת?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה.
      אני קניתי בחנות שנקראת מתו.נק ונמצאת בראשון לציון יש להם אתר וניתן להזמין מהם במשלוח את התבנית יש עוד חנויות שמוכרות את התבנית פשוט לברר:)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  11. רויטל, פשוט מקסים.
    אהבתי מאודדד.
    אני מכירה את העוגה במתכונת הוורודה מוויני.
    והתפעלתי משתי העוגות שלך - הוורודה ממש מלאכת מחשבת,
    יישר כוח לך.
    אבל אני, בתור שוקוהוליסטית, בוחרת בעוגה הכהה.
    אני מבקשת מוויני לפתוח קונדיטוריה - ונאדה!
    יש מצב שאשכנע אותך?

    השבמחק
  12. קודם כל העוגות מקסימות ומאוד מגרות :)
    רכשתי את התבניות המיוחדות לעוגה ויש לי שאלה
    בעוגת השוקולד וניל המתכון שנתת בקישוק הכמות מתאימה לשני התבניות?

    השבמחק
  13. מדהימהה! יש לי שאלה הקישור שנתת למתכון עוגת השוקולד וניל הכמות מספיקה לשני התבניות? רכשתי את התבניות האלה

    השבמחק
  14. מדהימה וכל כך מוכשרת! רכשתי את התבניות ויש לי שאלה לגבי עוגת שוקולד הוניל עם הלב הקישור שנתת למתכון הפשוט של עוגת השוקולד עצמה מספיק לשני התבניות?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לינוי
      המתכון של עוגת השוקולד האוורירית מתאים בדיוק לשתי התבניות -מניסיון:)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  15. רויטל שלום, ותודה על האתר המדהים!, יש דרך לעשות את העוגה פרוווה? ללא היוגרוט וכ"ו? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי בנצי
      במקום 2 גביעי יוגורט ניתן להשתמש בגביע שמנת צמחית המתאימה לבישול.
      את השמנת המתוקה להמיר אותה באותה הכמות של שמנת צמחית המתאימה לבישול

      בקרם להמיר שמנת מתוקה לשמנת צמחית ובמקום שוקולד לבן ניתן להשתמש באינסטנט פודינג וניל - חבילה אחת

      בהצלחה
      תודה רבה:)
      רויטל

      מחק
  16. היי, העוגות מהממות!!
    שאלה.. יש לי את התבנית ואני לא מצליחה להבין, אחרי האפיה איזו תבנית שמים למעלה ואיזו למטה? אני חוששת שאחרי שאסגור ואקשט כשאפתח את העוגה הלב יהיה הפוך.. תודה מראש

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:)
      כפי שכתבתי כאן במתכון וגם ניתן לראות בתמונות לאחר האפייה יש תבנית אחת שהיא עם עיגול פנימי-שקע חלק חלק לגמרי והיא החלק התחתון של העוגה-הבסיס והתבנית השנייה בעיגול הפנימי יש קו שהוא זה שיוצר את צורת הלב ולכן זו התבניתה עליונה ואותה מניחים מלמעלה . כשאני מכינה אתה עוגה אני ממלאת בקרם קודם כל את עוגת הבסיס שמונחת על צלחת ההגשה וכך אני יודעת שאין סיכוי שאתבלבל
      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
  17. שלום
    יש לבן שלי יומהולדת ואני רוצה להכין לו את עוגת השוקולד. האם העוגה לא יוצאת דחוסה וכבדה?
    תודה רבה
    לימור

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לימור ראשית העוגה יוצאת אורירית ורכה ושנית את יכולה להכין כל מתכון של עוגת שוקולד שאת אוהבת או מכירה רק שיתאים בכמות לתבנית
      בהצלחה ומזל טוב
      רויטל

      מחק
  18. תודה רבה על התשובה המהירה. אני אנסה את המתכון שלך. עוד שאלה בבקשה- איך להכין ממרח שוקולד רך להדבקת העוגות? שוב תודה ויום נפלא

    השבמחק
    תשובות
    1. בשמחה רבה.
      קרם שוקולד, יש עם עוגת השוקולד מתכון לקרם שוקולד,אין בעיה "להדביק אתו" את העוגות. בהצלחה ויום מקסים
      רויטל

      מחק
    2. אם הבנתי נכון הכוונה היא להכין את הציפוי והוא יהווה את הממרח הרך שידביק את העוגות? האם אפשר פשוט להשתמש בממרח מוכן, כמו נוטלה?
      ועוד שאלה - איך הופכים את החלק העליון של העוגה, לאחר שהוא מלא בקרם, על החלק התחתון?
      שוב תודה, לימור

