יום שלישי, 25 באוגוסט 2015

עוגת גבינה ללא סוכר וללא גלוטן


עוגת גבינה ללא סוכר כי גם למי שנמנעים מאכילת עוגות עם תוספת סוכר מגיע להתפנק עם עוגה טעימה
העוגה במרקם גבינתי עשיר ולא אוורירי בזכות השימוש בגבינת כנען אין צורך בהקצפה,מערבבים בקערה אחת את כל חומרי הגלם


חומרים (לתבנית קפיצית בקוטר 26)
500 גרם גבינה לבנה 5% (השתמשתי בגבינה לבנה דלת נתרן של תנובה)
500 גרם גבינת כנען 5% 
1 גביע יוגורט 3% של תנובה
5 יח' ביצה גודל L
70 גרם קמח תפוחי אדמה (1/2 כוס)
3/4 כוס תחליף סוכר (השתמשתי בסוכרלוז)
1 כפית תמצית וניל
1 כף קליפת לימון מגוררת

ציפוי
2 גביעי שמנת חמוצה 9% של תנובה
2 כפות תחליף סוכר (השתמשתי בסוכרלוז)
מעדן פרי ללא תוספת סוכר (השתמשתי במעדן דובדבנים שחורים של סאן דלפור)

אופן הכנה
  1. לחמם תנור ל- 170 מעלות ולעטוף את התבנית מבחוץ בנייר כסף
  2. לפורר גבינת כנען לקערה גדולה,להוסיף גבינה לבנה ויוגורט ולערבב היטב עם מטרפה לקבלת תערובת אחידה
  3. להוסיף את שאר החומרים (לא כולל אלו של הציפוי) ולערבב היטב עם מטרפה לקבלת תערובת אחידה. להעביר לתבנית,ליישר ולאפות שעה
  4. לערבב בעקרה קטנה שמנת חמוצה עם תחליף סוכר לקבלת תערובת חלקה וללא גושים כשהעוגה מוכנה לצפות בשמנת ולהחזיר לתנור מכובה למשך עשר דקות. להוציא מהתנור ולצנן. להעביר למקרר למשך חמש שעות לפחות
  5. להעביר את העוגה לצלחת הגשה ולצפות במעדן פרי.
  6. את העוגה יש לשמור במקרר עד שבוע. לא מומלץ להקפיא אותה.





10 תגובות:

  1. וואווווווווווו העוגה ניראית נהדררררררררר
    מהנסיון שלי עוגות גבינה עם תחליף סוכר יוצאות טעימות, ועשית לי חשב להכין שוב (בשביל הסבא-רבא שלנו).
    התמונות יפות מאדדדדדדדדדדד

    השבמחק
  2. אם אינני משתמשת בתחליף סוכר, איזו כמות סוכר לשים?
    האם ניתן להשתמש בתחליף סוכר נוזלי או שלא יעבוד?

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר להשתמש בתחליף סוכר נוזלי לפי ההמלצה על האריזה של של היחס בין 3/4 כוס סוכר רגיל לתחליף.

      וכן אפשר גם להחליף את תחליף הסוכר בסוכר רגיל באותה הכמות
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  3. רויטל , אפשר להשתמש בציפוי בקונפיטוריה של פירות יער או פטל ? ואם כן..אז רק למרוח ככה על העוגה או שצריך לחמם הקונפיטורה בסיר ואז לצקת אחרי שמתקררת? סליחה על הבורות...

    השבמחק
    תשובות
    1. שום בורות,אם לא שואולים לא מתקדמים :)
      אני לא חיממתי את מעדן הפרי אלא רק ערבבתי בקערה על מנת שיהיה יותר גמיש ונוח למריחה
      קונפיטורה אמיתית לרוב יותר נוזלית מריבה רגילה או מעדן פרי ולכן אני ממליצה לשים אותה רק לפני ההגשה של העוגה או להניח צלוחית יפה עם הקונפיטורה על השולחן ושכל אחד ישים לעצמו לפי טעמו האישי
      רויטל

      מחק
  4. היי אחלה בלוג:)
    הכנתי את העוגה הזאת היום עבור סבתא שלי... והאמת היא יצאה לי במרקם כזה של טופו שיצא עכשיו מהאריזה חחחח.. היו קצת שינויים שעשיתי ורציתי לשאול מה דעתך: במקום 3/4 כוס סוכרלוז שמתי רבע כוס מייפל+5 כפיות בערך של סטיביה, ובמקום קמח תפוח אדמה הוספתי חצי כוס קמח תמי רגיל. אני ממש רוצה להכין את העוגה שוב, פשוט אני חושבת שהמשפחה קצת נרתעה מהמרקם... וחוץ מזה אם תוכלי לייעץ לי לגבי המרת סוכר או תחליפי סוכר במייפל אני מאוד אודה לך :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      השינויים שעשית שינו לגמרי את המרקם של העוגה
      לתחליפי הסוכר יש הפשעה גדולה על מרקם העוגה
      למה סירופ מייפל? זה ממש לא מומלץ לחולי סכרת
      יש סיבה מיוחדת שבגללה בחרת בסירופ מייפל וסטיבייה?
      אני ממליצה להתייעץ עם תזונאית אם העוגה מיועדת לוחלה סכרת.
      המרקם של העוגה כפי שאני הכנתי אותה הוא מרקם רגיל של עוגת גבינה בחושה
      האם עשית עוד שינויים במתכון מלבד מה שכתבת? סוג הגבינה וכדומה?
      תודה ובהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. למה מייפל לא מומלץ? אני הסקתי שמשון שהוא טבעי אז הוא טוב יותר מחומרים ממתיקים לא טבעיים.. גם יש לזה הרבה פעמים טעם לוואי קצת.. ואלה השינויים היחידים- הקמח והממתיקים חחחחח ואו אז ממש הרסתי אותה אה? אני אלמד להמשך!

      מחק
  5. היי אתמול הכנתי את העוגה לאימי והיא יצאה לא טעימה.
    אסביר לך היכן אני חושבת שהטעות שלי, אני משתמשת בתחליף סוכר "סוכרה דיאט" האם הייתי צריכה לשים 3/4 כוס מהסוכרה דיאט או לשים בכמות שמחליפה 3/4 כוס סוכר?
    בנוסף לזה השכבה העליונה יצאה ממש חמוצה, ובכללי העוגה יצאה מאוד מאוד רכה , או שככה זה אמור להיות?
    תודה מראש

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום עמית
      כל תחליף סוכר מגיב אחרת באפייה. חשוב לקרוא את ההוראות על האריזה כדי לדעת מה היחס בין הממתיק לסוכר אותו הוא מחליף
      לפי זה יודעים באיזה כמות להשתמש למתכון וגם יש ממתיקים שצריך לשים פחות מהכמות המומלצת כי הם מאוד משתלטים על הטעם או לא טעימים בכלל!
      תחליף הסוכר משפיע מאוד על טעמה של העוגה
      ברור שהשכבה העליונה תהייה חמצמצה שמת שמנת חמוצה :)
      כן,עוגת גבינה תמיד תהייה רכה במיוחד זאת כי תחליף הסוכר משפיע על המרקם

      תודה לך וחג שמח
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...