יום שלישי, 16 בדצמבר 2014

לביבות ברוקולי אפויות




לביבות ברוקולי קלות להכנה והכי חשוב אפויות
כי אתם זוכרים..אני לא אוהבת לטגן
אפילו את השניצלים לילדים. ..אני אופה ולא מטגנת
והלביבות הללו הן בעצם בשבילי
כי אני מאוד אוהבת ברוקולי





חומרים (כ- 25 לביבות קטנות)
800 גרם ברוקולי קפוא (או טרי)
3 כפות שיבולת שועל מהירת הכנה
4 כפות קמח
1/2 כפית מלח
1/4 כפית פלפל שחור טחון
2 ביצים
4 כפות טחינה גולמית
100 גרם גבינה בולגרית 5% מגוררת
4 כפות שמן להברשת הלביבות
מעט שומשום שחור לפיזור מעל הלביבות

אופן הכנה

  1. להכין שתי תבניות תנור שטוחות מרופדות בניר אפיה
    לחמם תנור ל- 200 מעלות.
  2. ברוקולי קפוא להוציא מהשקית לתוך קערת זכוכית גדולה ולחמם במיקרוגל על חום בעצמה בינונית כחמש דקות להפשרה מלאה (הזמן ישתנה בין מכשיר למכשיר לכן יש לבדוק אם להוסיף עוד זמן)
    לסחוט את פרחי הברוקולי מעל הכיור או קערה ריקה על מנת להרחיק את הנוזלים המיותרים
    (ברוקולי טרי יש לחתוך לפרחים עם גבעול קצר ולא ארוך להכניס לסיר עם מים רותחים ולבשל כחמש  דקות לריכוך חלקי. לשטוף היטב במים קרים ולסחוט)
  3. לקצוץ עם סכין חד את פרחי הברוקולי לחתיכות קטנטנות (לא במעבד מזון!) ולהוסיף אליהם את המרכיבים הבאים:
    שיבולת שועל,קמח,מלח,פלפל שחור,ביצים,טחינה וגבינה בולגרית לערבב היטב.
  4. להבריש את נייר האפייה במעט שמן
    ליצור לביבות שטוחות ולהבריש אותן במעט שמן ,לפזר מעל שומשום שחור ולאפות כ- 15 דק' .
    לאחר 15 דק' להפוך את הלביבות בעדינות ולהמשיך לאפות עוד כ- 15 דק' לקבלת צבע זהוב יפה
  5. ניתן להקפיא את הלביבות
  6. את הלביבות אני מגישה עם יוגורט סמיך או שמנת חמוצה.




15 תגובות:

  1. הי רויטל, מה אפשר לשים במקום השיבולת שועל? פירורי לחם יתאימו?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      במקום שיבולת שועל אפשר לשים פירורי לחם באותה הכמות (רק במתכון הזה)
      בהצלחה וחג שמח

      מחק
    2. תודה וחג שמח!

      מחק
  2. אני גם אוהבת מאדדדדד ברוקולי :)
    האמת שאני כן אוהבת לביבות מטוגנות אבל לא יודעת לטגן, אז אני אופה אותן (אם אני בכלל מבשלת)
    יופי של לביבות רויטל!! אם סלט ירוק וזאת יופי של ארוחה
    חג אורים וטעיםםםםםםםםם לך ולכל המשפחה :)

    השבמחק
  3. we do not have Bulgarian cheese here, what cheese can i use instead? thank you

    השבמחק
    תשובות
    1. you can use Feta cheese and if you dont find it
      you can dropp the cheese and put instaed 4 spoons of tehina(טחינה)
      Goodluck
      רויטל

      מחק
  4. היי, האם ניתן להחליף את הברוקולי בכרובית? או לשלב כרובית וברוקולי?

    השבמחק
  5. הי תודה על המתכון, האם אפשר לעשות את זה כפשטידה? זה יצא אותו הדבר?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי יפעת
      לא ניסיתי לאפות את התערובת כפשטידה
      אותו דבר זה לא יצא כי זה יאפה אחרת
      כל שינוי משפיע על טעם ומרקם
      זה לא אומר שלא יצא טוב :) רק אחרת
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  6. היי, האם צריך את הטחינה להכין אותה (עם לימון, שום וכו..) או שפשוט ככה לשים מהקופסא?
    והאם אפשר טחינה משום שום מלא לשים? תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור יולי
      הכוונה היא לטחינה גולמית לא לסלט טחינה עם תיבול שמדללים עם מים ומיץ לימון:)
      אני מכינה עם טחינה משומשום מלא ויוצא מאוד טעים ודאי שאפשר
      בהצלחה ויום נפלא
      רויטל

      מחק
  7. תשובות
    1. שלום אורנה
      במקום ביצים הייתי מוסיפה 2 עפות טחינה ו 2 כפות קמח חומוס או קמח עדשים כתומות
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...