      מחק
    3. שלום לימור
      אפשר להשתמש בקרם השוקולד שבמתכון או בממרח שוקולד,מה שנוח לך וןטעים לך
      יש הסבר מפורא כאן במתכון איך להבדיל בין החלקים של העוגה (עליון ותחתון) ואיך הופכים? בזהירות ובשתי ידיים.
      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
    4. רויטל שלום

      המון תודה על תשובותייך.
      קניתי את התבנית ואני רוצה להכין את העוגה ליום שבת הבא. שאלתי היא האם אפשר להכין את העוגה כבר ביום רביעי או חמישי?
      ערב טוב

      מחק
    5. היי לימור
      את בהחלט יכול לאפות את עוגת הבסיס ביום חמישי, לצנן. להעביר לצלחות/מגשים שמניחים עליהם נייר אפייה כדי שהעוגות לא ידבקו למגשים ולכסות היטב בניילון ,רצוי לאחסן במקרר זה יקל עלייך את העברת העוגות הורכבת העוגה הסופית
      וביום שישי תמלאי בקרם/קצפת ותצפי לפי בחירתך
      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
    6. רויטל בוקר טוב
      אני מתנצלת על הנדנודים-תוך כדי הכנות ליומההולדת (שהיא הפתעה) עולות שאלות.. אני אצטרך להכין הכל ביום חמישי כדי שלא יראו את העוגה לפני שהיא מוכנה, בתקווה שתשאר טובה ליום שבת. אני מניחה שצריך לאפות את שני חלקי העוגה ביחד. אצלי בתנור התבניות לא נכנסות במדף אחד. מה לעשות?

      מחק
    7. הי לימור
      גם לי יש תנור רגיל לחלוטין ואני אופה כל עוגה לחוד. אין בעיה שעוגת אחת ממתינה עד שחברתה בתנור נאפת. הכל בסדר
      קחי בחשבון שהעוגה לאחר הרכבתה גדולה מאוד ולא ניתן לעטוף אותה לאחר הציפוי. עוגה עם ציפוי קצפת (לא יודעת איזה ציפוי את מתכננת) תתייבש ולא תהייה טעימה עד יום שבת. עדיף ציפוי שוקולד ושיהיה בנדיבות שישמור על העוגה מבפנים וגם לתכנן היטב מקום במקרר לעוגה ושלא יהיו תבשילים ריחניים שריחם ידבוק בעוגה
      רויטל

      מחק
    8. יופי, זה מה שאעשה. אני אצפה את העוגה בגנאש שהמלצת. זה בסדר שיראו את התוצאה הסופית, אני לא רוצה שיראו את ההכנה ושהלב בפנים יישאר הפתעה מוחלטת.. הרבה הרבה תודה על העזרה והסבלנות

      מחק
    9. רויטל שלום

      אני חוזרת עם עדכונים:

      הכנתי את העוגה ביום חמישי, כולל הציפוי, והכנסתי למקרר.
      היום (יום שבת, יומההולדת..) העוגה היתה מ צ ו י י נ ת!!! טעימה, קלילה ואוורירית ובעיקר- הפתעה מוחלטת. הבעיה היחידה היתה שבעת שחתכו את העוגה הכל קצת נמעך ולא כל כך ראו את צורת לב. מה לעשות כדי שזה לא יקרה בפעם הבאה?

      מחק
    10. הי לימור
      יכול להיות שלא הקצפת את הקצפת מספיק חזק? הקרם חייב להיות יצב על מנת שיראו בחיתוך את הצורה שמתקבלת.
      אפשרות נוספת שלא השתמשתם לחיתוך בסכין מספיק חדה. חייבים לחתוך עם סכין לחם גדולה ומעט כבדה ולפרוס תוך כדי "ניסור" ולא בבת אחת
      תודה שחזרת לספר ולשתף
      שבוע טוב
      רויטל

      מחק
  19. מדהים עוגה מהממת

    השבמחק
  20. יופי של תמונות במיוחד שלבי ההכנה תודה

    השבמחק
  21. היי, במתכון של עוגת השוקולד ווניל ,
    לא מובן איך מכינים את ממרח השוקולד הרך להדבקת העוגות, תוכלי לפרסם את המרכיבים ואת אופן ההכנה? תודה מראש.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      אין כאן מה להבין
      משתמשים בממרח שוקולד שקונים בחנות :)
      כל טוב
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...